Leven na de dood?

Reactiescore
1.735
neee dat wil ik neit moet ik die k*t school tijd weer opnieuw dan enzo :(:mad:
 

DeletedUser

Guest
off-topic, zeeeeeeer subtiel (je bent gelovig OF realistisch)

ontopic, ik geloof wel degelijk in een leven na de dood.
motivatie is (voor de meeste mensen) al zow oud (en miss wel afgezaagd) dat ik hem niet eens post.


maargoed, ik geloof ook niet dat ik voor niets braaf ben geweest.
heb ik mijn goede daden en mijn brave gedrag niet voor me geloof gedaan.
dan wel voor mijn eigen geweten.


vind ik wel als je geloofd en dus ook in schepping vind ik je erg onrealistisch omdat je dan als je een echte gelovige bent niet geloofd in dingen zoals genen en vrijwel alle wetenschap die de vroegere "wonderen" en "gods werk" rationeel verklaren als leugen moet beschouwen

voor mij ist gewoon show over kastje dicht licht uit klaar, hebben andere dieren met een zelfbewustzijn dan ook een ziel en moet je de "hemel" delen met dolfijnen orcas olifanten etc XD

en voor de reincarnatie mensen mag ik wa uitleg over WAAR zielen vandaan komen volgens jullie theorie want er komen steeds meer mensen en dieren dus je zou een tekort moeten hebben :/
 

DeletedUser

Guest
als je gelooft hoef je niet per se in een schepping te geloven
 

DeletedUser

Guest
Ik geloof er wel in maar dat je in een lange rij komt...
En als je opnieuw word geboren ken je alles en word je een goed mens!
 
Reactiescore
276
Ik denk dat er niets is na de dood, maar wie weet...
Ik zou het ook wel leuker vinden dat er wel iets was, maar die kans is toch beduidend kleiner :(

Ik zie de dood toch als een slaap, waarin je niet kan herinneren dat je gedroomd hebt (een zwart/grijs "gat" dus), alleen eentje die eeuwig duurt en die je je niet bewust ervan bent... Beetje als voor je geboorte, daar herinner je toch ook niets van - En dat komt omdat er ook niets was. Niets voor jou althans, omdat je er gewoon nog niet was en dus ook niets kon meemaken.
 

DeletedUser

Guest
Hoe wil je ooit zeker weten dat er iets na de dood is, want niemand zal ooit terugkomen om het ons te vertellen helaas. :p
 
Reactiescore
1.735
als iemand een hartstilstand heeft gekregen en die was 2 min dood en hij leeft daarna weer die kan het wel navertellen :p
 

DeletedUser

Guest
dan zeggen ze altijd dat ze een tunnel hebben gezien:p maar dat is nog niet helemaal dood.
 

DeletedUser

Guest
als iemand een hartstilstand heeft gekregen en die was 2 min dood en hij leeft daarna weer die kan het wel navertellen :p

De hersenen waren niet dood, en daar zit je 'ziel' (je geweten). Wanneer je hersendood bent, kom je nooit meer terug. Ik had een tante die voor een week hersendood was, heeft het nooit kunnen navertellen. Als je hersenen eenmaal dood zijn, ben je dood.
 

DeletedUser

Guest
Ik geloof niet in het leven na de dood, niemand heeft bewijzen voor het leven na de dood, denk na als levens opnieuw zouden gebeuren (?) hoe kan het dan dat het totale aantal mensen blijft groeien:rolleyes:.
Als er al iets als het leven na de dood zou zijn, niemand kan zich iets van mogelijke vorige levens herrinneren.
Na de dood komt er volgens mij gewoon niets; geen hemel of hel of iets anders, het is gewoon het einde van de rit, het was leuk voor hoelang het duurde maar dat was het dus:p.
 
Reactiescore
1.735
De hersenen waren niet dood, en daar zit je 'ziel' (je geweten). Wanneer je hersendood bent, kom je nooit meer terug. Ik had een tante die voor een week hersendood was, heeft het nooit kunnen navertellen. Als je hersenen eenmaal dood zijn, ben je dood.

ow oke ze was ee nweek hersendood en was ze een week later weer genezen?
 

DeletedUser

Guest
Nee toen hebben ze dr van de beademing enzo afgehaald want dan heb je er toch niks meer aan he.
 

DeletedUser

Guest
een goede tip, luister een: bijnabijna doodervaring van de mannen van de radio
 

DeletedUser5744

Guest
Tsja niemand weet dit:p maar ik denk wel dat je terugkomt op de aarde als schaap of iets anders.
 

DeletedUser

Guest
ik denk een mens als je slecht hebt geleefd.

dieren zijn zo simpel met zo weinig problemen en stress enzo dat het mens zijn een zwaardere straf is voor een slecht leven als dat je terugkomt als een schaap.
 

DeletedUser

Guest
ik denk een mens als je slecht hebt geleefd.

dieren zijn zo simpel met zo weinig problemen en stress enzo dat het mens zijn een zwaardere straf is voor een slecht leven als dat je terugkomt als een schaap.

Dat lijkt mij ook.

Moet dan opzich een heel erg verdomd leven hebben geleid hiervoor.. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
ik denk dat je nooit dood gaat,
je doet het alleen niet meer, je kan niet dood, of je moet totaal kapot gaan(in de vorm van dat je lichaam kapot gaat)
als iemand dood gaat, stotp zijn hart.
als je dat hart weer laat kloppen, dan leeft hij weer.
je kan een dooie ook in leven houden.
als iemand in coma ligt dan zie ik het dat zijn hersen functies tijdelijk uitvallen,
je kan het hart laten kloppen, het bloed rond pompen ect.
je kan heet zien als een machine, als je de stekker eruit trekt heeft hij geen stroom meer, als je hart stopt met kloppen, pompt het geen bloed meer,
stroom/bloed laten een machine/mens bewegen.
als bij een machine een onderdeel kapot is, kun je het vervangen, kan bij de mens ook,
mijn vader w8 nu b.v. op een nieuwe nier.
ik denk, dat als ze dalijk een techniek hebben, om een hart weer te laten kloppen, dat je de zelfde persoon tegenkomt als de gene die het was.

Chag~
 

DeletedUser

Guest
Nou ik denk dat als je dood bent opnieuw wordt geboren ofzo :confused:

Ff vaag verhaal:

Mijn broertje was 7 en altijd als hij een graaf machine tegen kwam zei hij jha daar heb ik vroeger op gereden :eek:

Terwijl hij nooit in zo'n heeft gezeten :confused:
Vond het wel scary dat hij zo'n war taal uit sloeg
 
Bovenaan