homofilie

DeletedUser

Guest
Ik weet dat er al een topic hierover is geweest en dat deze gesloten werd.
Desalniettemin wil ik even reageren op een ander topic, om te voorkomen dat dat topic zo 'offtopic' raakt, open ik deze.

ten eerste:

hoe wordt iemand homofiel?

Zoals sommige mensen al zien, is deze vraag FOUT. Je wordt het namelijk niet, je bent het. Dit is in je hersenen bepaald lang voor je geboren wordt. Dit is wetenschappelijk bewezen. Voor de mensen die het dus als 'ziekte' willen zien. Zo zou je het kunnen noemen, alleen veroordeel ik je dan ten zwaarste.

Het schijnt, dat 1 op de 4 mensen homofiele gevoelens heeft (nou moet je dit zeer breed zien natuurlijk, er zijn dus ook hetro's die dit hebben, alleen zijn die gevoelens dan zo klein dat ze er nooit wat van zullen merken).

Ik weet niet meer de exacte getallen, maar ik geloof dat er bij de mannen zo'n 1 op de 20 mensen homofiel is en bij de vrouwen geloof ik iets minder.
Dat zijn er dus aardig wat.


Schelden met homo

het is me zojuist op school nog gebeurt, groepje jongens (je ziet het meestal al aan hoe ze eruit zien, echt van die 'macho-mannetjes' die zichzelf helemaal geweldig vinden) lopen mij voorbij, en dan zegt een van die gastjes 'hé homo'.
Ik kijk ze zo aan van 'wtf? nouja boeie.' en ze liggen helemaal in een deuk. Nou... zeer grappig ja.

Ik vind het eigenlijk nogal kinderachtig, het betekend dat je vocabulaire (voor de mensen die dit woord niet kennen, voel je aangesproken! :D (grapje ;))
zeer onderontwikkeld is, omdat je de werkelijke betekenis er blijkbaar niet van begrijpt.

Sowieso, homo is geen scheldwoord. Het is een aanduiding van iemand die op iemand van zijn eigen sekse valt.
Ik moet zeggen, ook bij mij sluipt het er soms wel is in, maar dit meer omdat er 2 jongens zijn die mij graag bespringen :p.
Dit komt gewoonweg, omdat je het zo vaak om je heen hoort, dat je op een onbedacht moment het ineens in je hoofd opkomt (zelfde geld met 'kanker' daarvoor kan ik mij echter gelukkig wel beheersen).



-is Nederland wel zo verdraagzaam?

met één woord?
NEE!

Laatst nog, een vriend + collega van mij is homo. Hij heeft sinds kort een vriend en is daar erg gelukkig mee.
Vorige week, over msn was hij volledig over zijn toeren. Zijn vriend was in elkaar geslagen (we weten allemaal wat de reden daarvan is) en hij wilde daarom bij hem blijven om hem te steunen enzo. Maar, hij moest dus werken, en niemand kon voor hem invallen.

Ik overigens ook niet, iets waarover ik me nog steeds eigenlijk beetje schuldig over voel:rolleyes:.

Anyway, homo's worden nog steeds in elkaar geslagen puur en alleen omdat ze homo zijn. Vandaar dat ik NL nou niet echt een geweldig verdraagzaam land kan noemen.

Echter, zijn er ook mensen die wel verdraagzaam zijn. Ik ben zelf ook hetro en als ik een hekel aan homo's zou hebben, zou ik dit topic nooit begonnen zijn (of het een volledig andere invulling hebben gegeven). Het gaat op zich de goede kant op, want er komt wel mee verdraagzaamheid, maar het is nog lang niet op het juiste peil en ik vraag me af; of dat het ooit wel zal zijn...

Denk niet dat wij dat moment nog gaan meemaken in ieder geval. Je hebt teveel mensen die een bord voor hun kop hebben.
 

DeletedUser

Guest
Discussie (7 lezers)
Hier kan je alles schrijven omtrent Tribal Wars als geheel. Plaats hier onderwerpen waarover gediscussiëerd kan worden.


Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij gaat dit niet over Tribal Wars^^

Ten 2e, voor het serieus forum, moet je een discussie aan kunnen gaan. Wat jij hebt gedaan is een betoog gehouden, waar je dus niet over kan discussiëren.
 

DeletedUser7072

Guest
Hm tja zolang ze mij niet lastig vallen boeit het me niet. Ik gebruik het soms ook als scheldwoord maja dan bedoel je er iets heel anders mee. Oudehoeren betekent ook gwn kletsen en niet 'oude hoeren'. Dusja het heeft dan gwn een andere invulling waar ik me niet aan stoor.

zeer onderontwikkeld is, omdat je de werkelijke betekenis er blijkbaar niet van begrijpt

Dus als jij scheld met oudehoeren weet je niet de betekenis van 'oude hoeren'? Dan weet je dus niet wat een hoer is?
Nah niet helemaal XD

Anyway, homo's worden nog steeds in elkaar geslagen puur en alleen omdat ze homo zijn. Vandaar dat ik NL nou niet echt een geweldig verdraagzaam land kan noemen.

Nou.... Nederland is zon beetje het meest tolerante land op dit vlak. Kijk maar bv naar de VS daar worden homo's veel erger gepest en in elkaar geslagen.

In sommige landen in het midden-Oosten staat de doodstraf op homofilie en in veel andere ontwikkelingslanden zijn er ook hoge gevangenis straffen enz.

Dus ik vind NL zeer tolerant, En niet alleen hiermee maar met bijna alles ;)
De mens blijft een hekel hebben aan alles wat afwijkt dat geldt voor elk land ;). Dat is zo en dat zal zo blijven.
 

DeletedUser

Guest
oepsie zie dat ik het op verkeerde plek gegooid heb ja :p. Komt doordat ik normaal nooit zo bij die discussies zit :p.

anyway, een betoog bestaat uit meningen en argumenten (argumenten zijn idd vaak op feiten gebaseerd). Meningen zijn betwistbaar, dus je kan hier best op verder discussiëren.

Natuurlijk is het moeilijker hier nog commentaar op te leveren, maar over het geheel genomen is het de bedoeling dat je overtuigd dat jou mening de juist is, dat doe je door te argumenteren.

Als niemand hier wat tegenin kan brengen en tot inkeer komt dan heb ik dat nog altijd liever dan een discussie ;).
 

DeletedUser11528

Guest
Tja, homo's... Zolang we niet weten of het genetisch bepaald is of dat het door je omgeving komt valt er weinig over te discussieren. Ik heb het niet zo op die mega opvallende homo's die er echt alles aan doen om aandacht te trekken en te laten zien hoe homo ze wel niet zijn (midden in de stad gaan zoenen, enz. ). Met de niet zo overdreven homo's heb ik weinig problemen zolang ze er mij maar niet mee lastig vallen.
 

DeletedUser

Guest
Ik zie geen probleem eigenlijk:eek:
Just be proud of it (dit is een mening van mezelf)^^;)
 

DeletedUser

Guest
Ik snap niet hoe je homo kunt worden met zoveel lieve en knappe vrouwen :D
 

DeletedUser

Guest
Laat die mensen toch eens met rust! Wat is jullie probleem eigenlijk?! Het is net alsof je zou praten over buitenaardse wezens! Hou er mee op met al die domme discussies. Het zijn gewone mensen die andere interessen hebben! BEGRIJP HET NU TOCH EENS!
 

DeletedUser

Guest
Laat die mensen toch eens met rust! Wat is jullie probleem eigenlijk?! Het is net alsof je zou praten over buitenaardse wezens! Hou er mee op met al die domme discussies. Het zijn gewone mensen die andere interessen hebben! BEGRIJP HET NU TOCH EENS!

waar sllat dit op?
hij betoogt juist om mensen tot inkeer te brengen en deze mensen juist metrust te laten, en als deze mensen dit soort topics niet willen zou ik liever zo´n klacht horen van bv kahvi(i.v.m homoexueliteit)


ojah, mocht je toch homosexuel zijn mijn excuses maar dat viel niet zo op qua "ik" uitspraken
 

DeletedUser

Guest
Als je wil dat de mensen homo's met rust laten, moet je juist geen zulke topics openen wees toch eens slim >.<
 

DeletedUser

Guest
jij snapt het doel van een betoog niet he:rolleyes:

vb,

kom laten we geen betoog houden over onnodig geweld, het zet alleen maar aan tot geweld:rolleyes:
 

DeletedUser11316

Guest
Mij maakt het niet uit dat nu een gast zegt dat hij een andere gast kust. Net als normale dingen willen zij zichzelf uiten, ik verschiet dan wel even. Ze mogen tegen mij vertellen van een schone gast maar ik kijk alleen naar vrouwen over mannen oordeel ik niet want ik kijk er niet naar.
 

DeletedUser

Guest
... Laat maar, heb hier geen zin in. Jullie zullen het nooit begrijpen.
 

DeletedUser

Guest
... Laat maar, heb hier geen zin in. Jullie zullen het nooit begrijpen.

het is juist goed om om de zoveel tijd aandacht aan dit onderwerp gegeven wordt. Om te laten zien dat haat jegens homo's nog steeds leeft.
De reden dat ik het tijd begon te vinden om het er weer is over te hebben; was een bepaalde post in 'artistiek talent'.

Deze luidde zoiets als:

Ik ben schrijver, maar daarom ben ik nog niet homo.

Het was volgens mij niet hatelijk bedoeld, maar toch vind ik eigenlijk dat ook dit soort gezegdes uit ons hoofd gefilterd moeten worden. Nou, ga je er door dit soort topics juist weer over na denken. Maar als iemand die een hekel aan hen heeft ziet dat iedereen 'zich tegen hem keert' komt er misschien een twijfel in zijn hoofd. Misschien maar klein, maar hij is er. En iedere kleine stap is er een, en dat is hetgeen ik probeer te bereiken met een topic als deze.


nog 1 ding trouwens. Het valt mij ook wel is op (of nouja, eigenlijk begon mijn moeder erover maar het klopt wel) dat als een man 2 vrouwen ziet kussen, er niks aan de hand is en ze er zelfs opgewonden van raken. Terwijl 2 mannen veroordeeld wordt. Een ding dat ik wel heel erg hypocriet vind.
Ik hoef het ook niet te zien hoor, 2 kussende mannen, maar een kussende man en vrouw hoef ik ook niet te zien hoor ;). Maar, als dat wel mag, waarom zouden 2 mannen dan niet in het openbaar mogen kussen?
 

DeletedUser

Guest
Ik snap niet hoe je homo kunt worden met zoveel lieve en knappe vrouwen :D

Dat wordt je niet maar zo zijn je gevoelens gewoon.. en als je er niet aan toegeeft dan ben je je hele leven single (tenzij je bi bent).
Er gewoon voor uitkomen wie je bent is het beste:)
 

DeletedUser

Guest
Nou.... Nederland is zon beetje het meest tolerante land op dit vlak. Kijk maar bv naar de VS daar worden homo's veel erger gepest en in elkaar geslagen.

Gaybashing komt ook voor in Nederland.
We lijken zo tolerant maar als puntje bij paaltje komt..

Als je wil dat de mensen homo's met rust laten, moet je juist geen zulke topics openen wees toch eens slim >.<

Je hebt hier een punt want soms word ik echt gezien als een alien, maar Chagall heeft ook een punt.
Soms is het goed om mensen te confronteren met bepaalde maatschappelijke situatie's, problemen. Zeker nu we in een multiculturele samenleving wonen.
Mensen denken soms niet verder dan hun neus lang is.
Denken heel negatief over homoseksuelen terwijl het ook maar mensen zijn.
Daarom heb ik hier een tijdje terug een topic geopend over dit onderwerp.
Je zou het eens moeten lezen, de meerderheid is erg openminded maar er waren genoeg pijnlijke reactie's die me echt teleurstelden.
Al was ik daarop voorbereid;)

Ik zie geen probleem eigenlijk:eek:
Just be proud of it (dit is een mening van mezelf)^^;)
Well said!

Verder wil ik er niet al teveel op in gaan, ik heb in mijn topic over homoseksualiteit al genoeg gezegd maar ben wel blij dat er weer eentje is.


Maar, waarom is het zo erg om uitgescholden te worden voor homo?
Anyone?


Ps.
Leuk om te lezen wat homofilie eigenlijk betekent:
Wiki
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Niets tegen homosexuele mensen.

Zelf ben ik overigens hetero.

Toen ik pas 18 was ging ik op mijzelf wonen en huurde een kamer bij een man die 30 was en ook homosexueel was.

Ik heb een geweldige tijd gehad met die man. Ik heb heel wat gezien en meegemaakt met hem en vreselijk veel lol gehad.

Hij was 100X vrouwelijker dan ik was, wat af en toe behoorlijk hilarisch kon zijn.

In ieder geval heb ik in die periode heel veel geleerd over de homosexuele mensch (en dan vooral de mannelijke variant) :D Ze zijn geweldig. en ik had het voor geen goud willen missen.

Wat de vrouwelijke homosexuele personen betreft. Ik heb er een aantal op mijn werk rondlopen en ook daarmee kan ik prima door 1 deur.

Ik zie dus ook niet in waarom we ze niet gewoon kunnen accepteren zoals ze zijn.
 

DeletedUser

Guest
Tja, homo's... Zolang we niet weten of het genetisch bepaald is of dat het door je omgeving komt valt er weinig over te discussieren. Ik heb het niet zo op die mega opvallende homo's die er echt alles aan doen om aandacht te trekken en te laten zien hoe homo ze wel niet zijn (midden in de stad gaan zoenen, enz. ). Met de niet zo overdreven homo's heb ik weinig problemen zolang ze er mij maar niet mee lastig vallen.

wat is dat nu voor een argument..het mag, zolang ze MIJ maar niet lastig vallen. Moest elke vrouw zo reageren op een man die haar nafluit, dan is elke vrouw meteen een mannenhater. Als ze niet reageren, dan wordt het bekeken als een uitnodiging om haar verder lastig te vallen.
En eigenlijk zeg je 2 zaken:
1. homo's mogen elkaar niet kussen, want dan dagen ze uit
2. ze mogen jou niet lastig vallen
Laat mensen zijn wie ze zijn en behandel elkaar met respect. Als jij verliefd bent, dan zoen je toch ook in het openbaar? Waarom mag een ander dat dan niet doen? Louter omdat ze niet aan jouw 'normen en waarden' voldoen... Wie zijn wij om dat aan iemand op te leggen...

en voor de duidelijkheid: ik ben 100% hetero
 
Bovenaan