Deleted User - 24028
Guest
Beste spelers,
De nieuwe scriptregels zijn ondertussen een kleine maand van kracht, op basis van community feedback hebben we een impact analyse gemaakt en enkele wijzigingen aan de scriptregels doorgevoerd.
Farm scripts
Voor farm scripts houden we de uitzonderingen zoals eerder voorop gesteld maar we voegen hier aan toe dat farms enkel uit het huidige dorp verstuurd mogen worden en niet van uit andere dorpen om het omzeilen van het handmatig wisselen van dorp tegen te gaan.
Deze regel werd reeds gehanteerd maar was niet duidelijk opgenomen in de scriptregels, alle huidig goedgekeurde farm scripts zullen dan ook toegestaan blijven.
Grondstof verstuur scripts
Grondstof verstuur scripts splitsen we op in 2 grote groepen:
Time scripts
Het laatste, maar ook meest omstreden, puntje binnen de impact analyse zijn de scripts die helpen bij het timen van bevelen. Binnen de denktank was er beslist om zulke scripts niet meer toe te staan door scripts te verbieden om code uit te voeren op een later tijdstip dan dat de opdracht gegeven was.
Het TW.nl team staat nog steeds achter de beslissing van de denktank en dus de mening dat zulke scripts eigenlijk niet thuis horen op TW. Maar we kunnen ook niet naast het feit dat zulke scripts volledig extern (en dus buiten het spel / regels om) kunnen getrokken worden. Na lang overleg hebben we daarom besloten om dit soort scripts toch ingame toe te staan zodat iedereen er op een eenvoudige en veilige manier toegang tot heeft.
Concreet wilt dit zeggen dat dit soort scripts terug ingezonden kunnen worden ter goedkeuring (laat dit in eerste instantie aan de scripter zelf over).
Voor de scripters: dit betekend niet dat timeouts, intervals, etc vanaf nu altijd toegestaan zullen worden. Het blijft de bedoeling deze zo veel als mogelijk te vermijden.
Een compleet overzicht van de scriptregels na de wijzigingen uit bovenstaande impact analyse:
Met vriendelijke groeten,
Jullie Tribal Wars.nl team
De nieuwe scriptregels zijn ondertussen een kleine maand van kracht, op basis van community feedback hebben we een impact analyse gemaakt en enkele wijzigingen aan de scriptregels doorgevoerd.
Impact Analyse
Farm scripts
Voor farm scripts houden we de uitzonderingen zoals eerder voorop gesteld maar we voegen hier aan toe dat farms enkel uit het huidige dorp verstuurd mogen worden en niet van uit andere dorpen om het omzeilen van het handmatig wisselen van dorp tegen te gaan.
Deze regel werd reeds gehanteerd maar was niet duidelijk opgenomen in de scriptregels, alle huidig goedgekeurde farm scripts zullen dan ook toegestaan blijven.
Grondstof verstuur scripts
Grondstof verstuur scripts splitsen we op in 2 grote groepen:
- Grondstoffen versturen naar 3den
Scripts voor het versturen van grondstoffen naar andere accounts zijn toegestaan, maar dienen wel te voldoen aan alle regels (geen uitzonderingen). Voor de duidelijkheid zijn deze regels gelijkgeschakeld met de regels voor farm scripts wat wilt zeggen dat er enkel GS verstuurd mag worden van uit het huidige dorp en er tussen verschillende dorpen handmatig gewisseld moet worden. - Grondstoffen balanceren
Voor scripts die enkel grondstoffen verzenden binnen het eigen account blijven de uitzonderingen van kracht. Deze scripts mogen dus GS versturen met 1 klik (uitzondering op regel 1), herhaaldelijk GS sturen door het inhouden van een toets (uitzondering op regel 2) en GS versturen uit andere dorpen (uitzondering op regel 6).
Time scripts
Het laatste, maar ook meest omstreden, puntje binnen de impact analyse zijn de scripts die helpen bij het timen van bevelen. Binnen de denktank was er beslist om zulke scripts niet meer toe te staan door scripts te verbieden om code uit te voeren op een later tijdstip dan dat de opdracht gegeven was.
Het TW.nl team staat nog steeds achter de beslissing van de denktank en dus de mening dat zulke scripts eigenlijk niet thuis horen op TW. Maar we kunnen ook niet naast het feit dat zulke scripts volledig extern (en dus buiten het spel / regels om) kunnen getrokken worden. Na lang overleg hebben we daarom besloten om dit soort scripts toch ingame toe te staan zodat iedereen er op een eenvoudige en veilige manier toegang tot heeft.
Concreet wilt dit zeggen dat dit soort scripts terug ingezonden kunnen worden ter goedkeuring (laat dit in eerste instantie aan de scripter zelf over).
Voor de scripters: dit betekend niet dat timeouts, intervals, etc vanaf nu altijd toegestaan zullen worden. Het blijft de bedoeling deze zo veel als mogelijk te vermijden.
Overzicht Scriptregels
Een compleet overzicht van de scriptregels na de wijzigingen uit bovenstaande impact analyse:
- Het uitgangspunt in onze scriptregels is dat elke menselijke actie (klik, sneltoets, touchscreen) overeen komt met één spel gerelateerde actie en er geen spel gerelateerde acties mogen worden overgeslagen.
- Hierop zijn op dit moment 3 uitzonderingen:
- Het hernoemen van meerdere dorpsnamen, bevelen of berichten is toegestaan.
- Het invullen van meerdere input velden is toegestaan.
- Grondstof balanceer scripts die enkel binnen het eigen account gs rond sturen worden toegestaan.
- Hierop zijn op dit moment 3 uitzonderingen:
- Elk script, deel van een script of spelgerelateerde actie mag niet automatisch herhaaldelijk uitgevoerd worden zonder tussenkomst van een menselijke actie (klik, sneltoets, touchscreen).
- Hierop zijn op dit moment 2 uitzonderingen:
- Grondstof balanceer scripts die enkel binnen het eigen account gs rond sturen worden toegestaan.
- Farm Assistent scripts worden toegestaan indien ze voldoen aan de regels onder puntje 5.
- Hierop zijn op dit moment 2 uitzonderingen:
- Alle scripts dienen toegevoegd en uitgevoerd te worden vanuit de snellijst. Scripts uitvoeren door middel van browser extensies (add-ons), userscripts (greasemonkey/tampermonkey), bladwijzers (bookmarks), browser console of andere tools met gelijkaardige functionaliteiten is niet toegestaan.
- De enige uitzondering hierop is de "TW.NL Officiele Extensie" met op dit moment volgende functionaliteiten:
- Het automatisch uitvoeren van snellijstscripts na het laden van een pagina indien gewenst.
- Het in één keer versturen van maximaal 5 bevelen vanuit meerdere tabbladen.
- De enige uitzondering hierop is de "TW.NL Officiele Extensie" met op dit moment volgende functionaliteiten:
- Voor scripts die te maken hebben met het versturen van bevelen gelden de volgende regels:
- Een dergelijk script mag niet focussen of klikken op de "Aanvallen" of "Ondersteunen" knop op de verzamelplaats, bevestigingspagina of kaart pop-up.
- Een script mag gebruikt worden om (meerdere) tabbladen te openen maar mag niet gebruikt worden om tabbladen te sluiten.
- Voor scripts die inwerken op de Farm Assistent gelden de volgende regels:
- Een dergelijk script mag enkel farms versturen van uit het huidige dorp, farms sturen van uit een ander dorp is niet toegestaan.
- Een dergelijk script mag herhaaldelijk farms uit één dorp wegsturen (uitzondering op regel 2).
- Het wisselen tussen dorpen moet altijd manueel gebeuren.
- Voor scripts die grondstoffen versturen gelden de volgende regels:
- Een dergelijk script mag enkel gs versturen van uit het huidige dorp, gs sturen van uit een ander dorp is niet toegestaan.
- Het wisselen tussen dorpen moet altijd manueel gebeuren.
- Grondstof balanceer scripts die enkel binnen het eigen account gs rond sturen worden wel toegestaan (uitzondering op regel 1, 2 en 6).
- Bij het inzenden van een script ter goedkeuring zal de inzender kunnen kiezen tussen volgende opties:
- Publiek script: het script zal onmiddellijk op het algemene forum gepubliceerd worden
- Privé script: het script zal voor 6 maand privé gebruikt kunnen worden en daarna automatisch gepubliceerd worden op het algemene forum, volgende voorwaarden zijn hier van toepassing:
- De exclusiviteitsperiode geldt vanaf het moment van de eerste goedkeuring van het script.
- Scripts die privé gehouden worden moeten eveneens aan alle scriptregels voldoen.
- Elke functionaliteit in een script dat het gebruik ervan beperkt tot een specifiek aantal spelers (door de scripter gekozen/beheerd) is niet toegestaan.
- Andere spelers die het script in handen krijgen kunnen dit script zelf indienen waardoor het mogelijk vroegtijdig op het algemene forum verschijnt.
- In het geval van scripts die een backend (server) nodig hebben om te functioneren dient het script bij publicatie te werken voor iedereen, indien de scripter de middelen hier voor niet kan of wilt voorzien wordt het script afgekeurd en de front-end (javascript) gepost in de ontwikkelaars sectie op het AF zodat andere scripters er mee aan de slag kunnen.
- Alle scripts zullen na keuring gehost worden door het team om legaliteit te garanderen en misbruik tegen te gaan, het is niet toegestaan om scripts te gebruiken die op een andere locatie gehost worden met uitzondering van scripters die hun script testen (meer richtlijnen hier over on de ontwikkelaars sectie op het AF)
- Scripts mogen nooit in interactie gaan met de premium beurs.
- Het aanpassen of tegenwerken van door InnoGames ingebouwde functionaliteiten is niet toegestaan zonder voorafgaande goedkeuring van het team.
- Een script mag niet automatisch informatie versturen of reageren op een event op je account.
- Het is niet toegestaan om een actie uit te voeren op een later tijdstip dan dat de opdracht gegeven is (timeouts, intervals, ...) zonder voorafgaande goedkeuring van het team.
- Het team zal regelmatige impact-analyses maken van script op het spel en de community. Op basis hiervan kunnen we scripts alsnog afkeuren ook al voldoen ze aan alle richtlijnen die hierboven gesteld zijn.
Met vriendelijke groeten,
Jullie Tribal Wars.nl team
Laatst bewerkt door een moderator: