Een script testen, wat mag en wat mag niet?

Warre

Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
946
Beste scripters,

De nieuwe scriptregels verbieden het uitvoeren van scripts buiten de snellijst om en bij gevolg zal hier ook strenger op worden toegekeken. Maar hoe moet een scripter nu zijn scripts testen? Wat mag er en wat mag er niet? Waar moet de scripter op letten?

In eerste instantie is het de bedoeling dat scripts zo veel als mogelijk getest worden op de beta server: www.tribalwars.works

Indien dit echt niet mogelijk is kan er getest worden op live werelden op tribalwars.nl, houd in dat geval rekening met volgende zaken:
  • Indien je twijfelt of je idee legaal zou zijn, contacteer dan eerst de scriptmoderator (AF/Discord/Support) met een duidelijke uitleg alvorens je tests uitvoert.
  • Neem in de snellijst naam van je script het woord "test" op.
  • Testen = proberen tot het werkt, eenmaal het werkt is er geen reden meer om je script te gebruiken tot het goedgekeurd is.
  • Probeer het indien mogelijk te doen op een wereld waar je niet actief speelt, zo neem je het minste risico.
  • Betrek zo weinig mogelijk andere spelers bij je tests (bv een aanvallende test kan prima op barbarendorpen).
  • Voer je test code zelf uit en geef deze niet door aan anderen.
Moest er tijdens het testen iets onverwacht gebeuren dat mogelijk wordt opgepikt bij een controle? Stuur dan alvast zelf een support in om dit te melden, dit komt veel geloofwaardiger over dan achteraf.

Gedurende de testperiode is het ook toegestaan om je script zelf te hosten in plaats van dat het gehost wordt door het team.

Met vriendelijke groeten,
Het Tribal Wars Team
 
Laatst bewerkt: