Spelleiding Weerwolven van Wakkerdam #226/227/228

DeletedUser72524

Guest
Ik ga niet op vakantie, ik ga niet iedere maand op vakantie hoor.
 

DeletedUser73696

Guest
Ik zou graag een eigen WvW willen organiseren, ik heb geen idee waarom je een ervaren iemand nodig hebt voor het tellen van stemmen.. Als iemand zich aanbied, ga je gang. De opzet zal als volgende zijn, met de goedjes en slechtjes uitgelegd;

Aller eerste zal het spel gaan over Juffrouw Lisa, die in het kleine dorpje Wolvenland lerares is op de basisschool Wolvenstein. De leerlingen zijn allemaal wat bijzondere leerlingen, waar juffrouw Lisa zich zorgen om wekt. Alle leerlingen gaan altijd naar huis, maar komen nooit allemaal terug naar school. Juffrouw Lisa wil toch ontdekken hoe deze vordering in groep 8 zich voortzetten.

Het spel kent goedjes, slechtjes en neutrale leerlingen.

Jan - Allereerste hebben Jan, die woont in een prachtig grote Villa aan het water. Jan is een populaire jongen in de klas. Dit is ook de reden dat alle leerlingen graag bij Jan willen slapen. Echter, in Jan zijn kamer is er maar plaats voor één leerling. Om deze reden zal Jan elke nacht, doormiddel van PM naar mij, een speler mogen uitkiezen. Jan zal een anonieme skype krijgen, waardoor hij die "nacht" met de speler kan praten in een gezamenlijk groepsgesprek met mij. Deze speler krijgt dus niet te weten wie Jan is. Jan moet er binnen dat gesprek, achter zien te komen of het een goedje of slechtje is. Wanneer Jan erachter komt dat het een goedje is, zal Jan deze persoon de volgende dag weer mee naar school nemen. Wanneer Jan erachter komt dat deze persoon een slechtje is, heeft het de mogelijkheid om hem een pilletje te geven. Deze persoon zal overleden. Jan heeft slechts drie pilletjes in zijn bezit, waardoor hij maar drie kansen heeft. Wanneer Jan een goedje vermoord, zal zijn moeder alle pilletjes afpakken en wordt Jan een doodnormale leerling. Ten slotte zit er een neutrale persoon in het spel, genaamd Mark. Wanneer Mark op bezoek komt bij Jan en Jan neemt hem weer naar school, zal Mark, Jan alsnog vermoorden.

Sophie - Sophie heeft een eigenaardige eigenschap. Sophie ziet dingen, die andere mensen niet kunnen zien. Sophie droomt elke nacht over een persoon en krijgt drie rollen in der gedachte. Één van deze drie rollen, bezit de persoon waar Sophie op bezoek is geweest. Sophie kan sommige leerlingen dus uitsluiten van Goedje of Slechtje, waardoor Sophie een belangrijke taak heeft binnen het spel. Sophie zal dit via PM doen en ook netjes een PM terug krijgen met de rollen van die persoon.

Joost - Joost is anders geaard, zoals het liedje gaat. Hierdoor wordt Joost veel gepest door andere leerlingen. Joost heeft daardoor een pistool aangeschaft met drie kogels, zodat hij iedere nacht alert is. Joost heeft zijn pistool niet elke nacht geladen, maar heeft hier een keuze voor. Joost heeft de mogelijkheid om iedereen die 's nachts langskomt (goedje tot slechtje) neer te schieten. Met een geladen pistool zal hij iedereen neerschieten, met een leeg pistool is iedereen welkom bij Joost. Alert wordt via PM doorgegeven.

Dit zijn 3 goedjes, er zullen er nog vele volgen. Alleen ik wil niet het hele spel verklappen, want dat komt pas als het gekozen wordt.

Mark - Mark is verliefd op juffrouw Lisa, waardoor hij ziet dat juffrouw Lisa het moeilijk heeft. Mark gaat daarom zelf op onderzoek uit, waardoor hij elke nacht langs een huis gaat om die persoon neer te schieten. Mark is een neutraal persoon en wilt Lisa voor zichzelf houden. Mark zijn doel is om iedereen uit te schakelen, de goedjes en slechtjes. Mark moet als enige overblijven om het spel te winnen. Mark is 's nachts altijd op pad, dus zal nooit thuis zijn. Dit geeft Mark een voordeel, hij kan nooit door de pestkoppen gepakt worden. Mark zal dus elke nacht overleden en zal dus alleen gelyncht kunnen worden. Mark is slecht voor de Goedjes en slechtjes.

Jimmy - Jimmy is erg lelijk en wordt altijd gepest. Hij ziet het leven niet meer zitten. Jimmy moet zichzelf zien op te hangen. Elke dag doet de klas spelletjes op het speelplein, waar ze iemand verliezen. Dit door middel van verdrinken, verstoppertje blabla. Jimmy moet proberen te verdwijnen, gelyncht te worden. Jimmy kan altijd het spel winnen met de Goedjes of Slechtjes, mits hij zichzelf laat lynchen.

Komt nog een rol bij, blijft ook geheim.

Remco - Remco is een bullenbak eerste klas. Remco is de opper pestkop van de klas, die alle andere pestkoppen stuurt. Remco zal elke nacht proberen iemand het leven zuur te maken, waardoor hij de volgende dag niet meer zal komen op school. Remco is net als Mark elke dag niet thuis, waardoor hij 's nachts ook niet vermoord kan worden. De enige manier om Remco te laten stoppen met zijn praktijken, is Remco op het schoolplein is goed aanpakken.

Elise - Elise is een meelopertje eerste klas en erg verliefd op Remco. Om deze reden zal Elise, Remco altijd ondersteunen in de nachten. Elise is een lid van het bullenbakken groepje, maar kan wel 's nachts door Mark vermoord worden. Wanneer Remco komt te overlijden door een lynch, zal Elise automatisch de rol van Remco overnemen en ook niet geluncht kunnen worden in de nacht.

Extra slechtjes, komen nog.

Dit is de informatie over het potje wat ik prijs geef. Verder zal ik nog wel algemene informatie geven. Bijna iedereen krijgt een speciale rol, waar sommige zelfs dubbel in het spel zullen zitten. Claimen is toegestaan, maar Netwerken echter niet. We spelen dit spel zonder Burgemeester, bij gelijkspel zal er niemand gelyncht worden. Als je niet voor lynchen stemt, is dat je eigen keuze, heeft geen consequenties. Verder is dit spel erg leuk met meerdere spelers, dus ik zou zeggen een potje voor 20+ spelers. Vooraf wordt aangegeven hoeveel wolven in het spel zitten, waardoor dit geen vraagteken is. Het spel zal verhaaltjes bevatten, maar geen hints. Eindtijd stemmen zetten we op 19:00 en de uitslag zal binnen 1 uur komen. Stemmen om 19:00 worden goedgekeurd, stemmen om 19:01 niet meer.

Ik hoop dat jullie het een leuk initiatief vinden. Ik begrijp dat ik waarschijnlijk geen kans maak op 226/227/228, maar alvast een opzet. Mocht iemand garant willen staan voor mij, prima. Ik vind het niet erg om het alleen te organiseren, stemmen tellen kan ik nog wel.
 

DeletedUser

Guest
We spelen dit spel zonder Burgemeester, bij gelijkspel zal er niemand gelyncht worden.

Ik vind dit een leuke variatie, echter hoe trek je het spel in gang? Als er niets gezegd wordt is er ook nergens iets om over te praten. Naast dat de BM-stemming er is om een BM te kiezen, is die er speltechnisch eigenlijk ook voor om het spel in gang te trekken.

Als je niet voor lynchen stemt, is dat je eigen keuze, heeft geen consequenties.

Inactiviteit + frustratie over die inactiviteit gegarandeerd.
 

DeletedUser72524

Guest
Als spelleider komt er meer bij kijken dan stemmen tellen ;)
 

DeletedUser73696

Guest
We spelen dit spel zonder Burgemeester, bij gelijkspel zal er niemand gelyncht worden.

Ik vind dit een leuke variatie, echter hoe trek je het spel in gang? Als er niets gezegd wordt is er ook nergens iets om over te praten. Naast dat de BM-stemming er is om een BM te kiezen, is die er speltechnisch eigenlijk ook voor om het spel in gang te trekken.

Als je niet voor lynchen stemt, is dat je eigen keuze, heeft geen consequenties.

Inactiviteit + frustratie over die inactiviteit gegarandeerd.

Je hebt gelijk. In plaats van een Burgemeester, zal ik een extra goedjes rol er in gooien. Deze rol heeft in soort van zelfde rol als de burgemeester. Deze rol zal worden verdeelt door een stemming. Deze rol houdt in dat dit goedje/slechtje/neutrale stem een lynch stem heeft die dubbel heeft. Ik zal het even toelichten;

Het populairste jongetje/meisje van de klas heeft een extra voordeel. Dit voordeel zal in vervanging komen van de burgemeester. Deze persoon zijn lynchstem zal dubbel tellen. Dit betekent dat deze persoon een bepalende functie heeft en niet alleen bij gelijkspel bepalend zal zijn. Deze persoon zijn lynchstem zal dus altijd dubbel tellen. Deze persoon zal worden gekozen aan de hand van de blauwe populaire stem op het begin.

Verder zal inactiviteit worden bestraft met 1 lynch stem. Na de 1e waarschuwing zal er 1 lynchstem in werking worden gebracht. Bij de 2e waarschuwing zullen er 3 lynchstemmen extra aan deze persoon worden gegeven. Na de 3e waarschuwing wordt een persoon verwijderd uit het spel. Er zijn vaak spelers die erg actief zijn, maar twijfelen om te lynchen. Dit kan je doen om je identiteit te verbergen of te veel twijfels hebt. Wanneer is dus zie als een speler actief is, zal deze speler niet hoeven te lynchen. Als ik zie dat er iemand niet mee doet EN niet lyncht, krijgt deze persoon vanzelf een waarschuwing.
 

DeletedUser74005

Guest
Ziet er op zich niet verkeerd uit. Je zou er eventueel wél een BM in kunnen stoppen, maar dan geef je die geen doorslaggevende stem, waardoor je altijd nog een gelijkspel kunt krijgen.

Zonder doorslaggevende stem van een BM, kunnen de wolven de lynch behoorlijk beïnvloeden, maar dan valt er voor de goedjes wat dat betreft ook meer te analyseren.
 

DeletedUser73016

Guest
Mooi potje. Echter kan je je wel niet meer inschrijven voor 226/227/228.

Ga snel een nieuw topic openen, en dan kan je je inschrijving daar plaatsen (of zal ik het doen indien je dat liever hebt.)

Hopelijk zal je actief zijn als spelleider, maar bon. Ik ben je wel bereid kansen te geven.

Moet hetnog eens uitgebreider lezen, zal wel commentaar geven in ander topic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73016

Guest
Als de witte wolf geliefde is, is zijn missie nog steeds in zijn eentje winnen. De geliefde gaat dood zonder dat de witte wolf dood gaat, als de geliefde dood gaat.

-> dus geliefde kan onmogelijk winnen als ze gekoppeld is met witte wolf?
 

DeletedUser74005

Guest
Ik open trouwens zo een inschrijftopic voor ons potje.
 
Reactiescore
1.730
Zoek de proleten en flippers

hoi vrienden

Het kan jullie niet ontgaan zijn. Het forum wordt overspoeld met proleten, maar de ene proleet is de andere niet. De ene is namelijk nog een grotere proleet dan de andere. Deze proleten willen graag alle pret verpesten voor de mindere proleten: de cruisers.
De cruisers moeten de proleten zien te ontmaskeren om zodoende het forum te zuiveren van proleten. Maar natuurlijk zijn er niet alleen proleten en cruisers op dit forum. Meer en meer overstroomd dit forum door de aanwezigheid van flippers. Die moeten ook weg. Zo krijgen we, na deze WvW ronde, een elite ras op dit forum (de cruisers). Onze virtuele maatschappij is weer wat mooier gemaakt bedank me later maar

losjes gebaseerd op een ronde die ik eerder leidde en ikzelf wel vermakelijk vond dus beter leuk herhalen dan nu een minder concept bedenken. Ook anthraxxis droeg bij aan dit idee waarvoor dank.

Goed in mijn rondetje gelden wel enkele regels waaraan jullie je allemaal moeten houden.

Claimen: Aan. Op verzoek.
Netwerken: uit. Klikspanen zijn welkom.
Deadline: 22:00. Voor alles. Verhaaltjes komen zo snel mogelijk hierna.

In de ronde zijn enkele speciale proleten en de reguliere proleten hebben ook soms fijne krachten. Rollen zijn als volgt verdeeld:

Er zijn dus drie groepen (bedankt anthraxxis voor het vette idee). De goedjes zijn de cruisers. De proleten zijn slechtjes en dan heb je ook nog de flippers, een andere groep slechtjes.

Goedjes

Nonkel jos
Journalist in hart en nieren en wil zodoende alleen maar waarheden inclusief bronvermelding op dit forum zien. Om de nacht mag hij iemand die zijn posts niet voorziet van bronvermelding martelen totdat de harde mongool of drugskikker zijn rol vrijgeeft (even ziener, met voorwaarde dat hij alleen personen mag zien die geen bronvermelding gebruiken volgens de APA-stijl)

Quechua

Quechua eckte eckte cruiser en loopt al zolang mee dan niemand hem mag lunchen. Punt. (dorpsoudste, overleeft één lunch)

Calamus incendium

Beetje een leipo schrijft hier een vrouwtje op en daar een andere dus die kan zichzelf na laten we zeggen één dag wel koppelen aan een target naar keuze. (cupido, koppelt zichzelf)

Speeder

Eckte baas. Kan eenmaal een glas doorslaan omdat hij boos is en door het glas heen iemand doden. (beul)


Proleten

Angelina

haha dit behoeft geen uitleg. Angelina kan met zijn boekwerken ook nog andere cruisers overhalen om proleet te worden. Als hij een flipper probeert over te halen wordt hij zelf flipper. Lekker beïnvloedbaar, die angelina. Gebeurt allemaal op dag 3 trouwens, gaat niet ten koste van een lunch. Mocht de angelina succesvol iemand overhalen een proleet te worden, wordt diegene flo96. Die luisterde ook altijd zo lekker naar angelina.

korp beer
korp beer heeft een beetje een dubieus verleden dus, maar heeft haar drugsverleden achter haar gelaten. Ze is dus geen flipper meer, maar slechts een proleet. de korp beer mag zichzelf niet verraden door alle 'ij'-klanken met een 'y' te tikken.

Kunjack
Nog een ex-flipper!!! Nu is kunjack slechts een harde mongool. Beetje schelden, kunjack draait er zijn hand niet voor om. Ook hier geldt dat de kunjack ziczelf niet mag verraden.

Flippers:

Therussianbear:

Ik zou zeggen rook 20 joints, en drink eens 20 pintjes. Bij het ene ga je de dag erna niets meer herinneren wat er gebeurt is, en ga je constant lachen, bij het andere lig je in het ziekenhuis in coma.
Dit is exact wat trb gaat doen op dag 3 samen met een ander. Degene die hij kiest krijgt een pm met de keuze: 20 joints of 20 pintjes. De uitkomst daarvan wordt te zijner tijd bepaald wat spannend!!!!!!

mohniels

Mohniels gaat alle gekke festivals af en duwt allerlei gekke pillen in zijn nek. Een dertien-in-een-dozijn-drugskikker

Gekkou Hayate

Behoeft geen uitleg!!!

Extra rollen

Tarik

Tarik is een buitenlander en buitenlanders zijn boe bah dus eigenlijk willen alle cruisers deze cruiser het liefste kwijt. Iedereen mag op dag 2 aangeven wie hij denkt dat de Tarik is. Degene die het goed geraden heeft wint, en mag Tarik aan hun gelederen toevoegen. Als niemand de Tarik raadt blijft de Tarik helaas een cruiser. Als er verschillende mensen de Tarik goed raden ontstaat er een tie break en moeten de harde mongolen, drugskikkers en cruisers om de tarik strijden. De identiteit van de Tarik blijft dan nog steeds onbekend!!!

Rukurt

Rukurt is een baas. Wordt na dag 1 verkozen. Zijn stem telt dubbel bij gelijke stand (BM)
Speciale acties:

De doorverkoop: mohniels (de rol) moet drie keer zijn geheime substanties doorverkopen. Degene aan wie hij dit doorverkoopt kiest hij zelf. Degene die koopt neemt de geheime substantie direct in, en krijgt vervolgens twee uur om een rol van een speler te zien. Als trb sterft voordat hij drie keer verkocht heeft, wordt de rol van een flipper verklapt door mezelf.

#geenpeil: een speler mag éénmaal een petitie uitschrijven over het lot van een speler. Als die petitie 10 handtekeningen krijgt krijgen we een referendum. In dat referendum beslissen we over wat we met de speler doen. Lynchen of laten leven? Als het niet tot een referendum of lynch komt, mag er niet opnieuw een petitie gestart worden.

De snoek: Een speler die het één na meeste stemmen op zichzelf heeft op een willekeurig moment op de dag mag zichzelf en een andere speler uitnodigen om te gaan snoeken. Zij gaan vervolgens 8 uur lang in het bos snoeken, waar niemand ze kan vinden. Als zij dus op moment van de lynch niet terug zijn, kunnen zij niet gelyncht worden. Als ze terug komen kunnen ze door eenvoudige opdrachtjes snoeken verdienen. Die snoeken hebben een geheime kracht har har

Hahahah Ik vind hem goed bedacht :).
 
Bovenaan