Moderatie Vrije Forum

DeletedUser

Guest
Taalverloedering. Tering staat bij mij gelijk met kanker. Triest dat mensen niet nadenken met wat ze zeggen. Of ze weten niet hoeveel doden die ziekte teweeg gebracht heeft. Mij raakt het ook dat er over zoiets gediscussieerd moet worden. Omdat we het veel gebruiken moet het maar toegestaan worden. Echt triest.



(Mijn gevoel en mijn mening)

Ik vind dat het versterkende effect niet bestraft moet worden. Dat is geen probleem op zich en ik spoor niemand aan om het woord te gebruiken.
 

DeletedUser52001

Guest
Ik ga het nog een keer zeggen omdat mensen schijnbaar moeite hebben met het begrijpen:
Spamposts die niets aan de discussie bijdragen worden verwijderd, zodat de discussie hier fatsoenlijk gevoerd kan worden zonder een stel 'grappenmakers' die er even een paar pagina's bijspammen omdat ze denken 'leuke' dingen te zeggen hebben. Vanaf nu gaan die posts dan ook eerst een waarschuwing krijgen, en daarna berispt worden. Heb het hier nu al wel vaak genoeg gezegd.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik vind dat het versterkende effect niet bestraft moet worden. Dat is geen probleem op zich en ik spoor niemand aan om het woord te gebruiken.

Dagelijks sterven er nog steeds mensen aan tering (tbc). Dat is dus geen woord dat je daarvoor gebruikt. Ik stel het niet voor niets gelijk met kanker. De ernst van die ziekte is net zo erg hoor.
Destijds is vloeken hier toegestaan en wordt het te pas en te onpas gebruikt. Ongeacht of er mensen mee gekwetst worden of niet. Wat is het volgende woord?

Zijn jullie nu zo beperkt in je woordkeus dat je juist dat soort woorden als krachtterm moet gebruiken? Daar zijn genoeg andere manieren voor lijkt me.
 

DeletedUser72524

Guest
Dagelijks sterven er nog steeds mensen aan tering (tbc). Dat is dus geen woord dat je daarvoor gebruikt. Ik stel het niet voor niets gelijk met kanker. De ernst van die ziekte is net zo erg hoor.
Destijds is vloeken hier toegestaan en wordt het te pas en te onpas gebruikt. Ongeacht of er mensen mee gekwetst worden of niet. Wat is het volgende woord?

Zijn jullie nu zo beperkt in je woordkeus dat je juist dat soort woorden als krachtterm moet gebruiken? Daar zijn genoeg andere manieren voor lijkt me.

Er sterven per jaar 6x zoveel aan kanke dan tuberculose, maar goed als je het van die mannier bekijkt dan zou het inderdaad. Verboden moeten worden, echter kent het woord tering een totaal andere lading dan het woord kanker hier in Nederland. Sterker nog ik wed dat 99% het woord tering allang niet meer associeert met de ziekte tuberculose, net zoals scheldwoorden als tyfus, pest krijgen en schurft. Tegenwoordig dient het alleen als versterkend wat het ook meteen onschuldig maakt.
 

DeletedUser16768

Guest
Het argument dat er nog steeds mensen aan sterven vind ik altijd een beetje vaag.
Er gaan elke dag ook mensen dood door een auto-ongeluk, dus laten we ook alle auto's van het forum afhalen.

Gewoon een lijn trekken tussen krachtterm en scheldwoord en volgens mij ben je klaar.
 

DeletedUser60969

Guest
Naah niet mee eens. Een ziekte als kracht term gebruiken gebeurd al honderden jaren. Dat er de laatste tijd moeilijk om gedaan wordt omdat er steeds meer labiele semi-emo en mannelijke femini komen heeft niks met taalverloedering te maken.

Zal wel meevallen, want je vergelijking klopt niet echt. Je vergelijkt nu iets wat je post achter je computer en iets wat honderden jaren gebeurd.
Achter je computer is het natuurlijk makkelijk om te sturen, iets wat geen consequenties heeft.
In het dagelijks leven zal het vooralsnog moeilijker te gebruiken zijn, puur op het feit dat andere mensen op je uitspraken kunnen reageren zowel verbaal als non-verbaal. Die mensen kun je vooralsnog niet wegzetten als labiel semo-emo of een mannelijke femini. Mocht je dat wel vinden ben ik wel benieuwd naar je argumenten waarom.
 

DeletedUser

Guest
Dagelijks sterven er nog steeds mensen aan tering (tbc). Dat is dus geen woord dat je daarvoor gebruikt. Ik stel het niet voor niets gelijk met kanker. De ernst van die ziekte is net zo erg hoor.
Destijds is vloeken hier toegestaan en wordt het te pas en te onpas gebruikt. Ongeacht of er mensen mee gekwetst worden of niet. Wat is het volgende woord?

Zijn jullie nu zo beperkt in je woordkeus dat je juist dat soort woorden als krachtterm moet gebruiken? Daar zijn genoeg andere manieren voor lijkt me.

Hoe worden dit soort mensen mod? Serieus, wat voor merk rollator gebruik je? Tbc gelijk aan kanker? Iets moreels hebben tegen krachttermen?

Let ook op dat jij de enige bent die het daadwerkelijk zoch aantrekt of mensen tering gebruiken als versterkende krachtterm. Het is ook onbegrijperlijk dat je aanhaalt dat iemand die tbc zou kunnen hebben gehad/heeft of een naaste die dat heeft gehad het woord 'tering' ziet staan en dan keihard gaat janken ofzo? Ik snap niet hoe de naam van een ziekte nou kwetsend is voor een patient ervan.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Beter gewoon geen ziektes gebruiken. Is dat nou zo moeilijk?
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Het gaat niet om waarom. Het is gewoon niet leuk voor degene die er te maken mee heeft gehad of uberhaupt ook al heb je er niks mee te maken het is mijn ogen gewoon not done. Als je lekker zit te chillen met vrienden moet je zelf weten wat je doet maar hier op het forum is het de plaats er niet voor.
 

DeletedUser

Guest
Maar hoezo? Waarom is dat zo erg om te zien/horen? Hoe doet dat de ernst van de daadwerkelijke ziekte teniet?
 

DeletedUser58575

Guest
Maar hoezo? Waarom is dat zo erg om te zien/horen? Hoe doet dat de ernst van de daadwerkelijke ziekte teniet?

Wat doet dat ertoe? Ik ben het zelf met je eens dat het geen kwaad zou moeten kunnen. Maar er zijn mensen die er aanstoot aan nemen (om wat voor reden dan ook, dat doet er niet toe), en zolang die groep aanzienlijk is (en dat is ie) heeft men daar rekening mee te houden. Het enige argument daartegen is 'ze moeten zich maar niet aanstellen' wat natuurlijk een belachelijk argument is omdat het onzin is als je denkt te kunnen bepalen wat een ander mag voelen...
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Precies wat TLD zegt^^
 

DeletedUser

Guest
Natuurlijk doet het ertoe een argument aan te halen voor iets behalve 'omg triggered'.
 

DeletedUser58575

Guest
Natuurlijk doet het ertoe een argument aan te halen voor iets behalve 'omg triggered'.

Als 20% van de bevolking zich kut voelt als er iets gebeurt, boeit het geen fuck wat daar hun reden voor is. Het is zo. Men is aan niemand verantwoording verschuldigd over waarom iets hen kut doet voelen. Vaak weten mensen dat zelf niet eens. Maar dat maakt hun kutte gevoel niet minder erg of vervelend, en ook niet minder belangrijk...

Als je het gevoel dat een ander mens ergens bij heeft niet serieus neemt enkel omdat diegene dat gevoel niet verklaart aan jou, is er echt iets serieus mis met jou, en niet met hen...
 

DeletedUser38451

Guest
Krachttermen die ik soms gebruik.

Teringzooi.
Schurfthekel.
Pest krijgen.
Tyfus.
 

DeletedUser

Guest
Begrijp je wat voor extreme vorm van censuur dit is? Waar houdt het dan op? Ook geen godverdomme en jezus christus meer zeggen? Geen grap over dikke mensen? Je moet bij alles op je tenen gaan lopen voor een heel specifieke minderheid. Kanker kan ik nog vatten dat we dat niet openbaar op het forum gebruiken, maar 'tering'? Kom nou zeg.
 
Bovenaan