Speedronde #900 - Back to History

DeletedUser47948

Guest
Vlaams is gewoon de verlepte versie van Nederlands :p



Ik zal jullie even uitleggen waar het verschil hem nu net zit...

Het begon allemaal heel lang geleden, toen de spanjaarden en andere volkeren ons landje wouden komen veroveren, ze kwamen niet verder dan wallonië en sommige andertaligen ging zich in vlaanderen komen vestigen. Daardoor werden er verschillende talen gesproken in éénzelfde gebied. Op een dag wouden ze van al die dialecten samen 1 standaardtaal maken en de Nederlanders waren zo egoïstis dat ze hun taal als standaardtaal wouden gaan gebruiken en wij vlamingen doen dus niet mee aan zo'n kuttaal en spreken lekker nog ons eigen dialect
 

DeletedUser

Guest

Ik zal jullie even uitleggen waar het verschil hem nu net zit...

Het begon allemaal heel lang geleden, toen de spanjaarden en andere volkeren ons landje wouden komen veroveren, ze kwamen niet verder dan wallonië en sommige andertaligen ging zich in vlaanderen komen vestigen. Daardoor werden er verschillende talen gesproken in éénzelfde gebied. Op een dag wouden ze van al die dialecten samen 1 standaardtaal maken en de Nederlanders waren zo egoïstis dat ze hun taal als standaardtaal wouden gaan gebruiken en wij vlamingen doen dus niet mee aan zo'n kuttaal en spreken lekker nog ons eigen dialect

Loooooooooooooooooooooooooool. xD
 

DeletedUser

Guest

Ik zal jullie even uitleggen waar het verschil hem nu net zit...

Het begon allemaal heel lang geleden, toen de spanjaarden en andere volkeren ons landje wouden komen veroveren, ze kwamen niet verder dan wallonië en sommige andertaligen ging zich in vlaanderen komen vestigen. Daardoor werden er verschillende talen gesproken in éénzelfde gebied. Op een dag wouden ze van al die dialecten samen 1 standaardtaal maken en de Nederlanders waren zo egoïstis dat ze hun taal als standaardtaal wouden gaan gebruiken en wij vlamingen doen dus niet mee aan zo'n kuttaal en spreken lekker nog ons eigen dialect

Dat zal wel zo zijn, maar voor Nederlanders klinkt Vlaams gewoon grappig :p
 

DeletedUser

Guest
Het is wel degelijk waar wat Isitdowntopee zegt ;) En moch tje het nog niet weten voor ons (vlamingen) klinkt holands even idioot dan dat jullie ons vlaams raar vinden ;)
 
Bovenaan