Spelleiding Weerwolven van Wakkerdam #226/227/228

Deleted User - 2265087

Guest
Dichtpiet was volgens mij Nonkel Jos, idd.
Vond je Balonnenpiet niet ook geweldig? :D
 

Deleted User - 2265087

Guest
Behalve dat die werd gelyncht omdat die ineens 'veel' BM stemmen kregen.
Tss, kreeg er 2:(
M'n eerste 2 ooit geloof ikxD
 

DeletedUser24056

Guest
Zoek de proleten en flippers

hoi vrienden

Het kan jullie niet ontgaan zijn. Het forum wordt overspoeld met proleten, maar de ene proleet is de andere niet. De ene is namelijk nog een grotere proleet dan de andere. Deze proleten willen graag alle pret verpesten voor de mindere proleten: de cruisers.
De cruisers moeten de proleten zien te ontmaskeren om zodoende het forum te zuiveren van proleten. Maar natuurlijk zijn er niet alleen proleten en cruisers op dit forum. Meer en meer overstroomd dit forum door de aanwezigheid van flippers. Die moeten ook weg. Zo krijgen we, na deze WvW ronde, een elite ras op dit forum (de cruisers). Onze virtuele maatschappij is weer wat mooier gemaakt bedank me later maar

losjes gebaseerd op een ronde die ik eerder leidde en ikzelf wel vermakelijk vond dus beter leuk herhalen dan nu een minder concept bedenken. Ook anthraxxis droeg bij aan dit idee waarvoor dank.

Goed in mijn rondetje gelden wel enkele regels waaraan jullie je allemaal moeten houden.

Claimen: Aan. Op verzoek.
Netwerken: uit. Klikspanen zijn welkom.
Deadline: 22:00. Voor alles. Verhaaltjes komen zo snel mogelijk hierna.

In de ronde zijn enkele speciale proleten en de reguliere proleten hebben ook soms fijne krachten. Rollen zijn als volgt verdeeld:

Er zijn dus drie groepen (bedankt anthraxxis voor het vette idee). De goedjes zijn de cruisers. De proleten zijn slechtjes en dan heb je ook nog de flippers, een andere groep slechtjes.

Goedjes

Nonkel jos
Journalist in hart en nieren en wil zodoende alleen maar waarheden inclusief bronvermelding op dit forum zien. Om de nacht mag hij iemand die zijn posts niet voorziet van bronvermelding martelen totdat de harde mongool of drugskikker zijn rol vrijgeeft (even ziener, met voorwaarde dat hij alleen personen mag zien die geen bronvermelding gebruiken volgens de APA-stijl)

Quechua

Quechua eckte eckte cruiser en loopt al zolang mee dan niemand hem mag lunchen. Punt. (dorpsoudste, overleeft één lunch)

Calamus incendium

Beetje een leipo schrijft hier een vrouwtje op en daar een andere dus die kan zichzelf na laten we zeggen één dag wel koppelen aan een target naar keuze. (cupido, koppelt zichzelf)

Speeder

Eckte baas. Kan eenmaal een glas doorslaan omdat hij boos is en door het glas heen iemand doden. (beul)


Proleten

Angelina

haha dit behoeft geen uitleg. Angelina kan met zijn boekwerken ook nog andere cruisers overhalen om proleet te worden. Als hij een flipper probeert over te halen wordt hij zelf flipper. Lekker beïnvloedbaar, die angelina. Gebeurt allemaal op dag 3 trouwens, gaat niet ten koste van een lunch. Mocht de angelina succesvol iemand overhalen een proleet te worden, wordt diegene flo96. Die luisterde ook altijd zo lekker naar angelina.

korp beer
korp beer heeft een beetje een dubieus verleden dus, maar heeft haar drugsverleden achter haar gelaten. Ze is dus geen flipper meer, maar slechts een proleet. de korp beer mag zichzelf niet verraden door alle 'ij'-klanken met een 'y' te tikken.

Kunjack
Nog een ex-flipper!!! Nu is kunjack slechts een harde mongool. Beetje schelden, kunjack draait er zijn hand niet voor om. Ook hier geldt dat de kunjack ziczelf niet mag verraden.

Flippers:

Therussianbear:

Ik zou zeggen rook 20 joints, en drink eens 20 pintjes. Bij het ene ga je de dag erna niets meer herinneren wat er gebeurt is, en ga je constant lachen, bij het andere lig je in het ziekenhuis in coma.
Dit is exact wat trb gaat doen op dag 3 samen met een ander. Degene die hij kiest krijgt een pm met de keuze: 20 joints of 20 pintjes. De uitkomst daarvan wordt te zijner tijd bepaald wat spannend!!!!!!

mohniels

Mohniels gaat alle gekke festivals af en duwt allerlei gekke pillen in zijn nek. Een dertien-in-een-dozijn-drugskikker

Gekkou Hayate

Behoeft geen uitleg!!!

Extra rollen

Tarik

Tarik is een buitenlander en buitenlanders zijn boe bah dus eigenlijk willen alle cruisers deze cruiser het liefste kwijt. Iedereen mag op dag 2 aangeven wie hij denkt dat de Tarik is. Degene die het goed geraden heeft wint, en mag Tarik aan hun gelederen toevoegen. Als niemand de Tarik raadt blijft de Tarik helaas een cruiser. Als er verschillende mensen de Tarik goed raden ontstaat er een tie break en moeten de harde mongolen, drugskikkers en cruisers om de tarik strijden. De identiteit van de Tarik blijft dan nog steeds onbekend!!!

Rukurt

Rukurt is een baas. Wordt na dag 1 verkozen. Zijn stem telt dubbel bij gelijke stand (BM)
Speciale acties:

De doorverkoop: mohniels (de rol) moet drie keer zijn geheime substanties doorverkopen. Degene aan wie hij dit doorverkoopt kiest hij zelf. Degene die koopt neemt de geheime substantie direct in, en krijgt vervolgens twee uur om een rol van een speler te zien. Als trb sterft voordat hij drie keer verkocht heeft, wordt de rol van een flipper verklapt door mezelf.

#geenpeil: een speler mag éénmaal een petitie uitschrijven over het lot van een speler. Als die petitie 10 handtekeningen krijgt krijgen we een referendum. In dat referendum beslissen we over wat we met de speler doen. Lynchen of laten leven? Als het niet tot een referendum of lynch komt, mag er niet opnieuw een petitie gestart worden.

De snoek: Een speler die het één na meeste stemmen op zichzelf heeft op een willekeurig moment op de dag mag zichzelf en een andere speler uitnodigen om te gaan snoeken. Zij gaan vervolgens 8 uur lang in het bos snoeken, waar niemand ze kan vinden. Als zij dus op moment van de lynch niet terug zijn, kunnen zij niet gelyncht worden. Als ze terug komen kunnen ze door eenvoudige opdrachtjes snoeken verdienen. Die snoeken hebben een geheime kracht har har
 
Reactiescore
1.015
Zoek de proleten en flippers

hoi vrienden

Het kan jullie niet ontgaan zijn. Het forum wordt overspoeld met proleten, maar de ene proleet is de andere niet. De ene is namelijk nog een grotere proleet dan de andere. Deze proleten willen graag alle pret verpesten voor de mindere proleten: de cruisers.
De cruisers moeten de proleten zien te ontmaskeren om zodoende het forum te zuiveren van proleten. Maar natuurlijk zijn er niet alleen proleten en cruisers op dit forum. Meer en meer overstroomd dit forum door de aanwezigheid van flippers. Die moeten ook weg. Zo krijgen we, na deze WvW ronde, een elite ras op dit forum (de cruisers). Onze virtuele maatschappij is weer wat mooier gemaakt bedank me later maar

losjes gebaseerd op een ronde die ik eerder leidde en ikzelf wel vermakelijk vond dus beter leuk herhalen dan nu een minder concept bedenken. Ook anthraxxis droeg bij aan dit idee waarvoor dank.

Goed in mijn rondetje gelden wel enkele regels waaraan jullie je allemaal moeten houden.

Claimen: Aan. Op verzoek.
Netwerken: uit. Klikspanen zijn welkom.
Deadline: 22:00. Voor alles. Verhaaltjes komen zo snel mogelijk hierna.

In de ronde zijn enkele speciale proleten en de reguliere proleten hebben ook soms fijne krachten. Rollen zijn als volgt verdeeld:

Er zijn dus drie groepen (bedankt anthraxxis voor het vette idee). De goedjes zijn de cruisers. De proleten zijn slechtjes en dan heb je ook nog de flippers, een andere groep slechtjes.

Goedjes

Nonkel jos
Journalist in hart en nieren en wil zodoende alleen maar waarheden inclusief bronvermelding op dit forum zien. Om de nacht mag hij iemand die zijn posts niet voorziet van bronvermelding martelen totdat de harde mongool of drugskikker zijn rol vrijgeeft (even ziener, met voorwaarde dat hij alleen personen mag zien die geen bronvermelding gebruiken volgens de APA-stijl)

Quechua

Quechua eckte eckte cruiser en loopt al zolang mee dan niemand hem mag lunchen. Punt. (dorpsoudste, overleeft één lunch)

Calamus incendium

Beetje een leipo schrijft hier een vrouwtje op en daar een andere dus die kan zichzelf na laten we zeggen één dag wel koppelen aan een target naar keuze. (cupido, koppelt zichzelf)

Speeder

Eckte baas. Kan eenmaal een glas doorslaan omdat hij boos is en door het glas heen iemand doden. (beul)


Proleten

Angelina

haha dit behoeft geen uitleg. Angelina kan met zijn boekwerken ook nog andere cruisers overhalen om proleet te worden. Als hij een flipper probeert over te halen wordt hij zelf flipper. Lekker beïnvloedbaar, die angelina. Gebeurt allemaal op dag 3 trouwens, gaat niet ten koste van een lunch. Mocht de angelina succesvol iemand overhalen een proleet te worden, wordt diegene flo96. Die luisterde ook altijd zo lekker naar angelina.

korp beer
korp beer heeft een beetje een dubieus verleden dus, maar heeft haar drugsverleden achter haar gelaten. Ze is dus geen flipper meer, maar slechts een proleet. de korp beer mag zichzelf niet verraden door alle 'ij'-klanken met een 'y' te tikken.

Kunjack
Nog een ex-flipper!!! Nu is kunjack slechts een harde mongool. Beetje schelden, kunjack draait er zijn hand niet voor om. Ook hier geldt dat de kunjack ziczelf niet mag verraden.

Flippers:

Therussianbear:

Ik zou zeggen rook 20 joints, en drink eens 20 pintjes. Bij het ene ga je de dag erna niets meer herinneren wat er gebeurt is, en ga je constant lachen, bij het andere lig je in het ziekenhuis in coma.
Dit is exact wat trb gaat doen op dag 3 samen met een ander. Degene die hij kiest krijgt een pm met de keuze: 20 joints of 20 pintjes. De uitkomst daarvan wordt te zijner tijd bepaald wat spannend!!!!!!

mohniels

Mohniels gaat alle gekke festivals af en duwt allerlei gekke pillen in zijn nek. Een dertien-in-een-dozijn-drugskikker

Gekkou Hayate

Behoeft geen uitleg!!!

Extra rollen

Tarik

Tarik is een buitenlander en buitenlanders zijn boe bah dus eigenlijk willen alle cruisers deze cruiser het liefste kwijt. Iedereen mag op dag 2 aangeven wie hij denkt dat de Tarik is. Degene die het goed geraden heeft wint, en mag Tarik aan hun gelederen toevoegen. Als niemand de Tarik raadt blijft de Tarik helaas een cruiser. Als er verschillende mensen de Tarik goed raden ontstaat er een tie break en moeten de harde mongolen, drugskikkers en cruisers om de tarik strijden. De identiteit van de Tarik blijft dan nog steeds onbekend!!!

Rukurt

Rukurt is een baas. Wordt na dag 1 verkozen. Zijn stem telt dubbel bij gelijke stand (BM)
Speciale acties:

De doorverkoop: mohniels (de rol) moet drie keer zijn geheime substanties doorverkopen. Degene aan wie hij dit doorverkoopt kiest hij zelf. Degene die koopt neemt de geheime substantie direct in, en krijgt vervolgens twee uur om een rol van een speler te zien. Als trb sterft voordat hij drie keer verkocht heeft, wordt de rol van een flipper verklapt door mezelf.

#geenpeil: een speler mag éénmaal een petitie uitschrijven over het lot van een speler. Als die petitie 10 handtekeningen krijgt krijgen we een referendum. In dat referendum beslissen we over wat we met de speler doen. Lynchen of laten leven? Als het niet tot een referendum of lynch komt, mag er niet opnieuw een petitie gestart worden.

De snoek: Een speler die het één na meeste stemmen op zichzelf heeft op een willekeurig moment op de dag mag zichzelf en een andere speler uitnodigen om te gaan snoeken. Zij gaan vervolgens 8 uur lang in het bos snoeken, waar niemand ze kan vinden. Als zij dus op moment van de lynch niet terug zijn, kunnen zij niet gelyncht worden. Als ze terug komen kunnen ze door eenvoudige opdrachtjes snoeken verdienen. Die snoeken hebben een geheime kracht har har

Lekker bekleed potje. Heb er nu al zin in :eek:
 

DeletedUser73016

Guest
Inschrijvingen worden vanavond gesloten! Deadline 22.00

Een netwerkpotje zou fijn zijn trouwens.
 

DeletedUser74005

Guest
Tim en ik doen wss een potje binnenkort (over een week of 2, dus 227 of 228). Ik moet hem nog even zien te bereiken op skype, maar het zal gaan om DIT potje.
 

DeletedUser73016

Guest
Door Tim en DZ

Het dorp Wakkerdam.

Inhoud
  • Inleiding
  • Het idee
  • Rollen
  • Gebouwen en beroepen
  • Nuances

Inleiding
Wakkerdam is leeggelopen. Iedereen is een lange tijd geleden gevlucht uit het dorp nadat de wolven van ronde 212 de vloer met ze hadden aangeveegd. Nu, een paar decennia later, zijn de mensen terug gekomen naar het dorp om deze weer op te bouwen. Ze bouwden huizen op om er in te wonen en zorgden voor beroepen die ze konden uitvoeren. Helaas was er weer een probleem. De vloek was er nog steeds en bij volle maan veranderde mensen weer in weerwolven. Dit keer was het echter anders dan anders. Er was iemand dermate gemanipuleerd door de maan dat deze een nieuwe vijand werd. Zowel voor de wolven als de burgers een gevaar. De gevreesde Witte Wolf leefde in het midden van de burgers en wolven. Dit belooft wat drama.

Het idee
In de inleiding zijn wat nieuwe termen opgegooid. Deze versie van het spel neemt wat grote veranderingen met zich mee. Eerst ga ik me nader verklaren met de gebouwen en beroepen. De eerste keer gooi ik niet alle beschikbare beroepen in het spel, aangezien dat iets te veel van het goede is. Voordat ik de lijst opdreun met wat voor beroepen er zijn, leg ik even uit wat een beroep nou precies inhoudt. Een beroep is een soort rol, naast je originele rol, bijvoorbeeld ziener. Een beroep is open en iedereen weet jouw beroep en wat je ermee kan. Een beroep brengt buiten een speciale gave, ook nog een gebouw met zich mee. Een gebouw is in deze versie belangrijk. Je krijgt met je beroep een gebouw mee en als je geen beroep hebt, heb je geen gebouw, ben je dus zwerver. Hieronder even een lijst met de beroepen.
Boeren

Gebouw: Boerderij

De boeren zijn erg belangrijk. Er zijn meerdere boeren en die hebben elk een gebouw net buiten het dorp. Aangezien de boeren voor het eten zorgen, hebben de inwoners van wakkerdam de boeren het alleenrecht gegeven om een burgemeester te kunnen kiezen. Kortom, de boeren mogen op andere boeren stemmen voor burgemeester. Die burgemeester heeft een dubbelstem bij gelijkspel. De burgemeester kan enkel een boer zijn. Als de burgemeester dood gaat, dan wijst deze een nieuwe burgemeester aan. Deze moet een boer zijn.


Biechtvader

Gebouw: Kerk

De biechtvader is de vertrouwenspersoon van het dorp. Mensen komen naar hem toe met hun ellende en problemen en de Biechtvader hoort alles aan. Daar tegenover staat dat de biechtvader eenmalig in het openbaar een rol van iemand mag opvragen. Iedereen ziet dat hij dit deed, echter is de biechtvader de enige die de rol te weten krijgt. De biechtvader mag dit eenmalig doen.


De schooljuf

Gebouw: School

De schooljuf heeft, ook al heeft iedereen school afgemaakt, zoveel aanzien dat zij twee mensen op de vingers mag tikken die dan niet mogen stemmen. Dit mag ze om de dag doen en moet ze voor het einde van de nacht voor de volgende stemming bepalen. Zij heeft echter op de raaf geen invloed.


De kwakzalver

Gebouw: Het lab

De kwakzalver is een handig figuur met de drankjes en zalfjes. Hij heeft zelfs een manier gevonden om andere beroepen hun macht weer terug te geven. Wanneer de barbier of de biechtvader zijn beroep heeft gespeeld, mag de kwakzalver het terug geven. Dit mag de kwakzalver eenmalig doen.


De barbier

Gebouw: Kapperszaak

De barbier scheert en knipt iedereen van het dorp met genoegen. Echter heeft hij er soms genoeg van alle ellende en besluit het recht in eigen handen te nemen. Hij pakt zijn scheermes en snijdt een keel open van degene die hij niet meer wilt hebben. Echter wordt hij daarna uit zijn functie ontzet en mag hij nooit meer een mes aanraken. Dit is dus een eenmalige daad, maar dan gaat er wel iemand door naar zijn keuze.


De veilingmeester

Gebouw: Veilinghuis

De veilingmeester beslist, wanneer er een gebouw vrijkomt, wie erin mag wonen. Het moet een zwerver zijn die erin gaat trekken. Een gebouw komt leeg te staan wanneer de eigenaar dood gaat.


Zwerver

Gebouw: geen

Een zwerver heeft geen gebouw en moet dus wachten tot de veilingmeester ze een nieuw huis geeft. De zwervers zijn echter immuun voor de beroepen en gaves van de barbier, de raaf en de schooljuf.

Rollen
Er zijn een paar nieuwe rollen die ik erin wil gooien. Daarnaast komen alleen old-school-rollen. Dat wil zeggen: Burgers, wolven, heks, ziener, cupido, jager. De nieuwe rollen staan in de spoiler:
De raaf
De raaf is een goedje die een bijzondere gave heeft. De raaf hangt elke nacht een bordje op aan een gebouw van een speler met een aanklacht. Voordat iemand die gezien heeft, heeft de eigenaar van het gebouw hem al weggehaald, echter is de schade al gedaan. Deze figuur heeft al twee stemmen tegen zich, nog voordat de stemming überhaupt is geweest. Degene met deze twee stemmen wordt niet verteld dat hij twee stemmen op zich heeft, ook andere weten het niet, tot hij doodgaat met de lynch. Dan wordt het er even onder gezet door mij. :)

De witte wolf
De witte wolf is het slechtste slechtje en is zo slecht dat hij in zijn ééntje moet winnen. Deze wolf doet mee met de andere wolven en doet zich voor als een gewone wolf, echter wanneer de andere wolven gaan slapen met een volle maag, heeft de witte wolf nog honger. De witte wolf gaat zich dan volvreten aan een andere wolf. De witte wolf krijgt elke even-nacht, dus nacht 2, 4, 6, enz, de keuze om een wolf op te peuzelen of niet. Deze mag hij ook nog eens kiezen.

Gebouwen en beroepen
Zoals eerder al aangegeven, spelen we deze ronde met gebouwen en beroepen. De gebouwen en beroepen worden verloot onder alle spelers. Zowel slechtjes, goedjes en de witte wolf hebben kans op beroepen. De beroepen zijn openbaar bekend, dus iedereen weet wat ze van elkaar kunnen verwachten en op die manier worden er dreigingen gevormd. We spelen nu niet met alle mogelijke beroepen (er zijn er een hoop in totaal, dus als dit aanslaat gooi ik de rest ook online, ze zijn allemaal erg leuk kan ik je verklappen). Even nog inzoomen op het feit wanneer je zwerver bent, dat stuk moet ik nog even nalezen, maar tot nu toe gaat het via loting. Als je een beroep wilt overnemen van iemand die dood is, moet je je opgeven als zwerver en kom je een poule.

Nuances
Hieronder even de handige details. Als hier even over nagedacht kan worden. Ik ben ook een mens en kan gewoon inschattingsfouten maken.

Rolverdeling:
  • 16 spelers
  • 4 wolven
  • 1 witte wolf
  • 1 ziener
  • 1 heks
  • 1 jager
  • 1cupido
  • 1 raaf
  • 6 burgers

Beroepen- en gebouwenverdeling:
  • 5 boeren
  • 1 kwakzalver
  • 1 biechtvader
  • 1 juffrouw
  • 1 barbier
  • 1 veilingmeester
  • 6 zwervers

Regels:
  • Verboden te netwerken
  • Verboden je rol te verraden
  • Verboden te posten na je dood

Dagverdeling:
  • Kwakzalver
  • Barbier
  • Biechtvader
  • Burgemeester
  • Lynch
  • Ziener
  • Wolven
  • Heks
  • Witte wolf
  • Raaf
  • Schooljuf

EDIT:

Veranderingen:
  • De veilingmeester is een nieuw beroep
  • De zwervers zijn beter neergezet
  • De pyromaan is eruit gehaald
  • Aantal spelers zijn teruggebracht naar slechts 16 spelers
  • De regels bij de boeren zijn wat aangescherpt

Rare gevallen en daarop de oplossingen:
  • Als alle boeren dood zijn (incl. zwervers) > Een ander beroep kan BM worden
  • Als een ander beroep BM wordt, vervalt zijn/haar oude beroep
  • Als de witte wolf geliefde is, is zijn missie nog steeds in zijn eentje winnen. De geliefde gaat dood zonder dat de witte wolf dood gaat, als de geliefde dood gaat.
  • De ziener ziet de witte wolf als witte wolf
  • De heks krijgt niet de naam te horen wie er dood gaat
  • Wanneer de veilingmeester dood gaat, wordt er onder de zwervers iemand geloot die dat word.

Andere beroepen die dit potje niet voorkomen, maar misschien in de toekomst wel:
(deze post ik, als iemand anders ook met beroepen wilt leiden. Zo heeft diegene ook keuzes)
  • De barman
  • De gouverneur
De barman

Gebouw: De bar

De barman is de favoriete dorpeling van het dorp, omdat deze het bier schenkt na een avondje stemmen. Zo ontzettend favoriet, dat niemand op hem wil stemmen en het dus niet kan. Echter als de barman op degene heeft gestemd die vervolgens doodgaat, ook al wordt deze gered, verliest de barman zijn gave. In de nacht geeft de barman zijn stem al door. Hierdoor is het moeilijker in te schatten voor de barman.


De gouverneur

Gebouw: Ambtshuis

De gouverneur kan iemand die op het punt staat weggestemd te worden, redden van de dood door deze op het laatste moment gratie te verlenen. Dit kan de gouverneur echter maar 1 keer doen.
 

DeletedUser23144

Guest
Tim en DZ zijn al verkozen ofc, dus hoeft er niet bij.
 

DeletedUser74005

Guest
Tim en DZ zijn al verkozen ofc, dus hoeft er niet bij.

Ja, dat is waar. Had daarom alleen even een linkje gedaan naar de instellingen.

Tim stemt trouwens ook in, dus wij kunnen een van de 3 potjes leiden.
 

DeletedUser73016

Guest
Tim en DZ zijn al verkozen ofc, dus hoeft er niet bij.

Ik ga niet af op een stemming van in juni/juli, dus zal opnieuw op gestemd moeten worden. Wellicht zal dit maar een formaliteit worden, maar ik wil het correct doen.

Ik ga nu stemtopic openen.
 

DeletedUser72524

Guest
Liefst niet zo snel mogelijk, doe maar over 2-3 weken. Ik wil jullie potje (die al 3-4 maanden wordt aangekondigd) niet missen :(
 

DeletedUser74005

Guest
Liefst zo snel mogelijk. Ik vind het leuk om een potje te leiden, maar heb niet veel tijd. Daarom zal DZ flink helpen. :)

Owja? :p Nee, maar komt vast goed! Heb er erg veel zin in. Ik heb vanaf volgende week maandag tijd om een potje te leiden. Denk dus dat we, als niemand daarop tegen is, prima het volgende potje kunnen leiden.

Ik ga niet af op een stemming van in juni/juli, dus zal opnieuw op gestemd moeten worden. Wellicht zal dit maar een formaliteit worden, maar ik wil het correct doen.

Ik ga nu stemtopic openen.

Dit is een belachelijke opmerking, maar goed. Verkozen = verkozen.


Liefst niet zo snel mogelijk, doe maar over 2-3 weken. Ik wil jullie potje (die al 3-4 maanden wordt aangekondigd) niet missen :(

Ga dan niet op vakantie :D
 
Bovenaan