Rate de speler!

  • Topicstarter Barmhartige Samaritaan
  • Startdatum

DeletedUser

Guest
Laten we even wat leven in dit forum blazen. Ik denk dat dit topic bij het merendeel wel bekend is, je beoordeelt spelers op de volgende 5 kenmerken.

Punten:
ODA:
Ligging:
Stam:
Reputatie

Om even het goede voorbeeld te geven

Immen

Punten : Staan op de 13de plek. Naar mijn mening vrije domme keuze gemaakt om direct naar AH te gaan zonder fatsoenlijke clear op te bouwen. Maar zal wel komen doordat ze hun eerste dorpje al vooraf gratis geregeld hadden waardoor ze toch zonder verliezen het 2de dorpje konden pakken. 7/10

ODA : Heel erg laag. Weinig dorpjes gecleard in de buurt verder en 2de dorpje gratis gekregen. 7/10

Ligging : Veel stamgenoten in de buurt, kan handig zijn met ondersteunen maar beperkt wel de edelruimte. 5/10

Stam : Lijkt me echt een bijzonder slechte stam 3/10

Reputatie : Op 36 & 41 toch wel prima accounts gehad. Verder zie ik ze zelden verschijnen op het AF, ken ze verder ook niet. 5/10

Kies maar een volgende uit om te raten.
 
Reactiescore
1.075
kouchov, needforkill, uhtred of bebbanburg, giraldoa, boomerang, vechter877, sate stokdrakan, allemaal interessant om te raten.
 
Reactiescore
2.039
Kouchov

Punten: 6e plaats met 5 dorpen, iets kleine dorpen naar mijn mening maar hier heb je uiteraard niet super veel invloed op. Wel 1 intern. Een 7

ODA: Niet al te hoog voor 3 geclearde dorpen, mooi dus. Een 8

Ligging: Je dorpen liggen echt veel te dicht op elkaar voor een farmwereld. Vergeet niet dat dit geen klessik is Lennart! Een 5

Stam: Geen hele pet op van deze stam maar lijkt vooralsnog goed mee te draaien. Een 7

Reputatie: Lennart is een hele aardige jongen, die van zichzelf weet dat hij niet de allerbeste is, iets wat erg belangrijk is. Toch zal je een geduchte tegenstander aan hem hebben wanneer hij gemotiveerd is: Een 8,5

Rate kratje heineken
 

DeletedUser

Guest
Wel spijtig dat de eerste rate en "het goede voorbeeld" ondertussen al op 0 punten staat. :p
 
Reactiescore
510
Bedankt coor de rate Elko!

Ligging wordt hard aan gewerkt :)
Een dezer dagen even paar uur lopen :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser48980

Guest
Kratje Heineken

Punten: (6,5) - Je bent gestart gelijk bij het begin van deze wereld. Top 25 is in dat opzicht zeker niet slecht, desalniettemin denk ik dat er meer in zit voor Kratje!

ODA: (7,5) - Geeft aan dat je dorpen geen cadeautjes geweest zullen zijn. Toch een dubbel gevoel bij dat hoge aantal in deze beginnersfase van het spel.

Ligging: (8) - Ten opzichte van je stam heb je een potentiële ligging om nog goed door te kunnen groeien. Mogelijke edel targets zijn variabel.

Stam: (8,5) - Een stam waarvan ik de ligging zeker een +punt vind en waar er ongetwijfeld kwaliteit aan spelers in terug te vinden zal zijn. Daarbovenop een mooie #2 positie gekeken naar OD, er wordt dus wel degelijk geknokt voor de resultaten die de stam als collectief boekt.

Reputatie: (8) - Kratje ziet er een degelijk account uit van buitenaf. Ik verwacht ze op termijn terug te zien in de #10 van wereld 50.

Gemiddelde score: 7,7


Volgende rate mag naar: StrangeButtrue?
 
Reactiescore
54
StrangeButtrue

beetje vroeg om te kunnen rate maar voor zover ik kan zien kom ik tot de volgende conclusie.

Punten:5 ondanks dat je later gestart bent zijn ze alsnog vrij laag gezien je farm status maar zie hier wel snel verandering in komen..

ODA:7 Vrij netjes gewoon zelf zijn omliggende buren gecleard zo te zien om hier farms van te maken en dit met niet al teveel troepen verlies volgens mij....

Ligging:9.5 wat moet ik hier over zeggen kan niet anders als een nog mooier farm cluster worden!

Stam:/ geen, is een keuze...

Reputatie:7 Geen idee eigenlijk... voor zover ik kan zien kunnen we wat gaan verwachten van dit account enige min puntje is dat je voor jezelf een rate aanvraagt dit duid in mijn ogen toch onzekerheid over jezelf als speler aan. en haalt je reputatie net een puntje omlaag voormij.

Gemiddelde 7

NEXT: Stekskes
 

DeletedUser61174

Guest
Het is eigenlijk best gewoonlijk dat je zelf, nadat jij iemand hebt gerate, gerate wordt :p
 

DeletedUser69389

Guest
Kouchov

Punten: 6e plaats met 5 dorpen, iets kleine dorpen naar mijn mening maar hier heb je uiteraard niet super veel invloed op. Wel 1 intern. Een 7

ODA: Niet al te hoog voor 3 geclearde dorpen, mooi dus. Een 8

Ligging: Je dorpen liggen echt veel te dicht op elkaar voor een farmwereld. Vergeet niet dat dit geen klessik is Lennart! Een 5

Stam: Geen hele pet op van deze stam maar lijkt vooralsnog goed mee te draaien. Een 7

Reputatie: Lennart is een hele aardige jongen, die van zichzelf weet dat hij niet de allerbeste is, iets wat erg belangrijk is. Toch zal je een geduchte tegenstander aan hem hebben wanneer hij gemotiveerd is: Een 8,5

Rate kratje heineken

Merci
 
Reactiescore
1.075
Punten: 8K, 3 dorpen, niet slecht, goed bepaald top, gezien er veel betere dorpen in zijn buurt liggen om te edelen, wel al enige verliezen geleden te zien aan zijn ODA, wat zich ook weer vertekent in zijn farmstats met een maximum behaalde van 180K (gisteren?) en 1100 dorpen geplunderd. 6/10
ODA: 17K ODA met odaranglijst 54, niet bepaald goed , veel te hoog op dit moment zullen we maar zeggen, in vergelijking met de dorpen dat geedeld zijn. 6/10
Ligging: veelbelovende ligging als het goed aangepakt word, genoeg edeltargets, maar ook genoeg meegroeiers, dus de vraag is of hij/zij zich staande zal weten te houden, ik vermoed van wel. 8/10
Stam: Zitten een aantal goede spelers in, rest ken ik niet zo. 7/10
Reputatie: Ik ken ze eerlijk gezegd niet, dus deze laat ik blanco.

27/40
 
Reactiescore
3.576
Reputatie:7 Geen idee eigenlijk... voor zover ik kan zien kunnen we wat gaan verwachten van dit account enige min puntje is dat je voor jezelf een rate aanvraagt dit duid in mijn ogen toch onzekerheid over jezelf als speler aan. en haalt je reputatie net een puntje omlaag voormij.

AYKM? Is gewoon normaal dat je uzelf neerzet om te raten. Verder snap ik die ODA kwestie niet goed, je kan best een een hoge ODA hebben door met je grote clear veel spelers te slopen die weinig troepen hebben wat je heel vaak tegenkomt. Of spelers met veel OFF vegen kost je ook relatief weinig verlies. Waarom een hoge ODA in deze fase dus niet goed is blijft mij een raadsel je kan immers niet zien of het de investering waard was of niet en in de meeste gevallen lijkt het mij van wel? (Minder concurrentie, meer farms).
 

DeletedUser74430

Guest
ODA staat rechtstreeks in verband met verlies van troepen en een grote ODA is dus slecht.
Desondanks heb je minder verliezen bij het vegen van 2k bijl dan bij het vegen van 300 speer/300 zwaard, waarbij je ODA bij het eerste geval ruim drie keer zo hoog is. Met een degelijke clear kan je gemakkelijk bakken met ODA behalen zonder ook maar noemenswaardige verliezen te leiden. Uiteraard staat ODA rechtstreeks in verband met verlies van troepen, maar hoge ODA staat even vanzelfsprekend niet rechtstreeks in verband met grote verliezen.
 
Reactiescore
1.075
mwha ik denk dat spelers als erebos., boxem, etc toch best al wat verliezen hebben gehad:p
 
Reactiescore
88
Desondanks heb je minder verliezen bij het vegen van 2k bijl dan bij het vegen van 300 speer/300 zwaard, waarbij je ODA bij het eerste geval ruim drie keer zo hoog is. Met een degelijke clear kan je gemakkelijk bakken met ODA behalen zonder ook maar noemenswaardige verliezen te leiden. Uiteraard staat ODA rechtstreeks in verband met verlies van troepen, maar hoge ODA staat even vanzelfsprekend niet rechtstreeks in verband met grote verliezen.

Nee, maar als ik de gewone ranglijst en de ODA ranglijst bekijk, begrijp ik wel waarom Rank 1 en Satedrakan op rang 1 en 2 staan en dat Caine en Erebos nog niet eens de top 10 halen op een toch wel vrij zwakke edelfase als je t mij vraagt.
 

DeletedUser74430

Guest
Nee, maar als ik de gewone ranglijst en de ODA ranglijst bekijk, begrijp ik wel waarom Rank 1 en Satedrakan op rang 1 en 2 staan en dat Caine en Erebos nog niet eens de top 10 halen op een toch wel vrij zwakke edelfase als je t mij vraagt.
Ja true, niet iedereen heeft dat geluk natuurlijk. Normaliter is een bizar hoge ODA niet wenselijk, maar per direct negatief hoeft het dus zeker niet te zijn.
 

DeletedUser61174

Guest
Zo zijn er overal uitzonderingen voor, en daarom wordt er vooral over het algemeen gesproken. Als je elk gevalletje apart moet gaan bespreken komt er nooit een eind aan.
 
Bovenaan