laten we deze discussie eens bekijken vanuit een willekeurige sporttak.
Voetbal bijvoorbeeld.
Wie begint met voetbal,hoe graag hij dat ook doet kan er niets van.
Je kan veel talent hebben maar toch duurt het een tijdje voor je de kneepjes van het vak kent.
Je moet er veel tijd insteken zowel in het spel als de middelen die het spel kunnen vergemakellijken.
Dat duurt dus een tijdje en dat gaat bij iedereen niet even snel.
Door talent kan je doorbreken en andere blijven dan weer steken op een laag niveau.
Je zal altijd geconfronteerd worden met betere,sterkere,mensen met meer contacten,mogenlijkheden dus daar zal je wel mee moeten leven.
Het probleem bij tribalwars is dat alle doorgebroken spelers,de talenten,
in het voetbal de echte "profspelers, de toppers" tussen de recreatievelingen, de "amateurs" spelen.
Wat bij voetbal zeker niet het geval is.
Daarom zou ik graag een systeem willen maken met
ervaringspunten.
Deze zouden dan gegeven kunnen worden door:
-stamranking
-persoonlijke ranking
-ODA
-zoveel geedeld binnen die tijd
Om dat op een wereld te kunnen spelen die past binnen je niveau.
(mensen van een hoog niveau kunnen altijd met een lager niveau meedoen met het verschil mag niet te groot zijn zodat ze niet domineren.)
bijvoorbeeld:
niveau 0: beginnende tw-spelers (hier is er geen PA van toepassing)
vereisten voor niveau 1: een dorp edelen,een stam oprichten,simpele dingen (vanaf hier is PA mogenlijk)
veriesten niveau 2: 10dorpen,..
enzovoort enzovoort!
Voel je vrij dit idee verder uit te werken als je het een goed idee vindt om het voor te leggen maar ikzelf hou het liever bij deze discussie over ongelijkheid.
grtz