DeletedUser
Guest

Weerwolven van Wakkerdam.
Om dit spel soepel te laten verlopen hebben we wat regels, deze worden even kort uitgelegd. Let op: Er zijn een paar veranderingen met de vorige rondes, dus kijk en lees alles even door.
- Stemmen, opeten en vermoorden.
- Beschermen, heelen en koppelen.
- Ben je dood?
Rollen.
Vertel deze aan niemand. Let op als iemand lijkt op een rol, hou dan in je achterhoofd dat hij je misleiden kan. Deze ronde is gebaseerd op bedrog en huichelarij. Maakt niet uit of je argumenten goed zijn, zolang ze het maar geloven.
- De weerwolven.
Je taak is om de burgers op te eten. Doe dit met uiterste discretie en beslis met elkaar. Ik wil 1 van de wolven hebben die mij PM'd met het slachtoffer erin. Doe je dit niet onder de titel: Weerwolf bijt man of krijg ik meerdere PMs binnen onder deze titel (van wolven uiteraard) gaat er niemand dood die nacht. Wijs zelf iemand aan die mij zo'n PM stuurt en doe het secuur. Verder functioneer je als een burger en heb je individueel stemrecht.
- De Burgers.
Je haat de wolven. Deins niet terug ze uit te roeien en vertrouw niemand, iedereen zou wel eens een wolf kunnen zijn. Jou taak is belangrijk; je stuurt elke dag een PM naar mij met daarin je stem. Stem je een dag niet? Dan stem je op jezelf. Ben je een burger, wees dan op je hoede en denk voor jezelf.
- De heks.
Een burger met 2 drankjes. Je mag vanaf de 3e dag iemand helen en iemand vermoorden. Beide handelingen mag je maar 1 keer uitvoeren, dus let op wie of wat. Verder heb je gewoon stemrecht.
- De ziener.
Een belangrijk figuur voor de burgers. Een burger met de macht om rollen voor zichzelf te onthullen. Op de dagen met de evengetallen (2e, 4e, 6e dag) mag je 1 rol te weten komen. Vertel deze aan niemand, maar zoek bewijzen om hem te beschuldigen. Geef geen hints of verwijzingen, je bent volledig undercover. Mensen vertrouwen je vanzelf wel als je het meerdere malen goed hebt.
- Dodenfluisteraar
Als je doodgaat, ga je naar het kerkhof. De dodenfluisteraar kan daar continu komen en met de doden discuteren. De doden krijgen niks te weten over de andere rollen, maar zijn dus via de dodenfluisteraar enigszins bij het spel betrokken.
- Cupido
Een engel die de liefde vertegenwoordigt en ook verspreidt. Hij/zij kan 2 mensen voor eeuwig verbinden. De 2 mensen krijgen dit van elkaar te weten. Ze zijn dan 1 ziel in 2 lichamen en kunnen niet zonder elkaar. Gaat de ene dood, vergezeld de andere hem/haar naar het kerkhof. Overleven ze allebei, hebben ze gewonnen. Als je verliefd bent, ben je boven alle andere rollen (de fluitspeler kan ook winnen met geliefde). Je rol vervalt echter niet.
- De beschermengel
Nog een engel, deze vertegenwoordigt je afweer en immuunsysteem. Als deze engel je zegent, dan ben je niet vatbaar voor wolven. Deze engel mag 1 persoon per dag beschermen en niet dezelfde persoon 2 dagen achtereen volgend beschermen. De ziener kan niet beschermd worden.
- De jager
De jager is een bijzonder iemand. De jager heeft nog een laatste schot die de jager mag gebruiken om iemand de jager te vergezellen naar het kerkhof. De jager mag zijn rol NIET bekend maken.
- De dorpsoudste
Dit is een oude speler. Met een krakkemikkig anatomisch gestel en een verouderde lymfe is dit een speler met zoveel ervaring dat hij 2 keer aangevallen moet worden door de wolven. In zijn/haar jeugdige jaren kon de oudste nog een kogel ontwijken en vergif herkennen. Helaas gaat dat nu niet meer. Als de dorpsoudste toch doodgaat, verliezen de engelen hun rollen. De betoveringen blijven nog wel (dus de geliefden zijn nog verliefd), alleen verliest de beschermengel zijn/haar rol.
Subrollen.
- De burgemeester
In de eerste dag wordt er gestemd voor een burgemeester. De burgemeester heeft een grotere inspraak op het wegstemmen, want zijn/haar stem telt dubbel. In geval van gelijkspel beslist de burgemeester.
Alle rollen functioneren als burgers overdag en hebben allemaal stemrecht. Nogmaals: Niet je rol doorvertellen!
Vertel deze aan niemand. Let op als iemand lijkt op een rol, hou dan in je achterhoofd dat hij je misleiden kan. Deze ronde is gebaseerd op bedrog en huichelarij. Maakt niet uit of je argumenten goed zijn, zolang ze het maar geloven.
- De weerwolven.
Je taak is om de burgers op te eten. Doe dit met uiterste discretie en beslis met elkaar. Ik wil 1 van de wolven hebben die mij PM'd met het slachtoffer erin. Doe je dit niet onder de titel: Weerwolf bijt man of krijg ik meerdere PMs binnen onder deze titel (van wolven uiteraard) gaat er niemand dood die nacht. Wijs zelf iemand aan die mij zo'n PM stuurt en doe het secuur. Verder functioneer je als een burger en heb je individueel stemrecht.
- De Burgers.
Je haat de wolven. Deins niet terug ze uit te roeien en vertrouw niemand, iedereen zou wel eens een wolf kunnen zijn. Jou taak is belangrijk; je stuurt elke dag een PM naar mij met daarin je stem. Stem je een dag niet? Dan stem je op jezelf. Ben je een burger, wees dan op je hoede en denk voor jezelf.
- De heks.
Een burger met 2 drankjes. Je mag vanaf de 3e dag iemand helen en iemand vermoorden. Beide handelingen mag je maar 1 keer uitvoeren, dus let op wie of wat. Verder heb je gewoon stemrecht.
- De ziener.
Een belangrijk figuur voor de burgers. Een burger met de macht om rollen voor zichzelf te onthullen. Op de dagen met de evengetallen (2e, 4e, 6e dag) mag je 1 rol te weten komen. Vertel deze aan niemand, maar zoek bewijzen om hem te beschuldigen. Geef geen hints of verwijzingen, je bent volledig undercover. Mensen vertrouwen je vanzelf wel als je het meerdere malen goed hebt.
- Dodenfluisteraar
Als je doodgaat, ga je naar het kerkhof. De dodenfluisteraar kan daar continu komen en met de doden discuteren. De doden krijgen niks te weten over de andere rollen, maar zijn dus via de dodenfluisteraar enigszins bij het spel betrokken.
- Cupido
Een engel die de liefde vertegenwoordigt en ook verspreidt. Hij/zij kan 2 mensen voor eeuwig verbinden. De 2 mensen krijgen dit van elkaar te weten. Ze zijn dan 1 ziel in 2 lichamen en kunnen niet zonder elkaar. Gaat de ene dood, vergezeld de andere hem/haar naar het kerkhof. Overleven ze allebei, hebben ze gewonnen. Als je verliefd bent, ben je boven alle andere rollen (de fluitspeler kan ook winnen met geliefde). Je rol vervalt echter niet.
- De beschermengel
Nog een engel, deze vertegenwoordigt je afweer en immuunsysteem. Als deze engel je zegent, dan ben je niet vatbaar voor wolven. Deze engel mag 1 persoon per dag beschermen en niet dezelfde persoon 2 dagen achtereen volgend beschermen. De ziener kan niet beschermd worden.
- De jager
De jager is een bijzonder iemand. De jager heeft nog een laatste schot die de jager mag gebruiken om iemand de jager te vergezellen naar het kerkhof. De jager mag zijn rol NIET bekend maken.
- De dorpsoudste
Dit is een oude speler. Met een krakkemikkig anatomisch gestel en een verouderde lymfe is dit een speler met zoveel ervaring dat hij 2 keer aangevallen moet worden door de wolven. In zijn/haar jeugdige jaren kon de oudste nog een kogel ontwijken en vergif herkennen. Helaas gaat dat nu niet meer. Als de dorpsoudste toch doodgaat, verliezen de engelen hun rollen. De betoveringen blijven nog wel (dus de geliefden zijn nog verliefd), alleen verliest de beschermengel zijn/haar rol.
Subrollen.
- De burgemeester
In de eerste dag wordt er gestemd voor een burgemeester. De burgemeester heeft een grotere inspraak op het wegstemmen, want zijn/haar stem telt dubbel. In geval van gelijkspel beslist de burgemeester.
Alle rollen functioneren als burgers overdag en hebben allemaal stemrecht. Nogmaals: Niet je rol doorvertellen!
We leven in een dorp ver van de buitenwereld. Omsloten door bos is Wakkerdam een onguur plaatsje waar de zon weinig schijnt. 's Nachts is er geen wolk aan de lucht en hebben de inwoners voldoende licht van de maan. Tot de eerste ochtendgloren blijft het helder, dan pakken de wolken zich bijeen om de zon af te sluiten van de aarde. Het dorp is gebouwd om het stadhuis, dat tevens de kerk is. Alarmklokken ,die in tijde van nood iedereen moeten alarmeren, hangen op het hoogste punt van het dorp. Het plein zelf is net als de rest van het dorp grauw en grijs. De balangrijkste huizen grenzen aan het dorpsplein vast; de bakkerij van Woodster, het dorpscafe "De Lieve Leap" van Lieflap en de tolhuis van Blond. Van het plein liep een relatief groot paadje naar het noorden, het bos in. De inwoners noemen dit pad het Noorderpad en deze gaat over de dam het bos in.
De dam behoord alle inwoners toe en de stroming die hierdoor ontstaat wordt gebruikt om het graan van boer Slaro te vermalen en uiteindelijk brood er van te maken. Dit brood wordt verkocht in de bakkerij van Woodster aan iedereen die het hebben wil. Dit was een goed systeem en iedereen hielp mee op de akkers van boer Slaro of onderhield de dam. Dit dorp dat sociale cohesie maar al te goed kende leefden afgezonderd. Al jaren hadden ze geen burgemeester meer, dus de kantoren van het stadhuis waren leeg en Kahvi besloot haar vrouwelijke kant te tonen en de kantoren af te stoffen. Al gauw stootte ze tegen een raar bouwwerk dat op een mesthoop leek en deze viel. Helaas brak het bouwwerk tijdens de val en er kwam een oud document uit rollen. Kahvi besloot het niet te alleen te openen en rende, zo goed haar hoge hakken haar konden houden, naar "De Lieve Leap". Zoals gewoonlijk waren de mannen daar pauze aan het houden en vroegen direct waarom Kahvi zo enthousiast was. Ze opende het document voorzichtig en ze las: "Δάμαρχος". Iedereen schrok; de vloek van Damarchus was teruggekomen en zou zijn slachtoffers eisen.
Ze luidde de alarmbellen en iedereen verzamelde bij het dorpsplein. Ze hoefde alleen "Damarchus" uit te spreken en iedereen wist wat er aan de hand was. Er zouden weer weerwolven komen en ze hadden beslist een leider nodig.
De dam behoord alle inwoners toe en de stroming die hierdoor ontstaat wordt gebruikt om het graan van boer Slaro te vermalen en uiteindelijk brood er van te maken. Dit brood wordt verkocht in de bakkerij van Woodster aan iedereen die het hebben wil. Dit was een goed systeem en iedereen hielp mee op de akkers van boer Slaro of onderhield de dam. Dit dorp dat sociale cohesie maar al te goed kende leefden afgezonderd. Al jaren hadden ze geen burgemeester meer, dus de kantoren van het stadhuis waren leeg en Kahvi besloot haar vrouwelijke kant te tonen en de kantoren af te stoffen. Al gauw stootte ze tegen een raar bouwwerk dat op een mesthoop leek en deze viel. Helaas brak het bouwwerk tijdens de val en er kwam een oud document uit rollen. Kahvi besloot het niet te alleen te openen en rende, zo goed haar hoge hakken haar konden houden, naar "De Lieve Leap". Zoals gewoonlijk waren de mannen daar pauze aan het houden en vroegen direct waarom Kahvi zo enthousiast was. Ze opende het document voorzichtig en ze las: "Δάμαρχος". Iedereen schrok; de vloek van Damarchus was teruggekomen en zou zijn slachtoffers eisen.
Ze luidde de alarmbellen en iedereen verzamelde bij het dorpsplein. Ze hoefde alleen "Damarchus" uit te spreken en iedereen wist wat er aan de hand was. Er zouden weer weerwolven komen en ze hadden beslist een leider nodig.
Voor de mensen die het niet doorhadden, er zijn een paar dingen aan de hand. Er zijn 6 weerwolven en 24 burgers, waaronder een ziener, heks, dodenfluisteraar, cupido, dorpsoudste, de jager en de beschermengel. Ik wil van Cupido een PM met het koppel en van de rest wil ik een stem met daarin je voorkeur voor burgemeester.
Ik wens jullie veel speelplezier,
-Tim-
Spelleider ronde #4
1. Slaro > Neergeschoten > Weerwolf leider
2. Oortjes > Burger
3. Dravir8 > Stemming > Burger
4. curerofthought > Vermoord > Ziener
5. Senne > Burger
6. Linkelouie > Burger
7. Kindorin > Vermoord > Heks
8. Lieflap > Burger
9. Cupra > Burger
10. Hidan > Stemming > Weerwolf
11. WhiteFlash > Burger
12. Pleutenfeltz > Burger
13. Woodster > Stemming > Weerwolf
14. Khavi > Zelfmoord > Weerwolf
15. Quechua > Burger
16. Black Cornel > Vermoord > Dodenfluisteraar
17. Seaniscool > Stemming > Cupido
18. Bappos > Burger
19. Blond > Zelfmoord > Burger
20. Harry.p > Vermoord > Beschermengel
21. Jeanken > Burger
22. Geltube > Burger
23. Alles is voor Bassie > Dorpsoudste
24. Parracommando > Vermoord > Burger
25. Fixato > Geliefde > Burger
26. Shade Tura > Stemming > Weerwolf
27. jaapiekrekel > Stemming > Burger
28. Raizor > Burger
29. JustMeForLife > Vergiftigt > Weerwolf
30. Sibert > Stemming > Jager
Blauw is levend.
Rood is dood.
2. Oortjes > Burger
3. Dravir8 > Stemming > Burger
4. curerofthought > Vermoord > Ziener
5. Senne > Burger
6. Linkelouie > Burger
7. Kindorin > Vermoord > Heks
8. Lieflap > Burger
9. Cupra > Burger
10. Hidan > Stemming > Weerwolf
11. WhiteFlash > Burger
12. Pleutenfeltz > Burger
13. Woodster > Stemming > Weerwolf
14. Khavi > Zelfmoord > Weerwolf
15. Quechua > Burger
16. Black Cornel > Vermoord > Dodenfluisteraar
17. Seaniscool > Stemming > Cupido
18. Bappos > Burger
19. Blond > Zelfmoord > Burger
20. Harry.p > Vermoord > Beschermengel
21. Jeanken > Burger
22. Geltube > Burger
23. Alles is voor Bassie > Dorpsoudste
24. Parracommando > Vermoord > Burger
25. Fixato > Geliefde > Burger
26. Shade Tura > Stemming > Weerwolf
27. jaapiekrekel > Stemming > Burger
28. Raizor > Burger
29. JustMeForLife > Vergiftigt > Weerwolf
30. Sibert > Stemming > Jager
Blauw is levend.
Rood is dood.
Laatst bewerkt door een moderator: