Sorry maar ik zie de logica niet, dat alles sneller gaat wil niet zeggen dat de server meer moet berekenen.
Want ik kan me niet voorstellen dat de server continue alle dorpen staat te berekenen.
Volgens mij berekent hij pas op het moment dat er een request voor data van een bepaalde speler of dorp komt.
Op dat moment berekend hij normaal gezien alle bewegingen, of de snelheid nu op 1 of 2 staat zou geen belang mogen hebben, want dat is maar een getal.
Wat ik bedoel is het volgende, erg simpel gesteld:
Snelheid 1 database zet getallen in velden bv 1+1=2
Snelheid 2 database zet getallen in velden bv 1+2=3
Zoals je ziet is het aantal bewerkingen hetzelfde, maar enkel de getals verhouding is anders.
Meer dan dat kan het haast niet zijn.
Ook rekent hij volgens mij niet alle dorpen continue door, enkel als er aanleiding toe is.
bv:
Een speler heeft een aanval ingezet, dus zegt de server in de database 100 troepen gaan zo laat in dorp 2 zijn.
Verder kijkt er niemand meer om naar dat dorp, dus doet de server er niets mee, totdat er wel iemand kijkt, dan zegt de database, het is nu zo laat dus moeten de troepen aangevallen hebben en terug thuis zijn, en plaatst ze vervolgens zo.
Wat wel een probleem is, denk ik, zijn de ranglijsten, op het moment dat die geraadpleegd worden moet de database alle dorpen en spelers bekijken om tot een nieuwe rangschikking te komen, maar dan nog denk ik dat het beperkt is.
Wat je hieraan kan zien is dat de speler snelheid geen impact kan hebben, of de software zou slecht geschreven moeten zijn.
Zoals je aan dit hele betoog kan zien, is het hele probleem het aantal actieve gebruikers en niet de snelheid.
Wat natuurlijk wel kan, is dat er juist meer gebruikers online zijn omdat ze vaker handelingen kunnen doen, bv sneller gebouwen bouwen en dat ze op die andere werelden minder online zijn omdat alles langer duurt.
Het enige wat je volgens mij bereikt met de speelsnelheid lager te zeten is dat je minder spelers online gaat hebben en er meer spelers afhaken in het spel, doen ze dat niet, dan blijft het probleem hetzelfde.