Spotprenten

DeletedUser7072

Guest
Sem is gewoon snel geprikkeld, hij moet misschien nog uit de kast komen en voelt zich geraakt door al die homo grappen. Heb ik wel begrip voor verder.
 

DeletedUser7072

Guest
Ja kom Sem je weet toch wel de betekenis van Iridescent:

The word iridescence is derived in part from the Greek word ἶρις îris (gen. ἴριδος íridos), meaning rainbow, and is combined with the Latin suffix -escent, meaning "having a tendency toward."[1] Iris in turn derives from the goddess Iris of Greek mythology, who is the personification of the rainbow and acted as a messenger of the gods. Goniochromism is derived from the Greek words gonia, meaning "angle", and chroma, meaning "colour".

En je weet ook wel waar de regenboog symbool voor staat ;)

Dit is een open deur, had je kunnen verwachten dat daar grappen over werden gemaakt. Dat je dan zo hapt maakt het alleen maar leuker.
 

DeletedUser64230

Guest
Ja kom Sem je weet toch wel de betekenis van Iridescent:



En je weet ook wel waar de regenboog symbool voor staat ;)

Dit is een open deur, had je kunnen verwachten dat daar grappen over werden gemaakt. Dat je dan zo hapt maakt het alleen maar leuker.

Bullshit, het regenboog symbool staat nergens voor.
Mensen misbruiken een regenboog alleen maar om in bepaalde context vrijheid van meningsuitig aan te duiden (inc. gelijkenis).
Is echt pas 40 jaar ergens een zogenaamd "teken" voor, en dat ook alleen maar in de ogen van mensen die dat graag willen geloven.
 

DeletedUser7072

Guest
Als een groot deel van de maatschappij een bepaalde associatie met het woord regenboog heeft, dan staat het dus wel ergens symbool voor ;)

Al is het maar voor 40 jaar, dat maakt niks uit. De kleur roze had dezelfde associatie al langer, het is maar een bepaalde golflengte van elektromagnetische straling, neemt niet weg dat het voor iets anders symbool staat.
 

DeletedUser77130

Guest
Bullshit, het regenboog symbool staat nergens voor.
Mensen misbruiken een regenboog alleen maar om in bepaalde context vrijheid van meningsuitig aan te duiden (inc. gelijkenis).
Is echt pas 40 jaar ergens een zogenaamd "teken" voor, en dat ook alleen maar in de ogen van mensen die dat graag willen geloven.

^_^
 

Bijlagen

  • ^_^.png
    ^_^.png
    132 KB · Weergaven: 10

DeletedUser64230

Guest
Als een groot deel van de maatschappij een bepaalde associatie met het woord regenboog heeft, dan staat het dus wel ergens symbool voor ;)

Al is het maar voor 40 jaar, dat maakt niks uit. De kleur roze had dezelfde associatie al langer, het is maar een bepaalde golflengte van elektromagnetische straling, neemt niet weg dat het voor iets anders symbool staat.

Ik las er laatst een stuk over, zal kijken of ik het terug kan vinden maar kan je het niet beloven.
En de kleur roze staat vooralsnog nergens voor, of bedoel je baby meisjes? Dan snap ik het verband nog wel ja.. alleen wat die met homo-zijn te maken hebben.. meh
 

DeletedUser77661

Guest
Aan onze AF helden van Fide....
overconfidence-overconfidence-fight-demotivational-posters-1350621637.jpg
 

DeletedUser51467

Guest
Kritiek op deze spotprent zou als reactie weeral meebrengen dat we onszelf overschatten, maar toch doe ik het maar. Ik kan gerust lachen met spotprenten, ben zelf ook iemand die houdt van zelfspot, ... maar iets creatiever mag wel naar mijn mening. Om echt over de inhoud van de spotprent verder te gaan. We zijn een stam met spelers die graag propaganda voeren, dit wordt al vaak verbonden met zelfoverschatting, maar dit heeft er niets mee te maken. Het feit dat jullie dat zo opmaken is omdat jullie bij propaganda zich direct aangevallen voelen en dan last hebben van het calimerocomplex. Jullie vergeten de vele voordelen van propaganda en dat dit ons echt al heel wat heeft opgeleverd in deze wereld.
 

DeletedUser7072

Guest
Een spotprent is grappig zolang er een kern van waarheid achter zit. Je kunt het vergelijken met een uitdrukking als 'pas wanneer het kalf verdrinkt dempt men de put', maar dan een humoristische versie. In de kern is het altijd een analogie namelijk. In dit geval staat de leeuw symbool voor Fide en de zebra voor met UI. De leeuw denkt makkelijk de zebra te pakken, maar vergist zich flink en krijgt een harde trap tegen zijn kop.

Een spotprent als deze past bij een mislukte massa van Fide op een lid van met UI, waarbij Fide van te voren ook nog volledig ervan overtuigd is dat deze zal slagen. In die situatie zou je spotprent geweldig zijn en op een goede manier de spijker op de kop tikken, maar er is nog niets gebeurt dat de strekking van de prent verdedigd. De spotprent had wel gebruikt kunnen worden ttv de eerste massa van Fide vs SV, of Mono tegen holsappeltje. In die situaties was dit een passende prent.
 

DeletedUser77710

Guest
De spotprent van MyPride is pas een spotprent, die van El Mejor kan je geen spotprent noemen :oops:
 

DeletedUser7072

Guest
Het is grappig om te zien hoe vaak mensen moeite hebben met vergelijkingen en analogieën, en hoe ze het soms totaal verkeerd interpreteren :D
 
Bovenaan