Huren of kopen?

DeletedUser40402

Guest
Najah, onder de 1 op 25 jaar zou sowieso niet lukken denk ik. Met onder de 1 moet je al serieus kunnen inleggen en op 10 of 15 jaar ofzo lenen.
 
Reactiescore
999
Dat klopt. Jij hebt dus niet zo veel ingelegd en op lange tijd geleend. Waarom heb je dan niet beslist om langer te huren tot je wat meer gespaard had?
 

DeletedUser40402

Guest
Omdat ik eigenlijk niet zo heel veel meer afbetaal dan ik had gehuurd. Had ik misschien 100 euro per maand meer kunnen sparen, dus tegen dat ik een bedrag had waarmee ik een stukje meer kon inleggen had de huizenmarkt/intrestvoet er volledig anders kunnen uitzien.
 
Reactiescore
999
Verstandige keuze, zeker als je er van plan bent om er lang te wonen is dat sowieso de betere optie. Vanaf dat je denkt dat je minstens 5 jaar ergens gaat wonen kun je best kopen ipv huren in deze tijden.
 
Reactiescore
93
Ik zou ook doen wat glenn gedaan heeft. Je weet nooit wat er gaat gebeuren met de huizenmarkt.
 
Reactiescore
2.386
goeden keus beste glenn, economisch gezien enorm verantwoord! homo economicus?
 

DeletedUser40402

Guest
Beetje logisch nadenken helpt al veel! Zouden meer mensen eens moeten proberen!
 
Reactiescore
2.303
Damn Glenn, je vroeg me ook gewoon niet voor je instuif woon begod 5min van je :/
 

DeletedUser40402

Guest
woonde hlenn niet in z-town?

Klopt, nu iets dichter bij het werk gaan wonen.

Voor hoelang heb je de rente vast gezet dan ?

Staat 15 jaar vast om nu ik nog een lager loon heb de rente iets omlaag te krijgen, daarna wordt het elke 5 jaar dus 2x herbekeken. Tegen dan is mijn loon normaal gezien toch genoeg gestegen om een stijging makkelijk te kunnen opvangen.
 
Reactiescore
2.386
Naja lenen zal nog een zeer lange tijd zeer goedkoop kunnen dus geniet ervan iedereen!!
 
Reactiescore
1.735
Klopt, nu iets dichter bij het werk gaan wonen.



Staat 15 jaar vast om nu ik nog een lager loon heb de rente iets omlaag te krijgen, daarna wordt het elke 5 jaar dus 2x herbekeken. Tegen dan is mijn loon normaal gezien toch genoeg gestegen om een stijging makkelijk te kunnen opvangen.

Ging me meer om te kijken of rentemiddeling eventueel aantrekkelijk voor je is. Maar nu nog niet denk ik, betaal je een aardige vergoeding.

Ik weet niet hoe het in België is geregeld maar in Nederland hebben ze ook een risico opslag. Dit is een klein percentage die al verwerkt zit in je rente. En dit heeft te maken met de hoogte van je lening tenopzichte van de waarde van je huis. Als je onder de 90% komt kan je daar eventueel iets aan doen.
 
Reactiescore
1.735
Naja lenen zal nog een zeer lange tijd zeer goedkoop kunnen dus geniet ervan iedereen!!

Probleem is dat de huizenprijzen ook keihard stijgen en flink over de vraagprijs wordt geboden. Je moet echt geluk hebben nu.
 

DeletedUser40402

Guest
Ik heb nog nooit van zoiets gehoord dus denk niet dat het in België bestaat
 
Bovenaan