Rate de speler!

  • Topicstarter Barmhartige Samaritaan
  • Startdatum
Reactiescore
1.468
Eigenlijk zou Anne dat moeten bepalen, maar aangezien hij in z'n reet niks aangeeft, stel ik voor dat je Sebastian de belalcazar doet.
 

DeletedUser66265

Guest
Concept of Failure
d83a58da27.jpg
caf5133588.png


8daa9bd2ca.png
Concept of failure, een account dat begonnen is op 22 juni. Hun eerste dorp pakte ze op 14 juli en hierna zijn ze lekker door blijven groeien. Ze begonnen dit grote avontuur in mama (niet serieus) en zijn al snel in calm terecht gekomen. op het moment van schrijven bevinden ze zich nog steeds in calm, ze lijken het hier naar hun zin te hebben. Graag wil ik hun nog complimenteren met het plaatje. Ik zelf vind dit een van de mooiere plaatjes op deze wereld.

Punten:
6.5/10 Zoals uit de stats valt af te leiden staat dit account momenteel rang 2 met maar liefst 1 miljoen punten. Hiermee lopen ze al snel 300 k punten voor op de spelers die zich buiten de top 5 bevinden. Op basis hiervan zouden we kunnen stellen dat deze spelers het zeer goed doen. 300 k punten is niet niets in deze fase. Ze edelen in een moordend tempo door en er lijkt geen stop op te zitten. Waarom krijgen ze dan toch maar een 6.5? De verklaring hiervoor is heel simpel. Dit account heeft heel vroeg al interns gekregen. Hierdoor is een start een stuk makkelijker, zeker op een pakketjes wereld waar een edel verliezen dodelijk is.
93a3e47f7b.png
Natuurlijk is het belachelijk om op deze fase nog naar die drie early interns te kijken. Het vergemakkelijkt de start maar verder moet je het natuurlijk zelf doen. Toch is ook dit niet helemaal waar bij dit account. Een snelle blik in de stats leert ons dat zeker de helft van hun dorpenaantal een intern betreft. Hierdoor moeten we tot de conclusie komen dat deze speler een 'vuile' interner is en nog niks heeft bewezen. Maar waarom krijgt hij dan toch nog een 6.5 en niet bijvoorbeeld een 5? Dit is heel simpel. Het is namelijk ook weer niet zo dat deze spelers niks gepresteerd hebben. Zo hebben ze hier en daar wat dorpen van ontdek weggesnoept en zijn ze verantwoordelijk voor het wegspelen van bonnie and clyde. Ze voeren dus wel degelijk wat uit op deze wereld!

Al met al lijkt een 6.5 mij dus hier op zijn plaats. Laten we hopen dat deze speler stopt met internen en eens gaat laten zien wat hij waard is.

ODA: 4/10 of 7/10
Dit is een vreemd cijfer dat ik geef. Het verschil tussen een 4 en een 7 is namelijk behoorlijk groot. Laten we eerst eens kijken naar wat zijn ODA nou daadwerkelijk is. Deze speler heeft een ODA van 1,6 miljoen en betreed daarmee de 12de plek op de ranglijst. Dit is in principe een mooie plek voor een rang 2 account. Dit toont aan dat er wel degelijk gevochten is voor de dorpen maar er niet onnodig gebasht is. Maar dan treden er complicaties op. In mijn achterhoofd houdende dat dit halve account uit interns bestaat, waar je geen oda van krijgt, vraag ik mij af waar deze oda vandaan komt. Dit kan in mijn opinie twee dingen betekenen. Ten eerste: Deze speler heeft bijzonder dom gecleard en weet niet goed om te gaan met zijn off. Hij heeft het verspild en zou zonder zijn interns niet eens top 40 staan. Maar dit zou ook het tweede punt kunnen betekenen: Deze speler is een ongelofelijke stamspeler en levert veel clears in in stambelang. Hij weet dat hij zelf alleen maar hoeft te internen dus stelt zijn clears beschikbaar om stamgenoten te helpen. Vanzelfsprekend krijgt hij bij optie een een vier, terwijl optie twee een zeven krijgt. Ik hoop dat de bespelers van dit account hier duidelijkheid over kunnen geven.

9cdf103dfd.png
Ligging: 6/10 Wat een draak van een ligging hebben jullie. Zie de spoiler hierboven. Geel is concept en blauw is hun stam, calm. Duidelijk te zien valt dat concept zich aan de onderkant van de wereld bevind. Ze liggen in de rim en komen zeer spoedig vast te liggen. Hierna kunnen ze nog naar links edelen waarna ze opnieuw vast komen te liggen in de rim. Kortom een ligging met weinig uitdaging die geen toekomst bied. Ik vrees dat dit account een jump zal moeten overwegen. Hoewel, met hun interntempo... Ook zie je dat ze verweven liggen door hun stam. Zijn dit interns of slechte edelafspraken, ik weet het niet.

Wat ik echter vreemd vind om te zien is dat een account met deze ligging zo laag staat bij verslagen tegenstanders als ondersteuner. Een account als deze zou toch bakken deff naar het front moeten kunnen sturen. Mocht het zo zijn dat calm weinig wordt aangevallen heb ik niks gezegd. In het andere geval blijft dit maar vreemd.

9e503f535f.png
6542fdf3b2.jpg
Stam: 7.5/10 Het gaat hier natuurlijk om Calm. Calm bevind zich momenteel op de troon van w 50. Ze voeren de ranglijsten aan met de hete adem van snurk en karma in hun nek. Vermoedelijk zal de winnaar van deze wereld een van deze drie stammen betreffen. Voor nu heb ik geen favoriet. Geen van de drie verdient de eerste rang en ze zijn alle drie te goed voor de derde rang. Wat wel opvalt bij calm is hun verslagen tegenstanders aantal. Hieruit blijkt toch wel dat deze stam, van de drie 'topstammen' de minste tegenslag heeft mogen ondervinden. Dit is geen reden om ze af te schrijven maar ik ben wel benieuwd hoe hun eerste echte serieuze slag eruit gaat zien.

Zoals op het kaartje hierboven, die van de ligging, valt te zien heeft calm een heerlijk stamcluster. Ze kunnen op korte termijn beschikken over vrij veel safe zone en hebben een redelijk compact cluster. Ze hebben een ideaal cluster om gezamelijk massa's te versturen en om deff van het ene front naar het andere front te gooien. Ik weet niet wie er allemaal met calm fronten maar die spelers gaan hier een flinke kluif aan hebben. Mocht er spraken zijn van een goed samenspel binnen Calm zal de aanvaller continu het gevoel hebben dat hij 1 vs 10 speelt. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Reputatie 6/10 D
it is het beste wat ik van hun reputatie kan maken en ik heb weinig zin hier veel verder over uit te wijken. Éen van de bespelers van dit account heb ik geen goede ervaring mee, de rest ken ik niet zo. Ondanks dat ik met deze ene speler geen goede ervaring heb mag mijn oud medespeler hem wel enorm. Op basis daarvan weet hij er nog een zes uit te slepen, anders was dit cijfer lager geweest. De andere spelers op dit account neem ik niet mee in deze beoordeling omdat ik ze simpelweg niet ken.


De volgende mag het account Sebastian de Belalcazar Raten.
 

DeletedUser66265

Guest
Matthew, kruip jij eens terug onder je steen :p waar kom jij zo plots vandaan? Lang niet meer gesproken man...
 

DeletedUser4771

Guest
Concept of Failure
d83a58da27.jpg
caf5133588.png


8daa9bd2ca.png
Concept of failure, een account dat begonnen is op 22 juni. Hun eerste dorp pakte ze op 14 juli en hierna zijn ze lekker door blijven groeien. Ze begonnen dit grote avontuur in mama (niet serieus) en zijn al snel in calm terecht gekomen. op het moment van schrijven bevinden ze zich nog steeds in calm, ze lijken het hier naar hun zin te hebben. Graag wil ik hun nog complimenteren met het plaatje. Ik zelf vind dit een van de mooiere plaatjes op deze wereld.

Punten:
6.5/10 Zoals uit de stats valt af te leiden staat dit account momenteel rang 2 met maar liefst 1 miljoen punten. Hiermee lopen ze al snel 300 k punten voor op de spelers die zich buiten de top 5 bevinden. Op basis hiervan zouden we kunnen stellen dat deze spelers het zeer goed doen. 300 k punten is niet niets in deze fase. Ze edelen in een moordend tempo door en er lijkt geen stop op te zitten. Waarom krijgen ze dan toch maar een 6.5? De verklaring hiervoor is heel simpel. Dit account heeft heel vroeg al interns gekregen. Hierdoor is een start een stuk makkelijker, zeker op een pakketjes wereld waar een edel verliezen dodelijk is.
93a3e47f7b.png
Natuurlijk is het belachelijk om op deze fase nog naar die drie early interns te kijken. Het vergemakkelijkt de start maar verder moet je het natuurlijk zelf doen. Toch is ook dit niet helemaal waar bij dit account. Een snelle blik in de stats leert ons dat zeker de helft van hun dorpenaantal een intern betreft. Hierdoor moeten we tot de conclusie komen dat deze speler een 'vuile' interner is en nog niks heeft bewezen. Maar waarom krijgt hij dan toch nog een 6.5 en niet bijvoorbeeld een 5? Dit is heel simpel. Het is namelijk ook weer niet zo dat deze spelers niks gepresteerd hebben. Zo hebben ze hier en daar wat dorpen van ontdek weggesnoept en zijn ze verantwoordelijk voor het wegspelen van bonnie and clyde. Ze voeren dus wel degelijk wat uit op deze wereld!

Al met al lijkt een 6.5 mij dus hier op zijn plaats. Laten we hopen dat deze speler stopt met internen en eens gaat laten zien wat hij waard is.

ODA: 4/10 of 7/10
Dit is een vreemd cijfer dat ik geef. Het verschil tussen een 4 en een 7 is namelijk behoorlijk groot. Laten we eerst eens kijken naar wat zijn ODA nou daadwerkelijk is. Deze speler heeft een ODA van 1,6 miljoen en betreed daarmee de 12de plek op de ranglijst. Dit is in principe een mooie plek voor een rang 2 account. Dit toont aan dat er wel degelijk gevochten is voor de dorpen maar er niet onnodig gebasht is. Maar dan treden er complicaties op. In mijn achterhoofd houdende dat dit halve account uit interns bestaat, waar je geen oda van krijgt, vraag ik mij af waar deze oda vandaan komt. Dit kan in mijn opinie twee dingen betekenen. Ten eerste: Deze speler heeft bijzonder dom gecleard en weet niet goed om te gaan met zijn off. Hij heeft het verspild en zou zonder zijn interns niet eens top 40 staan. Maar dit zou ook het tweede punt kunnen betekenen: Deze speler is een ongelofelijke stamspeler en levert veel clears in in stambelang. Hij weet dat hij zelf alleen maar hoeft te internen dus stelt zijn clears beschikbaar om stamgenoten te helpen. Vanzelfsprekend krijgt hij bij optie een een vier, terwijl optie twee een zeven krijgt. Ik hoop dat de bespelers van dit account hier duidelijkheid over kunnen geven.

9cdf103dfd.png
Ligging: 6/10 Wat een draak van een ligging hebben jullie. Zie de spoiler hierboven. Geel is concept en blauw is hun stam, calm. Duidelijk te zien valt dat concept zich aan de onderkant van de wereld bevind. Ze liggen in de rim en komen zeer spoedig vast te liggen. Hierna kunnen ze nog naar links edelen waarna ze opnieuw vast komen te liggen in de rim. Kortom een ligging met weinig uitdaging die geen toekomst bied. Ik vrees dat dit account een jump zal moeten overwegen. Hoewel, met hun interntempo... Ook zie je dat ze verweven liggen door hun stam. Zijn dit interns of slechte edelafspraken, ik weet het niet.

Wat ik echter vreemd vind om te zien is dat een account met deze ligging zo laag staat bij verslagen tegenstanders als ondersteuner. Een account als deze zou toch bakken deff naar het front moeten kunnen sturen. Mocht het zo zijn dat calm weinig wordt aangevallen heb ik niks gezegd. In het andere geval blijft dit maar vreemd.

9e503f535f.png
6542fdf3b2.jpg
Stam: 7.5/10 Het gaat hier natuurlijk om Calm. Calm bevind zich momenteel op de troon van w 50. Ze voeren de ranglijsten aan met de hete adem van snurk en karma in hun nek. Vermoedelijk zal de winnaar van deze wereld een van deze drie stammen betreffen. Voor nu heb ik geen favoriet. Geen van de drie verdient de eerste rang en ze zijn alle drie te goed voor de derde rang. Wat wel opvalt bij calm is hun verslagen tegenstanders aantal. Hieruit blijkt toch wel dat deze stam, van de drie 'topstammen' de minste tegenslag heeft mogen ondervinden. Dit is geen reden om ze af te schrijven maar ik ben wel benieuwd hoe hun eerste echte serieuze slag eruit gaat zien.

Zoals op het kaartje hierboven, die van de ligging, valt te zien heeft calm een heerlijk stamcluster. Ze kunnen op korte termijn beschikken over vrij veel safe zone en hebben een redelijk compact cluster. Ze hebben een ideaal cluster om gezamelijk massa's te versturen en om deff van het ene front naar het andere front te gooien. Ik weet niet wie er allemaal met calm fronten maar die spelers gaan hier een flinke kluif aan hebben. Mocht er spraken zijn van een goed samenspel binnen Calm zal de aanvaller continu het gevoel hebben dat hij 1 vs 10 speelt. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Reputatie 6/10 D
it is het beste wat ik van hun reputatie kan maken en ik heb weinig zin hier veel verder over uit te wijken. Éen van de bespelers van dit account heb ik geen goede ervaring mee, de rest ken ik niet zo. Ondanks dat ik met deze ene speler geen goede ervaring heb mag mijn oud medespeler hem wel enorm. Op basis daarvan weet hij er nog een zes uit te slepen, anders was dit cijfer lager geweest. De andere spelers op dit account neem ik niet mee in deze beoordeling omdat ik ze simpelweg niet ken.


De volgende mag het account Sebastian de Belalcazar Raten.
Bedankt voor de rate! Ik heb er even doorheen gescreend en ik zie inderdaad wat dingetjes die niet helemaal kloppen. Die vul ik graag morgen verder aan, dan maak ik er even tijd voor.;)
 

DeletedUser73162

Guest
60f0e2b67ff34dc8a7233044ff1dea2b.png


Punten: 7/10 Op moment van schrijven ruim 700k punten, rang 9, wat zeer netjes is. Aan de groei te zien kan er binnenkort weer een sterk stijgende lijn verwacht worden, waardoor het puntenaantal nog fors toe kan nemen.
ODA: 8/10 Door de groei te vergelijken met de stijging ODA valt te zien dat er wordt gevochten voor de dorpen, zonder clears weg te gooien. De hevige stijging in ODA rond 21/09 zorgde er dan ook voor dat er vele dorpjes gepakt konden worden wat leidde tot een sterkte puntengroei. Rang 19 ODA is niet heel indrukwekkend, maar laat wel zien dat er zorgvuldig wordt omgegaan met de clears, wat in deze fase van het spel cruciaal kan zijn.
f04adaa01b4b4851908ce171b61b2275.png

Ligging: 7/10 (Blauw=Karma, Rood=Snurk, Groen=Calm) Met een groot grensvlak met stamgenoten, en nog geen front met stammen Snurk en Calm is het wachten tot dit front er wel komt, want de ligging is zeker ideaal om in de toekomst dit front te vormen. Door het grote grensvlak met de stam is er de mogelijkheid om safedef naar het front te sturen zonder gevaar te hebben. Het account zal nu eerst door kleinere stammen heen moeten wat ook niet altijd even makkelijk is, maar perspectief is er zeker.
fe6b6edba31041f3b9c7785a5e6898d6.png

Stam: 8/10 In mijn ogen is dit een van de betere stammen van deze wereld, wat logisch is vanwege rank 2. Samen met Calm en Snurk zullen zij strijden om de winst. Ik weet zelf niet veel van de structuur binnen de stam om daar genoeg objectief over te oordelen, maar vanuit buiten zeker een grote kanshebber.
262f76ae4b8943f09f124c4e9d54d9e8.png

Reputatie: 7/10 Ik ken niet alle spelers van dit account, alleen weet ik dat Laurens en Jasey hier spelen wat in mijn ogen meer dan prima spelers zijn. Jasey uit verhalen gehoord, en Laurens zelf meegemaakt. Ook op het AF posten ze zo nu en dan sterk, al zullen anderen hier anders over oordelen.

(Edit: Reet Magic)
 

Bijlagen

  • upload_2016-9-28_22-56-6.png
    upload_2016-9-28_22-56-6.png
    7,4 KB · Weergaven: 1
  • upload_2016-9-28_23-5-34.png
    upload_2016-9-28_23-5-34.png
    14,7 KB · Weergaven: 1
  • upload_2016-9-28_23-17-23.png
    upload_2016-9-28_23-17-23.png
    193,9 KB · Weergaven: 1

DeletedUser4771

Guest
Concept of Failure
d83a58da27.jpg
caf5133588.png


8daa9bd2ca.png
.

Nogmaals bedankt voor de uitgebreide rate Nikki. Leuk om dit eens vanuit jou perspectief te lezen. Ik wil er bij vermelden dat ik zelf nooit op dit moment een rate had aangevraagd:p. Er is momenteel veel in progress en de stats geven op meerdere punten een in mijn ogen slecht of vertekenend beeld. Maar enfin. Ik was begonnen met een heel verhaal waarin ik praktisch alles uitleg. 1,5 a4tje verder en ik was nog steeds bij onderwerp 1 terwijl de zin al wegebde. Hierbij (hopelijk) een iets meer overzichtelijke reactie dmv reactie op quotes;). Daar gaan we.

Graag wil ik hun nog complimenteren met het plaatje. Ik zelf vind dit een van de mooiere plaatjes op deze wereld.
Bedankt! Al gaat al deze eer naar Tactical Illusion die dit plaatje voor ons heeft gemaakt.

Natuurlijk is het belachelijk om op deze fase nog naar die drie early interns te kijken.....
Het klopt inderdaad dat wij op rang 2 staan vanwege het hoge aantal interns. Ik had het zelf ook graag wat anders gezien, maar daarover straks meer. We hebben destijds wat tegenslag gehad in de vorm van Bonnie. Niet dat dat zo'n geweldig team was destijd, maar meer omdat iedere incoming katta's had op adelshoeve en smed. Daarmee zijn we van top 5 redelijks snel naar rang 14 gekelderd omdat het lastig edelen is zonder AH lvls. Het team daar echter dacht dat het slim was om met 20 dorpen dorpen er 19 off te maken, dus uiteindelijk was het buiten 'vies spel' een vrij makkelijke tegenstander. Gelukkig nu nieuwe spelers op Bonnie waardoor later (en nu dus) een samenwerking mogelijk bleek.

Feit. Weinig uitdaging gehad (dmv tegenstand, andere uitdaging was er genoeg;)) en veel interns.

ODA: 4/10 of 7/10 Dit is een vreemd cijfer dat ik geef. Het verschil tussen een 4 en een 7 is namelijk behoorlijk groot. Laten we eerst eens kijken naar wat zijn ODA nou daadwerkelijk is. Deze speler heeft een ODA van 1,6 miljoen en betreed daarmee de 12de plek op de ranglijst. Dit is in principe een mooie plek voor een rang 2 account. Dit toont aan dat er wel degelijk gevochten is voor de dorpen maar er niet onnodig gebasht is. Maar dan treden er complicaties op. In mijn achterhoofd houdende dat dit halve account uit interns bestaat, waar je geen oda van krijgt, vraag ik mij af waar deze oda vandaan komt. Dit kan in mijn opinie twee dingen betekenen. Ten eerste: Deze speler heeft bijzonder dom gecleard en weet niet goed om te gaan met zijn off. Hij heeft het verspild en zou zonder zijn interns niet eens top 40 staan. Maar dit zou ook het tweede punt kunnen betekenen: Deze speler is een ongelofelijke stamspeler en levert veel clears in in stambelang. Hij weet dat hij zelf alleen maar hoeft te internen dus stelt zijn clears beschikbaar om stamgenoten te helpen. Vanzelfsprekend krijgt hij bij optie een een vier, terwijl optie twee een zeven krijgt. Ik hoop dat de bespelers van dit account hier duidelijkheid over kunnen geven.
Na de 3 interns in het begin hebben we een periode ieder dorpje gewoon moeten clearen. Ups en downs daarin en weinig spannendheden. De ODA is in mijn ogen nog wat laag en idd niet gek met dit aantal interns. Als je onze ODA als hoog ziet kan ik vermelden dat die voortkomt uit backtimes, het makkelijk clearen van een gestopte JMJ en het feit dat we een groot deel van de clears inzetten voor stamleden die net even wat benauwder liggen of moeite hebben met een tegenstander. Logisch in onze ogen gezien ons aantal interns en het aantal full clears dat je er mee bespaard.

9cdf103dfd.png
Ligging: 6/10 Wat een draak van een ligging hebben jullie. Zie de spoiler hierboven. Geel is concept en blauw is hun stam, calm. Duidelijk te zien valt dat concept zich aan de onderkant van de wereld bevind. Ze liggen in de rim en komen zeer spoedig vast te liggen. Hierna kunnen ze nog naar links edelen waarna ze opnieuw vast komen te liggen in de rim. Kortom een ligging met weinig uitdaging die geen toekomst bied. Ik vrees dat dit account een jump zal moeten overwegen. Hoewel, met hun interntempo... Ook zie je dat ze verweven liggen door hun stam. Zijn dit interns of slechte edelafspraken, ik weet het niet.

Activiteit van Concept was wat lastig op poten te houden met een 4-mans team gezien niet iedereen evenveel (of ongeveer) deed. Dit brak mij persoonlijk wat op waardoor er versterking/vernieuwing wenselijk was. Hierin vonden we Michiel (nu Sicilian) met wie ik op 46 in Deca (Drogyn & Militant Atheist) als buurstamgenoten erg prettig heb samengewerkt. Ik had Michiel ook al aan Rolf van Sicilian gekoppeld. Echter nam die de benen na een tijdje en stond sicilian er lastig voor met alleen Michiel als speler. Na goed overleg en meerdere keren een andere mening te hebben kwamen we er uit. Michiel versterkt het Concept team dmv een lange fusie waarbij we de troepen (off en def) optimaal benutten voor de stam. Daarnaast zou het wegvallen van Sicilian meerdere deuren openen dmv front met het westen wat zo sneller ingevuld kon worden (en wij logischerwijs niet de wens hebben voor een front van 50+ velden).

Het was rond. Julian en Hannes kapte er mee. Steven van Dolphin on wheels kwam er bij (gestopt account), thijs bleef aan en ik zou voorlopig ook nog even aanbleven (sowieso tot Michiel op Concept zit) met het idee om voor mijzelf vanaf dat punt steeds een stapje terug te doen.

Helaas besloten Nomi en Matthias van Strange (mede die blauwe dorpen die je door ons cluster ziet) niet meer te loggen na opeenvolgende tegenslagen. Ondanks dat ik Nomi van eerdere werelden goed ken en altijd top heb samengewerkt, was hun abrupte vertrek zonder het achterlaten van vv er eentje die de doodsteek had kunnen zijn voor Calm. Dit gezien Ontdek aasden op die dorpen en wij clustertechnisch op dat moment gewoon erg zwak tov hen lagen. Hemel en aarde moeten bewegen en via ieder kanaal contact gezocht. Geen reactie. Uiteindelijk was het held Emile (hier gespeeld op Erebos) die hen zo ver kreeg toch na 5 dagen maar vv bij me te droppen.

Fusie met sicilian zou erg duur zijn om ongedaan te maken gezien er al veel beslissingen waren genomen omtrent de fusie (lees, stacks ver weg en off inzetten voor de stam). Daarnaast wilde wij en michiel gewoon graag op hetzelfde account spelen. Daarom besloten om onder ons een nieuw cluster te creëren voor een stamgenoot via de rim (en dus een deel strange dorpen te internen) en in het noorden wat van Sicilian af te staan om daar weer een net wat mooiere doorgang voor een andere stamgenoot te geven.

Al met al was Strange tot die tijd mn beste maatje waar ik mee samenwerkte deze wereld, medeleider in Calm en een duo waar ik duizenden pm's mee heb gewisseld. Ik had erg graag met hen doorgespeeld ipv dat ik meer dan de helft van hun dorpen intern. Maargoed. Geen wachtwoord optie en een vv die afloopt. Dan dus maar internen voor je tegenstander er mee gaat lopen.

De "draak" ligging valt dus wel mee gezien alle blauwe dorpen door ons cluster interns zijn. Door de grote aanduiding misschien een wat vertekenend beeld, maar alles is gewoon met mooie lijntjes en komt tzt niet in elkaars cluster. Ik heb je kaartje even bewerkt om het wat duidelijker te maken:
upload_2016-9-29_9-32-54.png
Ps: vind het niet zo spannend dat deze richting openbaar is gezien deze (voor het geval deze nog niet duidelijk was) dit toch met een paar dagen het geval zou zijn.
.

Wat ik echter vreemd vind om te zien is dat een account met deze ligging zo laag staat bij verslagen tegenstanders als ondersteuner. Een account als deze zou toch bakken deff naar het front moeten kunnen sturen. Mocht het zo zijn dat calm weinig wordt aangevallen heb ik niks gezegd. In het andere geval blijft dit maar vreemd.
Eigenlijk is het vrij logisch. Zoals je al benoemd bij stam OD heeft Calm simpelweg niet al te veel incomings gehad. Dit komt mede door onze ligging waar eerst de focus lag op een stuk rim veilig stellen. Ontdek aan de ene kant en Snurk! aan de andere kant gaf ons het idee dat er wel een grote slag los zou barsten. Helaas had Ontdek flink pech met bans n heeft Snurk! momenteel ook wat problemen. Ik vraag me dus af wanneer wij eens goed aan onze ODD mogen werken, maargoed. Ontstane situatie.

Om bovenstaande reden logisch dat we geen bergen OD ondersteuning hebben. Andere reden is omdat de stam (logischerwijs) niet altijd de vorm had zoals ze nu heeft. Leden als Contra en Bonnie (die er als laatst bij zijn gekomen) liggen boven ons, een ruimte die eerst helemaal open was en door Uthred en Sicilian ingevuld zou worden. Dat ging niet zo lekker gezien Uthred door zn compacte cluster moeilijk door ontdek kwam en siclian viel weg. Strange was al weggevallen. Hield eigenlijk in dat we alleen aan de oostkant van ons cluster echt veilig tegen Calm aanlagen, voor de rest niet. Massa's def zijn hier dus niet vanaf het begin af aan aanwezig geweest. Inmiddels met deze ligging voldoende safezone om idd nu al en in de toekomst mooi OD puntkes te scoren op ondersteuner;).
 

Bijlagen

  • upload_2016-9-29_9-31-27.png
    upload_2016-9-29_9-31-27.png
    38,4 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4771

Guest
Vervolg --> Beoordeling stam kan ik me vinden in je omschrijving. De rim als focus in het begin en het alert zijn op kansen en omspringen met tegenslagen heeft in dit (om mijn eigen woorden te gebruiken) beest cluster geleid die ik momenteel zie als de sterkste van de wereld. Daarnaast toppertjes intern, dus ik heb persoonlijk de verwachting als we op deze weg doorgaan dat jullie nog veel mogen verwachten van Calm.

Tja reputatie. Bedankt dat je het vrij netjes houdt. Volgens mij zijn we een paar keer gebotst met speeds al weet ik er het fijne niet meer van. Ik moet zeggen dat ik je posts en de tijd die je er in steekt steeds meer ben gaan waarderen. Maargoed, sommige mensen mogen je niet, andere weer wel en andersom. Niet iets om van wakker te liggen.

Nogmaals bedankt voor de mooie en uitgebreide rate. Ik hoop met deze post antwoord gegeven te hebben op te meeste vragen en onduidelijkheden:).

Dave,

(ps: zat over de 10.000 heb het eea ingekort)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66265

Guest
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om mij zo uitgebreid van je repliek te voorzien. Dat kan ik eerlijk waar waarderen. Mij wordt, na het lezen van jouw verhaal, veel duidelijk. Ik denk dan ook dat een toekomstige rating een stuk positiever voor je uit zal pakken.

Overigens denk ik dat je mij nu verward met een ander. Ik speel zelden speeds en weet vrijwel zeker dat ik nooit een speed met jou heb gespeeld. Het aantal speedrondes dat ik heb gespeeld zijn op twee handen te tellen.
 

DeletedUser77679

Guest
Magic

Punten: 391.876
6.5/10
Toegereden op 28 juni. Heeft dus een latere start. Vandaar een voldoende voor het aantal punten nog. Komt nu net de top40 binnengewandeld. Heeft 40% intern wat nogal hoog is. Dit zal ook mede zijn groei bepaald hebben de laatste weken. Benieuwd nu zijn front Snurk betreft hoe hij het teweeg brengt. Krijgt voordeel van de twijfel.

ODA: 403.506 5/10
Zoals hierboven besproken. Kent de nodige interns. Verder valt op dat zijn ondersteuning nogal weinig is voor zijn ligging. ODA is net iets meer dan zijn aantal punten. Vandaar de onvoldoende.

Ligging: 2 Clusters 5/10
Noodgedwongen al heel vroeg moeten jumpen. Ligt met cluster 1 nu al vast. Dit hele cluster kan nu wel als safe voor grote betekenis spelen voor de stam. Doe er dus wat nuttigs mee. Ook nog aantal kleine spelers in zijn 1ste cluster. Vandaar wederom een onvoldoende.

Stam: Loco 6.5/10
Mochten de geruchten waar zijn zal dit nog spoedig wijzigen. Tot op heden nogal wat strubbelingen gehad door leaves, gestopte/weggespeelde spelers. Maar bestaat en staat er nog altijd. Kan nog van waarde zijn op deze wereld. Veel voor mij onbekende spelers. Ook geen enkele speler meer in de top 20. Een leuke subtop die met teamwerk nog misschien potten kan breken. Vandaar ook hier weer een voldoende.

Reputatie: 7/10
Ken je persoonlijk niet, zie je ook niet veel posten. Dit is natuurlijk niet negatief. Het enige wat mij opvalt is dat je op je profiel hebt staan: ''over een kata nap kan gesproken worden''. Dit kan natuurlijk een groot discussiepunt worden. Mocht dit, zoals ik het nu ook interpreteer, betekenen dat jij kata's gebruikt om je tegenstanders neer te halen daalt dit cijfer nog hard. Maar goed, ook zoals hierboven als eens gezegd is, het voordeel van de twijfel krijg je. Vandaar nu een ruim voldoende. Ik heb geen negatieve gedachten of niks gehoord over de naam Magic.

Gemiddeld: een 6 dus. Een kleine voldoende. Nog veel verbetering te halen dus mijn inziens.


Volgende rate: Diego The Demolisher
 

DeletedUser73162

Guest
Magic


Reputatie: 7/10
Ken je persoonlijk niet, zie je ook niet veel posten. Dit is natuurlijk niet negatief. Het enige wat mij opvalt is dat je op je profiel hebt staan: ''over een kata nap kan gesproken worden''. Dit kan natuurlijk een groot discussiepunt worden. Mocht dit, zoals ik het nu ook interpreteer, betekenen dat jij kata's gebruikt om je tegenstanders neer te halen daalt dit cijfer nog hard. Maar goed, ook zoals hierboven als eens gezegd is, het voordeel van de twijfel krijg je. Vandaar nu een ruim voldoende. Ik heb geen negatieve gedachten of niks gehoord over de naam Magic.

Gemiddeld: een 6 dus. Een kleine voldoende. Nog veel verbetering te halen dus mijn inziens.


Volgende rate: Diego The Demolisher

Allereerst bedankt voor de rate, verder wil ik even zeggen dat ik juist tegen het gebruikt van kata's ben, en dat het om die reden op ons profiel staat. :)
Ik ben het verder grotendeels eens met de rate.
 
Bovenaan