[Discussietopic] Multi-accounting in WvW

Reactiescore
2.490
Beste WvW'ers,

De afgelopen potjes merken we steeds vaker dat er dubbelaccounts meedoen. Het is natuurlijk geen probleem als je onder een andere naam anoniem probeert mee te doen (zonder dat je hierbij andere forumregels breekt natuurlijk) maar als je gelijktijdig meedoet met 2 accounts heb je wel informatie die andere spelers niet weten.

De vraag is nu natuurlijk hoe willen de WvWers hiermee omgaan?

Natuurlijk is de beste oplossing dat hiermee opgehouden wordt, maar alsnog zijn er eventuele repressieve acties die we kunnen overwegen:
  • We doen niets ... Deel van het spel?
  • Bij vermoedens kan de spelleiding/spelers contact opnemen met een niet deelnemende moderator, deze doet een check en kan tegen spelleiding of zelf melden dat deze speler dood valt
  • Bij vermoedens en na controle krijgen de spelers een speciale cupido rol (één dood, beide dood)
  • Bij bevestiging multi-account wordt er tijdens het spel niets gedaan maar krijgt de speler achteraf een uitsluiting voor X aantal rondes.
  • Andere opties...
We horen graag jullie mening.

Met vriendelijke groeten,
Duckje
 
Reactiescore
397
Naar mijns inziens is een combinatie tussen het tweede punt en het vierde punt de beste oplossing. Tijdelijke uitsluiting van de speler en het gelijk doodvallen van de accounts van de speler in kwestie.

De vraag is wel hoe de tijdelijk uitsluiting gehandhaafd gaat worden in deze situatie. Gaan de mods alle nieuwe account verifiëren?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
optie 2

spelers moeten zelf volwassen genoeg zijn om te beseffen dat dit voor niemand leuk is
 
Reactiescore
1.532
Iets wat ik een paar maanden geleden al onder het licht probeerde te brengen. Herhaaldelijke oproepen het dubbelaccounten te stoppen, helaas werd hier niks mee gedaan. Goed dat het nu zo opgepakt wordt en ik denk dat er gereguleerd kan worden, maar wel in beperkte mate. Daarom kies ik voor optie 2.

Een aanwas van nieuwe spelers is leuk, potjes met 20+ spelers zijn veel interessanter dan potjes met 10 spelers. Daarom denk ik ook dat we de meeste nieuwe spelers het voordeel van de twijfel moeten geven, maar misschien nog wel belangrijker = deze spelers er niet constant op wijzen dat zij dubbelaccounts zouden zijn, want 1. mocht het een echt nieuw persoon zijn voelt deze zich niet welkom en 2. als het een dubbelaccount is, wordt het voor de persoon achter het dubbelaccount alleen maar leuker. Als aanvulling op punt 2: het dubbelaccount zal waarschijnlijk steeds gekkere acties uitvoeren, om er toch lol uit te kunnen halen, hierna zal het zó opzichtig worden dat er dan eventueel een mod kan ingrijpen middels een IP-check.

Mocht het in dat geval gaan om een dubbelaccount, is een waarschuwing van een moderator aan het gekoppelde forumaccount op zijn plek. Bij nogmaals overtreden is wat mij betreft 3 potjes uitsluitsel van weerwolven (en een berispingpunt op zijn plek). Like of tldr dit bericht als je het hiermee eens bent.
 
Reactiescore
397
Optie 2
Maar het gedrag van sommige heeft als effect dat nieuwe spelers hier verdacht van worden
Snap de behoefte überhaupt niet maar als die er is dan is het misschien een idee 1 of 2 potjes per jaar spelen via optie 3 maar dan is dat bij instellingen beschreven
 
Reactiescore
559
optie 6: we gaan ervan uit dat wat er momenteel bestaat van accounts in orde is, enkel wanneer er vanaf nu nieuwe accounts beginnen met mee te doen worden deze gecheckt
 
Reactiescore
338
optie 6: we gaan ervan uit dat wat er momenteel bestaat van accounts in orde is, enkel wanneer er vanaf nu nieuwe accounts beginnen met mee te doen worden deze gecheckt

Ik denk dat je daarin niet kritisch genoeg bent.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ben het eens met optie 2. Ik vond het prima werken, had Den Duvel een berichtje gestuurd en wist dus de dag erna dat Jeffrey dood kon vallen. Wat mij betreft is uitsluiting daarna ook wel op z'n plek maar dat is dan denk ik aan de spelleider die de rond erna organiseert.
 
Bovenaan