Katapulten afschaffen

Reactiescore
537
Iets uitgebreider, je geeft zelf toe dat de werelden kleiner zijn, en dat er 2-4 dominerende stammen zijn. Kijken we bij de top 4 stammen van deze wereld, dan horen de nummer 3 en 4 beide bij jouw stam. (normaal op deze fase, maar dat vind ik al raar genoeg). Ik begrijp dat je uitdaging overrated vindt na je glansrijke CV, klop jezelf maar op de borst dat je 'nieuwe' spelers helpt. Maar met 2/3 MB stammen beginnen terwijl het gros van de wereld wel binnen het ledenlimiet blijft en je endgame maar 6 pixels aan front hebt zou ik niet durven spreken van een oorlogsspel. Je zegt zelf ook letterlijk dat het jouw inziens geen oorlogspelletje is. In vergelijking met de grote werelden die je vroeger gespeeld hebt moet je mijn opmerking snappen toch? Dit is niks persoonlijks verder, maar wat snap ik nu verkeerd?

Dat klopt, ik ben helemaal geen voorstander van al die mb's. Om die reden heb ik ze zelf ook niet en maak ik ook geen gebruik van de moraalbrekers van iemand anders. Wat mijn stamgenoten doen, is aan hen. Ik ben het daar niet mee eens. Ik snap dat zij het doen, maar dat betekent niet dat ik dat ook doe.

Wat betreft het front, was het volgens de oorspronkelijke lijnen de bedoeling dat mijn front een anderhalf keer de grootte zou hebben van de grootte die die nu heeft, Echter door de omstandigheden op de wereld is dat er niet meer van gekomen. Dat vind ik jammer, maar ook niet heel erg gelet op het feit dat ik het grootste deel van de wereld 360 graden front heb gehad en continu onder aanval lag.

Je aannames kloppen dus niet helemaal. Ik doe namelijk wel degelijk aan wars als het nodig is, en die actie is juist leuk. Daarom is het jammer dat w92 geen endgame heeft gekregen.
Ondanks dat de aannames niet geheel kloppen, snap ik verder wel wat je zegt. Als buitenstaander beschik je niet over alle informatie. Wat ik respecteer is dat je in ieder geval de moeite hebt gedaan om eens de kaart te bekijken en de situatie verder op w92. Dat geeft in ieder geval aan dat je niet zo maar wat typt, maar er wel over na hebt gedacht.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
537
Mijn standpunt wat betreft het afschaffen van katapulten bij de wereldinstellingen is dat je katapulten nooit uit het spel moet halen.
Naast het feit dat de katapult in aanvallend opzicht iemand helemaal kan platleggen, wat niet leuk is, is het in de start een fundamentele mogelijkheid om barbarendorpen te shapen hoe jij ze wil hebben. Met het afschaffen van de katapult zou je dan een heel leuk deel van de tactiek uit het spel halen.
 
Reactiescore
150
Ja je kan pp farmen, desondanks ga jij niet kunnen tippen aan spenders die 10k in een spel stoppen :p dus dan moet je niet gaan lopen beweren dat dat wel zo is..
En jij vind dat jullie mijn beweringen onderuit halen desondanks reageer je nu ook maar op 30% van mn hele bericht. En dan zeggen dat ik de helft niet op reageer :rolleyes2: Sterk verhaal sin!
En dan krijg je dus ook nog die afspraken die topstammen tegenwoordig maken waardoor de kleine speler al helemaal geen kans meer heeft. Heb je ook gewoon niet op gereageerd, de reden ervan zal duidelijk zijn. Wss heb jij meerdere werelden(nieuwe werelden, na w70 ofzo) in de top meegespeeld en zelf ook meegedaan met die onzin.
Of durf je daar geen woorden aan te wijden? Afgezien van het verhaal over p2w en katas etc waar ik t al veel teveel over heb gehad zijn dat ook dingen waarom de gemiddelde speler te weinig kans heeft.

Misplaatste arrogantie is jou mening, geen feit maar een mening. Boeit mij ook echt niks dat jij dat vind, moet je lekker zelf weten. Poehh kata's in de early game, en je bent niet eens op delete gegaan? Of ben je toen gelijk de spelers gaan pmen dat ze geen kata's mochten gebruiken?

Heb nooit beweerd dat ik de enige ben met wijsheid, alleen kan ik t bij jou niet ontdekken hoor..
Desondanks heb ik geen voorbeelden van werelden gezien waar de non spenders zogenaamd zouden hebben gewonnen.
Zou jij deze nog ff aan kunnen duiden? Anders zijn dat ook gewoon loze woorden en pure onzin namelijk.

Ik heb nooit beweerd dat het gek is dat er uiteindelijk 2 kampen overblijven maar toch vaak kun je al zien mede door het spenden dat stammen/spelers gewoon enorm ver voor gaan lopen(dan moet jij 10 werelden pp farmen wil je dat bijtrekken..). En dat is niet in de eindfase, maar voor de midgame nog.
Grappig ook dat jij letterlijk zegt: dat non-spenders leuk mee doen tot de eindgame, dat komt er dus op neer dat ze een beetje geluk hebben dat ze niet weggespeeld worden door de big spenders en een beetje mee kunnen doen in de eindoorlog voor de lol. Dan komt het er uiteindelijk alsnog op neer dat je maar wint als je genoeg erin stopt tenzij jij dus met concrete voorbeelden kan komen van werelden waar dat echt is gebeurd.

Waar heb je mij horen zeggen dat ik me niet wil aanpassen aan de huidige meta? Heb ik nergens benoemd dus dat tover je ook uit je hoge hoed denk ik?
En volgens mij mag er altijd discussie blijven over vanalles, ik gok 1 van de redenen waarom dit niet meer gebeurd is omdat spelers zoals jij alles afkappen ipv open te staan voor discussie ;)
Punt is wel met discussie houd je het forum levendig, wat het nu verder niet is.

En correct daar zitten meer redenen aan waarom een spelerbase terug loopt echter is p2w daar zeker wel een redelijk onderdeel van(dit zie je terug in zoveel spellen), voor de rest helemaal mee eens hoor.

Overige berichten van anderen eerder reageer ik later even op.
Je hoeft er niet aan te tippen, je moet ze gewoonweg weerstand kunnen bieden wat prima kan als je pp hebt gefarmd. Nogmaals, probeer het eens zou ik zeggen. Je hoeft niet 10 werelden pp te farmen daarvoor als je maar enigszins weet hoe pp farmen werkt.

Afspraken worden pas in de endgame gemaakt, niet in de early game (misschien bij uitzondering eens). En als ik je moet voorkauwen dat je last hebt van misplaatste arrogantie, dan bevestigt het precies wat ik je duidelijk probeer te maken ;)

Ik ben de laatste 25 werelden actief nadat ik early W1-W4 heb gespeeld. Zeker is er veel veranderd, maar je kan je altijd aanpassen als je het maar wil. Zeuren is een keuze, zeker als ik jouw berichten lees.

Daarnaast zeg ik nergens dat non-spenders de wereld zouden winnen, ik zeg dat ze gewoon prima kunnen meedoen tot in de endgame. W90 is een voorbeeld daarvan. Je geeft voor je eigen gemak een andere draai aan mijn woorden, ik adviseer je goed te lezen voordat je iets zegt. En nee, ik ben niet degene die pm's gaat sturen voor kata's. W90 heb ik ze uitgedeeld, dus weer zo'n foute aanname van je. Vandaar ook dat ik de impact meer dan goed begrijp en dat spenders daarmee aan te pakken zijn. W76 is een spender early weggespeeld, W78 hetzelfde verhaal, W86 ook. Inclusief kata's.

Als je je zou aanpassen, zou je niet zo klagen. Inkoppertje. Verder is discussiëren prima, alleen had je niet verwacht dat je tegenwind zou krijgen en dat valt je even tegen. Duidelijk te zien ook aan je manier van schrijven, wat ik wel komisch vind. Vooral veel aannames blijven maken, doet je goed zal ik maar zeggen. Het punt dat je wil maken is begrijpelijk, maar veel genuanceerder dan dat jij het schetst. Wie weet ga je dat nog eens inzien.
 
Reactiescore
28
Je hoeft niet 10 werelden pp te farmen daarvoor als je maar enigszins weet hoe pp farmen werkt.
Ik merk zelf dat ik met flink pp farmen richting de 5000pp van 1 wereld kan schrapen, maar ik heb het gevoel dat de abusers een veelvoud daarvan uitgeven in de beginfase. Ik doe dus duidelijk iets fout ;)

Kan je misschien uitleggen hoe pp farmen dan 'goed' werkt?
 
Reactiescore
338
Investeren om snel je gs hoog te hebben en dan kan je veel verkopen voor de koers hoog is.
Ik kan nu ook ruim 1k pp per dag pakken met de koers op 64
 
Reactiescore
548
Ik vind eigenlijk dat we de top-10 moeten afschaffen, of zelfs het hele puntensysteem. Zo'n duidelijk classificatie in rang is niet echt van deze tijd waarin iedereen mee mag doen op he/him/she/her/they/them eigen manier!

Maar goed daar ging het niet over
 
Reactiescore
3
Dat vroegere werelden beter waren is jouw mening, geen feit. Hetgeen dat jou niet zint is dat je je moet aanpassen aan de huidige meta om mee te blijven doen in de top van de ranglijst. Dan kan je óf kiezen om te gaan janken zoals je nu doet óf je gaat aan de bak. Het feit dat een spelersbase terugloopt is niet direct te verbinden aan dat werelden vroeger "leuker" waren. Lord-Toms haalde al meerdere factoren aan die daar ook invloed op hebben, zoals dat TW geen spel meer is van deze tijd met alle consoles en games die gewoonweg beter uitzien en/of een betere ervaring verzorgen.
Ik denk dat er een hard oorzakelijk verband is tussen de huidige meta en de terugloop van de spelersbase. Imagine that.
 
Bovenaan