Nederlands: joke of niet?

DeletedUser

Guest
Respect. Dat roep ik nou ook altijd. De jeugd van tegenwoordig is over het algemeen genomen zwaar TRIEST.

Lijkt me wel lachen om later die sollicitatiebrieven te moeten lezen.

"k vinde u bedreif en mooje kans vor mij om te werken. Garen woude k graach un uitnoodiching vor 1 gepsrek."

Zoals de "ouderen" het noemen, triest/rampzalig.
Zoals ik het noem, vooruitstrevend :p.
Tijden veranderen en je zal er mee moeten leren leven, ik kan zelf dan nog wel redelijk nederlands maar niet iedereen praat zo graag met leestekens enzo, dat gebeurt op school meer dan genoeg dus achter de pc kan men even CHILLUH!!!
 

DeletedUser

Guest
Zoals de "ouderen" het noemen, triest/rampzalig.
Zoals ik het noem, vooruitstrevend :p.
Tijden veranderen en je zal er mee moeten leren leven, ik kan zelf dan nog wel redelijk nederlands maar niet iedereen praat zo graag met leestekens enzo, dat gebeurt op school meer dan genoeg dus achter de pc kan men even CHILLUH!!!

Zou niet weten wat taalverloedering met vooruitstrevendheid te maken heeft.
Maar daar schijn jij meer van te weten ?
 

DeletedUser

Guest
Ik doel vooral op het idee van tijden veranderen, toen jullie (groot)ouders nog leefden was de nederlands taal ook heel anders dan dat hij nu is dus dat hij nog meer gaat veranderen moet geen twijfel over bestaan.
Ik vertegenwoordig hier niet alle jeugd, laat dat duidelijk zijn, ik spreek namens mijzelf en hoe ik dat zie.

p.s. Ik ben zelf Engels dus als ik fouten maak ga mij daar aub. niet op afrekenen ^^
 

DeletedUser

Guest
Ik doel vooral op het idee van tijden veranderen, toen jullie (groot)ouders nog leefden was de nederlands taal ook heel anders dan dat hij nu is dus dat hij nog meer gaat veranderen moet geen twijfel over bestaan.
Ik vertegenwoordig hier niet alle jeugd, laat dat duidelijk zijn, ik spreek namens mijzelf en hoe ik dat zie.

p.s. Ik ben zelf Engels dus als ik fouten maak ga mij daar aub. niet op afrekenen ^^

Ja, maar dat betekent niet dat je alle regels aan je laars moet lappen.
Trouwens, ik begrijp niet wat het negeren van alles wat met "taalregels" te maken heeft, je zo vooruitstrevend maakt.
En als je, zoals je beweert, Engels bent, een pluimpje voor je Nederlands.
 

DeletedUser

Guest
Ahaa, ik ben Nederlander maar heb betere grammatica Engels (ik heb gewoon een beter algehele kennis van Engels dan van Nederlands). Hoe erg is dat :D
 

DeletedUser736

Guest
En zo eindigt deze serieuze discussie in doelloos geklets *zucht*.
 

DeletedUser

Guest
kijk een beetje taalverloedering is wel oke maar met 3tjes en 4tjes is gewoon vernietiging.
 

DeletedUser

Guest
cm0n m4n d1z 33n g4m3 d44r1n m03t je v3rn*ukt pr4t3n g3k 4nd3r5 15 h3t g3w00n zaaaaaai, nu heb je tenminste soms nog iets te lachen ^^ haha.

comon man dit is een game daarin oet je verneukt praten gek anders is het gewoon saai:confused: is dat goed vertaald?:D
 

DeletedUser

Guest
Ik kreeg net een nieuw pareltje... :

"hoi derrek ik was aan het sparren (al 3 dagen) voor lichte cavelerie ik had bijna genoeg grondstoffen maar toen wert ik door * (een dorp boven mij en nou was ik al mijn grond stoffen kwijd kan je * aan vallen of zo alvast bedankd"

:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ik doel vooral op het idee van tijden veranderen, toen jullie (groot)ouders nog leefden was de nederlands taal ook heel anders dan dat hij nu is dus dat hij nog meer gaat veranderen moet geen twijfel over bestaan.
Ik vertegenwoordig hier niet alle jeugd, laat dat duidelijk zijn, ik spreek namens mijzelf en hoe ik dat zie.

p.s. Ik ben zelf Engels dus als ik fouten maak ga mij daar aub. niet op afrekenen ^^
Ahzo... Sorry, belachelijke veronderstelling!

Tijden veranderen inderdaad, maar dat betekent niet dat je de momentele gang van zaken moet negeren. Afgelopen vrijdag is de regel-van-rechts in het verkeer veranderd in België. Vroeger was het zo dat, als je voorgang had maar zelf stopte, je je voorgang verloor. Nu blijf je die zowiezo behouden. Dus mocht ik de dag voordien (de dag vóór de regel zou gaan optreden) aan een kruispunt gestopt hebben (waarmee ik mijn voorgang dus zou verliezen op dat ogenblik) toch hebben doorgereden maar hierbij een enorm ongeval veroorzaakt hebben, dan was ik NIET in fout... Want ik ben vooruitstrevend bezig! De regel zou toch veranderen in de toekomst!

Hmmm... Ik denk niet dat de rechtbanken je hierin zouden steunen.
 

DeletedUser

Guest
Ja maar die verandering in regels is vastgesteld te veranderen op één dag. Taal veranderd met de mensen, niet doordat de leiding dat vaststelt op een dag te doen. :cool:
 

DeletedUser

Guest
Ja maar die verandering in regels is vastgesteld te veranderen op één dag. Taal veranderd met de mensen, niet doordat de leiding dat vaststelt op een dag te doen. :cool:
Toch wel mijn beste, de spelling is toch ook veranderd een paar maanden terug op 1 dag;)
 

DeletedUser

Guest
Ja, om de veranderingen die van de vorige keer tot die keer vast te leggen. Maar om dat elke dag, elk uur, elke seconde te doen zou een beetje teveel tijd in beslag nemen en ook nog is dom ook. Sommige woorden worden 3 keer gebruikt door iemand en gaan dan langzaam weer weg dus ze wachten een tijdje tot de woorden die echt gebruikt worden overblijven (min diegenen die op dat moment ook maar 3 keer gebruikt worden).

Ik vind wel dat je de woorden correct moet schrijven en als je niet weet hoe je het moet schrijven dan download je Firefox en de add-on die woordenboek checks maakt voor alles (zoals MS-Word) alleen spelling hebben ze nog niet. En spelling vind ik ook wel belangrijk zolang de vervoegingen correct zijn is het mij best. Ja of er moet iemand zijn die echt slecht is in déés en téés achter een woord zetten en gewoon alles fout neerzet (kortom iemand slechter in Nederlands dan ik).
 

DeletedUser

Guest
Ahzo... Sorry, belachelijke veronderstelling!

Tijden veranderen inderdaad, maar dat betekent niet dat je de momentele gang van zaken moet negeren. Afgelopen vrijdag is de regel-van-rechts in het verkeer veranderd in België. Vroeger was het zo dat, als je voorgang had maar zelf stopte, je je voorgang verloor. Nu blijf je die zowiezo behouden. Dus mocht ik de dag voordien (de dag vóór de regel zou gaan optreden) aan een kruispunt gestopt hebben (waarmee ik mijn voorgang dus zou verliezen op dat ogenblik) toch hebben doorgereden maar hierbij een enorm ongeval veroorzaakt hebben, dan was ik NIET in fout... Want ik ben vooruitstrevend bezig! De regel zou toch veranderen in de toekomst!

Hmmm... Ik denk niet dat de rechtbanken je hierin zouden steunen.

In het verkeer vallen DODEN!
In taalgebruik niet....

Heel slecht voorbeeld, valt zo niet te vergelijken.
 

DeletedUser

Guest
Als je er één in je examen maakt is het niet zo erg (of je moet afstuderen als leraar Nederlands ;) ) maar op je Levens-Loop is het wel erg nadelig (als je een baas hebt die daar op let en/of dat zelf wel correct weet)
 

DeletedUser

Guest
Als je er één in je examen maakt is het niet zo erg (of je moet afstuderen als leraar Nederlands ;) ) maar op je Levens-Loop is het wel erg nadelig (als je een baas hebt die daar op let en/of dat zelf wel correct weet)
De richting die ik volg is regentaat NL;)
 
Bovenaan