Oorlogstopic | Fix would change the planet

Reactiescore
2.490
Het is inderdaad sketchy, maar alles wijst op een effectieve hack. Bewijzen en alles zijn geleverd aan het CM. Waarom zouden we dat doen als we niet sterk vermoeden dat er gehacked is? Dan ben je pas dom als je doet alsof. Dat merken ze idd direct


Laat ik even formeel bevestigen dat de Tribal Wars systemen dit weekend niet gehacked zijn.

Dit betekent echter niet dat als er op een account ongeoorloofd ingelogd wordt we deze account niet verderhelpen. (Lopende aanvallen annuleren etc.). De straf voor het onzorgvuldig omgaan met je wachtwoord ligt dan zowiezo in het feit dat je account een puinhoop is.

Duckje
Community Management TribalWars.nl
 
Reactiescore
1.754
@Duckje hartelijk dank voor deze update.

Wel zeer schrijnend dat er vanuit Planet zijde blijft beweerd worden dat er toch een hack was en dat deze uit F!x zou komen. Maar ja je moet van niet veel nog verbaasd zijn op deze wereld denk ik dan.
 
Reactiescore
385
Laat ik even formeel bevestigen dat de Tribal Wars systemen dit weekend niet gehacked zijn.

Dit betekent echter niet dat als er op een account ongeoorloofd ingelogd wordt we deze account niet verderhelpen. (Lopende aanvallen annuleren etc.). De straf voor het onzorgvuldig omgaan met je wachtwoord ligt dan zowiezo in het feit dat je account een puinhoop is.

Duckje
Community Management TribalWars.nl
Ik bedoelde in deze zin een hack van het account zelf (niet de systemen). In de algemene zin van het woord is dat ook een hack. Aangezien er ongeautoriseerde toegang is verkregen tot het account.

De wijze waarop er is kunnen inloggen op het account is hierbij cruciaal denk ik. Als ze het ww hadden dan is er discussie mogelijk over wie er in fout is (hoewel de handelingen nog altijd niet ok zijn), maar als het ww is verkregen door deze te raden of dergelijke dan is het al weer eenduidiger wie er effectief in schuld is.

Maar ik neem aan dat jullie dit volop hebben onderzocht/aan het onderzoeken zijn :)
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
@Duckje hartelijk dank voor deze update.

Wel zeer schrijnend dat er vanuit Planet zijde blijft beweerd worden dat er toch een hack was en dat deze uit F!x zou komen. Maar ja je moet van niet veel nog verbaasd zijn op deze wereld denk ik dan.

:redface:
 
Reactiescore
1.754
Ik bedoelde in deze zin een hack van het account zelf (niet de systemen). In de algemene zin van het woord is dat ook een hack. Aangezien er ongeautoriseerde toegang is verkregen tot het account.

De wijze waarop er is kunnen inloggen op het account is hierbij cruciaal denk ik. Als ze het ww hadden dan is er discussie mogelijk over wie er in fout is (hoewel de handelingen nog altijd niet ok zijn), maar als het ww is verkregen door deze te raden of dergelijke dan is het al weer eenduidiger wie er effectief in schuld is.

Maar ik neem aan dat jullie dit volop hebben onderzocht/aan het onderzoeken zijn :)
Ben niet zo technisch aangelegd maar stel dat iemand een account zou hacken, zou dit dan ook niet zichtbaar zijn in "de systemen"? Indien daar een onderscheid tussen zit, reageerde ik hierboven iets te snel. Ik ben in ieder geval nog steeds benieuwd naar de situatie, Coruscant beweerde in zijn topic immers dat hij weet welk individu achter de actie zat en dat "die persoon het wel zal voelen" ofzoiets.
 
Reactiescore
2.490
Ik bedoelde in deze zin een hack van het account zelf (niet de systemen). In de algemene zin van het woord is dat ook een hack. Aangezien er ongeautoriseerde toegang is verkregen tot het account.

De wijze waarop er is kunnen inloggen op het account is hierbij cruciaal denk ik. Als ze het ww hadden dan is er discussie mogelijk over wie er in fout is (hoewel de handelingen nog altijd niet ok zijn), maar als het ww is verkregen door deze te raden of dergelijke dan is het al weer eenduidiger wie er effectief in schuld is.

Maar ik neem aan dat jullie dit volop hebben onderzocht/aan het onderzoeken zijn :)

Wij noemen dat 'ongeoorloofd inloggen'; Indien we hier melding van krijgen en merken dat er bewust schadelijke handelingen op de account zijn uitgevoerd zullen we hier wel degelijk de verantwoordelijke voor opzoeken en bestraffen conform onze straffenboom.

Duckje
 
Reactiescore
742
Ik bedoelde in deze zin een hack van het account zelf (niet de systemen). In de algemene zin van het woord is dat ook een hack. Aangezien er ongeautoriseerde toegang is verkregen tot het account.

De wijze waarop er is kunnen inloggen op het account is hierbij cruciaal denk ik. Als ze het ww hadden dan is er discussie mogelijk over wie er in fout is (hoewel de handelingen nog altijd niet ok zijn), maar als het ww is verkregen door deze te raden of dergelijke dan is het al weer eenduidiger wie er effectief in schuld is.

Maar ik neem aan dat jullie dit volop hebben onderzocht/aan het onderzoeken zijn :)


  1. Deel je wachtwoorden niet met andere spelers. Elke overtreding van deze regel is op risico van de spelers. Er is geen verplichting voor de support om in deze gevallen te helpen.
dat denk ik ook ja.... gewoon iedere maand je ww veranderen iedere x als je iemand kickt/achterlaat van je acc ww veranderen en niet zo lui doen en het niet doen daar krijg je altijd gezeik mee
 
Reactiescore
270
  1. Deel je wachtwoorden niet met andere spelers. Elke overtreding van deze regel is op risico van de spelers. Er is geen verplichting voor de support om in deze gevallen te helpen.
dat denk ik ook ja.... gewoon iedere maand je ww veranderen iedere x als je iemand kickt/achterlaat van je acc ww veranderen en niet zo lui doen en het niet doen daar krijg je altijd gezeik mee

Eens, maar neemt niet weg wat voor ontzettend trieste actie dit was.
 
Reactiescore
1.754
Wij noemen dat 'ongeoorloofd inloggen'; Indien we hier melding van krijgen en merken dat er bewust schadelijke handelingen op de account zijn uitgevoerd zullen we hier wel degelijk de verantwoordelijke voor opzoeken en bestraffen conform onze straffenboom.

Duckje
En is er in deze casus iemand bestraft voor dit ongeoorloofd inloggen? (Of mogen jullie zulke informatie niet delen?)
 
Reactiescore
2.490
En is er in deze casus iemand bestraft voor dit ongeoorloofd inloggen? (Of mogen jullie zulke informatie niet delen?)

Ik zou het graag willen, ik vind het net zo'n trieste actie als menig onder jullie. Maar helaas mag ik ook niet alles delen.
 
Reactiescore
2.477
Zou me niets verwonderen als het Mark zelf is om de tegenpartij in een slecht daglicht te stellen en sensatie te zoeken. :biggrin:
 
Reactiescore
1.754
Ik zou het graag willen, ik vind het net zo'n trieste actie als menig onder jullie. Maar helaas mag ik ook niet alles delen.
Oke, begrijpelijk en toch een beetje jammer vind ik persoonlijk. Een deel van dit verhaal zal dan speculatie blijven en dat hoopte ik eindelijk te kunnen opklaren :)
 
Reactiescore
1.754
Zou me niets verwonderen als het Mark zelf is om de tegenpartij in een slecht daglicht te stellen en sensatie te zoeken. :biggrin:
2. Die pm was dom dat heeft menig persoon hier op AF al bevestigt en ook in de stam disc werd dit aangehaald. Dit rapporteren na 3 dagen over en weer lullen daarentegen is minstens 150x zo belachelijk als de oorspronkelijke opzet van het bericht. Ook dit werd hier al meermaals aangehaald op het AF.
Kan je je inbeelden dat mensen op hun tenen zijn getrapt na zo'n ban en vervolgens 1600 incs? :redface:

3. Is inderdaad zeer sketchy, ik ben benieuwd naar het oordeel van de CM (waar dit probleem kennelijk werd aangekaart). Toch vind ik het heel sterk dat jullie dit al verkondigen alsof het een feit is. Mogelijks ben ik daarin wat te 'laks' of iets te goedgelovig, maar als je even nadenkt wilt dit dus zeggen dat de hacker naast het account ook de email van het account heeft gehackt?
OF OF OF leuker nog ik doe lekker mee: Corus zag dit gebeuren en zag dat dit de eer van Planet zodanig besmeurde dat hij besloot F!x een actie te lappen door snel een mattie van hem een nieuw email adres aan te laten maken en wachtwoord te wijzigen zodat hij kon zeggen dat hij gehackt is!!!!!!!!!!!!
:rolleyes2:
 
Reactiescore
385
Dat klopt? maar waarom worden deze pijlen meteen op Fix gericht terwijl het wss een oud co was? zover ik weet speelt er geen oud CO binnen FIx.....
Als je niet meer kan loggen op je eigen account en alle troepen zijn weggestuurd na de andere kant van de wereld, wie zou jij dan eerst hebben verdacht?

Ik wil maar zeggen dat het niet meer dan logisch is dat we direct denken dat het mss iemand van fix zou zijn geweest. Ik ben altijd voorzichtig geweest met direct beschuldigen. Ik heb bv altijd gezegd dat we niet weten wie het was, maar dat het logisch lijkt dat het iemand van fix is
 
Reactiescore
270
Zeker de timing ook. Is gewoon iemand uit fix geweest die zelf of iemand kende met het wachtwoord. Maar goed helaas zullen we het nooit bevestigd kunnen krijgen.
 
Reactiescore
743
Zeker de timing ook. Is gewoon iemand uit fix geweest die zelf of iemand kende met het wachtwoord. Maar goed helaas zullen we het nooit bevestigd kunnen krijgen.
Ben je dom, of doe je dom? Als het iemand uit Fix was, waarom staat er dan nog zltijd geen acc gebanned/geblokkeerd? Je verhaal gaat niet op en dat weet je zelf ook. Vingertje wijzen is makkelijk, maar zodra je in de spiegel moet kijken is het moeilijk. Wat wil je ook, die breekt elke keer als je er in kijkt door je hypocrisie.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Dat klopt? maar waarom worden deze pijlen meteen op Fix gericht terwijl het wss een oud co was? zover ik weet speelt er geen oud CO binnen FIx.....
Mwah, dat moet dan een oud co zijn geweest die toevallig de wereld volgde? Het account werd betreden binnen een uur nadat de eerste aanvallen op Illy gingen lopen. Zelfs als het niet iemand direct uit F!x was moet er iemand zijn die meer weet, dat kan bijna niet anders. Ik denk dat er alleszins mensen in F!x zijn die meer weten. Volgens mij speelt er tevens wel een oud co van Coruscant binnen F!x.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Wij noemen dat 'ongeoorloofd inloggen'; Indien we hier melding van krijgen en merken dat er bewust schadelijke handelingen op de account zijn uitgevoerd zullen we hier wel degelijk de verantwoordelijke voor opzoeken en bestraffen conform onze straffenboom.

Duckje
Is de stammenboom waaraan je refereert de volgende? Linkje straffenboom

Ik kan in de betreffende straffenboom namelijk niets vinden over een situatie als deze, valt dat dan onder "§1.xx) ALGEMEEN - UITZONDERING"?
 
Bovenaan