Het was zelfs geen argument, oprecht een voorstel. Als hij er zo tegen is, kan hij gewoon stoppen (en naar eigen zeggen ons de wereld veel gemakkelijker laten winnen).
Het is zeker geen argument, het is een drogreden, zoals ik al benoemd heb. Je probeerde hiermee een gesprek stil te leggen, dus probeerde het als argument te gaan gebruiken. Verder ga ik hier ook niet op in, want zelf je redenering dat het geen argument is kan gezien worden als drogreden.
Geloof je zelf dat anderen geen boost-accounts gebruiken? Volgens mij wordt dit enorm onderschat. Als wij (volgens jullie berekeningen) 1,5 MB's/slaafjes hebben per account, is dat dan overdreven? Dit vind ik een zeer normaal aantal om eerlijk te zijn. Omdat onze 'boosts' beter kunnen spelen dan de gemiddelde boost, zijn wij de grootste boosters?
Als je spreekt van 12 spelers in de stam, dan weet je oprecht meer dan mezelf. De recruit die is uitgevoerd had zijn redenen (het geteamed wegspelen van UM). Momenteel heb ik geen weet van een extra recruit.
Voor mij is dit geen kwestie van vertrouwen. Dit is een kwestie van plannen willen uitvoeren waar al langer over nagedacht werd.
1) Ten eerste, geloof je zelf dat andere mensen geen boos-account gebruiken is weer een gigantische drogreden. Omdat zij het doen, mogen wij het ook. Dat gaat gewoon niet op. Nu niet, nooit niet.
2) Natuurlijk zijn er een hoop accounts die boost accounts gebruiken. Ik zal niet ontkennen dat wij ook MBs hebben. Echter, er zit een groot verschil tussen de situaties. Jullie zijn naar buiten gekomen met beloftes dat er amber boosters of MBs gebruikt zouden worden. Dit zijn jullie niet nagekomen. Een belangrijk punt was dat jullie inderdaad een sterke pre-made waren, maar jullie jezelf een uitdaging wouden geven. Dit zijn jullie niet nagekomen. Het probleem is dan ook niet zo zeer het boosten voor menige (persoonlijk vind ik het maar niks dat er geboost wordt en er zijn vanuit de pre-made al te veel boost acties geweest naar mijn mening), maar het feit dat jullie iedereen hebben voor gelogen. Als je iets belooft moet je het nakomen. Punt uit. Dat is namelijk een vereiste van een belofte, dat die blijft staan ondanks de veranderende situaties.
3) Maarten heeft aangegeven dat de pre-made bereid was om alle plekken op te vullen. Niet dat ze al spelers hebben. Dit gaat al weer in tegen de belofte dat je het klein zou houden en amper tot niet zouden recruiten. Daarnaast is het bizar dat jullie nu al aan recruits doen. De wereld is net begonnen en er wordt nu al lichtelijk R2W gespeeld door de pre-made. De recruits waren niet nodig, dus waarom recruit je ze dan als je een uitdaging aan wil gaan? Ik vind dat vrij bijzonder om heel eerlijk te zijn. Ik zou me ook niet goed voelen bij een situatie waar we aan de community een belofte hebben gedaan en bij de eerste tegen slag (het wegvallen van UM) deze verbreken. UM had ook opnieuw kunnen beginnen in de rim, daar is nog meer dan genoeg potentie. Dat is de optie die ik zou aangaan tenminste.
Er is nergens iets volmondig beloofd toch? Er is gezegd wat onze tactiek is. Niet meer en niet minder. Jullie halen eruit wat jullie willen lijkt me?
Daarnaast moet je me zeggen waar we in de slachtofferrol vervallen? Ik geef mijn mening over een gebeuren dat me begint tegen te steken. Simpele mening, hoeft zelfs niet van de premade te zijn.
In de posts van Roald is gezegd dat er niet tot amper gerecruit ging worden, niet tot amper geboost ging worden en amper tot geen diplomatie zou plaatsvinden. Twee van die drie statements, die als belofte uit Roald kwamen, zijn al overtreden.
Je mag je mening geven, die respecteren we ook, maar we geven erg duidelijk aan waar de knelpunten voor ons zitten. Dit wordt weggewuifd als gebash, terwijl het wel dergelijk een problematische situatie veroorzaakt. Er is gepromoot dat de regels van Roald gehandhaafd zouden worden en vandaar ben ik ook begonnen (meerdere die op dit moment lopen te 'bashen' op de pre-made denken daar het zelfde over). Ik voel me voorgelogen en geef dus ook bij jullie aan dat jullie je niet aan de regeltjes houden die jullie hebben opgesteld. Plotseling, wanneer de wind van de andere kant komt, zijn jullie de gebeten hond.
Ik zeg nergens dat dat het goedpraat. Nogmaals haal je weer een argument uit iets dat niet als argument was bedoeld.
Als je het niet goed probeert te praten en niet als argument gebruikt, wat heeft het dan voor zin om het te benoemen. Het ging immers helemaal niet over het feit dat Roald zich goed heeft ingezet voor de wereld, maar over het feit dat jullie je niet aan de regels houden. Als je er niks mee bedoeld, hoef je het totaal niet te benoemen. Vandaar geloof ik dan ook niet dat je er niks mee bedoeld.
Ik zei al dat het gebeurd is en dat we er nu weinig aan kunnen veranderen. Wat wil je dat we doen? Allemaal op delete zodat jullie een easy wereldwinst kunnen behalen?
Die likes doen me bitter weinig als je ziet welke posts ze allemaal liken. Dit is 1 van de eerste gezonde discussies die ik hier lees (niet nodeloos en ondoordacht gebash).
Wat ik persoonlijk graag zou zien is dat jullie tenminste jullie fout erkennen. Zorgen dat jullie het niet weer gaan doen. Ik wil zeker niet dat jullie op delete gaan, wat zou dat een saaie wereld worden, maar ik wil graag een morele en eerlijke wereld. Door wat jullie hier gedaan hebben helpen jullie dat helaas niet, iets wat jullie wel voor ogen hadden.
Daarnaast gaat iedereen er nog steeds van uit dat wij de wereldwinst al in handen hebben, terwijl dit alles behalve zo is. Ik heb geen idee hoe de wereld zal verlopen (Roald zegt 40% kans met premaders, 10% in deze vorm - wat eigenlijk al mislukt is), maar ik weet zeker dat de wereldwinst ons niet zal op een dienplaatje zal voorgeschoteld worden. Dat argument was een drogreden, en dat zal het in de toekomst ook blijven.
Om heel eerlijk denk ik dat jullie kans op de wereldwinst per dag afneemt op het moment. Jullie zijn niet lekker uit de startblokken gekomen (kan nog komen natuurlijk) en jullie krijgen continue de wind van voren, zowel ingame als op het AF. Dit zal denk ik niet snel veranderen, want door jullie kwaliteit binnen de stam zal al snel een pre-made vs de rest ontstaan.
We zullen zien hoe de wereld verder verloopt, maar ik hoop wel dat de fouten erkent worden en er gezorgd wordt dat het niet nogmaals gebeurd.