Praathoek

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Toxic sloeg dan ook op het aantal kata's gok ik
 
Reactiescore
2.303
Tribalwars, the return of the kata.
 

DeletedUser40402

Guest
Ik kom net als elke start die ik heb tot het besef dat ik echt niet kan starten. Telkens denken dat je goed bezig bent om dan naar de ranking te kijken en toch niet zo goed bezig zijn.
 
Reactiescore
983
Ik kom net als elke start die ik heb tot het besef dat ik echt niet kan starten. Telkens denken dat je goed bezig bent om dan naar de ranking te kijken en toch niet zo goed bezig zijn.

Als je dat baseert op de ranking ben je net niet zo goed bezig...
 

DeletedUser40402

Guest
Tuurlijk kan je je wel baseren op ranking, het hoeft niet de top zijn waarop je je baseert.
 
Reactiescore
1.647
Ranking zegt met deze snelheid eerste week niks. Net als normale werelden de eerste 8 weken niks zegt.
 
Reactiescore
534
Ranking zegt met deze snelheid eerste week niks. Net als normale werelden de eerste 8 weken niks zegt.

Ranking zou deze wereld wel degelijk veel moeten zeggen. 5 dorpen of 2 dorpen is toch 2,5 keer zoveel GS inkomsten. Cruciaal in de beginfase van een no-haul
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Eindelijk krijgen ze het respect dat ze verdienen :mad2:

Ook ik schiet uiteraard vrolijk mee
 
Reactiescore
48
Ik kom net als elke start die ik heb tot het besef dat ik echt niet kan starten. Telkens denken dat je goed bezig bent om dan naar de ranking te kijken en toch niet zo goed bezig zijn.
Maar misschien ook niet een onbelangrijke vraag: Hoe doe je het elke keer ten opzichte van je vorige start?
Wordt je steeds beter, of is het gewoon hopeloos?
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Weinig mensen die beseffen dat je een no haul start met gs 23 anders moet aanpakken dan een no haul start met mijnen op 0

Hoewel het 'noob' is om barbs te edelen is dit zeker de correcte play, al kan je evengoed ah rush spelers pakken. Mijnen opbouwen voor smed is het over het algemeen niet waard, op enkele uitzonderingen na die grote dorpen van incapabele spelers weten te pakken (die later dan mogelijk boostdorpen bleken te zijn).
 
Reactiescore
48
Ik heb deze wereld geleerd dat het (met deze GS snelheid), zeker de moeite waard is om je HQ naar 25 te rushen, voor je aan je smederij begint.
 
Reactiescore
1.647
Ik heb deze wereld geleerd dat het (met deze GS snelheid), zeker de moeite waard is om je HQ naar 25 te rushen, voor je aan je smederij begint.

20 Hout small.png 7.266 Leem small.png 8.087 Ijzer small.png 5.65138%
21 Hout small.png 9.155 Leem small.png 10.311 Ijzer small.png 7.12036%
22 Hout small.png 11.535 Leem small.png 13.146 Ijzer small.png 8.97234%
23 Hout small.png 14.534 Leem small.png 16.762 Ijzer small.png 11.30433%
24 Hout small.png 18.313 Leem small.png 21.371 Ijzer small.png 14.24431%
25 Hout small.png 23.075 Leem small.png 27.248 Ijzer small.png 17.94730%

Scheelt die 8% zoveel? Als kijken productiekosten en extra tijd voor smederij?
 

DeletedUser40402

Guest
Maar misschien ook niet een onbelangrijke vraag: Hoe doe je het elke keer ten opzichte van je vorige start?
Wordt je steeds beter, of is het gewoon hopeloos?

Het is al 5 jaar geleden dat ik nog eens startte, vind het al een prestatie opzich dat ik kan herinneren dat mijn starts slecht waren, laat staan dat ik weet hoe hopeloos ze precies waren.
 
Reactiescore
48
Het is al 5 jaar geleden dat ik nog eens startte, vind het al een prestatie opzich dat ik kan herinneren dat mijn starts slecht waren, laat staan dat ik weet hoe hopeloos ze precies waren.
Oh op die fiets, ja dan wordt het moeilijk vergelijken :p

20 Hout small.png 7.266 Leem small.png 8.087 Ijzer small.png 5.65138%
21 Hout small.png 9.155 Leem small.png 10.311 Ijzer small.png 7.12036%
22 Hout small.png 11.535 Leem small.png 13.146 Ijzer small.png 8.97234%
23 Hout small.png 14.534 Leem small.png 16.762 Ijzer small.png 11.30433%
24 Hout small.png 18.313 Leem small.png 21.371 Ijzer small.png 14.24431%
25 Hout small.png 23.075 Leem small.png 27.248 Ijzer small.png 17.94730%

Scheelt die 8% zoveel? Als kijken productiekosten en extra tijd voor smederij?
Misschien niet per se om munten te slaan. Als je strategie is om meteen zoveel mogelijk barbs op te edelen, dan heb je misschien net wat eerder die barbs zonder HQ 25. Maar met HQ 25 heb je straks veel sneller je kazerne 25 en je stal 20.

Ik zeg niet dat het de obvious default choice is, maar het is wel zeker iets om in overweging te nemen.
 
Reactiescore
169
Wij spelen als redelijke speeders tegen een stam van 12 man. Ook iets wat je op nohaul zeker niet wil. Verder maakt het niet verliezen van grondstoffen veel goed
 
Reactiescore
1.647
Oh op die fiets, ja dan wordt het moeilijk vergelijken :p


Misschien niet per se om munten te slaan. Als je strategie is om meteen zoveel mogelijk barbs op te edelen, dan heb je misschien net wat eerder die barbs zonder HQ 25. Maar met HQ 25 heb je straks veel sneller je kazerne 25 en je stal 20.

Ik zeg niet dat het de obvious default choice is, maar het is wel zeker iets om in overweging te nemen.

Wat eerdere aangaven, kost meer gs om je levels zo hoog te krijgen als de productie van 2 dorpen dan een 2e dorp edelen. Oftewel door begin daar veel gs en tijd in te steken zorgt dat je achterstand oploopt qua inkomsten in mijn optiek, welke later met meerdere dorpen snel gecompenseerd kunnen worden. Als je dan slim gs onderling sluist haal je dan veel meer inkomsten en grote inhaalslag pakt.
 
Bovenaan