Opus

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
wij zijn enkel afhankelijk van olie, we kunnen wel olie uit drenthe halen maar dat is niet genoeg, voor de rest kan NL zichzelf wel redden hoor:rolleyes: alleen dan zou ik geen bonussen meer krijgen:mad:
 

DeletedUser

Guest
wij zijn enkel afhankelijk van olie, we kunnen wel olie uit drenthe halen maar dat is niet genoeg, voor de rest kan NL zichzelf wel redden hoor:rolleyes: alleen dan zou ik geen bonussen meer krijgen:mad:

Gelukkig ben ik blij dat jij dit niet meent :p
 

DeletedUser

Guest
jammer genoeg voor je is het wel zo:D
landen die ons geld kosten:

VS
Afrika
M-oosten
O-europa

landen die ons helpen en andersom

belgië
engeland
frankrijk
duitsland
denemarken, noorwegen


landen waar we afhankelijk van zijn

Rusland
japan
china
 

DeletedUser

Guest
ah we staan eens bij bondgenoten :D ;) :D maar china hoeft daarbij niet te staan(zorgen toch voor tevel textielproductie op de markt)
 

DeletedUser

Guest
jammer genoeg voor je is het wel zo:D
landen die ons geld kosten:

VS
Afrika
M-oosten
O-europa

landen die ons helpen en andersom

belgië
engeland
frankrijk
duitsland
denemarken, noorwegen


landen waar we afhankelijk van zijn

Rusland
japan
china

:')
België, Frankrijk, Duitsland en de VS zijn onze grootste handelspartners(export). Dus daar zijn we zeker afhankelijk van. Vanuit China importeren we veel, Japan is haast niet noemenswaardig, en Rusland alleen voor (toekomstig) gas.

En de VS kost ons alleen belastingsgeld, maar dat is aan de kiezer zelf. Banen zijn er door de VS genoeg. Afrika is daadwerkelijk een bodemloze put, evenals het voormalig Oostblok. Het Midden-Oosten is zeer belangrijk in de mondiale economie, dus daar zijn wij ook zeer afhankelijk van; immers, als andere landen minder importkracht heeft ten koste van een zeer hoge olieprijs, dan zal de Nederlandse economie daar zeker de klappen van voelen.

Verder is mijn vraag dan nog waar Nederland al zijn andere grondstoffen vandaan moet halen; want Nederland is grondstofarm.
 

DeletedUser

Guest
veel NL olie komt uit rusland hoor, 60% van NL gas komt gewoon uit NL
 

DeletedUser

Guest
Waarom zou je niet op het vet dat de patat-zaak heeft gebruikt mogen rijen? (je moet het alleen wel eerst één keer door een goede filter halen)
 

DeletedUser

Guest
Waarom zou je niet op het vet dat de patat-zaak heeft gebruikt mogen rijen? (je moet het alleen wel eerst één keer door een goede filter halen)

hoeft niet, je kan ook gewoon zonnebloem olie gebruiken, maar frituur vet moet al warm zijn bij het tanken anders gaat het stollen en werkt het niet:eek:
 

DeletedUser

Guest
das onzin:
1) zonnebloemen planten neemt enorm veel opp in voor de hoeveelheid olie die je kan maken
2) in landbouw steek je ook nog eens enorm veel fossiele brandstoffen: maken en gebruiken van voertuigen, kunstmeststoffen (uit olie gemaakt!) en dan hebben we het nog niet over pesticiden...
 

DeletedUser

Guest
hoeft niet, je kan ook gewoon zonnebloem olie gebruiken, maar frituur vet moet al warm zijn bij het tanken anders gaat het stollen en werkt het niet:eek:

je moet 50/50 doen dan heb je geen problemen, 50% vet en 50% diesel of biodiesel of enig ander spul wat wel mag. Anders start je diesel in de winter echt niet :D, of je moet van die ingebouwde kachels hebben zoals me pa.
 

DeletedUser

Guest
Dat ligt eraan die van ons werkt op brandstof en je zou het dus een motor kunnen noemen :p
 

DeletedUser

Guest
Zal je nooit raden, Renault Traffic :), zelf ingebouwd natuurlijk.

Jullie Lexus ofzo? Of hebben jullie hem ook zelf ingebouwd (of laten inbouwen). Niet dat ik enig idee heb welke auto's die optie hebben als je hem nieuw koopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan