Praattopic

Reactiescore
1.804
Tuurlijk creëert het wel banen: al die dode mensen moeten toch ook worden begraven/gecremeerd/opgelost (https://nos.nl/artikel/2335007-gezo...en-lichaam-als-alternatief-voor-crematie.html)

Maar je hebt gelijk: er komen ineens allemaal banen vrij, die worden niet gecreëerd :)
Dat is natuurlijk geen duurzame jobcreatie :smile: :smile:
klopt wel dat tewerkstellingsgraad mooi zou stijgen.

Het lijkt me een zeer interessant onderwerp. Net als bekijken wat de economische voordelen zijn als er ineens onverhoopt een atoombom ontploft in Zweden - is ook een zeer interessant scriptie onderwerp.
Aha, verspreking! Zwedenhater!!
 
Reactiescore
1.707
Het is dan ook voor de lange termijn. Snap best dat jullie jaren ontwricht zijn als bijv ik bij de 10 procent zit
 
Reactiescore
768
We kunnen er ook 15% van maken, ik noem nu 10% omdat Stefan dat gebruikte. Maar ik vind wel dat we onder de 20% moeten blijven. Anders gaat het wel heel hard en dan is het niet meer goed voor de stabiliteit van de maatschappij (een interessant onderwerp voor een scriptie misschien @purpletail ? Hoeveel mensen kunnen er op hetzelfde moment sterven zonder dat de maatschappij er volledig door wordt ontwricht - ervan uitgaande dat uit elke beroepssector eenzelfde percentage verdwijnt etc.)
Idd een interessante casus. Niet mogelijk in mijn ogen, omdat er in sommige sectoren meer mensen nodig zijn dan in anderen (zoals de zorg). Als je het gelijkheidsbeginsel gaat toepassen, dan betekent dit ook dat er nog steeds mensen werkzaam zijn in branches of functies die eigenlijk overbodig zijn.
 

Deleted User - 2265087

Guest
als je zo'n groot deel van de bevolking laat sterven denk ik dat de emotionele en psychologie ontwrichting van de maatschappij veel groter is dan de economische. Tenzij je alle lone wolfs in rusthuizen aanpakt natuurlijk.

En dankzij de emotionele en psychologische ontwrichting van de maatschappij creëren we duizenden extra banen voor psychologie studenten!

Aha, verspreking! Zwedenhater!!

Duidelijk iemand die De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje niet heeft gelezen ;)

En bovendien ben ik aan het plannen om volgende zomer naar Zweden te gaan om eindelijk eens een keertje te kunnen oefenen met Zweeds praten, dus een Zwedenhater zou ik mezelf niet willen noemen.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Idd een interessante casus. Niet mogelijk in mijn ogen, omdat er in sommige sectoren meer mensen nodig zijn dan in anderen (zoals de zorg). Als je het gelijkheidsbeginsel gaat toepassen, dan betekent dit ook dat er nog steeds mensen werkzaam zijn in branches of functies die eigenlijk overbodig zijn.

Ja tuurlijk, er zitten wat haken en ogen aan hoe ik het hier heb bedacht. Maar ik kan niet vanachter mijn computer in een paar minuten tijd de ideale casus bedenken om een scriptie over te schrijven he? Maar het gaat om het idee dat dan nog wat verder zou moeten worden uitgewerkt.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Zolang je maar niet in de scriptie vermeldt dat je sowieso voor een onvrijwillige afsterfte bent van 10% maar alleen wil kijken welke 10% we dan het beste kalt machen
 
Reactiescore
1.804
En dankzij de emotionele en psychologische ontwrichting van de maatschappij creëren we duizenden extra banen voor psychologie studenten!
ja goed punt dan is die opleiding eindelijk iets waard

En bovendien ben ik aan het plannen om volgende zomer naar Zweden te gaan om eindelijk eens een keertje te kunnen oefenen met Zweeds praten, dus een Zwedenhater zou ik mezelf niet willen noemen.
eerst vertrouwen winnen en dan van binnenuit toeslaan
slim
 
Reactiescore
770
Duidelijk iemand die De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje niet heeft gelezen ;)

straks praat je Dresden nog goed ook


alsook Zweden kutland kuttaal leer liever Russisch dat is voor de ekte baasjes
 

Deleted User - 2265087

Guest
straks praat je Dresden nog goed ook

alsook Zweden kutland kuttaal leer liever Russisch dat is voor de ekte baasjes

Ik vind dat als we 10 à 20% vd wereldbevolking dood laten gaan, dat dat wel een beetje op een humane manier mag. Ik vind brandtapijten (dat is wat ze in Dresden gebruikten toch) niet heel erg humaan. Eerder noemde ik Thanos al: die manier is wel humaan. Zeg maar, de rode knop om een deel van de wereldbevolking pats boem weg te vagen. Dus ze hoeven niet te lijden (behalve als ze gebeten zijn door een spin).

Zweeds is een mooie taal! En ben atm Russisch aan het leren - vind het wel moeilijk dus kom over een jaar of 10 maar weer vragen hoe ver ik ben met het Russisch xD
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
xx_newton_xx had iets beter gestaan vind ik
 
Reactiescore
770
Ik vind dat als we 10 à 20% vd wereldbevolking dood laten gaan, dat dat wel een beetje op een humane manier mag. Ik vind brandtapijten (dat is wat ze in Dresden gebruikten toch) niet heel erg humaan. Eerder noemde ik Thanos al: die manier is wel humaan. Zeg maar, de rode knop om een deel van de wereldbevolking pats boem weg te vagen. Dus ze hoeven niet te lijden (behalve als ze gebeten zijn door een spin).

Zweeds is een mooie taal! En ben atm Russisch aan het leren - vind het wel moeilijk dus kom over een jaar of 10 maar weer vragen hoe ver ik ben met het Russisch xD

van een lief jong kind naar een ideologisch bevlogen genocidair je moet het maar meemaken
 
Bovenaan