Ongelijkheid in het spel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser13541

Guest
Iik speel dit spel nu ongeveer 2 en een half jaar, met wisselend succes op verschillende TW-werelden. Ik vind dit een schitterend spel wat ik met veel plezier speel. Het valt mij op dat er in deze periode een verloop is van kansen en mogelijkheden wat het spel voor mij minder leuk maakt. Er heeft zich in de tijd een onderscheid voor gedaan tussen wat ik noem "prof"-spelers en "recreatie"-spelers. Ik reken mezelf tot deze laatste categorie. De verschillen tussen deze 2 categorieën:

- Profspelers zitten met bijna vierkante oogjes vele uren per dag en nacht achter de computer (spel), samen met andere profs
- Vaak beheren ze meerdere accounts, waardoor ze toch een onderling samenspel creëren.
- Ze hebben een PA wat weliswaar geld kost, maar ook grote voordelen en voorsprong in het spel oplevert.

- Recreatiespelers, volgens mij het overgrote deel van de spelers, veelal scholieren, minderjarigen, hebben slechts beperkt tijd (een paar uurtjes per dag of per dagen).
- Met name deze recreatiespelers hebben behalve tijdsbeperking vaak ook geen pa en staan alleen al bij de start in het spel op grote achterstand ten op zichte van de profs.

Dit is de kern van de grote ongelijkheid in het spel.

Het is aan de spelleiding om deze ongelijkheid op te heffen en ik vind dat deze ongelijkheid opgeheven moet worden. Wellicht komt er binnenkort weer een nieuwe TW-wereld uit, ik ga hier met frisse moed aan beginnen, maar voordat ik er erg in heb hebben de profs deze wereld al weer verdeeld en sta ik weer aan de rand. Hier wil ik mijn geld voor PA niet aan besteden.

Geen kritiek zonder suggesties:
- In hoeverre het programmatisch mogelijk is, zet 2 TW-versies in de markt, strikt gescheiden door wel of geen betaald PA. De recratie- en de prof-TW. Dit zal al een redelijke ongelijkheid in het spel opheffen.
- Het mogelijk kunnen overschakelen van de 1 naar de andere versie.

Het grote voordeel hiervan is dat het spel voor iedereen leuk blijft en meer op basis van gelijkheid gespeeld kan worden. Tenslotte kan ik ook mijn eigen belang hierin niet ontkennen. Al meer dan 2 jaar betaal ik voor het spelen voor dit leuke en mooie spel, ik blijf echter niet betalen voor een spel waarin ik voor de zoveelste keer in no time door de profs onder tafel geschoffeld wordt.

Met vriendelijke groet,
Fred Flintstone
 

DeletedUser37256

Guest
Ik ben het helemaal met je eens.

Als je wat later in een wereld start is het eigenlijk niet mogelijk om iets op te bouwen, want als je een leuk dorp hebt uitgebouwd wordt je geedeld door een grotere speler en je kan weer opnieuw beginnen.

Laat als er een aanval op een dorp plaats vind niet alleen geluk en troepen de uitslag bepalen, maar ook een factor hoe groot is een speler ten opzichte van de andere speler.

dan krijg je een eerlijker spel
 

DeletedUser8730

Guest
Ik ben het ook zeker met je eens.

Elke avond zitten er nolivers erop om weer een cluster weg te vagen.
Je zit elke avond weer te hopen dat het goed gaat.
Ookal zit ik wel lang op Tribalwars meestal als ik me huiswerk en alles af heb.
Meestal eerder.
Ik ben ook vaak op de chat te vinden.
Maar ik vind het niet erg om zoveel uren achter de PC te zitten ik betaal hier 3 euro per maand voor wat ik niet erg vind om wat voordelen te hebben.
Die ik nog niet eens zoveel gebruik.
Meestal alleen groepen en dat van dorpen switchen.
De andere gebruiken scrips om aanvallen te kunnen versturen om 12:59 ik word er gek van...
Ik vind dit ook niet leuk spelen.
Ik denk wel dat dit niet erg mogelijk is om 2 versie's te maken.
Je zal altijd mensen hebben die in de recreatie versie gaan spelen terwijl ze in de proff gedeelte horen.
Eigelijk zal ik ook een derde er bij maken voor beginners om een beetje te laten oefenen anders sterft TW nog eens uit.
Want zonder nieuwe spelers krijg je geen mensen die het spel kunnen uitleggen.
Jij bent ook jong geweest.
Denk daar ook eerst aan.

MVG
 

DeletedUser

Guest
Keep on dreaming :rolleyes:

2 versies, dat zou heel misschien nog lukken, alhoewel het al zeker vry nutteloos is ... Maar dat je dan nog eens kan overschakelen? Zeker weten dat dit niet lukt ;)

En waarom zou je, activiteit is een deel van dit spel. Het hoort er nu eenmaal bij, of je het dan wil of niet. Desnoods ga je maar samenspelen met een paar andere mensen op 1 account, zodat dat ook actiever is. Zo kun je ook het PA verdelen, waardoor je maar om de maand, of zelfs nog minder moet betalen ;). PA is ook weer iets wat niet weg te denken is. Als je dit spel egt graag speelt, dan heb je dat er wel voor over.
 

DeletedUser

Guest
Ja gelijk heb je maar veel zul je er niet aan kunnen doen.
Als je dan toch 2 versies zult hebben dan zal er altijd nog een niveauverschil zijn binnenin. Bij de recreatieve-spelers zullen dan prof-spelers zitten en andersom.

Btw: waarom 2 verschillende versies? Neem bijvoorbeeld een wereld voor de beginners waar spelers met ervaring niet binnen kunnen en andersom...
 

DeletedUser

Guest
Btw: waarom 2 verschillende versies? Neem bijvoorbeeld een wereld voor de beginners waar spelers met ervaring niet binnen kunnen en andersom...

dat kun je niet controleren, pa/non pa is wel te controleren..
 

DeletedUser

Guest
Keep on dreaming :rolleyes:

2 versies, dat zou heel misschien nog lukken, alhoewel het al zeker vry nutteloos is ... Maar dat je dan nog eens kan overschakelen? Zeker weten dat dit niet lukt ;)

En waarom zou je, activiteit is een deel van dit spel. Het hoort er nu eenmaal bij, of je het dan wil of niet. Desnoods ga je maar samenspelen met een paar andere mensen op 1 account, zodat dat ook actiever is. Zo kun je ook het PA verdelen, waardoor je maar om de maand, of zelfs nog minder moet betalen ;). PA is ook weer iets wat niet weg te denken is. Als je dit spel egt graag speelt, dan heb je dat er wel voor over.

Mee eens.
 

DeletedUser

Guest
Wat heb je aan PA als iedereen het heeft?
Dan doe je toch gewoon lekker aan de niet prof/PA wereld mee?
 

DeletedUser

Guest
Waarom zouden ze ook een versie maken voor mensen die niet willen betalen voor Tw? Wat zou Innogames hier voordeel uit halen? Door het betalen van PA ondersteun je Tribalwars, PA is hun enige bron van inkomsten. Een versie voor niet-betalers zou dus ook totaal geen rendement (lees: winst) opleveren voor Innogames en zal dus ook niet ingevoerd worden.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het helemaal met je eens.

Als je wat later in een wereld start is het eigenlijk niet mogelijk om iets op te bouwen, want als je een leuk dorp hebt uitgebouwd wordt je geedeld door een grotere speler en je kan weer opnieuw beginnen.

Laat als er een aanval op een dorp plaats vind niet alleen geluk en troepen de uitslag bepalen, maar ook een factor hoe groot is een speler ten opzichte van de andere speler.

dan krijg je een eerlijker spel

Die factor bestaat al, het heet moraal.
 

DeletedUser

Guest
Waarom zouden ze ook een versie maken voor mensen die niet willen betalen voor Tw? Wat zou Innogames hier voordeel uit halen? Door het betalen van PA ondersteun je Tribalwars, PA is hun enige bron van inkomsten. Een versie voor niet-betalers zou dus ook totaal geen rendement (lees: winst) opleveren voor Innogames en zal dus ook niet ingevoerd worden.

Ook reclame ;)
 

DeletedUser

Guest
Slecht, TW moet ook winst hebben op het spel anders kunnen ze beter het verkopen.
 

DeletedUser6110

Guest
Als je wil spelen als niet pro, kan je nog altijd op de nieuwe werelden beginnen. Normaal is dit toch de bedoeling van nieuwe werelden.

Het is niet de bedoeling dat je op werelden gaat spelen waar overal al serieus heerschappij is.
 

DeletedUser

Guest
Het scheiden van werelden met PA en zonder PA zal alleen werken als Innogames er geld uit kan halen.
Dat betekent dus dat er op de Non-PA werelden nog meer banners, pop-ups en dergelijke zullen komen.
Dan kan je de nodige 'basis-skills' als timen en dodgen wel vergeten. Dus dat zal niet haalbaar zijn.

Verder ben ik het wel met je oneens dat je niet groot kan worden als je later begint op een wereld.
Ik ben op meerdere werelden later begonnen en op de ene heb ik inmiddels de 4,5 miljoen behaald en bij de ander zit ik nu op 400K en ga ik vrijwel zeker het miljoen halen.

De ongelijkheid zal altijd blijven omdat nooit iedereen tegelijk online en offline zal zijn.
Als jij op donderdagavond moet voetbal trainen (bijvoorbeeld) dan kan een ander jou clearen en edelen.
Andersom ben jij een keer vrij van je werk of school en blijf je thuis kan je iedereen clearen en edelen die op school en zijn werk zit en dus offline is.
Het is dus wikken en wegen en uiteindelijk zal die ongelijkheid wel in balans zijn. En het gaat er dan vooral om wat je doet met het spel als je online bent.
 

DeletedUser9420

Guest
- Profspelers zitten met bijna vierkante oogjes vele uren per dag en nacht achter de computer (spel), samen met andere profs
- Vaak beheren ze meerdere accounts, waardoor ze toch een onderling samenspel creëren.

Dank je voor de beschuldiging. :mad: meerdere accounts.. waar haal je dat vandaan ?
 

DeletedUser

Guest
Grappig topic. :p
Dit lijkt me meer een topic om de 'Prof' spelers af te schilderen, en zo de recreatie spelers op te hemelen.

K heb maar 1 woord voor dit topic: Bullshit. :)
 

DeletedUser

Guest
Tribalwars is gemaakt om geld te verdienen doormiddel van pa te verkopen en reclame te maken. Wil je meedraaien in de top zal je waarschijnlijk pa moeten kopen. Verder activiteit ligt ook aan jezelf je kan ook een aantal co's nemen net zoals andere "pro's" zo kun je de productiviteit of iets dergelijks van je account verhogen zonder zelf meer online te zijn. Dit ligt dus gewoon aan jezelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan