[Discussietopic] Multi-accounting in WvW

Reactiescore
51
Beste WvW'ers,

De afgelopen potjes merken we steeds vaker dat er dubbelaccounts meedoen. Het is natuurlijk geen probleem als je onder een andere naam anoniem probeert mee te doen (zonder dat je hierbij andere forumregels breekt natuurlijk) maar als je gelijktijdig meedoet met 2 accounts heb je wel informatie die andere spelers niet weten.

De vraag is nu natuurlijk hoe willen de WvWers hiermee omgaan?

Natuurlijk is de beste oplossing dat hiermee opgehouden wordt, maar alsnog zijn er eventuele repressieve acties die we kunnen overwegen:
  • We doen niets ... Deel van het spel?
  • Bij vermoedens kan de spelleiding/spelers contact opnemen met een niet deelnemende moderator, deze doet een check en kan tegen spelleiding of zelf melden dat deze speler dood valt
  • Bij vermoedens en na controle krijgen de spelers een speciale cupido rol (één dood, beide dood)
  • Bij bevestiging multi-account wordt er tijdens het spel niets gedaan maar krijgt de speler achteraf een uitsluiting voor X aantal rondes.
  • Andere opties...
We horen graag jullie mening.

Met vriendelijke groeten,
Duckje
Optie 1. Deel van het spel lijkt me
 
Reactiescore
3.541
Niks persoonlijks! Is gewoon grappig je vorige pot 2 dagen roept, kunnen de wolven me lunchen aub, geen zin meer, iemand samenvatting? Ik ga echt ni alles teruglezen,...

Potje is dan plots gedaan en je schrijft je meteen in voor een nieuwe. Vind ik merkwaardig als je blijkbaar nooit zin hebt om te spelen.
 
Reactiescore
259
Moh schrijft zich enkel in om de spelerslijst te vergroten en daarmee anderen te lokken naar het spel ondanks dat hij geen zin heeft. Wat een steunpilaar van deze community
 
Reactiescore
389
Mono stipt het punt aan dat er op sommige spelers op dezelfde ip adress spelen omdat ze stel zijn in het echt
Daar heb ik geen probleem mee

Als je niet tegelijk zouden mogen spelen dat zou heel erg zijn voor stelletjes
 
Reactiescore
1.711
Niks persoonlijks! Is gewoon grappig je vorige pot 2 dagen roept, kunnen de wolven me lunchen aub, geen zin meer, iemand samenvatting? Ik ga echt ni alles teruglezen,...

Potje is dan plots gedaan en je schrijft je meteen in voor een nieuwe. Vind ik merkwaardig als je blijkbaar nooit zin hebt om te spelen.
Nou niet overdrijven.
 
Reactiescore
259
Ik zou overigens bij sterke vermoedens over multi-accounting als spelleider bij niet-spelende mods controle vragen en in het geval dat het dus inderdaad zo is gewoon beide accounts dood laten vallen in het spel.
 
Reactiescore
2.489
Beste spelers,

We hebben dit, op basis van jullie feedback, binnen het team verder besproken en besluiten als volgt:

  • Multi-accounten tijdens WvW is niet tegen de forumregels, Spelleiding kan het wel opnemen in de regels van deze specifieke ronde
  • Mocht de spelleiding dit opnemen dan kan de spelleiding bij vermoedens van valsspel contact opnemen met het moderatie-team (niet spelende moderatoren geprefereerd).
    • In deze melding vermeldt de spelleiding welke account het team dient te onderzoeken.
  • Het team zal deze melding onderzoeken en eventueel bevestigen dat deze speler met meerdere accounts meespeelt (op basis van de gehele inschrijvingslijst, niet enkel de nog levende deelnemers op moment van melding)
  • We stellen voor dat de onderzochtte deelnemer dood neervalt op moment van bevestiging door het team.

De tweede account wordt niet gedeeld (ook al is dit soms makkelijk af te leiden zullen we dit als team niet bevestigen). Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat het team de volledige spelerslijst onderzoekt. Sta er ook bij stil dat de forum-software niet bullet-proof is dan dat we er dus ook altijd spelers tussen de mazen van het net kunnen glippen.

Nog beter zou zijn als jullie niet met meerdere accounts deelnemen, daar is nu toch ook helemaal geen plezier aan?

Duckje

P.S. Wat ons betreft mogen deze richtlijnen ook toegepast worden op andere spellen zoals bijvoorbeeld Tribal Song Contest edm...
 
Reactiescore
547
Beste spelers,

We hebben dit, op basis van jullie feedback, binnen het team verder besproken en besluiten als volgt:

  • Multi-accounten tijdens WvW is niet tegen de forumregels, Spelleiding kan het wel opnemen in de regels van deze specifieke ronde
  • Mocht de spelleiding dit opnemen dan kan de spelleiding bij vermoedens van valsspel contact opnemen met het moderatie-team (niet spelende moderatoren geprefereerd).
    • In deze melding vermeldt de spelleiding welke account het team dient te onderzoeken.
  • Het team zal deze melding onderzoeken en eventueel bevestigen dat deze speler met meerdere accounts meespeelt (op basis van de gehele inschrijvingslijst, niet enkel de nog levende deelnemers op moment van melding)
  • We stellen voor dat de onderzochtte deelnemer dood neervalt op moment van bevestiging door het team.

De tweede account wordt niet gedeeld (ook al is dit soms makkelijk af te leiden zullen we dit als team niet bevestigen). Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat het team de volledige spelerslijst onderzoekt. Sta er ook bij stil dat de forum-software niet bullet-proof is dan dat we er dus ook altijd spelers tussen de mazen van het net kunnen glippen.

Nog beter zou zijn als jullie niet met meerdere accounts deelnemen, daar is nu toch ook helemaal geen plezier aan?

Duckje

P.S. Wat ons betreft mogen deze richtlijnen ook toegepast worden op andere spellen zoals bijvoorbeeld Tribal Song Contest edm...
prima beslissing duckje,
ben ik niet van je gewoon
 
Reactiescore
2.178
Dus als je met 2 accs meedoet, een wolf ander goedje heb je nog steeds voordeel want je mag doorspelen.
 
Bovenaan