Praattopic

Reactiescore
770
labiele transgender met een ongezonde obsessie met een derderangsburgerlijk geopolitiek van den aldi spektakel zal sowieso een crisis doormaken nu zn gladiatorengevecht van bebaarde vrouwen en geschminkte latjes niet kan doorgaan zoals het moet
 

DeletedUser40402

Guest
Stalov, zat jij ook op de lockdownparty van Driesje of ben je nog niet zo hoog opgeschoven in de rangen?
 
Reactiescore
770
Gewoon idiote actie van hem maar we moeten nu ook weer niet te hard van stapel lopen. De lockdownmaatregelen zijn draconisch en irrationeel een maand na de grootste paniek en worden in het buitenland al met rasse schreden teruggeschroefd. Hier blijven we blind staren op de slachtoffers van de kleinburgerlijke verklikkersmaatschappij die we in ons mini-DDR'tje hebben ontwikkeld. Intussen heeft iedereen het al aan zijn voeten geveegd tenzij je echt een robotslaaf bent van deze onnozele anarcho-tirannieke dictatuur.
 
Reactiescore
770
T'is toch waar zeg. Terwijl het normale leven terug van gang gaat in het buitenland is het weer deze apenrepubliek die moord en brand schreeuwt bij een vent die betrapt wordt toevallig op een barbequetje. Oh nee help lieve hemel het virus zal op die manier muteren en miljoenen slachtoffers maken! Maar dan is het wel oke wanneer dikke-pad-viroloog hier en daar effe een tentoonstelling meesnoept, geen mondmasker draagt op openbaar vervoer, liegt op nationale tv en zijn adviezen kant noch wal raken. Maar uiteraard is dat allemaal normaal geworden in een land waarvan Kafka zelfs zou zeggen "ja dit is me te absurd."

Schiet een kogel door m'n kop.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
770
En de klap op de vuurpijl is dat dit volk op straat komt om met pollepels en pannen te slaan als een bende klapmongolen terwijl de democratie voor onze neus op het brede scherm weggekaapt wordt door een minderheidsregering met aan top de meest impopulaire, gehate politica op een maand tijd die van Vlamingenhaat niet terugdeinst en geld lobby'd naar haar achtergestelde kutregio. En het volk staat er bij en kijkt er naar.
 

DeletedUser40402

Guest
Natuurlijk, als iedereen zo denkt en iedereen zijn barbecues houdt, gaat die curve weer terug omhoog binnen de kortste keren. En een 2e lockdown is economisch niet mogelijk dus dan is het gewoon Spaanse en Italiaanse toestanden. Dan beter voorlopig gewoon slim zijn en je aan de regels houden die voorlopig nog opgelegd zijn lijkt me.
 
Reactiescore
770
Natuurlijk, als iedereen zo denkt en iedereen zijn barbecues houdt, gaat die curve weer terug omhoog binnen de kortste keren. En een 2e lockdown is economisch niet mogelijk dus dan is het gewoon Spaanse en Italiaanse toestanden. Dan beter voorlopig gewoon slim zijn en je aan de regels houden die voorlopig nog opgelegd zijn lijkt me.

Opgelegd door al ten eerste een land die zijn volledige democratie in een paar weken tijd ophief, en ten tweede ondersteund door vage virologen waaronder eentje al lang ontslag moest nemen volgens zijn collega's, maar ongegeneerd en zonder problemen de studio's kan frequenteren. Geen maat meer aan. Zo'n 2de golf is speculeren, maar de economie is nu al verprutst door de enorme incompetentie van de minderheidsmachten. Dat we dat allemaal doen omdat er nog geen 1% van de bevolking sterft, en nog eens mensen van boven de 70, is absurd en enorm disproportioneel. En we slikken het als zoete koek. Omdat het eenmaal sensationeel kan verkocht worden en het virus overal kan zitten en potentieel miljoenen slachtoffers kan maken. Of zoiets.

Met boetes opleggen aan mensen stop je geen virus. En over en weer keuvelen op tv of mondmaskers nu wel werken, niet werken, wel werken, toch werken maar de bestelling ervan opgefuckt evenmin. Er zijn al genoeg analyses gemaakt die duiden dat deze crisis op een desastreuze manier aangepakt werd en dat door een betere, rationelere aanpak veel kon vermeden worden, en vooral sterfgevallen.
 

DeletedUser40402

Guest
Ik ga niet ontkennen dat het land het slecht heeft aangepakt natuurlijk, maar we zitten nu natuurlijk in de situatie die gecreëerd is en als iedereen nu gaat rebelleren tegen het slechte beleid komt dat natuurlijk ook niet goed.

En klopt, nog geen 1% doden. Vind ik eigenlijk nog best veel gezien de lockdown. Stel dat niemand hier zich aan houdt en het zomaar op zijn beloop laat, op welk percentage zouden we dan niet uitkomen?

Let op, ik snap het hoor waarom mensen gewoon zeggen fuck it. Maar ik pas me wel nog altijd aan, ik ga zo vroeg mogelijk naar de supermarkt om zo weinig mogelijk mensen tegen te komen, kom enkel buiten om naar mijn ouders te gaan sinds moederdag en ben de dagen dat ik niet thuis zat door tijdelijke werkloosheid en wel moest gaan werken met de fiets gegaan om niet nog eentje erbij op de trein te worden. Ik ben maar 1 persoon, maar ik hoop op zich dat er nog mensen zoals mij er over denken. Of het echt helpt weet ik niet, maar als ik ook maar iets kan helpen voor die komende weken om dan de komende maanden, jaren gerust te zijn doe ik het graag.
 
Reactiescore
770
leiderschap =/= een waalse tang die van zichzelf de meest gehate figuur van 2020 maakt en alles om zeep helpt
 
Bovenaan