Rate de speler!

  • Topicstarter Barmhartige Samaritaan
  • Startdatum

DeletedUser4771

Guest
Edit: Rate verwijdert. Beetje zonde van mijn tijd gebleken achteraf...
 

Bijlagen

  • upload_2016-10-28_8-36-53.png
    upload_2016-10-28_8-36-53.png
    111 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72457

Guest
Misschien moet je eerst zelf eens wat raten voor je een aanvraag doet. Maargoed, ik zie al dat je stamgenoot erg happig is om je te raten. Ik ben benieuwd welke kant dat op gaat. Ughm
Ik zie nu dat jij een rate aangevraagd hebt. Uiteraard gaat deze voor op die van Ponos. Gezien ik ook in ging op Nick, rate ik ze wel gewoon allebei.
 

DeletedUser72457

Guest
Goed, vooraleer ik begin aan deze rate wil ik even aangeven dat dit een dubbele rate is. Legitius had een rate aangevraagd, echter had ik dit niet gezien. Ik heb al ja gezegd om Ponos te raten, dus dan maar allebei. Dit is tevens de tweede keer dat ik dit alles moet typen, gezien ik per ongeluk klikte op vorige pagina en mijn hele rate weg was.. Dus daar gaan we weer
7gyUc7C7rSjJUO-FbqI9XrEvBUWiucA5kVYMVGw9HlAFUnAXaI-Zyy3iJHEV7WFeGfcTCUXNhxmLQwEr88eQeuN5Lng43eK-NLKqLHVl2fkaKbuZtwKLgJJ1E--LewUaxdu8P2RF



Angelochek


Allereerst begin ik met het profiel van de speler

f497374864a6bd8210efe553eec405e5.png



Punten: Op het moment van het maken van deze rate staat het account op de 22ste plek van W50 met 844.712 punten. Tevens staan ze op de 17e plek van de groeiranglijst op TWstats. Dit vind ik geen slechte prestatie, maar we moeten ook kijken naar de overgenomen dorpen van het account.


Als ik selecteer op oude speler en dan barbaar in vul én onder de 3200 punten, kom ik slechts op één overgenomen barbarendorp uit. Dat vind ik netjes.


Als ik selecteer op ‘oude stam’ en dan ‘Loco’ doe, de oude stam van het account kom ik slechts op drie interns uit. Als ik selecteer op Rhei selecteer kom ik op 0 dorpen uit. Als ik selecteer op Snurk kom ik echter wel uit op een flink aantal interns, 37 dorpen in totaal.


Omwille van het iets toch wat grote aantal interns van het account, geef ik het account een 6.0/10 wat punten betreft.


ODA: Een account beoordelen op ODA vind ik persoonlijk heel lastig. Verschillende dingen kunnen gezegd worden over ODA. De één vind een laag ODA met een hoog puntenaantal goed omdat iemand verstandig omgaat met zijn troepen, de ander smijt een clear maar al te graag naar buiten.


Momenteel heeft het account 2.227.532 ODA waarmee ze op de 26ste plek van W50 staan. Clears hebben niet stil gestaan, clears hebben ook niet constant gelopen.


e873c6d26f8a5e58b8eb0e8ce623dadc.png



Afgelopen week zijn de clears naar buiten gejaagd waardoor ze een hoop ODA erbij hebben gekregen.

Voor de dorpen die het account over neemt, wordt wel gevochten. Ze liggen in de RIM en dat is niet altijd makkelijk. Heb meerdere accounts troepen zien verspillen op spelers met een laag moraal.


Het laatste account dat ze weg gespeeld hebben heeft het afgelopen week moeilijk gehad en is nu al zijn dorpen kwijt, echter niet zonder slag of stoot.

54c667e679c4c4fa05813bfe52d3eb74.png



Ik vind het ODA voor een account als deze prima. Valt niet heel veel over te kagen en dus geef ik het account een 7.5/10.


Ligging: Het account is gelegen in de RIM en ik wil beginnen met een plaatje van het account, de stam van het account en de (zo gok ik) aankomende vijand Calm.


c341a6ebc268dbc5b933d3e6fa59977e.png



Op het eerste gezicht heeft het account een mooi safe gebied ten opzichte van het front dat zich aan het vormen is met Naevius. Echter zoals ik al eerder zei bij het ODA, ligt er een account in het midden tussen het account en Rhei, namelijk Urban. Als ik deze rood markeer is de situatie als volgt.


71cf339ae6bd526173e53861427074a3.png



Stiekem hoop ik dat Angelochek mee gaat doen met het edelen om zo dit account weg te krijgen. Dit zou ze een mooie positie geven ten opzichte van Naevius. Ik ben benieuwd hoe het hier verder gaat uitpakken en ga het zeker in de gaten houden. Gaat dit de eerste uitdaging van Naevius worden? Ik ben benieuwd, voor nu vind ik dat ze een mooie uitgangspositie hebben en geef ze dus een 7.5/10.


Stam: Over Rhei. lopen de meningen uiteen. De een is negatief over de leiding en keuzes en trapt ze daarom graag de grond in, de ander is iets terughoudender.


5a46182a88a2700d178544b4d06b8946.png



Allereerst wil ik kijken naar de ligging van de stam ten opzichte van de andere grote twee stammen in deze wereld. Moge duidelijk zijn dan de kleuraanduidingen NIETS zeggen over de politieke relaties tussen de stammen.


9d98bed698f99a701ee299613cac8ea2.png



Het stam-cluster heeft een oke safe-gebied in de RIM. Het is niet zo groot als dat van anderen, maar voor nu voldoende. Wat mij wel opvalt is dat het cluster een stuk minder dicht is dan dat van Karma en Calm. Ik gok dat de leiding van Rhei. hiervan op de hoogte is en dit snel zal aanpakken. Ook in de core van de wereld zullen ze snel moeten komen om nog veel groter front met andere stammen te voorkomen en zichzelf een betere uitgangspositie te geven.


Ondanks een aanvraag voor nieuwe leden op het AF, lijkt van buitenaf en gebaseerd op groei, inactiviteit binnen de stam niet echt een groot probleem te zijn.


87399201bac2ca2a0da49e9438adb9eb.png


0c7e7e628198245399eed3bb2124d21e.png



Ik ben op zich nog neutraal over Rhei. en ben benieuwd wat ze gaan brengen. De start van de stam moest mij wel aan W34 denken waar Choice veranderde naar No ID, toen weer brak in String en No ID en toen weer samen kwam. Ik hoop dat ze de trend van nieuwe stammen maken kunnen breken en nu een stabiele stam blijven. Ik hoop dat de leiding dit waar kan maken en wens ze hier succes mee.


Voor nu geef ik ze een 7.0/10.

Reputatie: Ik heb werkelijk geen idee wie er op dit account speelt en dus wil ik deze leeg laten. Ga er dan ook verder geen woorden aan vuil maken.

28/4=7.0
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.075
ps: urban en rhei. zijn vriendjes hoor :p
 

DeletedUser72457

Guest
Ponos


Ook bij Ponos wil ik beginnen met het profiel van de speler.


70a5c4d876656db1a8f3f313c0af3516.png



Punten: Op het moment van het maken van deze rate staat het account op de 4e plek van W50 met 1.578.703 punten. Tevens staan ze op de 3e plek van de groeiranglijst op TWstats. Dit vind ik een zeer nette prestatie, maar we moeten zeker kijken naar de overgenomen dorpen hier.


Als ik selecteer op oude speler en dan barbaar invul kom ik in totaal op 21 dorpen uit. Ik maak mezelf er ook wel is schuldig aan, maar ik ben geen fan van het overnemen van barbarendorpen. Mogelijk om een front iets te clusteren, mogelijk om je cluster in zijn geheel iets te dichten, maar ik zie het het liefst zo min mogelijk. Dit is voor mij dus een, klein, minpuntje.


Als ik selecteer op LKarma bij oude stam kom ik op een 21 tal geïnternde dorpen. In totaal zijn dit dus 42 zeer gemakkelijke overnamens en dat is voor mij wel een minpuntje.


Echter, hier staat iets tegenover. W50 is tot nu toe één grote verzameling van intern-accounts aan de top met hier en daar een uitzondering. De uitzonderingen weten van zichzelf dat het over hun gaat en dus ga ik ze niet aanwijzen. Omwille van de naar de top geïnternde accounts wil ik Ponos hier niet te hard op afrekenen en trek ik dus één punt af van de originele score. Ze krijgen van mij nu een 6.5/10.


ODA: Zoals ik al bij de vorige rate zei, ik vind het persoonlijk heel erg lastig om een account te beoordelen op basis van ODA. Momenteel ziet de ODA grafiek van Ponos er alsvolgt uit


0f9c682a5e54b0a3ec32725438827f48.png



Met een score van 1.357.377 staan ze momenteel op de 46ste plek van W50 en dat vind ik toch laag voor een top 5 account, ongeacht de interns en barbarendorpen. Niet alle dorpen krijgen ze gratis, dit concludeer ik uit de ODD grafieken van Ponos zijn laatste drie tegenstander(tjes).


c50349616126f060d2c7285dc3efeb48.png


11a158c379719a761e57d7ee5c062902.png


93f54c34cd196f67b4b7843a5810e792.png



Ten opzichte van de top staat dit account erg laag qua ODA en dus kan ik hier niet anders dan slechts een 5.5/10 geven. Het is geen onvoldoende, maar ook zeker geen voldoende tenzij je student bent tegenwoordig. Ik hoop dat ze in de toekomst meer gaan laten zien wat ze aanvallend kunnen betekenen voor Karma. Zet hem op.


Ligging: Wederom betreft het hier een account met een ligging in de RIM. Zoals ik al eerder zei vind ik dit zelf altijd een interessante ligging.


9a83408b08d033be35fbee0a1846e718.png



Op dit kaartje is Ponos geel gemarkeerd, Karma blauw en Rhei. rood. Moge het wederom duidelijk zijn dat de kleuraanduiding NIETS zegt over de politieke relaties tussen de gemarkeerde stammen.


Ook dit account heeft een flink stuk safe ten opzichte van front. Het kan nog enigszins opgeschoond worden als ik het zo bekijk. Voor nu ben ik benieuwd hoe ze het gaan doen als ze eenmaal een goed front hebben. Voor nu hebben ze een positieve uitgangspositie en dus geef ik ze hier een ruime voldoende, namelijk een 7.0/10.0.


Stam: Het account zit in Karma, de momenteel nummer één stam van de wereld.


e51cfd5ebdaa80f11a6f9d6e2fda7f22.png



Als je kijkt naar de ligging van de stam op het volgende kaartje, vind ik persoonlijk dat Karma voor nu de meest dominante uitgangspositie heeft van de grote drie stammen die W50 kent.


9d98bed698f99a701ee299613cac8ea2.png



Op dit kaartje is Karma rood gemarkeerd, Rhei. is blauw gemarkeerd en Calm paars/roze. Nogmaals, de markering zegt NIETS over de politieke relaties tussen de stammen.


Het is slechts een kwestie van tijd voordat Bibber uit de core van de wereld is en dan zal, zo gok ik, de eindstrijd komen tussen deze drie stammen. Hopelijk blijft Rhei stabiel en gaat Calm door zoals Calm dat nu doet. Gaat nog interessant worden.


Qua leiding is Karma stabiel en hebben ze de teugels goed vast.


38a426e095ade5311203f9243ea42e1b.png


989bd4f69c4751f56fa36684ae94c24a.png



Activiteit binnen de stam ziet er prima uit. Fronten worden goed gevormd en dus wat mij betreft een pluim. Ik geef Karma voor nu een 8.0/10.0 en ik hoop dat ze de huidige trend voort kunnen zetten tot en met het einde van de wereld.


Reputatie: Ik ken de spelers alleen van deze wereld en heb er contact mee zoals je met je stamgenoten hoort te hebben, maar meer ook niet. Ik heb gehoord dat ze in de stamchat gezellig en actief zijn en dus geef ik ze hier gewoon een 7.0/10.0. Valt niets negatiefs over te zeggen op zich.



Iets minder uitgebreid dan de vorige rate, maar ach kan gebeuren.


Alles bij elkaar hebben we 6.5+5,5+7,0+8,0+7,0= 34

34/5 6.8
 

DeletedUser69389

Guest
Mooie rates. Wat betreft Angelo, pas met het ontstaan van Rhei was en is er sprake van samenwerking. Daarvoor was het een vijandig account voor Snurk.

Maar desondanks mooie rates, alleen jammer dat de afbeeldingen niet werken. Wie wil je gerate hebben?
 

DeletedUser72457

Guest
Mooie rates. Wat betreft Angelo, pas met het ontstaan van Rhei was en is er sprake van samenwerking. Daarvoor was het een vijandig account voor Snurk.

Maar desondanks mooie rates, alleen jammer dat de afbeeldingen niet werken. Wie wil je gerate hebben?

Bij mij staan de plaatjes er bij!
 
Reactiescore
1.454
Mooie rate ;)

Wat ik zelf ook zei in Golden awards, wij hebben veel kunnen internen en daarom staan we redelijk hoog. Hopelijk kunnen wij gewoon bewijzen dat we de plek wel verdienen. Verder het ODA moet ook omhoog idd, maar dat komt wel goed met alle deff noobs die ons cluster een mooie plek vonden om zit te vestigen ;)
 
Reactiescore
1.075
Akon of De Jakke zijn misschien eens interessant.
 

DeletedUser74541

Guest
Akon

672bf689eb7fda5d7101e22a2b22e6c7.png

Punten: Momenteel is dit het meest recente account dat de 1.000.000 miljoen punten op W50 heeft bemachtigd. Voor nu staat het account op de 23ste plek van W50 en dat is niet slecht. Zeker gezien dit een account met twee clusters is, kijk bij ligging, vind ik dit knap. Een jump maken, op wat voor manier dan ook, kost tijd (denk aan opbouwen van dorpen et cetera).


Voor nu geef ik ze een 7.0/10.0


ODA: Bijna 2.500.000 ODA is op zich niet spectaculair hoog, maar geeft ook weer aan dat er toch enigszins gevochten is voor de dorpen. Momenteel zit Akon de stam UWS te kietelen en snoept daar toch een flink aantal dorpen weg. Het zelfde geldt voor zijn vorige target, leden van de stam Umbra.


Als je gaat kijken naar de ODD van de spelers waar de dorpen vandaan komen zie je dat Akon zijn dorpen niet gratis krijgt.


Voor nu val ik in herhaling en geef ik ze weer een 7.0/10.00


Ligging: Het betreft hier een account dat twee clusters heeft. Één in


1ccfaba2805109f6b29ebbfc02fc829f.png



Op dit kaartje is Akon geel gemarkeerd, Karma Rood, Rhei. blauw en PRJ BGblauw. Dat kleuren op de kaart hebben geen politieke betekenis op BGblauw na. Óók heb ik UWS en Umbra rood gemarkeerd, de laatste targets van Akon.


Zelf houd ik meer van één cluster, maar met het cluster midden in de stam, kon deze speler logischerwijs geen kant op en moesten ze wel een tweede cluster starten. Het tweede cluster, dat bij Karma, is nog niet helemaal schoon en het front is nog niet helemaal in orde, maar er wordt zo te zien hard aan gewerkt. Sowieso vind ik het Rhei cluster niet schoon genoeg.


Ze komen tegen de eerdere gerate Ponos te liggen. Ik ben benieuwd of ze snel genoeg het front af hebben en de twee keer grotere Ponos tegen kunnen gaan houden.


Voor nu geef ik dit cluster slechts een 6.5/10.0.


Stam: Het account zit in Rhei., de momenteel nummer twee stam van de wereld.


a60cbd93a0501bfd2a7c6446d26a15f2.png



Momenteel weet ik niet precies wat ik van Rhei. moet vinden.


Het ene account ligt stil

85df2ee0224490d80272c4b69319c958.png


Het andere account knalt rustig door

8220cf03edebafd697ad059d39e7db2b.png


(negeer hier uiteraard de 40 interns in één week van Urban)


Op het AF gaf Rhei. al aan dat ze leden zochten en volgens mij zijn deze nog niet allemaal gevonden. Ik hoop voor het vervolg van W50 dat alle accounts een actieve bemanning krijgen.


Op het AF, wat ik normaliter niet zo serieus neem, ben ik niet heel erg te spreken over Rhei.. Er worden opmerkingen gemaakt, beschuldigen links en rechts gegooid, loze opmerkingen gemaakt en anderen mogen dan het tegendeel bewijzen. Ik ga NIET zeggen dat slechts Rhei. zich hier schuldig aan maakt, maar het valt me wel op.


Veel meer woorden wil ik er niet aan vuil maken. Voor nu geef ik Rhei. een 6.5/10.0



Reputatie: Ik heb werkelijk geen idee wie er op dit account speelt en dus kan ik dit niet beoordelen.


Alles bij elkaar hebben we 7,0 + 7,0 + 6,5 + 6,5 = 27

27/4 = 6.8


Rate Swiper The Fox
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
328
Swiper de fox:

2uoqt7t.png


Punten. Netjes top 25, net niet binnen de top 20. Hiervoor geef ik een 7,5

Oda: Swiper staat dit moment slechtst 38e op de ODA ranking. Echter liggen ze in de rim en hebben relatief weinig tegenstand gehad. Een 6,5.

Ligging:
2mfzpjs.png

Swiper heeft een leuke ligging in de rim. Een mooi frontje met Calm, maar ook een flinke safezone. Het cluster ziet er opzich goed uit, wel jammer dat er dorpen door die van Diego heenliggen. Genoeg uitbreidingsmogelijkheden: zoals gezegd een front met Calm en als ze daar niet doorheen komen hebben ze nog een stuk rim, al verwacht ik dat Dora hen daar in zal sluiten. Voor de ligging geef ik een 7,5

Stam: Karma is op dit moment de nummer één stam van deze wereld. Er spelen een aantal goede spelers in met een goede reputatie, een aantal daarvan ken ik op een positieve manier. Tot nu toe is het de stabielste van de 3 topstammen, wat alleen maar positief is. Maar het is uiteraard de vraag hoe Karma het gaat doen als ze serieuze tegenstand gaan krijgen. Voor de stam geef ik een 8.

Reputatie: Ik weet slechts alleen van Niels dat hij daar speelt, de andere bespelers van dat account zijn mij onbekend. Ik speel plezierig samen met Niels op W49, maar omdat de rest van het team ervoor verkiest anoniem te blijven gaat de rating toch nog omlaag. Een 7.

Conclusie: prima account, ODA mag nog wel iets omhoog, ligging is prima, stam idem, reputatie idem. Gemiddelde cijfer: 7,3 volgens mijn berekening :D

volgende rate: NOOT NOOT
 
Reactiescore
1.167
Oda: Swiper staat dit moment slechtst 38e op de ODA ranking. Echter liggen ze in de rim en hebben relatief weinig tegenstand gehad. Een 6,5.

Allereerst thanks voor de rate :)

In de rim en zeker op een wereld met moraal en pakketjes kun je eigenlijk minder makkelijk bashen dan normaal. Door de vele spelers met een moraal die gemiddeld rond de 30% ligt heb je dus meer clears nodig. Hierdoor ben je eigenlijk verplicht om het anders te doen. Je edelt liever deff weg dan dat je er 3 clears voor nodig hebt. Daarnaast waren de meeste spelers hier ook full deff. Dit is dan ook één van de redenen waarom de ODA van Swiper lager ligt t.o.v anderen.
 
Reactiescore
1.075
NOOT NOOT:

805578d775704eea3605e3526392965b.png


Punten:
28a3e075c3490e6cb6de812153bb39f9.png


Met een 840K aan punten en 95 dorpen staan ze 33e op de ranglijst, lang niet slecht, ook niet geweldig, vanwege een periode van inactiviteit, gelukkig hebben ze de activiteit/zin weer opgekrikt waardoor ze nu weer snel stijgen in de ranglijst (ook vanwege het internen ofcourse :p), ik hoop ze snel weer in de top 20-25 te zien! 6.5/10

ODA:
967f2f4f089cfde265392f9e69a1135d.png


Met ruim 2 miljoen aan ODA een 'mooie' 36e plaats, ik veronderstel dat het meeste van deze OD behaald is door te bashen op de stacks van Doppler effect, en het nu langere tijd uitblijven van aanvallen van targets (waaronder Doppler) en een tijdje mindere activiteit. Kan beter uiteindelijk (komt goed :)) 6.5/10

Ligging:
3e18ed77e6d255bae22bdbb38bca8f36.png


Langs de ene kant het front met Doppler effect (Bibbox), waar op defensief vlak geen werk aan is.
en de deff van het "safe" cluster dus naar het andere front kan versluisd worden. Langs de andere kant een komend front met Karma (Diego the demolisher) wat een erg spannende strijd kan gaan worden gezien de sterkte van beide teams. 7.5/10

Stam:
efe4e380f8a3a24ea2c4b2b57aa1b48c.png


Ga ik me verder niet over uitlaten gezien de (niet) neutraliteit van mezelf.

Reputatie:

Met spelers als Tim, Wouter en Jarl kunnen de verwachtingen erg hoog de lucht in vliegen, ondanks ze op wereld 50 het zeker nog gaan mogen/MOETEN(!!) bewijzen tegen Karma.

7.5/10

6.5+6.5+7.5+7.5=28/40
 

DeletedUser74541

Guest
Zo anoniem spelen we niet meer hoor, haha. ODA is zoals Dialgman al zei laag door de ligging. Het enige wat er te doen is of drie clears per dorp dood lopen of defence weg edelen door fakes te plaatsen.

Het cluster is niet het mooiste. Met de jump van Dora, ons achterland en de hier en daar verdwaalde dorpen verdiend het geen schoonheidsprijs.
 
Bovenaan