Praattopic

Reactiescore
1.804
dit soort massavernietigingsverheerlijking had ik niet verwacht van capricorno
zeker niet na het horen van haar zachte stem
schijn bedriegt
 

Deleted User - 2265087

Guest
dit soort massavernietigingsverheerlijking had ik niet verwacht van capricorno
zeker niet na het horen van haar zachte stem
schijn bedriegt

Ik zeg niet dat we het moeten doen.
Maar ik zeg ook niet dat we het niet moeten doen.

Aarde gaat ten onder aan de mens. Dus is gewoon sociale gedachtegang?

Ja precies. 10% minder mensen betekent meer woonruimte, eten, banen, vliegvakanties en pensioen (aangezien er wss vooral ouderen doodgaan) voor de overige 90%.
 
Reactiescore
1.804
Ik zeg niet dat we het moeten doen.
Maar ik zeg ook niet dat we het niet moeten doen.



Ja precies. 10% minder mensen betekent meer woonruimte, eten, banen, vliegvakanties en pensioen (aangezien er wss vooral ouderen doodgaan) voor de overige 90%.
hoezo zorgt het verdwijnen van de oudere generatie voor meer banen?
 

Deleted User - 2265087

Guest
hoezo zorgt het verdwijnen van de oudere generatie voor meer banen?

Er gaan vooral ouderen dood, maar niet uitsluitend. Mensen tussen de 50 en 67 hebben meestal wel een baan - dus het creëert veel banen voor de jongere generaties.
 

Deleted User - 2265087

Guest
waarom leg je de grens bij 10%?

We kunnen er ook 15% van maken, ik noem nu 10% omdat Stefan dat gebruikte. Maar ik vind wel dat we onder de 20% moeten blijven. Anders gaat het wel heel hard en dan is het niet meer goed voor de stabiliteit van de maatschappij (een interessant onderwerp voor een scriptie misschien @purpletail ? Hoeveel mensen kunnen er op hetzelfde moment sterven zonder dat de maatschappij er volledig door wordt ontwricht - ervan uitgaande dat uit elke beroepssector eenzelfde percentage verdwijnt etc.)
 
Reactiescore
1.804
Er gaan vooral ouderen dood, maar niet uitsluitend. Mensen tussen de 50 en 67 hebben meestal wel een baan - dus het creëert veel banen voor de jongere generaties.
die banen zijn er al gewoon dus worden niet gecreëerd!! maar goed
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
We kunnen er ook 15% van maken, ik noem nu 10% omdat Stefan dat gebruikte. Maar ik vind wel dat we onder de 20% moeten blijven. Anders gaat het wel heel hard en dan is het niet meer goed voor de stabiliteit van de maatschappij (een interessant onderwerp voor een scriptie misschien @purpletail ? Hoeveel mensen kunnen er op hetzelfde moment sterven zonder dat de maatschappij er volledig door wordt ontwricht - ervan uitgaande dat uit elke beroepssector eenzelfde percentage verdwijnt etc.)

Lijkt me eigenlijk geen goed idee voor een scriptie
 
Reactiescore
1.804
We kunnen er ook 15% van maken, ik noem nu 10% omdat Stefan dat gebruikte. Maar ik vind wel dat we onder de 20% moeten blijven. Anders gaat het wel heel hard en dan is het niet meer goed voor de stabiliteit van de maatschappij (een interessant onderwerp voor een scriptie misschien @purpletail ? Hoeveel mensen kunnen er op hetzelfde moment sterven zonder dat de maatschappij er volledig door wordt ontwricht - ervan uitgaande dat uit elke beroepssector eenzelfde percentage verdwijnt etc.)
als je zo'n groot deel van de bevolking laat sterven denk ik dat de emotionele en psychologie ontwrichting van de maatschappij veel groter is dan de economische. Tenzij je alle lone wolfs in rusthuizen aanpakt natuurlijk.
Maar als je 1 bevolkingsgroep moest kiezen?
:biggrin:
 

Deleted User - 2265087

Guest
die banen zijn er al gewoon dus worden niet gecreëerd!! maar goed

Tuurlijk creëert het wel banen: al die dode mensen moeten toch ook worden begraven/gecremeerd/opgelost (https://nos.nl/artikel/2335007-gezo...en-lichaam-als-alternatief-voor-crematie.html)

Maar je hebt gelijk: er komen ineens allemaal banen vrij, die worden niet gecreëerd :)

Lijkt me eigenlijk geen goed idee voor een scriptie

Het lijkt me een zeer interessant onderwerp. Net als bekijken wat de economische voordelen zijn als er ineens onverhoopt een atoombom ontploft in Zweden - is ook een zeer interessant scriptie onderwerp.
 
Bovenaan