homofilie

DeletedUser

Guest
maar wat ben je dan?
je valt niet op jongens, maar je bent ook niet homo?


ik vind allen dat homo´s 1 fout maken,
ze willen gelijk zijn met de rest, mar ondertussen scheide ze zich zo veel mogelijk af, zoals een parade voor homo´s, er zijn toch ook geen prades voor hetros?
waarom altijd opvallen en je moeten afscheiden...?
wil je nu gelijk zijn of niet?

Ik ben mannelijk van geslacht:p
 

DeletedUser

Guest
gezien zijn naam kan ik begrijpen dat je hem vrouwelijk schat, maar gezien zijn bericht dacht ik al dat die jongen is ja :p.

Ik denk dat jij en ik een beetje hetzelfde zijn ;). Ik ga ook vooral met meisjes om en kan wat beter over dingen praten (vooral over gevoelens, wat de meeste jongens niet kunnen) dan anderen.

Ik denk dat meisjes ook wat toleranter zijn dan jongens (niet allemaal, maar wel meer denk ik), dus ja, dat ik me zo druk maak over discriminatie enz. is denk ik ook een van mijn 'vrouwelijke trekjes' om het maar zo te noemen.
 

DeletedUser

Guest
Ik wilde alleen op een ding reageren.

En heb ff geen zin om de quotes erbij te pakken.

Dat nederland in vergelijking met andere landen tolerant is, zegt niet dat 't hier GOED gaat. Er zijn niet voor niets de laatste tijd zo veel meldingen dat de homo-tolerantie achteruit gegaan is.

Simpel voorbeeld, in Saudie arabie worden er bv 100 Homo's per jaar vermoord. Als er in Nederland 10 homo's vermoord worden, zeggen wij dan dat 't goed is hier in Nederland? Nee, want dat zijn er nog steeds 10 per jaar te veel.

Uiteraard zijn de cijfers hierboven fictief. 't is maar een voorbeeld.
Ik word zo moe van mensen die zeggen dat wij niet mogen klagen omdat we 't goed hebben in Nederland. En dat is niet alleen mbt dit onderwerp, maar met alles. Er valt nog zo veel te verbeteren.

Mvg,
Damien

En ja ik ben homo.
http://www.gay.nl/damienvdl
 

DeletedUser

Guest
Op de site wil ik ook even reageren, als ik bij het onderdee llijf kijk gaat het hee lveel over soa's en hiv. Is dat nou echt het meest voorkomende, China begint operatie tegen hiv voor homo's, en dergelijke topics.

Komt dat dan bij homo's meer voor als bij hetero's?
 

DeletedUser

Guest
Ik wilde alleen op een ding reageren.

En heb ff geen zin om de quotes erbij te pakken.

Dat nederland in vergelijking met andere landen tolerant is, zegt niet dat 't hier GOED gaat. Er zijn niet voor niets de laatste tijd zo veel meldingen dat de homo-tolerantie achteruit gegaan is.

Simpel voorbeeld, in Saudie arabie worden er bv 100 Homo's per jaar vermoord. Als er in Nederland 10 homo's vermoord worden, zeggen wij dan dat 't goed is hier in Nederland? Nee, want dat zijn er nog steeds 10 per jaar te veel.

Uiteraard zijn de cijfers hierboven fictief. 't is maar een voorbeeld.
Ik word zo moe van mensen die zeggen dat wij niet mogen klagen omdat we 't goed hebben in Nederland. En dat is niet alleen mbt dit onderwerp, maar met alles. Er valt nog zo veel te verbeteren.

Mvg,
Damien

En ja ik ben homo.
http://www.gay.nl/damienvdl

je kan het niet perfectsioneren, er worden ook mensen vermoord omdat ze de verkeerde kledingdragen/muziek luisteren..
 

DeletedUser

Guest
Helemaal mee eens, maar dan moet men 't niet bagatelliseren.

't gaat niet goed in en met Nederland.
't gaat hier wel beter dan in de meeste andere landen.

Kortom mensen moeten niet zo snel genoegen nemen met iets. Er is juist wel van alles te verbeteren, misschien niet te perfectioneren, maar ZEKER te verbeteren.

Zeggen dat 't goed is nu, is je ogen sluiten voor al wat er niet goed gaat.
En daarmee hou je de vooruitgang tegen.
 

DeletedUser

Guest
Ik snap niet hoe je homo kunt worden met zoveel lieve en knappe vrouwen :D

ha! precies de reden waarom ik dus niet hetero ben! :D

maar serieus, mijn ervaringen met tolerantie? Nul komma nul op straat, maar in besloten kringen lijkt het wel veel meer geaccepteerd te worden.

enkele jaren terug had ik een vriendin. de eerste keer dat ik iets had met iemand van hetzelfde geslacht. we zijn nooit lichamelijk aangevallen oid, maar hoe vaak ik "he, potjes!" al niet voorbij heb horen komen is ontelbaar. je kunt nog niet eens hand in hand lopen of je voelt de ogen van mensen al branden. vanwaar alle negatieve aandacht? omdat we een gelukkige weg voor onze gevoelens hebben gevonden? omdat we uiting geven aan onze liefde, ongeacht de omstandigheden, simpelweg omdat het goed voelt? omdat we onszelf niet opsluiten in ongelukkigheid, onszelf genoeg respecteren om onszelf toe te laten iemad lief te kunnen hebben? en iemand dan ook dat geweldige geschenk cadeau doen?

in huiselijke kringen merk ik trouwens wel veel vooruitgang. het is algemeen bekend dat ik me zo voel, ik schaam me er ook niet voor want ik heb het leren accepteren. mijn moeder had het er heel moeilijk mee, maar kan er veel beter mee omgaan nu.

en als ik het iemand vertel, krijg ik nooit openlijke walging, of iets dat er in de buurt komt. hoogstens even een paar keer snel ooggeknipper, een lichte blos, een korte stilte en dan, "Oh, dat geeft niet. Een paar van m'n beste vrienden zijn homo."


Op de site wil ik ook even reageren, als ik bij het onderdee llijf kijk gaat het hee lveel over soa's en hiv. Is dat nou echt het meest voorkomende, China begint operatie tegen hiv voor homo's, en dergelijke topics.

Komt dat dan bij homo's meer voor als bij hetero's?

Van wat ik gehoord heb (al kan ik niet uit ervaring spreken want toen was ik nog niet geboren :D) was er begin jaren '80 een zogenaamde "Aids-epidemie".
Ik heb me er nooit erg in verdiept dus sorry als ik fout zit hierin. Maar toendertijd (net zoals in welk tijdperk dan ook) werden er nogal wat losbandige homofeesten gegeven en waren er ook enkele homoculturen die heel losbandig met elkaar omgingen, zonder voorzorgsmaatregelen (voorbeeld: een man is getrouwd met een vrouw, heeft verlangens naar andere mannen, heeft dat fysieke contact nodig, doet het eens in de zoveel tijd onveilig met een man), of gewoon op feesten etc.
Het is natuurlijk de grootste onzin dat het vele malen meer voorkomt bij homo's dan bij hetero's, maar omdat toendertijd in het nieuws bijna alléén werd gefocust op hiv onder de homo's, is bij heel veel mensen die associatie (onterecht) blijven hangen.
 

DeletedUser

Guest
Jeej, ik ben niet meer de enige lesbienne hier!

'gedaan met mijn aandacht:('

Ik denk dat België en Nederland zeer tolerant zijn, maar het kan beter. in Amerika zou je niet moeten afkomen met een Homo in je soap, hier zie je al gene meer zonder bv.
 

DeletedUser

Guest
Ik wil graag even zien wat reactie's zijn op mijn stukje. Ik wil er absoluut niemand mee beledigen maar dit is mijn ervaring met homoseksualiteit (bij mannen). ALS ik twee jongens of twee mannen met elkaar zie zoenen krijg ik een soort walging door mijn lichaam. Ik kan er gewoon niet naar kijken of aan denken zonder dat ik er misselijk van word. Het zelfde gevoel krijg ik als ik een ouder echtpaar met elkaar zie tongen ofzo of als iemand zijn hond aan het aflebberen is.

Ik wil hiermee dus niemand pijn doen of beledigen want dat zou recht door mijn principes gaan maar dit is de waarheid. Het zit ewoon in mijn natuur en ik kan er simpelweg niets aan veranderen.

Homo's passen voor veel mensen niet in het perfecte plaatje en een paar mensen zijn daar hartstikke radicaal in. En dat is in elk opzicht hartstikke verkeerd. Homo of niet, zo ga je gewoon niet met mensen om. (Ik doel nu op de voorbeelden in de beginpost).

Graag jullie reacties :eek:
 

DeletedUser

Guest
Ik wil graag even zien wat reactie's zijn op mijn stukje. Ik wil er absoluut niemand mee beledigen maar dit is mijn ervaring met homoseksualiteit (bij mannen). ALS ik twee jongens of twee mannen met elkaar zie zoenen krijg ik een soort walging door mijn lichaam. Ik kan er gewoon niet naar kijken of aan denken zonder dat ik er misselijk van word. Het zelfde gevoel krijg ik als ik een ouder echtpaar met elkaar zie tongen ofzo of als iemand zijn hond aan het aflebberen is.

Ik wil hiermee dus niemand pijn doen of beledigen want dat zou recht door mijn principes gaan maar dit is de waarheid. Het zit ewoon in mijn natuur en ik kan er simpelweg niets aan veranderen.

Homo's passen voor veel mensen niet in het perfecte plaatje en een paar mensen zijn daar hartstikke radicaal in. En dat is in elk opzicht hartstikke verkeerd. Homo of niet, zo ga je gewoon niet met mensen om. (Ik doel nu op de voorbeelden in de beginpost).

Graag jullie reacties :eek:

dan kijk je niet he:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ik wil het eigenlijk met een vraag beantwoorden.

Als je zelf een vriendin hebt/zou hebben, zou jij dan zelf wel gewoon in het openbaar gaan staan zoenen?

Als je antwoord ja is, dan ben je een hypocriet. Want dan vind je dat andere mensen zich wel voor jou aan moeten passen omdat jij iets onsmakelijk vind, terwijl je jezelf niks van iemand aantrekt omdat jij zelf iets doet wat andere mensen misschien weer onsmakelijk vinden.

Als je antwoord nee is, dan vind ik dat je recht heb op je mening. Omdat je zelf ook al met andere mensen rekening houd die het misschien onsmakelijk vinden.
 

DeletedUser

Guest
Ik wil het eigenlijk met een vraag beantwoorden.

Als je zelf een vriendin hebt/zou hebben, zou jij dan zelf wel gewoon in het openbaar gaan staan zoenen?

Als je antwoord ja is, dan ben je een hypocriet. Want dan vind je dat andere mensen zich wel voor jou aan moeten passen omdat jij iets onsmakelijk vind, terwijl je jezelf niks van iemand aantrekt omdat jij zelf iets doet wat andere mensen misschien weer onsmakelijk vinden.

Als je antwoord nee is, dan vind ik dat je recht heb op je mening. Omdat je zelf ook al met andere mensen rekening houd die het misschien onsmakelijk vinden.

Dat klopt niet wat je zegt. Mijn antwoord is trouwens JA. Ik heb nergens gezegd dat sommige mensen niet met elkaar mogen zoenen in het openbaar, ze hebben het volste recht. Het is eerder mijn probleem gezien mijn reactie er op dan die van hen omdat ik ze niet ga staan uitschelden of in elkaar ga slaan.
 
Bovenaan