Server traag....

DeletedUser

Guest
Hoi,

Niet om het een of ander, maar waarom is de server met grote regelmaat zo traag?

Ik doe zelf hosting van grote forums, en ik zie zelden zulke schommelingen als hier.

Als je speeld is het soms 12ms en andere momenten 5000ms, of zelfs een time out.
Kan ik mischien ergens helpen om dit te verbeteren?

Groeten Bas.
 

DeletedUser412

Guest
Er zijn de laatste tijd veel updates en daardoor heb je die schommelingen en lags.
 

DeletedUser

Guest
waardoor mijn ondersteuning niet gestuurd kon worden waardoor het dorp van mijn vriend overgenomen is :mad:
 

DeletedUser1111

Guest
Ok het is voor niemand leuk een trage server. Maar ik ben er zeker van dat de administrator het nog minder leuk vinden
Het is nie altijd zo simpel om problemen met pc's op te lossen
 

DeletedUser

Guest
Sorry dat is onzin.
Het ene moment is het snel, het volgende is het traag.
Updates of niet, heeft er weinig mee te maken, want de meeste code en tabellen zijn zo goed als statisch.
Mij lijkt het eerder een server of mysql configuratie probleem dan iets anders.

bv. veel users de database begint enorm traag te worden.
of bv. veel users en de server trekt het niet meer.

Iets is er niet goed, want de schommelingen zijn veel te groot om het via updates te verklaren.
 

DeletedUser

Guest
Ok het is voor niemand leuk een trage server. Maar ik ben er zeker van dat de administrator het nog minder leuk vinden
Het is nie altijd zo simpel om problemen met pc's op te lossen

Daarmee bied ik dus mijn mijn hulp aan, ik draai een enorm groot forum en ken er wel het een en ander van.
Mischien kan ik ergens helpen het op te lossen, mijn kinderen "dwongen" mij dit te gaan spelen....maar wezen mij ook op het snelheid probleem.
Wie weet kan ik iets betekenen om het op te lossen?

Het is geen aanval ofzo, meer mijn hulp aanbieden.
 

DeletedUser

Guest
Geen probleem hoor...

Het is een knap stukje software dat hier loopt.
Maar mischien kan ik ergens helpen om de slowdowns op te lossen.
Ik ben gek op die dingen.

Om een voorbeeld te geven, ik ben admin (usernaam: Bas) van http://forum.msi.com.tw

Lijkt me een goede referentie, mocht iemand twijfelen:D
 

DeletedUser1111

Guest
zeer goede voodbeeld
Ik zou later graag programmeur worden.
 

DeletedUser412

Guest
Ik denk dat de beheerders van TW jou niet zo 1,2,3 toegang geven tot de software..

Dadelijk heb je kwade bedoelingen en haalt iedereen opeens virussen binnen zodra ze TW opstarten, ik noem maar iets.

Tevens geloof ik dat de beheerders van TW echt wel weten wat ze doen en niet de serversnelheid zo laten om jouw te pesten;)
 

DeletedUser

Guest
Sorry ik programmeer die niet.
Ik host die en hou dat draaiende samen met een vriend van me.
Die vriend host dat rack.

Daar zitten btw nog twee andere servers van me in.

Programmeren doen anderen voor me:D

Om even aan te geven welke servers ik beheer:

De MSI server:

2x Xeon 2.8GHz Debian 64bit (4 virtual cores)

Mijn eigen server (www.plaingoodhosting.com)

1x AMD FX-51 Debian 64bit
Een website die daarop gehost is: www.hostingspeeds.com
En anderen.

Dan heb ik nog een server liggen die ongebruikt is, maar wel snel is, dat is de oude MSI server.

Al deze servers liggen in duitsland, net als de server hier.

Mischien kan ik iets betekenen, danwel met oplossen van de variaties, danwel mischien beter hosting bieden.
Hosting is natuurlijk niet gratis, maar oplossen van de variaties wel, als ik kan helpen.
Het spel is te tof om niet te helpen als ik dan kan?
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat de beheerders van TW jou niet zo 1,2,3 toegang geven tot de software..

Dadelijk heb je kwade bedoelingen en haalt iedereen opeens virussen binnen zodra ze TW opstarten, ik noem maar iets.

Tevens geloof ik dat de beheerders van TW echt wel weten wat ze doen en niet de serversnelheid zo laten om jouw te pesten;)

Sorry, ik wil helemaal geen toegang, is niet nodig.
Domweg wat stats laten zien en de Apache2.conf/Php.ini/MySQL.conf laten zien kan genoeg doen.
Ik zoek helemaal niet achter toegang, waarom?
Mischien kan ik tips geven wat kan helpen.
 

DeletedUser

Guest
niet dat ik er veel verstand van heb ofzo hoor maar de snelheid van een spel regelen en aanpassen lijkt mij niet hetzelfde als dit probleem bij een forum oplossen
 
Reactiescore
276
De server is niet echt langzaam maar ik moet wel zeggen dat ik opvallend veel "vervallende" aanvallen krijg.

Voor de mensen die het niet weten: vervallende aanvallen zijn aanvallen die later aankomen en worden berekend om de server te helpen.
 

DeletedUser

Guest
Jawel hoor, kan prima.
Met wat stats te bekijken en de config-files (staan geen paswoorden enzo in) is een boel te doen.
Je moet niet vergeten dat heel het spel via een database loopt, ben vrijwel zeker dat het MySQL is.
Veel mensen maken daar fouten in, en domweg nakijken van die configs met connection info kan daar veel aan doen.

Het hoeft niet, ik bied enkel aan, niks meer en minder.
Ik wil geen toegang of andere dingen, het is aan de administrators, normaal weten zij wel wat ik bedoel.
 

DeletedUser

Guest
De server is niet echt langzaam maar ik moet wel zeggen dat ik opvallend veel "vervallende" aanvallen krijg.

Voor de mensen die het niet weten: vervallende aanvallen zijn aanvallen die later aankomen en worden berekend om de server te helpen.

Sorry, maar een server response time van 5000ms is echt veel, da's 5 seconden.
Ik heb het heel de dag mogen aanschouwen, soms 12ms, maar vaak 3000+

Dit is echt op te lossen, maar zonder info kan ik niet veel zeggen.
Ik bied enkel hulp aan, verder niks.
 

DeletedUser412

Guest
Jawel hoor, kan prima.
Met wat stats te bekijken en de config-files (staan geen paswoorden enzo in) is een boel te doen.
Je moet niet vergeten dat heel het spel via een database loopt, ben vrijwel zeker dat het MySQL is.
Veel mensen maken daar fouten in, en domweg nakijken van die configs met connection info kan daar veel aan doen.

Het hoeft niet, ik bied enkel aan, niks meer en minder.
Ik wil geen toegang of andere dingen, het is aan de administrators, normaal weten zij wel wat ik bedoel.

Juist...Er zitten tientallen mensen achter TW en jij zou er die fout moeten uitvissen die geen van hen kan vinden?
 

DeletedUser1111

Guest
pc's zijn rare dingen en fouten zijn meestal heel klein
Er kunnen 20 mensen op een fout zitten kijken ze nog nog niet zien.
dat is natuurlijk maar mijn standpunt.
 

DeletedUser

Guest
Dat zeg ik niet.
Ik ben een hoster, geen php-programmeur.
Het kan best zijn dat hier enorm veel php-programmeurs achter zitten, die gasten zijn goed in programmeren.
En ja, het is een verdomt goed stukje software dat hier loopt, maar dat wil niet zeggen dat ze alles kennen van server tuning.
Mischien ook wel, ik beweer nergens dat ik het beter kan...ik bied enkel hulp aan.
Als ze het weigeren, even goede vrienden, ik merk enkel op dat de server enorm varieerd in snelheid en dat daar wellicht iets aan gedaan kan worden.

Waarom vallen jullie mij aan? Ik bied enkel belangeloos mijn diensten aan...mag dat ook al niet meer?
 

DeletedUser412

Guest
pc's zijn rare dingen en fouten zijn meestal heel klein
Er kunnen 20 mensen op een fout zitten kijken ze nog nog niet zien.
dat is natuurlijk maar mijn standpunt.

Ik denk dan toch niet dat ze iemand die eventjes zijn hulp aanbied ook echt zouden laten helpen, daar hebben ze toch echt wel meer bekwame en betrouwbare mensen voor.

@Bas II, ik waardeer het dat je je hulp aanbiedt maar als je echt wilt dat ze jou laten helpen (Hoewel de kans daarop nihil is) zou ik toch maar iemand aanschrijven. Ik denk niet dat de programmeurs van .de hier rondkijken.
 
Bovenaan