|P| vs Rena.

DeletedUser

Guest
renavsphalanx3.png




Beste Wereld 18

Sinds de stam Rena. op 22 Januari het daglicht zag heeft het gedurende de korte periode van haar bestaan een behoorlijk front opgebouwd met onze stam |P|.
Onze laatste officiële oorlog tegen =OU= was in sommige opzichten toch wat onbevredigend. Onze vijand vluchtte uiteen in verschillende stammen en de oorlog was gewonnen voor we aan konden zetten voor een tweede offensief.
Deze keer zoeken we revanche en de keuze is gevallen op, niet heel verrassend, Rena.



Rena.

Tijdens een van de vele strooptochten die de legers van Phalanx hebben uitgevoerd op het gebied van Rena. is een regiment bereden boogschutters erin geslaagd om een manuscript buit te maken. Het boekwerk was verstopt in een van de geplunderde nederzettingen waar het abusievelijk is gevonden. De inhoud hiervan zal iedereen die het beste voorheeft met Rena. doen schrikken. Wat zeg ik, het zal mensen verbijsteren. Wie had ooit gedacht dat het er zo aan toe ging binnen de grenzen van de Renaissance?

Het boek is naar onze informatie geschreven door een huurling in dienst van Rena. Zijn naam is ons niet bekend en we betwijfelen of we die ooit zullen ontdekken. Zijn teksten worden er niet minder relevant van. Wij zien het als onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om dergelijke misstanden aan de kaak te stellen en hebben dan ook besloten de tekst in zijn volledigheid naar buiten te brengen. De Naamloze Soldaat schetst een beeld van een dor, onvruchtbaar en bovenal door oorlog geteisterd land met een gedemotiveerd leger dat wordt geleid door een incompetente regering.

Mede hierdoor hebben wij als Phalanx besloten om Rena. de oorlog te verklaren, de inwoners van de Renaissance mogen geen dag langer lijden onder de miskleunen van haar leiders. Wij zijn geen bezetters. Wij zijn bevrijders.

*Het exacte manuscript komt later terug

Hierbij verklaart |P| de oorlog aan de stam Rena.

Een moderne stam die het opneemt tegen een stam uit de 15e eeuw.

renavsphalanx.png





War-Dog

Rena. heeft in haar korte bestaan al een massa-aanval georganiseerd op een lid uit Phalanx: War-Dog.
War-Dog heeft gedurende een langere tijdsperiode vele aanvallen binnen gekregen van veel leden van Rena. Dit startte ongeveer 4 week geleden. Op het hoogtepunt van de massa-aanval kwamen er al enkele duizenden aanvallen binnen op de dorpen van de |P|'er.

Laten we eerst eens kijken naar de ODD van War-Dog
renavsphalanx4.png

Bron: tw-stats

Zoals duidelijk wordt uit het grafiekje is de ODD van War-Dog redelijk explosief gestegen sinds de aanvallen van Rena. zijn geopend. Er mag toch wel verondersteld worden dat de verslagen tegenstanders van een miljoen of 3 zijn gestegen naar 30 miljoen nu. Een vertienvoudiging van het aantal gedode belagers dus.

ODD:
2011-02-13 War-Dog +3,793,076
2011-03-09 War-Dog +29,315,559

Dat zijn dus een behoorlijk aantal verloren clears, maar daar staan natuurlijk ook verloren verdedingsdorpen tegenover. Met al die verslagen tegenstanders zou je toch zeggen dat Rena. hier terreinwinst heeft geboekt.

Nu kijken we naar de verloren dorpen van War-Dog
renavsphalanx5.png

In totaal staat de teller op 3 verloren dorpen. 2 aan Rena. zelf en 1 aan de internstam. Niets was dus minder waar. 2 van de 3 dorpen zijn zelfs al terug in bezit van War-Dog, wat Rena. op een nettowinst zet van 1 dorp met 30 miljoen aan troepenwaarde.
Erg netjes gedaan dus van de eigenaars van War-Dog en mede te danken aan de goede ondersteuning van de stam.




Azmael

Ondertussen heeft ook |P| niet stilgezeten. Phalanx is niet voor niets de stam met de nummer 1 OD als aanvaller dus we hebben een reputatie hoog te houden. Eind februari hebben we als stam een massa-aanval op een Rena.-lid gehouden. Het account moest veel front hebben en het liefst met meerdere spelers. De keuze viel al snel op Azmael. Er gingen in totaal duizenden clears de deur uit en vanuit vrijwel elk stamlid, op weg naar Azmael. laten we eerst hier ook weer een blik werpen op de verworven ODD.
renavsphalanx6.png

Een gigantische stijging naar bijna 60 miljoen.

ODD:
2011-02-13 Azmael =4,801,598
2011-03-09 Azmael +54,275,166

Hoe zou de situatie zijn na meer dan 50 miljoen verslagen troepen en een zee aan edels die werden verstuurd door Miss Jozanna en War-Dog? We pakken de oorlogsstatistieken erbij van tw-stats.

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 1
Kant 2: 100
Verschil: 99

chart

De grafieken spreken voor zich, |P| heeft hier goede zaken gedaan in het gevecht om het oosten van W18. Het mag slechts de eerste ontmoeting zijn van beide stammen, echter; een gewonnen veldslag is goed voor het moraal en geeft vertrouwen in de toekomst.

We gaan verder in een nieuw bericht....
 

DeletedUser

Guest
Ligging & Statistieken

2dj7vgz.jpg

Wat valt er nog meer over te zeggen? |P| en Rena. hebben een raakvlak van Y coördinaat 350 tot en met 600. In totaal dus 250 velden van het noorden naar het zuiden die Phalanx zal moeten gaan veroveren. We zullen Rena. letterlijk van de kaart af gaan duwen. Onze legers zullen doordrukken tot het 49e continent. Als we daar beland zijn en Rena versplinterd en vergruisd zijn heil moet zoeken op een nieuwe wereld zullen ze weten dat Phalanx de stam was om rekening mee te houden.

De statistieken van |P| vs. Rena. in de afgelopen maand.
Zijde 1:
Stammen: |P|
Zijde 2:
Stammen: Rena.

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames:

Kant 1: 1,362
Kant 2: 1,043
Verschil: 319

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 106
Kant 2: 2
Verschil: 104

chart


Puntentotaal van totale overnames:

Kant 1: 12,587,025
Kant 2: 8,358,220
Verschil: 4,228,805

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 996,641
Kant 2: 18,625
Verschil: 978,016

chart

Phalanx, uit al die stammen die op de achttiende wereld gestart zijn zal fungeren als de man met de zeis. Phalanx zal door een ongeëvenaard stuk teamwork, doorzettingsvermogen, vastberadenheid, activiteit en individuele klasse zichzelf tot winnaar kronen van deze vooraf ongelijke strijd.
En deze wereld zal opnieuw te weten komen waarom we op deze eerste plek van de ranglijst staan.

Tot Slot

Wij namens Phalanx willen Rena. veel plezier en bovenal succes wensen met het zich staande proberen te houden tijdens deze oorlog. Wij hebben gezien tijdens de aanval op War-Dog dat Rena. een stam is die soms last heeft van hiaten. Er zitten incompetenties verscholen onder het pantser van Renaissance. Laten we vooraf waarschuwen dat fouten vanaf nu niet meer te permitteren zijn. Er is een proces in gang gezet dat niet meer om te draaien is. |P| zal al zijn kennis en kracht bundelen om te zorgen dat we een zo sterk mogelijke prestatie neer zetten en vertrouwen daarmee op de eindzege.

renavsphalanx2.png

Het zijn de laffe mensen die zichzelf verraden en daardoor bij voorbaat al verloren hebben. Een waardig speler strijdt tot het einde en dat is wat wij in ieder geval gaan doen. Wij hopen op een eerlijke en eervolle oorlog.. To battle!

In the end
It 'll be us
This is Phalanx!


*De inhoud van het manuscript zoals eerder verwezen.
‘Ten aanval! Ten aanval!’
De zon heeft net zijn hoogtepunt bereikt als ons leger zich heeft klaargemaakt om de aanval in te zetten. Al het protest ten spijt, onze bevelhebbers weigeren te wachten met de stormloop tot de troepen en onze rijdieren op krachten zijn gekomen. Nog niet zo lang geleden hebben we de stad die in handen is van Phalanx in het zicht gekregen en sindsdien doen de commandanten niet anders dan hun strijdrossen klaarmaken voor de strijd. Dat lijkt belangrijker te zijn dan na te denken over de tactiek die bij de veldslag zal worden gebruikt. Onze leiders zijn legeraanvoerders van de oude stempel, ze gaan er van uit dat vrouwe Fortuna aan hun zijde is zolang ze maar genoeg passie tonen voor de krijgskunst en de hulp van God hebben afgesmeekt. Dat betekent dat gezond verstand constant naar het tweede plan geschoven.

Geen van de verkenners die wij de afgelopen weken op pad hebben gestuurd om inlichtingen te verzamelen is teruggekeerd. Het voedt de toch al aanwezige onrust in het legerkamp. Niemand heeft een idee wat ons staat te wachten wanneer wij het strijdperk betreden. Volgens geruchten die zich langzaam maar zeker verspreiden onder de krijgers zijn de wapens die het leger van Phalanx gebruikt de meest geavanceerde ter wereld en is het tevens in numeriek opzicht buitengewoon omvangrijk. Ik denk niet dat het nog lang duurt voordat er muiterij uitbreekt. Misschien is dat de reden dat onze aanvoerders zo snel mogelijk proberen om onze bestemming te bereiken, uit angst dat de vele korporaals en kapiteins dat dit totaal niet gebalanceerde leger telt zich anders tegen hun keren.

Al deze gedachten spookten door mijn hoofd op het moment dat ik het slagveld betrad. Hoe zou deze strijd aflopen? Ik heb al vele veldslagen meegemaakt en ik kon rustig zeggen dat dit leger nou niet bepaald veel indruk op me had gemaakt. Omdat ik de uitslag van deze slag al kon voorzien besloot ik om me niet meteen als een wilde in het gedruis te storten en eerst te observeren. Deel nemen aan de man-tegen-man gevechten kon altijd nog, mijn eigen leven was me toch nog altijd wat meer waard. Net als de rest van mijn regiment wat zich tot nu toe ook nog wat onwennig had opgesteld en geen intentie leek te hebben een echte slag te voeren. Dit weer tot woede van de bevelhebber, een of andere onbeduidende graaf van een klein graafschap in het zuiden van het land die meer oog had voor de vele robijnen die het gevest van zijn zwaard telde dat het zwaard zelf. Later hoorde ik dat hij gevangen werd genomen toen hij een cavaleriecharge leidde op een elite-eenheid van Phalanx.

Ik maakte dat zelf namelijk niet meer mee omdat ik voor mezelf de beslissing had genomen dat dit een goed tijdstip was om te deserteren. Niet dat ik de dood vrees, integendeel. Het had er meer mee te maken dat op dat moment de poorten van de stad werden geopend en Phalanx een uitval deed. En wat voor een. Onze ongeordende regimenten werden een voor een overlopen door hun cavalerie, hun infanterie maakte gehakt van onze belegeringsvoertuigen en begon daarna onze bataljons die al wel een kans hadden gezien zichzelf strategisch goed te positioneren in te sluiten. Steeds meer strijders kwamen de stad uit en ook het bos ten oosten van waar ik me bevond begon nu zwaarbewapende krijgers uit te spuwen. Grote goden, kwam er dan geen eind aan?!

Ik keerde mijn ogen af van deze slachtpartij en gaf mijn paard de sporen. Ik wou weg, weg van deze vervloekte plek die me mijn zelfrespect afnam door me zo in het stof te laten bijten. Ik was niet de enige. De muiterij sloeg toe voordat onze aanvoerders überhaupt doorhadden dat we op zoveel plekken werden aangevallen.

Omdat ik bang was dat ik werd achtervolgd heb ik twee uur lang aan een stuk doorgereden. Twee dagen later bereikte ik de hoofdstad van de Renaissance waar het nieuws over de verschrikkelijke nederlaag inmiddels al bekend was. Ik proefde het op straat. Angst. De angst voor het onbekende. Wat als de legers van Phalanx een doorbraak wisten te forceren? Ik twijfelde er niet aan of dat zou gebeuren. De vraag was wanneer.
Dit was mijn oorlog niet meer. Ik wachtte al weken op mijn soldij en na deze nederlaag zat dat er voorlopig ook niet meer in, ik had gehoord dat de bodem van de schatkist al lang in zicht was.

Dit zijn de laatste letters die ik hier neerpen. Ik trek me voorlopig terug in dit dorp en zal van de zomer een nieuwe woonplaats zoeken waar ik kan dienen in het leger. Een leger dat mijn kwaliteiten wel op waarde weet te schatten. Misschien was het tijd geworden om mijn geluk te beproeven in het befaamde leger van Phalanx.

Tot zover.
 

DeletedUser

Guest
Prachtige oorlogsverklaring, al zeg ik het zelf :p

Let's bring some pain ladies :)

Succes aan rena!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Succes aan Rena en ik kan het niet genoeg zeggen. Deze oorlogsverklaring is kunst!
 

DeletedUser

Guest
En op wie is dit gericht>?

Het zijn de laffe mensen die zichzelf verraden en daardoor bij voorbaat al verloren hebben. Een waardig speler strijdt tot het einde en dat is wat wij in ieder geval gaan doen. Wij hopen op een eerlijke en eervolle oorlog.. To battle!
 

DeletedUser

Guest
Succes aan rena
Super mooie oorlogsverklaring
@ al mijn Sexy stamgenootjes Let's kick some ass
 

DeletedUser

Guest
En op wie is dit gericht>?

Het zijn de laffe mensen die zichzelf verraden en daardoor bij voorbaat al verloren hebben. Een waardig speler strijdt tot het einde en dat is wat wij in ieder geval gaan doen. Wij hopen op een eerlijke en eervolle oorlog.. To battle!

Dit is op Rena gericht...:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
mooie verklaring. ik mis alleen het kaartje.

succes aan beiden!
 

DeletedUser53052

Guest
Nou, de oorlogsverklaring is wel gigantisch goed gedaan :D
Nu ik jullie cluster eens bekijk lijken jullie gewoon op de wereld ? Zuid-Amerika is duidelijk te zien, daarboven duidelijk Noord-Amerika. Ook duidelijk Afrika te zien en met een beetje fantasie kunnen we er zelfs Europa van maken :p

Nujah, ik lig ergens in de Atlantische Oceaan.
Succes Rena, succes |P| (vooral die 1ste :) )
 

DeletedUser

Guest
Nou, de oorlogsverklaring is wel gigantisch goed gedaan :D
Nu ik jullie cluster eens bekijk lijken jullie gewoon op de wereld ? Zuid-Amerika is duidelijk te zien, daarboven duidelijk Noord-Amerika. Ook duidelijk Afrika te zien en met een beetje fantasie kunnen we er zelfs Europa van maken :p

Nujah, ik lig ergens in de Atlantische Oceaan.
Succes Rena, succes |P| (vooral die 1ste :) )

Met enige fantasie kom je een eind. Ik had er het paard van Troje van gemaakt. :D
 
Bovenaan