Hoeveelheid spelers verminderd?

DeletedUser65625

Guest
| Het einde van TW |

Het einde van TW, feit of fictie?

Iedereen die er circa 2 jaar geleden bij was herinnert zich mijn fantastisch topic nog over het einde van TW. Het stond vol met flagrante taalfouten, leugens en onzin. Toch kreeg het enorm veel reactie en kreeg het topic binnen een korte tijd 250 reacties en 7000 views. Helaas kwam er toen vanwege mijn wangedrag en het wangedrag van diverse andere leden in het topic een megaslotje op. Hierbij reviven we dat topic.

Wat mag hier (op een juiste manier) besproken en beargumenteert worden?
  • Wat loopt er volgens jou fout op TW?
  • Hoe kan dat opgelost worden?
  • Tips voor het bestuur?
  • Hoe en waarom zal TW stuk lopen als ze er niets aan doen?
  • Wat wil jij als lid dat er in de toekomst gebeurt?
  • Etc etc etc (BEARGUMENTEER ALLES WAT JE ZEGT)

Een laatste verduidelijking:
In dit topic zal geen enkele onzin of spam gepost worden. Meningen worden onderbouwd, en je zorgt er voor dat je mening geen schade aanricht. Maak niemand zwart, bekritiseer niet onnodig en richt geen haat tegenover mods. Gelieve het woord 'corruptie' weg te laten. Dat woord is waarschijnlijk de reden dat deze discussie 2 jaar geleden faalde. :p

Aan moderators: Indien dit topic uit de hand dreigt te lopen, verwijder dan de posts die daartoe leiden. Alleen indien het echt uit de hand is gelopen kan je deze discussie sluiten.

Met vriendelijke groeten,

Triplepain
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.283
Re: | Het einde van TW |

Innogames heeft in de loop vd jaren genoeg andere spellen uitgebracht om tribalwars 1 uit te kunnen melken tot iedereen er mee gestopt is.

Ik denk dat er niemand is die dat kan of wil ontkennen.

Overigens kan hier best een slotje op, niemand die aan bovenstaande nog iets kan veranderen. Ik vraag me alleen af wat ze in de andere communities hiervan vinden.
 
Reactiescore
1.145
Re: | Het einde van TW |

Mja ik denk dat tw er op termijn goed aan doet om community's met elkaar te verenigen.
Ik weet niet of het goed zal werken maar ik zelf zat te denken aan 1 europese tw community.
Wel denk ik dat ook voor vele spelers geldt dat ze in hun eigen community willen blijven. Niet zo zeer vanwege de taal, want ik denk dat de meeste Nederlanders en Belgen uitstekend engels kunnen. Maar omdat veel mensen al goede contacten hebben en spelers met wie ze samen spelen. Een optie zou kunnen zijn dat je voor elke taal een klein subtopic aangemaakt kan worden mits deze genoeg vertegenwoordigt is. Ook kun je bij het aanmaken van een topic in het spelers/stammen aanvragentopic een land aangeven om op deze manier wel de mogelijkheid te geven om naar spelers die de zelfde taal spreken te zoeken.
Op die manier zul je
* eindelijk weer volle werelden creëren
* stammen met gemengde nationaliteiten maar ook groepen spelers met de zelfde nationaliteit wat denk ik wel voor een leuke competitie zou kunnen zorgen.
* een actieve community met veel spelers die voor het grootste deel al een tijdje tw spelen en blijvertjes zijn.

Dit is natuurlijk wel iets wat goed gepromoot moet worden en wat helaas wel betekent dat alle kleine community's versneld zullen dood bloeden.
In feite is dit er zelfs al de .net server alleen veel spelers blijven nu nog bij hun eigen community hangen vanwege alle vrienden die hier ook spelen.
Ik ben zelf ook niet zeker of dit echt is wat ik zou willen maar wel denk ik dat het bepaalde problemen zou op lossen want voor tw heb je nu eenmaal mooi aantal actieve spelers nodig. wat nu eigenlijk al wat aan de krappe kant is want echt rimmen zoals dat vroeger kon zit er al niet meer in iets wat veel spelers op den duur wel leuk vonden om te doen.
 

DeletedUser56459

Guest
Re: | Het einde van TW |

Mja ik denk dat tw er op termijn goed aan doet om community's met elkaar te verenigen.
Ik weet niet of het goed zal werken maar ik zelf zat te denken aan 1 europese tw community.
Wel denk ik dat ook voor vele spelers geldt dat ze in hun eigen community willen blijven. Niet zo zeer vanwege de taal, want ik denk dat de meeste Nederlanders en Belgen uitstekend engels kunnen. Maar omdat veel mensen al goede contacten hebben en spelers met wie ze samen spelen. Een optie zou kunnen zijn dat je voor elke taal een klein subtopic aangemaakt kan worden mits deze genoeg vertegenwoordigt is. Ook kun je bij het aanmaken van een topic in het spelers/stammen aanvragentopic een land aangeven om op deze manier wel de mogelijkheid te geven om naar spelers die de zelfde taal spreken te zoeken.
Op die manier zul je
* eindelijk weer volle werelden creëren
* stammen met gemengde nationaliteiten maar ook groepen spelers met de zelfde nationaliteit wat denk ik wel voor een leuke competitie zou kunnen zorgen.
* een actieve community met veel spelers die voor het grootste deel al een tijdje tw spelen en blijvertjes zijn.

Dit is natuurlijk wel iets wat goed gepromoot moet worden en wat helaas wel betekent dat alle kleine community's versneld zullen dood bloeden.
In feite is dit er zelfs al de .net server alleen veel spelers blijven nu nog bij hun eigen community hangen vanwege alle vrienden die hier ook spelen.
Ik ben zelf ook niet zeker of dit echt is wat ik zou willen maar wel denk ik dat het bepaalde problemen zou op lossen want voor tw heb je nu eenmaal mooi aantal actieve spelers nodig. wat nu eigenlijk al wat aan de krappe kant is want echt rimmen zoals dat vroeger kon zit er al niet meer in iets wat veel spelers op den duur wel leuk vonden om te doen.


Kleine werelden is net het doel van tribalwars. Ze kunnen een wereld net zoals vroeger heel lang open laten voor nieuwe spelers en de overwinningsvoorwaaren zetten op 100% van de dorpen bezitten.
Dan krijg je weer gewoon een volle wereld neem ik aan.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.283
Re: | Het einde van TW |

Zolang de PA features blijven is er niets dat het probleem oplost.
 

DeletedUser13565

Guest
Re: | Het einde van TW |

Het einde van TW is een feit maar geen probleem en hoeft dus niet opgelost te worden.
 
Reactiescore
2.496
Aangezien er recent al een topic van was bij deze samengevoegd. :)
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.283
Re: | Het einde van TW |

Het einde van TW is een feit maar geen probleem en hoeft dus niet opgelost te worden.

Precies, we hebben een mooie tijd gehad en kunnen dat nu makkelijk achter ons laten ;)
 

DeletedUser53052

Guest
De PA functies zijn echt niet hét probleem hoor. De gameplay is gewoon verouderd, browserspellen worden steeds minder gespeeld & de komst van de apps hebben het er ook niet beter op gemaakt. Aan alles komt een einde, ook aan games.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.283
Tuurlijk tuurlijk, maar pa features waren de nekslag.

Hoeveel honderden mensen zijn er wel niet geweest met anti pa features profielfotso of die bezwoeren niet meer te spelen. Of die zelfs stammen gingen oprichtne om mensen die ze gebruikten neer te halen.

Ik ben ook gestopt iig vanwege die functies.
 

DeletedUser65625

Guest
Stack heeft ons 2,5 jaar geleden gewaarschuwd en getoond hoe negatief de leden stonden tegenover nieuwe functies en implementaties, we hebben niet willen luisteren, tja.
 

DeletedUser53052

Guest
Maar blijven spelers bewust weg vanwege deze PA functies ? Zelfs al voor dat deze allemaal werden ingevoerd, was de community al aan het dalen. Al vanaf W14 geraakte de kaart niet meer volledig gevuld, de tijd waarin als betalende functie alleen nog maar het reguliere PA-account bestond. Ik denk dat de hoofdzaak van de dalende interesse gewoon de al eerder opgesomde factoren zijn. Tenslotte hebben bijna alle games tegenwoordig betalende functies, van apps tot console games. Blijven mensen weg van FIFA omdat je packs kan kopen ? Weg van shootergames zoals COD/BF waar je premium kan kopen ? Ook in de meeste apps tegenwoordig zit wel één of andere betalende functie om coins/points en weet ik veel wat nog allemaal te kopen. Mensen van oudere werelden stoppen nadat de wereld is afgelopen omdat ze het beu zijn, niet per see omdat ze tegen de PA functies zijn op de nieuwere werelden.

Ik snap ook je intentie niet echt, Triplepain. Je bent net terug van enkele jaren weggeweest en meteen vat je deze discussie weer aan ? Wat is je persoonlijke motivering om deze discussie te voeren ? Speel je het spel überhaupt wel ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
57
Belangrijke discussie dit. Heb hier zelf ook over nagedacht. Wat is de reden dat ik weer actief speel, en wat is de reden waarom TW zo krimpt? Een hoop zaken zijn al genoemd, de opkomst van apps etc. Heb nog een paar toevoegingen.

Zoals Duckje al aangaf is TW een onvriendelijk spel voor beginners. Het is in zekere zin geen spel met meerdere levens. Wanneer je als beginneling eens wil kijken of je dit een leuk spel vind en 3x per dag inlogd om je dorpje uit te bouwen, kun je er van uit gaan dat je snel ge-edeld wordt. De stap om dan opnieuw te beginnen is groot.

Wat naar mijns inzien een enorme wending in het spel te weeg heeft gebracht, en wat ik eigenlijk niet genoemd hoor, is de in de loop der tijd sterk toegenomen importantie van farmen. Dit zorgt er voor dat ervaren/actieve spelers veel sneller groeien dan een beginneling, waardoor die sneller weggespeeld wordt.

Uiteindelijk is voor mij, en voor heel veel spelers denk ik, de reden waarom TW aantrekkelijk blijft het tactische en sociale gedeelte. Het samenwerken met je stam (TRIBALwars) en de contacten die je daarin opbouwt. Om nieuwe spelers te binden moet dit onderdeel, het belang hiervan, vergroot worden. Noem het een unique selling point.

Hierbij kom ik weer terug op het belang van farmen, doordat je daarmee zo'n grote voorsprong opbouwt als actieve farmer kan je niet alleen erg snel de beginnelingen "wegjagen". Maar beperk je ook sterk het "samenwerk" effect. Als ego extreem-farmer speler kan je makkelijk een stam vol noobs (potentiële actieve spelers) wegvagen door je farm-voorsprong. Daarnaast maakt dit het spel ook gewoon horizontaler. Het spel verliest aan diepgang door voorsprong te kunnen opbouwen door grote activiteit en veel klikken.

Is deze ontwikkeling terug te draaien? Nee voor een groot gedeelte niet denk ik. Er zijn maar weinig spelers meer die zich echt een tijd kunnen herinneren waarin farmen amper een rol speelde. Het bannen van scripts, de FA weghalen etc. zouden ingrepen zijn waarmee je de actieve gebruikers (community, ook een belangrijk onderdeel voor het voortbestaan van TW) wegjaagt.

Een idee waarmee dit op een tolereerbare manier de weerstand kan worden gecounterd en het belang van farmen (en daarmee de kansen voor het binden van beginners vergroten) te verkleinen is door op nieuwe werelden, met zeg eens, drie dorpen te beginnen. Van rond de 1500 punten ofzo. Bij de invoer hiervan moet er wel worden nagedacht of dit met een lichte exponentiële (met grenswaarde) daling van de edelmankosten gepaard moet gaan. Dit om er voor te zorgen dat je niet eindeloos bezig bent met barbarendorpen te edelen.

Voordelen:
- "meerdere kansen", na één dorp verliezen is niet gelijk de stap om door te spelen heel groot
- samenwerken (het leuke aan TW!) wordt in de beginfase belangrijker; je kan makkelijker een vuist maken tegen de wat ervarenere spelers
- de map zit weer vol :)

Nadeel:
- kost waarschijnlijk meer serverruimte
 
Reactiescore
1.145
Dat nadeel zou wel mee vallen vroeger zaten de werelden ook gewoon vol :p
of het de samenwerking vergroot in het begin betwijfel ik echter juist omdat je 3 dorpen hebt kun je nu zelf effectiever te werk gaan je kunt nu namelijk zowel off als def maken en bent dus veel minder afhankelijk van andere spelers.
Dat wil niet zegen dat ik het een slecht idee vind in tegen deel ik denk dat als je de tutorial er ook op aan past en spelers gelijk leert dat ze met verschillende dorpen effectiever te werk kunnen gaan. (off/def dorpen) denk ik dat dit al een goede stap is om langer voort te kunnen bestaan ook leg je hier gelijk al meer de nadruk op het maken van troepen zorg ook dat dat meer aan bod komt in de tutorial zodat beginnende spelers zich er van bewust zijn dat ze meer aandacht aan troepen moeten besteden.
Hier bij zou je ook nog is een limitedhaul kunnen doen. Ook hier moet je de beginnende speler op wijzen dat het verstandig is elke dag die limiet te halen en hoe ze dat moeten doen. op die manier komen ze ook in aanraking met farmen zonder dat het te veel tijd kost en het spel te saai is. Wel zou ik de premium functie gs'en kopen ook aan passen op een limitedhaul wereld immers kun je daar mee een veel grotere voorsprong krijgen als daar niet ook een limiet op zit. Ik vrees alleen niet dat ze dat gaan doen maar goed lijkt mij wel slim mochten ze dat doen.
 

DeletedUser7072

Guest
Het is vrij 'normaal' dat een spel na al deze tijd steeds minder trekt en bijna alle oorzaken gegeven in dit topic zijn zeker een bijdrage.

Bedenk jezelf zeker en vast dat TribalWars bijna 11 jaar oud is, TribalWars.nl tikt ook al 8 jaar aan en is dus in een 'gaming-tijdperk' nog net niet retro ;)

TribalWars.nl is nooit een spel geweest dat 'goed' was voor beginnelingen, dat had zijn charmes maar is 1 van de grootste valkuilen. Denk dus volgende keer als je iemand edelt dat deze speler voor 50% kans niet terug zal komen. Natuurlijk hoort dat erbij, maar daarom echter verbeteringen/toevoegingen zoals de burgerwacht en de casual-wereld

Het is nu wel veel slechter voor de beginneling dan een aantal jaar geleden, en die verbeteringen waarover je praat zijn slechts cosmetisch en hebben amper een significant effect. Als beginneling kun je beter in continent 51 beginnen met geleidelijk oplopende spelers in punten als je naar de kern gaat, in plaats van dat je of in de overactieve kern moet beginnen of een buurman hebt die zo groot is dat je die nooit meer kan inhalen ;)

Vroeger leerde de noobs spelen in de rim, en werden de dommere noobs ingemaakt door de slimmere noobs. Dat is duidelijk niet meer het geval.

Wat de 'nieuwe' genre gamers ook zijn is ongeduldig, Als het te lang duurt zijn ze weg want andere spellen gaan allicht sneller. Daarom enkele verbeteringen zoals vernieuwde bouwtijden bij de start van het spel, Direct afbouwen en bouwtijd halveringen.

Lol verbeteringen noem je dat :D

Leuke marketingpraatjes, maar dat gaat enkel om het geld, en geeft degene die er meer geld in steken een groter voordeel wat mensen juist wegjaagt. Dan kun je beter speeds aan bieden voor dat type gamers ;)

En uiteindelijk moet je zowel meegaan met de markt als je eigen spel rendabel houden. Laten we heel eerlijk zijn dat zonder de toevoegingen zoals bouwtijdhalveringen, GS bonussen etc TribalWars 'niet' zou overleven. Waar ik zeker begrip ervoor heb dat niet iedereen dat leuk vindt blijf ik erbij dat het niet per se noodzakelijk is om als speler te overleven en daarnaast doet het TribalWars.nl team zijn best om alternatieven te geven zoals de klassieke wereld.

Vanuit een COMA standpunt kan ik zeggen dat we de afgelopen 3 jaar het spelersaantal stabiel hebben kunnen houden en we nu na de zomer aan een stijging bezig zijn. Wat allemaal normaal is. Je kan op dit punt echt niet meer verwachten dat we 100.000en spelers gaan aantrekken ;).

De werelden zijn alleen nog maar kleiner geworden...

Juist omdat we zo oud zijn en gebruikers sneller voor nieuwere spellen kiezen is er ook nog weinig zinvol om actief reclame te maken voor TribalWars. Dit betekent niet dat dat er niet is, We hebben her en der nog 'cross-selling' reclame, dit is dan bijvoorbeeld op een ander spel dat personen zich voor Tribal Wars moeten registreren om daar een bonus te krijgen. In veel gevallen blijven deze spelers ook wat langer plakken.

Laat ik hier dan ook verder aan toevoegen dat er nooit veel reclame gemaakt is voor TribalWars maar het voornamelijk mond-op-mond reclame was, het staat iedereen dan ook nu nog steeds vrij om al zijn vrienden uit te nodigen voor het spel. Als iedereen er 5 uitnodigt? ;)

Klopt, maar veel mensen zijn er snel op uitgekeken, zeker als er zo weinig ruimte(letterlijk en figuurlijk) is voor beginners om zich te ontplooien.

Een andere oorzaak van de stoppende spelers is het ellenlang doorgaan van werelden, vervelend en tijdslopend. sneller eindigen zou voor velen betekenen dat ze ook weer op een nieuwe wereld gaan spelen en dat gebeurt nu niet.

Dit is enkel relevant voor het neusje van de zalm onder de topspelers, die uiteraard oververtegenwoordigd zijn op dit forum. De meeste spelers halen het nooit tot het einde van een wereld of komen daar zelfs maar bij in de buurt. Met velen praten we hier hooguit over tientallen, misschien iets over de honderd mensen maar echt niet over duizenden spelers.

Om dan de positieve kant op te gaan, de kant die je zeker niet kan vergeten. De TribalWars.nl community is 1 van de betere van alle InnoGames communities. Hoewel de actieve forumgebruikers zakken staan we nu op 1.785 actieve forumgebruikers.

Ik raad je in 1 van deze fora een forum te zoeken waar we voor onderdoen:

Dat is mooi, en ik ben ook onderdeel van die community. Maar dat gaat niet echt over tribalwars he, op het vrije forum spelen de meeste mensen al lang geen tw meer en in het spellenforum zijn we vooral bezig met WvW en andere spellen. Bovendien neemt zelfs daar de activiteit enorm af, om nog maar niet te spreken over het serieus vrij forum waar we heerlijke discussies hebben gehad.

We doen onder voor TribalWars Brazilië en Polen in termen van Actieve forumgebruikers. Wat echt niet slecht is ;)
P.S. ik heb niet elk forum van elk spel gechecked, dat staat jouw vrij. Deze fora zijn onze grootste 'competitors' op basis van actieve forumgebruikers/actieve spelers

Verder zijn er veel spelers 'groot' geworden met TribalWars, ikzelf doe het nu al 7 jaar en heb gebruikers gezien die begonnen als tiener maar nu volwassen zijn, het is logisch dat het op een gegeven moment ophoud voor mensen... Je kan je niet eeuwig binden aan een online spel, het doet mij echter plezier dat we, als community, wel effect hebben gehad op deze mensen want iedereen die hier lid is geweest heeft op een bepaald vlak wel iets geleerd. Gaande van trollen tot beter communiceren tot Politiek en Propaganda.

Probleem is natuurlijk de nieuwe aanwas. TW is gewoon stervende, durf dit dan ook toe te geven.

Ja, TribalWars zal op een gegeven moment ophouden, maar dat is nog niet voor morgen...

Maar troost je, in al deze topics gingen ze er ook vanuit dat het snel gedaan zou zijn.

Realistisch mogen we ons aan het volgende verwachten:
  • Oude werelden sluiten stuk voor stuk
  • Onvoldoende starters op oude + Nieuwe werelden waardoor het starten van een wereld niet zinvol is
  • Uitdoven van de community, e.g. werelden laten aflopen tot ze allemaal opgehouden zijn.

Wat naar mijn persoonlijke schatting nog best wel even kan duren. Desalniettemin staan we open voor ideeën hoe we vanuit de community leven in de spelers kunnen blazen.

Mvg,
Duckje

Het is ook geen snelle dood, het is een vuurtje dat langzaam uitdooft.

zolang je je troepen niet sterker kunt maken zijn de pp functies nog te overwinnen

2 mensen met vergelijkbare skills zijn niet meer aan elkaar gewaagd als de een heel veel pp gebruikt en de ander niet. Iemand moet superieure skills t.o.v. de ander hebben om toch nog te winnen, al gebruikt hij niet/nauwelijks pp functies.

Kijk naar W49, mensen komen de beginnersbescherming uit met 3k punten. Dit is niet normaal meer, en hier valt gewoon niet tegenop te spelen als je er niet zoveel aan uitgeeft. Ik denk dat het erger is geworden dan toen dit topic begon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.367
Kijk naar W49, mensen komen de beginnersbescherming uit met 3k punten. Dit is niet normaal meer, en hier valt gewoon niet tegenop te spelen als je er niet zoveel aan uitgeeft. Ik denk dat het erger is geworden dan toen dit topic begon.

Wow, wat een post op een dood topic :p

Sinds een aantal werelden zijn de mensen die er 10000en pp punten in gooien heel erg gegroeid, ook zijn de werelden NOG kleiner geworden dus merk je het eerder :(
Maar het argument van onze mods/cms dat "iedereen" een wereldje kan sparen en de volgende kan uitgeven is ook een hele sterke hoor!
 

DeletedUser67517

Guest
TribalWars wordt helemaal uitgemolken. Om goed te kunnen starten moet je PP spenderen, dit is geen bullshit. Dit is een feit. Wanneer je kijkt naar nieuwe werelden zoals Wereld 47 en dan vooral de No Haul/Limited haul werelden zie je dat de mensen die geen PP gespendeerd hebben ontiegelijk achterblijven op diegene die als een dwaas PP heeft lopen gooien.
In tegenstelling van wat Duckje hier boven benoemd, is dit niet goed voor de nieuwere spelers. Zij zijn nog niet bekend met TribalWars en hebben al snel de indruk dat ze er slecht in zijn, omdat ze zover achter lopen.

In den beginnen van de PP-functies en dan met name het kopen op de markt, zag je dit probleem maar bij enkele accounts terug komen. Bij 5 a 10 accounts op een wereld, waar al snel korte metten mee gemaakt werd, omdat er meestal noobs op speelden. Tegenwoordig pakken ook steeds meer ''pro's'' dit voordeeltje mee, waardoor ze eigenlijk bovennatuurlijk stijgen boven de rest in zowel kwalitatief als kwantitatief opzicht.
Ik vraag me dan oprecht af, ziet de CoMa/Innogames dit niet, of willen ze het niet zien. Ik denk het laatste.
Er wordt ontzettend veel geld mee verdient, maar wat ze niet beseffen is dat dit enkel en alleen op korte termijn zal zijn. Zoals Noah ook al zei in 2014; Innogames heeft genoeg games ontwikkeld/gekocht om het klappen van TribalWars 1 op te kunnen vangen. Uitmelken en dood laten bloeien lijkt het devies te zijn.

Hier heb ik enkele voorbeelden van;
1.) Steeds vaker terugkomend fenomeen van het rad.
2.) GS kunnen kopen met PP
3.) De trigger op 1 April om het algemeen forum te sluiten (Wat zijn de reacties hier op?)
4.) Het niet meer of nauwelijks verder ontwikkelen van TribalWars.

Vergeet absoluut het rad niet te vermelden wanneer het om voordelen gaat. Je kan er met grote accounts enorm veel DEF/Off mee besparen. Iets wat gewoon niet meer leuk is.

Zo langzamerhand begin ook ik het beu te worden. En heb al enkele keren gedacht aan stoppen met TribalWars en met mij vele anderen.
Werelden worden te klein, en starten in de top 50 lukt alleen nog maar wanneer je als een gek PP begint te gooien.
Ook noobs zien dit, en als ik de afgelopen werelden begonnen zou zijn, zou ik ook na twee weken het spel wel links hebben laten liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7072

Guest
Wow, wat een post op een dood topic :p

Sinds een aantal werelden zijn de mensen die er 10000en pp punten in gooien heel erg gegroeid, ook zijn de werelden NOG kleiner geworden dus merk je het eerder :(
Maar het argument van onze mods/cms dat "iedereen" een wereldje kan sparen en de volgende kan uitgeven is ook een hele sterke hoor!

Je kan al dat geld nog beter uitgeven in het casino, dan heb je tenminste nog een kans dat je er iets voor terug krijgt ;)
 
Reactiescore
1.367
Je kan al dat geld nog beter uitgeven in het casino, dan heb je tenminste nog een kans dat je er iets voor terug krijgt ;)

Sinds W38 uit is heb ik geen PP meer gekocht, doen anderen wel voor me :p
Al zou ik toch liever 400pp/maand kopen dan dat er een premium beurs is
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Ik vraag me dan oprecht af, ziet de CoMa/Innogames dit niet, of willen ze het niet zien. Ik denk het laatste.

Dit is inderdaad iets waar ik precies het zelfde over denk, je moet als innogames toch inzien dat je beginnende spelers afschrik met de mogelijke pp functies... Het erge vind ik nog dat dit dus blijkbaar al jaren bekend is bij de spelers. Maar dat innogames het blijkbaar nog steeds een goed idee vindt...
 
Bovenaan