Ongelijkheid in het spel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Een enquete zoals deze klopt niet. De mensen die scripts gebruiken zijn PA-gebruikers. De mensen die geen PA kopen, stemmen dan voor AFSCHAFFEN omdat zij het niet kunnen gebruiken.
Als je die enquete in 2 delen verdeelt ben ik er voor 80% zeker van dat de uitslag als volgt zal zijn:
- SCRIPTs toestaan -> PA gebruikers
- SCRIPTs afschaffen -> NIET-PA gebruikers.

Natuurlijk want als ik 200 fakes op mij krijg zonder pa, wil toch iedereen dat scripts worden afgeschaft.
Je kan niets, taggen zal niet gaan, ...

Maar even over het eigenlijke idee.

Ergens ben ik het eens met je, maar stel nu dat tw bv een wedstrijd doet dat een pro een noob moet leren tw spelen.. en alle pro's zijn gelijk. Dan nog zal je verschillen meemaken, het verschil dat je bv je gs upt, minuutje kan in begin verschil maken met wat gs meer. De tactiek die de ene beter doorheeft dan de andere, er zijn veel factoren, maar een noob zal het spel nog altijd zelfstandig en in stamverband moeten leren. Door goede stamleden die zeggen hoe en wat er moet gebeuren.

Eerlijk gezegd stem ik voor een initiatiewereld, waar een noob dit zowat kan leren. Om ze 'klaar te stomen' voor de grote wereld.
Zie het zoals een stage lopen vooraleer je werkelijk daar aan de slag kunt. Die server hoeft ook niet constant te lopen, maar als dit gebeurd kan de winst wel verhogen, want iemand koopt rapper PA als hij weet dat hij het spel wel nog even zal spelen, dan wnr de dreiging er is dat je komende dagen al naar huis getimed word.

Maar natuurlijk zit er overal een staartje aanvast, hoe kan je controleren of die speler werkelijk een 'noob' is.

ik ben Pa gebruiker en toch heb ik afschaffen gestemd en ik denk dat nog wel wat pa gebruikers dit hebben gedaan dus dat deel klopt niet...
 

DeletedUser20199

Guest
ik heb ook afschaffen gedaan, maar het grootse deel van de ja stemmen zal van hun komen.
Ik gebruik dat script niet, dus wrm laat ik het andere gebruiken? Zo zullen er wel redelijk wat geredeneert hebben :p
 

DeletedUser

Guest
ik heb ook afschaffen gedaan, maar het grootse deel van de ja stemmen zal van hun komen.
Ik gebruik dat script niet, dus wrm laat ik het andere gebruiken? Zo zullen er wel redelijk wat geredeneert hebben :p

Dus jij stuurt geen fakes? Dan mag je mij wel aanvallen xD
 

DeletedUser

Guest
Dus jij stuurt geen fakes? Dan mag je mij wel aanvallen xD

Het is toch niet omdat je geen scripts gebruikt dat je geen fakes kan versturen? misschien geen 1000, maar je kan toch nog altijd fake treintje sturen ed?
ik ben blij met het afschaffen van de scripts! ik denk dat het nu terug meer tactisch gaat zijn..
 

DeletedUser

Guest
laten we deze discussie eens bekijken vanuit een willekeurige sporttak.
Voetbal bijvoorbeeld.

Wie begint met voetbal,hoe graag hij dat ook doet kan er niets van.;)
Je kan veel talent hebben maar toch duurt het een tijdje voor je de kneepjes van het vak kent.
Je moet er veel tijd insteken zowel in het spel als de middelen die het spel kunnen vergemakellijken.
Dat duurt dus een tijdje en dat gaat bij iedereen niet even snel.
Door talent kan je doorbreken en andere blijven dan weer steken op een laag niveau.
Je zal altijd geconfronteerd worden met betere,sterkere,mensen met meer contacten,mogenlijkheden dus daar zal je wel mee moeten leven.

Het probleem bij tribalwars is dat alle doorgebroken spelers,de talenten,
in het voetbal de echte "profspelers, de toppers" tussen de recreatievelingen, de "amateurs" spelen.
Wat bij voetbal zeker niet het geval is.:)

Daarom zou ik graag een systeem willen maken met ervaringspunten.

Deze zouden dan gegeven kunnen worden door:

-stamranking
-persoonlijke ranking
-ODA
-zoveel geedeld binnen die tijd


Om dat op een wereld te kunnen spelen die past binnen je niveau.
(mensen van een hoog niveau kunnen altijd met een lager niveau meedoen met het verschil mag niet te groot zijn zodat ze niet domineren.)
bijvoorbeeld:
niveau 0: beginnende tw-spelers (hier is er geen PA van toepassing)
vereisten voor niveau 1: een dorp edelen,een stam oprichten,simpele dingen (vanaf hier is PA mogenlijk)
veriesten niveau 2: 10dorpen,..

enzovoort enzovoort!

Voel je vrij dit idee verder uit te werken als je het een goed idee vindt om het voor te leggen maar ikzelf hou het liever bij deze discussie over ongelijkheid.

grtz

Dat ervaringspunten systeem lijkt me we lachen :D Maar dat gezeur over 2 verschillende werelden vind ik puur onzin
 

DeletedUser

Guest
Waarom denk je dat nieuwere spelers helemaal aan de rand zitten?
Met 2 tot 4 uurtjes per dag kun je al een heel eind komen, vooral als je PA hebt.

Heb je niet zoveel tijd, besteed dan wat minder aan je troepen en lvl je grondstoffen snel op, daarmee maak je ze mee en in het begin word je toch bijna niet aangevallen (al zeker als je wat meer punten hebt als der rest.

Niet zeuren over iets waar ze al over hebben nagedacht en hebben uitgevoerd.

Wat word trouwens precies bedoeld met dat faken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
faken zijn een soort van nep aanvallen.

massafakes zijn bijvoorbeeld 1000 aanvallen met allemaal 5 verkenners.
dan ziet de tegenstander 1000 incomings.

edelfakes zijn groepjes van 4 aanvallen van bijvoorbeeld 100 verkenners en een ram, getimet in 1 seconde. dat lijkt redelijk op een edeltreintje.
 

DeletedUser15245

Guest
Ze hebben een PA wat weliswaar geld kost, maar ook grote voordelen en voorsprong in het spel oplevert.
TW is het enige browser based spel dat ik ken, waarbij de premium accounts geen echte voorsprongen krijgen. In bijna alle spellen is het zo dat als je een paar euro betaalt dat je dan wat ig krijgt. DAT is onzin. Een niet PA account kan opzich alles wat een PA account kan, alleen vergt dit meer tijd. Voorsprongen zijn als ze beginnen met een beter dorpje/gs krijgen voor pa punten.
 

DeletedUser

Guest
Een versie zonder PA's levert geen geld op, snap dat dan :p Nou ja, ik weer niet helemaal waar. De advertenties kosten ook wat dus daar krijgen ze dan nog geld van. Mij zou het ook wel wat lijken, want ik behoor tot de recreatiespelers die met school zit etc.
 

DeletedUser

Guest
Iik speel dit spel nu ongeveer 2 en een half jaar, met wisselend succes op verschillende TW-werelden. Ik vind dit een schitterend spel wat ik met veel plezier speel. Het valt mij op dat er in deze periode een verloop is van kansen en mogelijkheden wat het spel voor mij minder leuk maakt. Er heeft zich in de tijd een onderscheid voor gedaan tussen wat ik noem "prof"-spelers en "recreatie"-spelers. Ik reken mezelf tot deze laatste categorie. De verschillen tussen deze 2 categorieën:

- Profspelers zitten met bijna vierkante oogjes vele uren per dag en nacht achter de computer (spel), samen met andere profs
- Vaak beheren ze meerdere accounts, waardoor ze toch een onderling samenspel creëren.
- Ze hebben een PA wat weliswaar geld kost, maar ook grote voordelen en voorsprong in het spel oplevert.

- Recreatiespelers, volgens mij het overgrote deel van de spelers, veelal scholieren, minderjarigen, hebben slechts beperkt tijd (een paar uurtjes per dag of per dagen).
- Met name deze recreatiespelers hebben behalve tijdsbeperking vaak ook geen pa en staan alleen al bij de start in het spel op grote achterstand ten op zichte van de profs.

Dit is de kern van de grote ongelijkheid in het spel.

Het is aan de spelleiding om deze ongelijkheid op te heffen en ik vind dat deze ongelijkheid opgeheven moet worden. Wellicht komt er binnenkort weer een nieuwe TW-wereld uit, ik ga hier met frisse moed aan beginnen, maar voordat ik er erg in heb hebben de profs deze wereld al weer verdeeld en sta ik weer aan de rand. Hier wil ik mijn geld voor PA niet aan besteden.

Geen kritiek zonder suggesties:
- In hoeverre het programmatisch mogelijk is, zet 2 TW-versies in de markt, strikt gescheiden door wel of geen betaald PA. De recratie- en de prof-TW. Dit zal al een redelijke ongelijkheid in het spel opheffen.
- Het mogelijk kunnen overschakelen van de 1 naar de andere versie.

Het grote voordeel hiervan is dat het spel voor iedereen leuk blijft en meer op basis van gelijkheid gespeeld kan worden. Tenslotte kan ik ook mijn eigen belang hierin niet ontkennen. Al meer dan 2 jaar betaal ik voor het spelen voor dit leuke en mooie spel, ik blijf echter niet betalen voor een spel waarin ik voor de zoveelste keer in no time door de profs onder tafel geschoffeld wordt.

Met vriendelijke groet,
Fred Flintstone

Ongelijkheid in TW kun je niet opheffen. Als je 2 versies gaat creeeren blijven de pro's gewoon op de oude spelen zonder PA. Als je de tijd hebt dan kun je het toch ook zonder? Overschakelen is onmogelijk. Vind het dus geen goed idee. Je kunt trouwens ook pro zijn zonder zoveel on te moeten zijn. OK, somigen gaan no-lifen (misschien ik ook wel eens) maar dat maakt het spel net interessant. Je mag niet verwachten dat je TW in een dagje kunt spelen. Ikzelf speel ook ongeveer 2, 5 jaar maar ik word niet zo snel geownd door pro's de laatste werelden. Het is dus een kwestie van leren hoe het spel werkt. Dat neemt natuurlijk zijn tijd.

HINT: wil je het spel sneller leren spelen. Probeer dan uit. Speel eventueel eens met co's. Steun elkaar in het spelen als je geen 24/7 on kan zijn (wat ik ook niet kan). De enige weg naar "gelijkheid"

Ook gaat het spel volgens mij saai worden als het volledig gelijk zou zijn. Bij elk spel moeten er beginners zijn :D
 

DeletedUser

Guest
Iik speel dit spel nu ongeveer 2 en een half jaar, met wisselend succes op verschillende TW-werelden. Ik vind dit een schitterend spel wat ik met veel plezier speel. Het valt mij op dat er in deze periode een verloop is van kansen en mogelijkheden wat het spel voor mij minder leuk maakt. Er heeft zich in de tijd een onderscheid voor gedaan tussen wat ik noem "prof"-spelers en "recreatie"-spelers. Ik reken mezelf tot deze laatste categorie. De verschillen tussen deze 2 categorieën:

- Profspelers zitten met bijna vierkante oogjes vele uren per dag en nacht achter de computer (spel), samen met andere profs
- Vaak beheren ze meerdere accounts, waardoor ze toch een onderling samenspel creëren.
- Ze hebben een PA wat weliswaar geld kost, maar ook grote voordelen en voorsprong in het spel oplevert.

- Recreatiespelers, volgens mij het overgrote deel van de spelers, veelal scholieren, minderjarigen, hebben slechts beperkt tijd (een paar uurtjes per dag of per dagen).
- Met name deze recreatiespelers hebben behalve tijdsbeperking vaak ook geen pa en staan alleen al bij de start in het spel op grote achterstand ten op zichte van de profs.

Dit is de kern van de grote ongelijkheid in het spel.

Het is aan de spelleiding om deze ongelijkheid op te heffen en ik vind dat deze ongelijkheid opgeheven moet worden. Wellicht komt er binnenkort weer een nieuwe TW-wereld uit, ik ga hier met frisse moed aan beginnen, maar voordat ik er erg in heb hebben de profs deze wereld al weer verdeeld en sta ik weer aan de rand. Hier wil ik mijn geld voor PA niet aan besteden.

Geen kritiek zonder suggesties:
- In hoeverre het programmatisch mogelijk is, zet 2 TW-versies in de markt, strikt gescheiden door wel of geen betaald PA. De recratie- en de prof-TW. Dit zal al een redelijke ongelijkheid in het spel opheffen.
- Het mogelijk kunnen overschakelen van de 1 naar de andere versie.

Het grote voordeel hiervan is dat het spel voor iedereen leuk blijft en meer op basis van gelijkheid gespeeld kan worden. Tenslotte kan ik ook mijn eigen belang hierin niet ontkennen. Al meer dan 2 jaar betaal ik voor het spelen voor dit leuke en mooie spel, ik blijf echter niet betalen voor een spel waarin ik voor de zoveelste keer in no time door de profs onder tafel geschoffeld wordt.

Met vriendelijke groet,
Fred Flintstone

Zeer leuk.
Maar waarom zou Innogames een server starten voor spelers waar ze toch niets aan verdienen aangezien je niet wilt betalen.
Dit is juist een manier om meer PA koper te krijgen en dat is de enige reden waarom dit spel bestaat zodat onnigames geld verdiend.
 

DeletedUser37852

Guest
die 3 euro per maand staat gelijk aan 36€ in het jaar.
koop je 1 game besteed je daar 60€ aan, en speel je wss minder dan een jaar.

Ik zie je punt dus niet helemaal, het is logisch dat er voordelen komen als je een kleine bijdrage levert. als niemand meer zou betalen zou dit spel morgen niet meer bestaan ;)
 

DeletedUser37852

Guest
TW is het enige browser based spel dat ik ken, waarbij de premium accounts geen echte voorsprongen krijgen. In bijna alle spellen is het zo dat als je een paar euro betaalt dat je dan wat ig krijgt. DAT is onzin. Een niet PA account kan opzich alles wat een PA account kan, alleen vergt dit meer tijd. Voorsprongen zijn als ze beginnen met een beter dorpje/gs krijgen voor pa punten.

ben ik met je eens. PA maakt het spel alleen makkelijker in gebruik, en laat het minder tijd kosten.
materiele voorsprongen zijn er niet...
 

DeletedUser

Guest
Als een wereld net begint niet nee...

in een later stadium van het spel wel.
 

DeletedUser

Guest
de vraag is op welk moment ben je een prof en welk moment ben je een recreatie speler?

er zijn zat spelers die maar een uurtje per dag online komen maar toch nog mee spelen met de top van tw omdat ze aanleg voor het spel hebben maar volgens julie beredenering zijn ze recreatie spelers omdat ze maar beperkte tijd online zijn... zo heb je ook voorbeelden van mensen die 24/7 online zijn en toch niet groeien dan zouden ze prof moeten zijn volgens je beredenering maar als ze het spel niet snappen of gwoon niet de aanleg ervoor hebben om te kunnen beredeneren wat nou beter is...

ik vindt dit een slecht idee want je kan niet zeggen wie wel en wie niet prof is.. en als die recreatie spelers slimmer gaan spelen kunnen ze makkelijk met de nolivers meedoen ze hoeven geen pa te kopen niemand dwingt ze maar besef wel dat het spel onderhouden moet worden en dat kost geld. om ervoor te zorgen dat mensen geld geven aan innogames zodat ze met nieuwe dingen kunnen komen en het spel kunnen blijven draaiend houden kan je pa kopen waardoor je inderdaad een voorsprong krijgt op de mensen die dat niet doen. het blijft alsnog de keuze van de mensen om het wel of niet te kopen je hoeft mij echt neit duidelijk te maken dat er niemand is die een mobieltje heeft en minder dan 3 euro per maand verdient... ik ben zelf begonnen met een krantenwijk op mijn 14de dus ik weet dat het heel goed mogelijk is om leuk maand salaris te krijgen boven de 3 euro....
 

DeletedUser42134

Guest
Ik ben ook scholier en heb ook PA. Het lijkt mij geen handig idee omdat er toch wel een paar prof's in die recratieTW zullen zitten. Ik denk niet dat je hier veel mee oplost
 

DeletedUser710

Guest
Aangezien we hier het over iets heel anders gaan hebben, sluit ik dit topic maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan