KataAfspraakTopic

Dragen kata/CF afspraken bij aan een leukere wereld voor iedereen?

  • Ja, afspraken zorgen voor een leukere wereld

  • Nee, afspraken zorgen voor een minder leuke wereld

  • Boeie


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Reactiescore
1.367
05/12/2019 ben ik namens Mats gesprekken gestart met inni en Pion, en na paar kleine opmerkingen was dit het voorstel.
1576507697161.png

Mats en Pion zijn hier mee akkoord gegaan, en inni kwam met een counter voorstel:
1576509906681.png

Paar dingen die direct opvallen, kata"Clears" en een nap voor beide kanten.

Ook het gedeelte bij CF's, was voor ons een te goedkoop iets en makkelijk te abusen.

VV doen bij anderen vond ik persoonlijk wel weer een degelijke toevoeging, enkel slecht uitgewerkt. Terwijl mijn stamgenoten VV doen om beetje te deffen leuk vinden om te doen. Maar om tot een compromis te komen nemen we dit voor lief.

Hierop heb ik namens Mats weer een counter voorstel gedaan:
1576510065770.png
1576510060442.png

Op zich niet al te strikt maar er zitten significante straffen bij en paar dingen die een definitie hebben gekregen, zodat het niet misbruikt word.

Hier zijn inmiddels inni, pion en Mats mee akkoord, oftewel de top 3.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
533
Even nog dit Danny:
INNI gaat vanavond hun laatste voorstel doen. Ze weten wat we wensen. Een leuke wereld ook voor de zwakkere onder ons.

Dus ik zou vragen aan iedereen van Mats nog even te wachten met reageren hier.
 
Reactiescore
1.367
Even nog dit Danny:
INNI gaat vanavond hun laatste voorstel doen. Ze weten wat we wensen. Een leuke wereld ook voor de zwakkere onder ons.

Dus ik zou vragen aan iedereen van Mats nog even te wachten met reageren hier.

Had het erbij gezet <3
Hopelijk komen we tot een compromis waar iedereen een fijnere spelervaring te geven.
 
Reactiescore
1.278
Ik wil niet moeien hoor, maar volgens deze afspraken mag je niks meer edelen.

CF afspraken gelden voor iedereen.

En je mag geen dorpen pakken binnen drie velden van dus iedereen.
 
Reactiescore
581
Ik wil niet moeien hoor, maar volgens deze afspraken mag je niks meer edelen.

CF afspraken gelden voor iedereen.

En je mag geen dorpen pakken binnen drie velden van dus iedereen.
Van iedereen, buiten de vijandelijke speler zelf... wel goed lezen.
 
Reactiescore
1.454
Ik wil niet moeien hoor, maar volgens deze afspraken mag je niks meer edelen.

CF afspraken gelden voor iedereen.

En je mag geen dorpen pakken binnen drie velden van dus iedereen.

Je mag gewoon alles edelen van de vijand en de BG stammen, MB stammen en DU stammen van de vijand.
 
Reactiescore
1.278
Van iedereen, buiten de vijandelijke speler zelf... wel goed lezen.

Uhu snap ik, maar bedoelde ik ook totaal niet. Maar laat maar jullie komen er vanzelf wel achter.
 
Reactiescore
1.367

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Mijn tip: Neem het gewoon niet te zwaar , CFs gebeuren altijd wel en zijn zo schadelijk ook niet, zolang men consequent de regels volgt en dorpen direct teruggeeft. Via BBs cf'en zou je wel consequentie kunnen verbinden, maar doe daar gewoon 1 frontdorp naar keuze als iemand dat doet. En bij normale CFs ook gewoon 1 dorp als het 3/5 keer gebeurt oid.
 
Reactiescore
767
Of je daar blij mee moet zijn ?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Goed initiatief om fairplay te stimuleren. Het lijkt mij vreemd als andere partijen er niet akkoord mee zouden gaan. Moest dat wel het geval zijn, zou ik aansturen op ietwat versoepelde afspraken op specifieke vlakken, zodat er in ieder geval toch nog regelgeving is. Een regeltje inbouwen dat een 'hoofdstam' verantwoordelijk is voor de (wan)daden van kleine (bewezen) moraalbrekersstammen of kleine bondgenoten kan ook verstandig zijn, dan hoef je niet continu assertief te zijn en met elke nieuwe geallieerde noobstam van de tegenpartij te gaan onderhandelen.
 
Reactiescore
1.367
Het lijk erop dat ook de laatste stam overstag gaat!
 
Bovenaan