Ongelijkheid in het spel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser30507

Guest
Ik ben het niet eens met deze ongelijkheden. Als je dit spel speelt voor recreatie, dan moet je rekening houden met de zogenaamde pro's.

als je geen last wil hebben van veel tegenslag in een nieuwe wereld, moet je later beginnen in de rim. Plus dat pa echt niet zoveel extras met zich meebrengt. Meer extra handigheden.

mvg,
Jorn
 
Reactiescore
151
Lol, wat?

Dus in een spel waarbij het doel is de andere te vernietigen om zo zelf groter te worden moeten de betere spelers afgestraft worden? Waar is de competitie dan gebleven?

En de voordelen van PA tegenover non-PA heeft Innogames nodig om ook maar enigszins rendabel te blijven, dus dat kan niet zomaar weg.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het deels met je eens, maar je oplossing ben ik het totaal niet mee eens.

Je kan niet zomaar een nieuw tw maken voor deze recreatie spelers, want dan kan er makkelijk even een pro daar gaan spelen, en dan lekker iedereen uitroeien.

Het PA probleem is niet waar.
Je kan zonder PA ook zeker in de top komen en blijven, je moet er alleen erg ervaren voor zijn.
En dan nog, hoeveel kost PA nou?
5 euro voor 2 maandjes, heb je dat er niet voor over?
Het gaat hier wel over een spel waar jij je al jaren mee vermaakt he, als je dan niet bereid ben om zo'n kleine hoeveelheid geld per maand te geven, vind ik je best wel een dikke gier (of je moet er natuurlijk goede redenen voor hebben, niet beledigend bedoeld).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik ben gewoon tegen de CO's :)


Dat spelers er dag en nacht zelf opzitten, daar kiezen ze zelf voor, en deze mensen zul je altijd houden :)


Maar om nu een account met 3 / 4 man te bespelen, lijkt me niet de bedoeling.


Gewoon 1 persoon per account, that should do the trick :cool:
 

DeletedUser20199

Guest
Heb hetzelfde met scrips. :confused: De enquette is duidelijk volgens mij: AFSCHAFFEN!

Een enquete zoals deze klopt niet. De mensen die scripts gebruiken zijn PA-gebruikers. De mensen die geen PA kopen, stemmen dan voor AFSCHAFFEN omdat zij het niet kunnen gebruiken.
Als je die enquete in 2 delen verdeelt ben ik er voor 80% zeker van dat de uitslag als volgt zal zijn:
- SCRIPTs toestaan -> PA gebruikers
- SCRIPTs afschaffen -> NIET-PA gebruikers.

Natuurlijk want als ik 200 fakes op mij krijg zonder pa, wil toch iedereen dat scripts worden afgeschaft.
Je kan niets, taggen zal niet gaan, ...

Maar even over het eigenlijke idee.

Ergens ben ik het eens met je, maar stel nu dat tw bv een wedstrijd doet dat een pro een noob moet leren tw spelen.. en alle pro's zijn gelijk. Dan nog zal je verschillen meemaken, het verschil dat je bv je gs upt, minuutje kan in begin verschil maken met wat gs meer. De tactiek die de ene beter doorheeft dan de andere, er zijn veel factoren, maar een noob zal het spel nog altijd zelfstandig en in stamverband moeten leren. Door goede stamleden die zeggen hoe en wat er moet gebeuren.

Eerlijk gezegd stem ik voor een initiatiewereld, waar een noob dit zowat kan leren. Om ze 'klaar te stomen' voor de grote wereld.
Zie het zoals een stage lopen vooraleer je werkelijk daar aan de slag kunt. Die server hoeft ook niet constant te lopen, maar als dit gebeurd kan de winst wel verhogen, want iemand koopt rapper PA als hij weet dat hij het spel wel nog even zal spelen, dan wnr de dreiging er is dat je komende dagen al naar huis getimed word.

Maar natuurlijk zit er overal een staartje aanvast, hoe kan je controleren of die speler werkelijk een 'noob' is.
 

DeletedUser

Guest
leuk bedacht, maar dat is met alle spelletjes zo, wie veel tijd erin steekt, wordt altijd beter, als jij met voetbal dagen gaat trainen en een ander 1 dag zal je hem ook ownen na een tijdje.
wat wel leuk zo zijn is om een pro wereld te starten, daar kunnen dan alles mensen in die niks te doen hebben en hard ownen op dit spel.
 

DeletedUser

Guest
zou iemand wwilen reageren op de noob wereld? ik heb m niet voor niets uitgedacht. zal wel veel mis mee zijn:D
 

DeletedUser

Guest
De slaapmodus op gewone werelden zou leuk zijn.. Zo loop je minder risico om aangevallen te worden terwijl jij er niet bent :)
 

DeletedUser

Guest
komaan mensen!!
tribalwars is een spel geen hobby of weet ik veel wat.
en ik ben het ermee eens dat je zonder PA wel aan de top kan geraken trouwens een PA brengt voordelen maar het is niet omdat je een PA hebt dat dat extra gs gaat maken hoor waardoor je ... kan maken

MVG
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dit een moeilijk onderwerp, maar denk dat het niet te verkomen is, en ook een beetje onzin.

In ieder spel heb je mensen die beter zijn, en die actiever spelen of zelfs verslaafd zijn. Wat wil je d'r tegen doen? Je kan moeilijk 'n fun-wereld oprichten waar alleen mensen spelen die het voor de "lol" doen opzitten, want er zijn altijd mensen die dan tóch gaan spelen; iets wat je ze moeilijk kwalijk nemen kan.

Misschien dat je het idee zou kunnen opperen om 'n wereld te (laten) maken waarin spelers maar 2 of 3 per dag op mogen zitten...
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het niet eens met deze ongelijkheden. Als je dit spel speelt voor recreatie, dan moet je rekening houden met de zogenaamde pro's.

als je geen last wil hebben van veel tegenslag in een nieuwe wereld, moet je later beginnen in de rim. Plus dat pa echt niet zoveel extras met zich meebrengt. Meer extra handigheden.

mvg,
Jorn

Dit is je reinste onzin. Zonder PA heb je eenvoudigweg niet de mogelijkheid overzicht te houden. Verdedigen tegen een massa-aanval op een account van 6.000.000 is ONMOGELIJK.
Immers: al de OS die je hebt gestuurd om de eerste aanvallen te blocken ben je kwijt. Je vind ze simpelweg nooit van ze leven terug.
 

DeletedUser20199

Guest
Om nog maar gewoon te zwijgen over het terugvinden van vk/def/off..
 

DeletedUser37136

Guest
Dit is je reinste onzin. Zonder PA heb je eenvoudigweg niet de mogelijkheid overzicht te houden. Verdedigen tegen een massa-aanval op een account van 6.000.000 is ONMOGELIJK.
Immers: al de OS die je hebt gestuurd om de eerste aanvallen te blocken ben je kwijt. Je vind ze simpelweg nooit van ze leven terug.
Dat is toch ongeveer wat hij zegt? Handigheden, overzicht, enz...

Het is niet zo dat je, als je PA koopt, een unit kunt maken dat je als niet-PA niet kunt gebruiken.
 

DeletedUser

Guest
het idee van een initiatiewereld vind ik persoonlijk een zeer goed idee!

Daar leren de "noobs" hoe het spel werkt en als ze veel online zijn en dan de andee minder ervaren spelers "ownen" is een voordeel voor hun. dan zullen ze meer gemotiveerd zijn om op een echte wereld te spelen.

en dan nog dat er daar zogenaamde pros op komen spelen om iedereen te ownen. dat zul je ook hebben als je naar de andere werelden zou gaan. je zal altijd iemand tegen komen die beter is als jou..zo leren de beginnende spelers ook met tegenslagen omgaan..
 

DeletedUser

Guest
misschien moet men een wereld maken waarin geen PA kan worden gebruikt/gekocht, of alleen bij de 500 punten misschien dan.
 

DeletedUser

Guest
dat maakt niet heel veel uit.
je zal altijd mensen hebben die heel veel on zijn, en danhebben die toch voordeel, want die hebben (meestal) ook redelijk veel skill.
je moet eigenlijk iedereen wat skill bijbrengen, zodat ze zich ook nog redelijk kunnen verweren tegen grote spelers.
 

DeletedUser

Guest
Dat is toch ongeveer wat hij zegt? Handigheden, overzicht, enz...

Het is niet zo dat je, als je PA koopt, een unit kunt maken dat je als niet-PA niet kunt gebruiken.

...Plus dat pa echt niet zoveel extras met zich meebrengt. Meer extra handigheden.

Euhm, dat is inderdaad wat hij zegt, maar tezelfdertijd minimaliseert hij het verschil, terwijl het verschil in werkelijkheid gigantisch is.

Het is gewoon een klucht om dat verschil te minimaliseren, kan je net zo goed de Holocaust bagatelliseren...o neen, dat is illegaal...:eek:
Of ben je er zelf van overtuigd dat het verschil in voordelen tussen PA-account en Niet-PA-account verwaarloosbaar is? :confused:
 

DeletedUser6794

Guest
laten we deze discussie eens bekijken vanuit een willekeurige sporttak.
Voetbal bijvoorbeeld.

Wie begint met voetbal,hoe graag hij dat ook doet kan er niets van.;)
Je kan veel talent hebben maar toch duurt het een tijdje voor je de kneepjes van het vak kent.
Je moet er veel tijd insteken zowel in het spel als de middelen die het spel kunnen vergemakellijken.
Dat duurt dus een tijdje en dat gaat bij iedereen niet even snel.
Door talent kan je doorbreken en andere blijven dan weer steken op een laag niveau.
Je zal altijd geconfronteerd worden met betere,sterkere,mensen met meer contacten,mogenlijkheden dus daar zal je wel mee moeten leven.

Het probleem bij tribalwars is dat alle doorgebroken spelers,de talenten,
in het voetbal de echte "profspelers, de toppers" tussen de recreatievelingen, de "amateurs" spelen.
Wat bij voetbal zeker niet het geval is.:)

Daarom zou ik graag een systeem willen maken met ervaringspunten.

Deze zouden dan gegeven kunnen worden door:

-stamranking
-persoonlijke ranking
-ODA
-zoveel geedeld binnen die tijd


Om dat op een wereld te kunnen spelen die past binnen je niveau.
(mensen van een hoog niveau kunnen altijd met een lager niveau meedoen met het verschil mag niet te groot zijn zodat ze niet domineren.)
bijvoorbeeld:
niveau 0: beginnende tw-spelers (hier is er geen PA van toepassing)
vereisten voor niveau 1: een dorp edelen,een stam oprichten,simpele dingen (vanaf hier is PA mogenlijk)
veriesten niveau 2: 10dorpen,..

enzovoort enzovoort!

Voel je vrij dit idee verder uit te werken als je het een goed idee vindt om het voor te leggen maar ikzelf hou het liever bij deze discussie over ongelijkheid.

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan