Moderatie Vrije Forum

DeletedUser16768

Guest
Ik vind persoonlijk topics sluiten ook op het vrije forum vaak niet nodig.
Als men 30 pagina's over FIFA willen spreken, prima toch. Dan hoeft dat toch niet in een algemeen games topic. Of als men 30 pagina's over een sprinkhaan willen spreken, ga je gang.
Blijft het vrije forum waar je redelijk vrij kan zijn. Denk dat het spamgehalte nog wel mee valt. Vroeger was je postcount iets bijzonders en waren er flinke wedstrijden in, tegenwoordig boeit volgens mij niemand het nog wat. En als men wat spamt hier, kan je natuurlijk wel eens zeggen dat het te ver gaat maar vaak maakt het ook niet zoveel uit.

Moderators op het vrije forum zijn overigens niet overbodig. Vrije onderwerpen betekent ook vaak dat de streep van wat wel en niet mag vrij snel gevonden wordt. Hiermee is er dus wel een mod nodig die ingrijpt als het te ver gaat. Echter denk ik verder dat een moderator op het VF vrij makkelijk achterover kan leunen.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Nu ik de mening van de andere moderators in dit topic zie, is er denk ik vast wel de wil om hetzelfde te doen. In de praktijk is het wel in het verleden vaker niet helemaal lekker gedaan. Let's face the facts. Deze discussie over de invloed van een moderator hebben we gok ik al minimaal 5x gehad en steeds in een iets andere vorm.
Dus wellicht gewoon goed om te kijken hoe het loopt en mocht het anders lopen dan gemeld door diverse mods hier gewoon weer melden en dan moeten wij als team daar weer naar kijken.
 
Reactiescore
1.733
Re: Praattopic

Ik heb het er toch over wat ik doe, ik kan niet spreken voor andere mods op andere fora :p
Hier op het vf laat ik iemand altijd weten als ik wat verwijder, of een berisping/waarschuwing, of een pm, of een melding in het topic.

Maargoed, deze discussie is een speciaal topic voor, dus hoeft hier niet (nogmaals) gevoerd te worden.

Weer dikke poep. Je hebt hier ook wat berichten over het deepweb van mij verwijderd. Ik heb geen berichtje van jou ontvangen.

Niet gaan liegen nu he.
 

DeletedUser

Guest
Re: Praattopic

Je krijgt altijd een bericht dat er iets verwijderd is. Als het een enkele post is, krijg je een pm. Als het een hele discussie is, vermeld ik dit gewoon in het topic he :p

Haha Marwo dit is echt klinklare onzin, zovaak worden posts en topics verwijderd zonder dat er een vermelding wordt gemaakt, laatst nog met dat bericht dat Poo nog quoten... En topics worden ipv op slot gewoon verwijdert zonder dat er ook maar een enkel bericht met hoe of wat geplaatst wordt. Het "Quote van de dag"-topic bijvoorbeeld, het was zomaar verdwenen...
 

DeletedUser7072

Guest
Ik snap zelf ook niet goed wat we fout deden in het praattopic. Ja we hadden het over het deep web, maar niemand heeft absurde links laten zien en we hebben ook niet uitgebreid allerlei gore besproken. Dat we termen gebruiken die op google opgezocht kunnen worden wil nog niet zeggen dat het ontoelaatbaar is. We hebben het ook vaak genoeg over de daden van IS en de aanslag in Parijs gehad, als kinderen daar naar zouden googlen komen ze ook genoeg gekke beelden en filmpjes tegen. Dus dan zou dat ook niet mogen lijkt mij? Alle gesprekken in het SVF over onderwerpen als de holocaust e.d. zouden dan ook per direct verboden moeten worden omdat er gebruik wordt gemaakt van termen die bij google images vreselijke beelden geven.

En hoeveel jonge kinderen zijn hier eigenlijk, we hebben Capricorno maar verder? Misschien juist goed als kinderen hier gewezen worden op bepaalde gevaren, westkip raadde aan je webcam af te plakken maar ook zijn post is verwijderd.
 

DeletedUser52001

Guest
Vooral bepaalde dingen waar jij het over had waren zeer ongepast dirk, dat weet je zelf ook wel. Maargoed, specifieke gevallen mogen niet hier besproken worden, dus als je daar daadwerkelijk meer over wil weten of uitleg wil, spreek me prive (via pm/Skype) of via het gesprek met mods forum maar aan.
 

DeletedUser52001

Guest
Oke jongens, laten we even realistisch worden. Jullie zijn het met een aantal dingen betreft moderatie niet eens, en dat is begrijpelijk. En ik wil ook best met jullie er over praten, en serieus de discussie aangaan. Maar laten we dan ook echt serieus de discussie aangaan. Want de hele tijd blijven praten over dat jullie mij een slechte mod vinden gaat niet echt iets veranderen. En telkens hetzelfde zeggen ook niet.

Ik ga er van uit, dat jullie, net zoals ik, het forum leuk willen houden voor iedereen, en nog een beetje gezellig voor zover dat nog kan gezien er minder mensen zijn dan vroeger. Het enige wat ik van jullie vraag daarvoor is om een beetje moeite te doen. Want hoe het er nu momenteel voor staat, met de manier waarop jullie je gedragen, kan ik niets goed doen in jullie ogen, wat ik ook doe. Dus laat ik dan bij deze jullie de serieuze vraag stellen, waar ik graag een eerlijk antwoord op wil.

Hoe willen jullie het modden van het Vrije Forum zien? En dan geen antwoorden als: "Geen!", want dat is geen serieus antwoord. Jullie weten zelf ook wel dat dat niet mogelijk is. Dus, geef eens bepaalde onderwerpen (zoals bijvoorbeeld al besproken is, het sluiten van topics, etc) en je serieuze mening daarover. En laten we dan eens ophouden met enkel het afkraken om het afkraken, ongeacht wat er gedaan wordt.

Ik ga dan ook serieus overal op in (zolang het geen specifieke cases zijn. Die moeten nog steeds via pm/het forum daarvoor) en als we met z'n allen op een oplossing komen voor bepaalde modsituaties, die binnen de regels vallen, dan zal ik die ook gewoon toepassen. Ik wil best vrijer gaan modden, maar dan moeten jullie ook de moeite daarvoor doen en niet constant alsnog posts plaatsen om te stoken en uit te lokken. Dat soort dingen moeten ook gewoon van twee kanten komen.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Oke jongens, laten we even realistisch worden. Jullie zijn het met een aantal dingen betreft moderatie niet eens, en dat is begrijpelijk. En ik wil ook best met jullie er over praten, en serieus de discussie aangaan. Maar laten we dan ook echt serieus de discussie aangaan. Want de hele tijd blijven praten over dat jullie mij een slechte mod vinden gaat niet echt iets veranderen. En telkens hetzelfde zeggen ook niet.

Ik ga er van uit, dat jullie, net zoals ik, het forum leuk willen houden voor iedereen, en nog een beetje gezellig voor zover dat nog kan gezien er minder mensen zijn dan vroeger. Het enige wat ik van jullie vraag daarvoor is om een beetje moeite te doen. Want hoe het er nu momenteel voor staat, met de manier waarop jullie je gedragen, kan ik niets goed doen in jullie ogen, wat ik ook doe. Dus laat ik dan bij deze jullie de serieuze vraag stellen, waar ik graag een eerlijk antwoord op wil.

Hoe willen jullie het modden van het Vrije Forum zien? En dan geen antwoorden als: "Geen!", want dat is geen serieus antwoord. Jullie weten zelf ook wel dat dat niet mogelijk is. Dus, geef eens bepaalde onderwerpen (zoals bijvoorbeeld al besproken is, het sluiten van topics, etc) en je serieuze mening daarover. En laten we dan eens ophouden met enkel het afkraken om het afkraken, ongeacht wat er gedaan wordt.

Ik ga dan ook serieus overal op in (zolang het geen specifieke cases zijn. Die moeten nog steeds via pm/het forum daarvoor) en als we met z'n allen op een oplossing komen voor bepaalde modsituaties, die binnen de regels vallen, dan zal ik die ook gewoon toepassen. Ik wil best vrijer gaan modden, maar dan moeten jullie ook de moeite daarvoor doen en niet constant alsnog posts plaatsen om te stoken en uit te lokken. Dat soort dingen moeten ook gewoon van twee kanten komen.

Dat is het hele punt, zolang jij niet over specifieke zaken EN het functioneren van een mod wil praten is de discussie aangaan niet mogelijk. Lekker makkelijk zeg.... en dan heb JIJ het over van 2 kanten komen?

Het moderatorteam is gewoon een vastgeroeste autoriteit op het forum dat nooit enige concessie heeft willen doen aan de forumleden, sterker nog het heeft de teugels enkel strakker naar zich toegetrokken.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser52001

Guest
Re: Praattopic

Weer dikke poep. Je hebt hier ook wat berichten over het deepweb van mij verwijderd. Ik heb geen berichtje van jou ontvangen.

Niet gaan liegen nu he.

Zoals ik al eerder zei, dus wil je alsjeblieft daadwerkelijk lezen wat ik zeg, zijn er 4 mogelijke manieren waarop ik laat weten wat er gebeurd is als een post wordt verwijderd.

1. Je krijgt een berisping/waarschuwing voor je posts.
2. Je krijgt geen berisping/waarschuwing, maar er is toch een reden dat je post is verwijderd, dan krijg je een PM.
3. Je gaf een reactie op een verwijderde post, die enkel om die post ging. Dan heeft enkel de quote verwijderen niet veel nut gezien de post dan geen zin heeft. Als jullie hier ook een PM voor willen ontvangen, vind ik dat prima, geef maar aan mocht dat het geval zijn.
4. Je krijgt geen persoonlijk bericht want ik heb meerdere berichten achter elkaar in een topic verwijderd. Bijvoorbeeld 1 bepaalde discussie in een topic, of spamberichten achter elkaar. In dit geval geef ik een algemene melding in het topic dat ik de berichten heb verwijderd, zodat je ook weet waarom. Het staat dan enkel niet in je inbox, maar in het topic.

Zoals je kan zien, valt jouw geval dus onder puntje 4, en heb ik er daadwerkelijk wel wat van gezegd :)

Haha Marwo dit is echt klinklare onzin, zovaak worden posts en topics verwijderd zonder dat er een vermelding wordt gemaakt, laatst nog met dat bericht dat Poo nog quoten... En topics worden ipv op slot gewoon verwijdert zonder dat er ook maar een enkel bericht met hoe of wat geplaatst wordt. Het "Quote van de dag"-topic bijvoorbeeld, het was zomaar verdwenen...

De enige uitzondering is dit topic, zoals in de eerste post hier staat en ik hier meerdere malen heb vermeldt. Omdat mensen misschien niet veel zin hebben om alles terug te lezen, zal ik het voor jullie nogmaals hier zeggen:

Berichten in dit topic, die niet bijdragen aan de discussie (Zoals berichten als, "Haha!", "+1", "mee eens" of gerelateerde dingen) worden verwijderd zonder een extra bericht, omdat dit van te voren duidelijk is.
Berichten die enkel bedoeld zijn om af te zeiken, en niet bedoeld zijn om iets toe te voegen, iets te verbeteren of op welke manier dan ook te helpen (bijvoorbeeld "haha je bent kut") worden ook verwijderd zonder extra bericht.
Alle andere spam ook.

Dit heb ik al een aantal keer gezegd hier, maar gezien mensen het schijnbaar vergeten zijn nogmaals :)
 

DeletedUser52001

Guest
Dat is het hele punt, zolang jij niet over specifieke zaken EN het functioneren van een mod wil praten is de discussie aangaan niet mogelijk. Lekker makkelijk zeg.... en dan heb JIJ het over van 2 kanten komen?

Het moderatorteam is gewoon een vastgeroeste autoriteit op het forum dat nooit enige concessie heeft willen doen aan de forumleden, sterker nog het heeft de teugels enkel strakker naar zich toegetrokken.

Ik mag hier niet over specifieke zaken praten, want dat is tegen de forumregels. Daar kan je mij moeilijk de schuld van geven. Dat is ook wat onder het functioneren van een mod valt. Over verder alle andere dingen kan wel gesproken worden, zoals ik zelf ook al meerdere voorbeelden heb gegeven.

En misschien moet je dit topic dan nog maar eens doorlezen, om te weten wat er vanuit de mods al veranderd is voor de leden. Want er is zeker wel een hoop gebeurd.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Als jij over je eigen functioneren wil praten, mag dat heus wel.

En als seppe of the pants daar moeilijk over gaat doen geeft dat maar weer eens aan wat we aan Duckje hebben.
 

DeletedUser52001

Guest
Als jij over je eigen functioneren wil praten, mag dat heus wel.

En als seppe of the pants daar moeilijk over gaat doen geeft dat maar weer eens aan wat we aan Duckje hebben.

Als jij het functioneren op een manier bedoeld dat het algemeen is, en geen specifieke cases behandeld maar wel hoe algemene dingen behandeld worden, zoals wanneer topics sluiten, wanneer posts verwijderen, etc. Dan mag het wel gewoon :) Dat is toch precies wat ik aangaf met mijn post?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Natuurlijk bedoel ik specifieke cases. Wanneer dit niet mag kan je toch niet anders dan concluderen dat het TW team haar leden censuur oplegt. Het is gewoon een schande en het is ook erg dat jij daar aan mee wil werken. Nogmaals je hebt geen enig draagvlak hier op het VF Marwo, je kan je nog wel overal tegen verdedigen en je eronderuit praten. Als MODERATOR heb je hier gewoon niets te zoeken, accepteer dat.... Ga dan ergens anders modereren, mijn best dat misgun ik je zeker niet.
 
Reactiescore
976
Wat is er mis met haar? Ze kiest er gewoon een paar berichten uit in dat praattopic die haar niet aanstaan en de rest laat ze staan, terwijl ze allen over haar discutabele modingrepen gaan. Als je de strenge moderator (lees: dictator) wil uithangen, wees dan consequent.

De enige uitzondering is dit topic, zoals in de eerste post hier staat en ik hier meerdere malen heb vermeldt. Omdat mensen misschien niet veel zin hebben om alles terug te lezen, zal ik het voor jullie nogmaals hier zeggen:

Berichten in dit topic, die niet bijdragen aan de discussie (Zoals berichten als, "Haha!", "+1", "mee eens" of gerelateerde dingen) worden verwijderd zonder een extra bericht, omdat dit van te voren duidelijk is.
Berichten die enkel bedoeld zijn om af te zeiken, en niet bedoeld zijn om iets toe te voegen, iets te verbeteren of op welke manier dan ook te helpen (bijvoorbeeld "haha je bent kut") worden ook verwijderd zonder extra bericht.
Alle andere spam ook.

Dit heb ik al een aantal keer gezegd hier, maar gezien mensen het schijnbaar vergeten zijn nogmaals :)

Je antwoordt maar op de helft van zijn vraag. Waarom sluit je soms topics of verwijder je ze soms? Met name dat quote topic waar Jojor op doelt terwijl er wel een nieuw quote topic gemaakt mocht worden.
 

DeletedUser

Guest
Re: Praattopic

De enige uitzondering is dit topic, zoals in de eerste post hier staat en ik hier meerdere malen heb vermeldt. Omdat mensen misschien niet veel zin hebben om alles terug te lezen, zal ik het voor jullie nogmaals hier zeggen:

Berichten in dit topic, die niet bijdragen aan de discussie (Zoals berichten als, "Haha!", "+1", "mee eens" of gerelateerde dingen) worden verwijderd zonder een extra bericht, omdat dit van te voren duidelijk is.
Berichten die enkel bedoeld zijn om af te zeiken, en niet bedoeld zijn om iets toe te voegen, iets te verbeteren of op welke manier dan ook te helpen (bijvoorbeeld "haha je bent kut") worden ook verwijderd zonder extra bericht.
Alle andere spam ook.

Dit heb ik al een aantal keer gezegd hier, maar gezien mensen het schijnbaar vergeten zijn nogmaals :)

1. Ik heb het over een topic die gewoon verwijderd was, en het topic had zeker potentie. Jij hebt nu over totaal iets anders.

Dit heb ik al een aantal keer gezegd hier, maar gezien mensen het schijnbaar vergeten zijn nogmaals :)

2. Het laatste zinnetje onderschrijft precies wat er zo aan schort aan jou aan moderator. De arrogantie en jezelf beter vinden dan de rest maakt van jou een van de meeste impopulaire moderatoren hierzo.
 
Reactiescore
770
Maar laten we dan ook echt serieus de discussie aangaan. Want de hele tijd blijven praten over dat jullie mij een slechte mod vinden gaat niet echt iets veranderen. En telkens hetzelfde zeggen ook niet.

Van wat ik zie wordt hier daadwerkelijk serieus op ingegaan, en dat de general opinion zegt dat je incompetent bent, is dan toch geen teken dat men niet serieus is?

De feedback naar jou toe is anders dan die in het verleden is geweest met niet nader vernoemde scheldkanonnen. Ook wij zijn als community beginnen aanpassen en 'beleefder' geworden.

Want hoe het er nu momenteel voor staat, met de manier waarop jullie je gedragen, kan ik niets goed doen in jullie ogen, wat ik ook doe. Dus laat ik dan bij deze jullie de serieuze vraag stellen, waar ik graag een eerlijk antwoord op wil.

De fout ligt nu ook niet altijd bij de community he. Zoals ik al aangaf, wij zijn nu veel constructiever en respectvoller dan voordien het geval is, en ik denk ook wel dat je weet wat ik bedoel als ik dit zeg.

Hoe willen jullie het modden van het Vrije Forum zien? En dan geen antwoorden als: "Geen!", want dat is geen serieus antwoord. Jullie weten zelf ook wel dat dat niet mogelijk is. Dus, geef eens bepaalde onderwerpen (zoals bijvoorbeeld al besproken is, het sluiten van topics, etc) en je serieuze mening daarover. En laten we dan eens ophouden met enkel het afkraken om het afkraken, ongeacht wat er gedaan wordt.

Topics en ook posts moeten een langer leven gegeven worden op het vrije forum ipv dat ze heel rap verplaatst of verwijderd worden omdat ze niet serieus zijn.
Er zijn voorbije dagen inderdaad topics gemaakt die niet serieus zijn, maar daarvoor is het serieus vrije forum. Topics die gewoon onnozel zijn mogen van mijn part open blijven, zo blijft de boel actief.

Huidig landschap van dit forum heeft gewoon topics die van 2011 - 2013 / 2014 zijn, maar geen populaire van 2015. En als er dan een wordt geopend, zoals de mijne van Dota 2, werd deze gewoon verwijderd, zonder enig bericht of wat dan ook. Ik heb dan zelf een PM gestuurd om het te verplaatsen naar echte vrije forum als apart topic, hier heb ik nooit antwoord op gekregen, waarop het gewoon bij gamestopic werd gevoegd, terwijl LoL topic mag blijven bestaan.

Ik dacht dat dit mijn persoonlijke houterige ervaring is met jou, maar blijkbaar hebben anderen het ook. Het is niet zozeer dat je over de ganse schreef buist hier voor je moderatie, maar de manier waarop je functioneert minder open is en volledig achter de schermen. De onzichtbare hand. En dan zouden we maar detective moeten spelen met als zoektocht de verloren en vergane berichten en topics van ons. Dan stuiten de meesten hier terecht op de betere dagen voor dit proces begon. En daar knelt er een schoentje.

Ik wil best vrijer gaan modden, maar dan moeten jullie ook de moeite daarvoor doen en niet constant alsnog posts plaatsen om te stoken en uit te lokken. Dat soort dingen moeten ook gewoon van twee kanten komen.

Dit is een beetje over een kam scheren. Het is algemeen bekend wie er hier nu meestal de provocerende figuur is en wie hier komt voor de verveling te verdrijven, het plezier te zoeken of gewoon om iets neer te pennen. Dat dit dan allemaal zeg maar gefilterd word omdat er een paar nozems hun vuilnis hier achterlagen is niet begunstigend voor de gastvrijheid tegenover anderen, hun posts en ook de moderatie!

Een autoriteit die rechtvaardigt functioneert hoeft geen kritiek te vrezen.
 

DeletedUser24056

Guest
Ik wil dat mijn topic terug komt vanuit het echte vrije forum. Tot die tijd overweeg ik het forum te boycotten.
 
Bovenaan