politieverhalen

DeletedUser

Guest
Moest een keer naar Bureau Halt (of €70 betalen) omdat ik een dop van een slagroom spuitbus naast een overvolle prullenbak gooide.

A.C.A.B, laten we er allemaal een tattoo van nemen :D

Tjaa, dit word me 2e x halt, had 1 gram wiet op zak ... en ben 16 jaar. Ben benieuwd waar ik mag schoffelen ...
 

DeletedUser

Guest
Oh jongens wat zijn jullie weer internetheldjes zeg. Dit topic is er toch voor om zulke verhalen te delen? Er is niks stoer aan me actie hoor.

Internethommos.
 
Reactiescore
770
we maken ons gewoon zorgen om je ike we willen niet dat je je volspuit met marijuana
 

DeletedUser74671

Guest
2 leuke verhaaltjes hiero.

Een keer fietste ik zonder licht, en ik had een plastic AH-tas bij me met 4 (JA, 4!!!) fles bier er in: twee voor mij, twee voor mijn uitwisseling. We zouden die avond een halfuurtje bij iemand zitten alvorens we uit zouden gaan. Ik was (nu nogsteeds) 17 jaar oud, en het was net na de invoering van de 18+ wet. De politie hield me staande omdat ik geen licht had, scheen vervolgens in mijn tas en zag de biertjes. Ik mocht kiezen: 90 euro boete of Halt. Ik heb Halt gekozen, en het was nog leuk ook. Super aardige mensen + lichte straf omdat de mensen van Halt het zelf onzin vonden dat ik was aangehouden. Ik hoefde overigens geen boete te betalen voor het licht, en dan lijkt het erop dat de politie het erger vindt als een 17 jarige jongen bier bij zich heeft dan dat er iemand zonder licht fietst.

Goed, het tweede verhaal, toen was ik ook 17 en zat ik nog in mijn Halt procedure vanwege bovenstaand verhaaltje, liep ik op koningsdag met een 18-jarige vriend van me door Arnhem. Ik had geen drinken bij me, en ik had dorst. Die vriend dronk een biertje, dus ik vroeg om een slokje. Ik nam een slokje (echt waar, één slokje), en toen ik mijn hoofd weer naar beneden deed na het nemen van een slokje, stond Handhaving voor mijn neus en mocht ik mijn ID laten zien. Oftewel: ik werd 45 euro lichter, omdat ik niet nog een keer naar Halt wilde (ik dacht dat 2x halt sowieso een strafblad was). Achteraf blijkt dus dat je voor een overtreding (zoals alcohol bijhebben/consumeren zonder dronken te zijn onder de 18) onbeperkt naar Halt mag zonder er een strafblad voor te krijgen, en dat je alleen een strafblad krijgt als het om een misdrijf gaat.

2x lekker voorovergebogen voor de politie in een periode van 2 maanden :D
 

DeletedUser74671

Guest
Ja echt hè :p Gelukkig ben ik bijna 18 :)

Overigens ben ik het niet eens met ACAB, ik vind het voor de rest goede gozers. Althans, de meesten. Sommigen zijn echt mierenneukers.
 

DeletedUser73803

Guest
Iemand ging een keer het bos in om een taxi te bellen, toen de politie langsreed kreeg hij een boete voor wildplassen, terwijl hij gewoon een taxi stond te bellen :eek::eek:
 

DeletedUser74671

Guest
Iemand ging een keer het bos in om een taxi te bellen, toen de politie langsreed kreeg hij een boete voor wildplassen, terwijl hij gewoon een taxi stond te bellen :eek::eek:

Een maat van mij stond een keer wild te pissen. Politie kwam eraan, en hij was net klaar. Politie zegt 'ja, je stond wild te plassen' en mijn maat zei 'nee, ik wilde net beginnen, maar heb het ingehouden toen ik jullie zag. Trouwens, ik ben jarig'. Politie scheen met een lichtje in die bosjes, en zag geen natte plek, ze zeiden 'gefeliciteerd' en reden weg. :boer:
 

DeletedUser74671

Guest
Klopt, zou ik wel doen. Maar als de bosjes toch al nat zijn en je bent net klaar, kun je dat net zo goed proberen :p
 

DeletedUser58575

Guest
Iemand ging een keer het bos in om een taxi te bellen, toen de politie langsreed kreeg hij een boete voor wildplassen, terwijl hij gewoon een taxi stond te bellen :eek::eek:

Waarom zou je dan ook het bos ingaan om een taxi te bellen :confused::confused:
 

DeletedUser58575

Guest
Ik ben een keertje opgepakt in Duitsland, ik sprak geen woord Duits. Was wel een interessante ervaring. Was toen 18 ofzo. Zij lulden Duits dat ik niet verstond, en ik lulde Engels dat zij maar half verstonden. Was heerlijk joh. Achteraf gezien :p
 

DeletedUser

Guest
Ik ben een keertje opgepakt in Duitsland, ik sprak geen woord Duits. Was wel een interessante ervaring. Was toen 18 ofzo. Zij lulden Duits dat ik niet verstond, en ik lulde Engels dat zij maar half verstonden. Was heerlijk joh. Achteraf gezien :p

Duitse politie kan inderdaad geen flikker Engels
 
Bovenaan