Hoeveelheid spelers verminderd?

DeletedUser

Guest
Ik weet niet ik vond deze vraag niet helemaal waardig voor het vragen forum maar.

Het verschil tussen de hoeveelheid dorpen in bijvoorbeeld wereld 12 en wereld 39 is zo absurd groot. Ik was in wereld 12 eigenlijk nog best een relatief nieuwe speler (mn 3de wereld ofzo) maar heb toch bijna 3miljoen punten weten te halen. Ik speel nu sinds een jaar weer tribalwars en ik zat eens te denken, jeetje hoe heb ik ooit 3miljoen kunnen halen de mensen die daar nu naar toe streven zijn echt ervaren en extreem actief. Toen ging ik eens kijken naar de kaarten van beide werelden en ik ontdekte dat die van wereld 12 meer dan 4x zo groot is..

Wereld 12 heeft welgeteld 342.817 dorpen terwijl wereld 39 er maar 77.740 heeft. Ik vind dit persoonlijk heel erg jammer omdat het eigenlijk wel leuker is om gewoon zo een enorme wereldkaart te hebben. De top spelers op wereld 12 eindigde met +/- 80miljoen punten en +/- 8000 dorpen.

Nu kan ik me niet meer herinneren hoe die wereld precies gegaan is, het was toch niet dat daar per speler 4 bbdorpen op de kaart kwamen toch? Betekend dat, dat daar gewoon nog zoveel meer mensen speelden die zich nu allemaal afgezet hebben van tribalwars? Zou wel erg jammer zijn. Zal onder andere ook wel komen omdat de verschillen tussen voor tribalwars betalen en niet voor tribalwars betalen een stuk minder groot waren, ik bedoel je kunt nu fucking grondstoffen kopen met p.p. xD, belachelijk.. maarja...
 
Reactiescore
463
Het zoveelste topic :p

Om het kort uit te leggen waarom er minder spelers zijn:

- TW is grafisch gezien niet meer aantrekkelijk voor 2014

- PP voor GS is voor vele oude spelers een "not-done" actie geweest van TW

- De Game-play van TW is al jaren hetzelfde. Als je eenmaal 100 dorpen hebt, dan zul je elke dag hetzelfde doen.

- TW 2 is uit, hoewel die in de community van TW 1 niet erg goed viel.
 

DeletedUser

Guest
Het zoveelste topic :p

Om het kort uit te leggen waarom er minder spelers zijn:

- TW is grafisch gezien niet meer aantrekkelijk voor 2014

- PP voor GS is voor vele oude spelers een "not-done" actie geweest van TW

- De Game-play van TW is al jaren hetzelfde. Als je eenmaal 100 dorpen hebt, dan zul je elke dag hetzelfde doen.

- TW 2 is uit, hoewel die in de community van TW 1 niet erg goed viel.

Dat het grafisch gezien niet aantrekkelijk is, lijkt mij niet zo'n probleem. Ik vind het tenminste geen probleem.

Gameplay is bij vrij veel spellen hetzelfde? Fifa, hetzelfde doel, alleen elke keer verloopt het anders. League of Legends, zelfde doel elke keer, elke keer verloopt het anders. En bij TW is dit principe hetzelfde. Terwijl Fifa en League of Legends erg succesvol. Denk dat de gameplay van TW niet veel mensen aantrekt, veel online achter je pc wil je hoog in de rank staan.
 
Reactiescore
463
Dat het grafisch gezien niet aantrekkelijk is, lijkt mij niet zo'n probleem. Ik vind het tenminste geen probleem.

Gameplay is bij vrij veel spellen hetzelfde? Fifa, hetzelfde doel, alleen elke keer verloopt het anders. League of Legends, zelfde doel elke keer, elke keer verloopt het anders. En bij TW is dit principe hetzelfde. Terwijl Fifa en League of Legends erg succesvol. Denk dat de gameplay van TW niet veel mensen aantrekt, veel online achter je pc wil je hoog in de rank staan.

FIFA komt ieder jaar met een ander spel, TW heeft enkel wat magere updates. Verder heeft FIFA zoveel verschillende game-play's dat je je wel blijft vermaken.

TW is gewoon oud geworden. Mensen spelen dit soort spelen omdat ze beter willen zijn dan hun vrienden, alleen die vrienden zitten hier niet meer.
 

DeletedUser

Guest
FIFA komt ieder jaar met een ander spel, TW heeft enkel wat magere updates. Verder heeft FIFA zoveel verschillende game-play's dat je je wel blijft vermaken.

TW is gewoon oud geworden. Mensen spelen dit soort spelen omdat ze beter willen zijn dan hun vrienden, alleen die vrienden zitten hier niet meer.

ja oke, fifa en tw wel klein verschillendje.

Maar zoals je zegt de vrienden zitten er niet meer, of gewoon de tribalwarsspeler is weg. En dat komt voor 90% door PP-functies die je voorheen beschreef. En de andere 10% zijn dan de drie overige redenen.
 

DeletedUser63648

Guest
Denk dat de gameplay van TW niet veel mensen aantrekt, veel online achter je pc wil je hoog in de rank staan.

Dat denk ik ook. Een potje fifa is 15 minuten (max), daarna is er een winnaar bekend.

Dat is denk ik de belangrijkste reden. Reden 2 is dat de advertising voor Tribal Wars al lange tijd zwaar verminderd is (andere spellen worden nu gepromoot). Tenslotte de PP functies die de oude spelers hebben weggejaagd en nieuwe spelers afschrikken. Hierdoor is een vicieuze circel onstaan.

Overigens, 3 miljoen is nu nog steeds niet heel bijzonder.
 

DeletedUser

Guest
Tsja dat krijg je als tw iedere keer een nieuwe wereld opent terwijl de vorrige bij lange na niet vol is. T is toch wat dat ze zo snel mogelijk nieuwe werelden willen starten, = meer $ ofc.

Ennuh, de meeste oud spelers die ik ken zijn toch gestopt uiteindelijk vanwege de pay to win praktijken. Dat is ook een demotiverende factor voor de oude garde.
 

DeletedUser

Guest
Is het ook niet zo dat het aantal 'noobs' ook steeds minder word wanneer de werelden kleiner worden ?
Eerst kon je in de buitenste continenten je nog wel een beetje verstoppen van het grote geweld van de top stammen maar omdat de ruimtes kleiner zijn is dit ook lastiger.
 
Reactiescore
1.367
Is het ook niet zo dat het aantal 'noobs' ook steeds minder word wanneer de werelden kleiner worden ?
Eerst kon je in de buitenste continenten je nog wel een beetje verstoppen van het grote geweld van de top stammen maar omdat de ruimtes kleiner zijn is dit ook lastiger.

Dat gaat al niet meer, tegenwoordig moet je of HEEL veel pp inzetten om nog in de rim te kunnen starten en het ergens te schoppen, of je moet vriendjes hebben :S
 
Reactiescore
2.496
Het is vrij 'normaal' dat een spel na al deze tijd steeds minder trekt en bijna alle oorzaken gegeven in dit topic zijn zeker een bijdrage.

Bedenk jezelf zeker en vast dat TribalWars bijna 11 jaar oud is, TribalWars.nl tikt ook al 8 jaar aan en is dus in een 'gaming-tijdperk' nog net niet retro ;)

TribalWars.nl is nooit een spel geweest dat 'goed' was voor beginnelingen, dat had zijn charmes maar is 1 van de grootste valkuilen. Denk dus volgende keer als je iemand edelt dat deze speler voor 50% kans niet terug zal komen. Natuurlijk hoort dat erbij, maar daarom echter verbeteringen/toevoegingen zoals de burgerwacht en de casual-wereld

Wat de 'nieuwe' genre gamers ook zijn is ongeduldig, Als het te lang duurt zijn ze weg want andere spellen gaan allicht sneller. Daarom enkele verbeteringen zoals vernieuwde bouwtijden bij de start van het spel, Direct afbouwen en bouwtijd halveringen.

En uiteindelijk moet je zowel meegaan met de markt als je eigen spel rendabel houden. Laten we heel eerlijk zijn dat zonder de toevoegingen zoals bouwtijdhalveringen, GS bonussen etc TribalWars 'niet' zou overleven. Waar ik zeker begrip ervoor heb dat niet iedereen dat leuk vindt blijf ik erbij dat het niet per se noodzakelijk is om als speler te overleven en daarnaast doet het TribalWars.nl team zijn best om alternatieven te geven zoals de klassieke wereld.

Vanuit een COMA standpunt kan ik zeggen dat we de afgelopen 3 jaar het spelersaantal stabiel hebben kunnen houden en we nu na de zomer aan een stijging bezig zijn. Wat allemaal normaal is. Je kan op dit punt echt niet meer verwachten dat we 100.000en spelers gaan aantrekken ;).

Juist omdat we zo oud zijn en gebruikers sneller voor nieuwere spellen kiezen is er ook nog weinig zinvol om actief reclame te maken voor TribalWars. Dit betekent niet dat dat er niet is, We hebben her en der nog 'cross-selling' reclame, dit is dan bijvoorbeeld op een ander spel dat personen zich voor Tribal Wars moeten registreren om daar een bonus te krijgen. In veel gevallen blijven deze spelers ook wat langer plakken.

Laat ik hier dan ook verder aan toevoegen dat er nooit veel reclame gemaakt is voor TribalWars maar het voornamelijk mond-op-mond reclame was, het staat iedereen dan ook nu nog steeds vrij om al zijn vrienden uit te nodigen voor het spel. Als iedereen er 5 uitnodigt? ;)

Een andere oorzaak van de stoppende spelers is het ellenlang doorgaan van werelden, vervelend en tijdslopend. sneller eindigen zou voor velen betekenen dat ze ook weer op een nieuwe wereld gaan spelen en dat gebeurt nu niet.

Om dan de positieve kant op te gaan, de kant die je zeker niet kan vergeten. De TribalWars.nl community is 1 van de betere van alle InnoGames communities. Hoewel de actieve forumgebruikers zakken staan we nu op 1.785 actieve forumgebruikers.

Ik raad je in 1 van deze fora een forum te zoeken waar we voor onderdoen:

We doen onder voor TribalWars Brazilië en Polen in termen van Actieve forumgebruikers. Wat echt niet slecht is ;)
P.S. ik heb niet elk forum van elk spel gechecked, dat staat jouw vrij. Deze fora zijn onze grootste 'competitors' op basis van actieve forumgebruikers/actieve spelers

Verder zijn er veel spelers 'groot' geworden met TribalWars, ikzelf doe het nu al 7 jaar en heb gebruikers gezien die begonnen als tiener maar nu volwassen zijn, het is logisch dat het op een gegeven moment ophoud voor mensen... Je kan je niet eeuwig binden aan een online spel, het doet mij echter plezier dat we, als community, wel effect hebben gehad op deze mensen want iedereen die hier lid is geweest heeft op een bepaald vlak wel iets geleerd. Gaande van trollen tot beter communiceren tot Politiek en Propaganda.

Ja, TribalWars zal op een gegeven moment ophouden, maar dat is nog niet voor morgen...

Maar troost je, in al deze topics gingen ze er ook vanuit dat het snel gedaan zou zijn.

Realistisch mogen we ons aan het volgende verwachten:
  • Oude werelden sluiten stuk voor stuk
  • Onvoldoende starters op oude + Nieuwe werelden waardoor het starten van een wereld niet zinvol is
  • Uitdoven van de community, e.g. werelden laten aflopen tot ze allemaal opgehouden zijn.

Wat naar mijn persoonlijke schatting nog best wel even kan duren. Desalniettemin staan we open voor ideeën hoe we vanuit de community leven in de spelers kunnen blazen.

Mvg,
Duckje
 

DeletedUser

Guest
Het zoveelste topic :p

Om het kort uit te leggen waarom er minder spelers zijn:

- TW is grafisch gezien niet meer aantrekkelijk voor 2014

- PP voor GS is voor vele oude spelers een "not-done" actie geweest van TW

- De Game-play van TW is al jaren hetzelfde. Als je eenmaal 100 dorpen hebt, dan zul je elke dag hetzelfde doen.

- TW 2 is uit, hoewel die in de community van TW 1 niet erg goed viel.

dat grafische shit is de grootste bulshit ooit, dat is al meerdere keren 'geupdated' maar dat heeft nooit echt wat toegevoegd,
PP is de grootste oorzaak,
gameplay 'hetzelfde' ? De gameplay is wat je er zelf van maakt ;) Bovendien zijn daar ook genoeg verschillen in betreft de instellingen.

Tw2, lol. De serieuze spelers gaan daar niet eens aan beginnen lijkt mij. TW2 is nog wel de laatste doodsteek voor tw1, maar tw2 zal zelf nooit echt populair worden denk ik.
 

DeletedUser

Guest
De redenen voor mij om te stoppen waren:

Binnen het mod team werd (af en toe) info uitgewisselt over spelers, en dat ook weer verder gespeeld binnen de stammen waar mods inzaten, daarnaast is het idd not done om premium functies in te zetten die niet zijn in te halen door spelers die het gratis doen.

Denk aan dat je een muur hebt neergehaald, als je voldoende geld hebt kan je hem binnen een kwartier weer op lvl 20 hebben, wat best een groot voordeel is. Extra gs kopen, troepen sneller erbij krijgen is ook best wel handig.

En dan het handelaren event... Waarbij spelers letterlijk dorpjes erbij kochten met halvering & gratis gs die ze onbeperkt konden kopen.

Het spel anzich is heel prima en ook zeker levensvatbaar en tw onderscheidde zich heel lang door PA functies te hebben die je wél bij kon werken ook als je niet betaalde(kijk naar de leegloop bij travian naar bijvoorbeeld tw). Met de huidige PA functies is er gewoon een onoverbrugbaar verschil in betalende en niet betalende spelers, en is er niks meer wat tw van andere spellen onderscheid. Dan komt daar nog boven op dat het grafisch kut is, en er vrij veel willekeur is bij de wat grotere spelers m.b.t. regels handhaven.
 
Reactiescore
463
dat grafische shit is de grootste bulshit ooit, dat is al meerdere keren 'geupdated' maar dat heeft nooit echt wat toegevoegd,
PP is de grootste oorzaak,
gameplay 'hetzelfde' ? De gameplay is wat je er zelf van maakt ;) Bovendien zijn daar ook genoeg verschillen in betreft de instellingen.

Tw2, lol. De serieuze spelers gaan daar niet eens aan beginnen lijkt mij. TW2 is nog wel de laatste doodsteek voor tw1, maar tw2 zal zelf nooit echt populair worden denk ik.

Want jij vind TW1 grafisch zo goed? Dit spel was in 2008 grafisch goed, maar loopt nu echt aan de feiten aan. Dat er nog steeds geen chat, full screen, of uberhaubt een bewegende animatie in dit spel zit is echt onzin. Maar goed, het is lastig om te wijzigen, aangezien dat de oude garde weer gaat zeuren.

Dat het spel te duur word vind ik onzin. €10 betalen per maand voor een spel wat je dagelijks speelt, is dat nou zo drama? Dan heb je er ook niet veel voor over. De stroom en je internet abonnement is een stuk duurder...

De Tribalwars.nl spelers zijn de beste spelers die Innogames ooit gehad heeft, we krijgen ook niet voor niks een opvolger (Die dan niet in de smaak valt). Spelers zoals ik zijn allang gestopt, maar blijven gewoon aan het AF hangen en zijn nog steeds bereid om mee te helpen of te denken met het spel.

Inderdaad maakt Innogames weinig tot geen reclame meer voor TW1, dat is normaal. Het spel is volgens mij al bijna 9 jaar oud (NL versie), iedereen kent het al. Zoals Duckje ook al aangaf, het is mond-op-mond reclame.

Ik zie Tribalwars echt nog niet lang dood bloeden. Dit soort topics zijn bewijzen daarvan. Spelers maken zich zorgen over hoe het spel ontwikkeld en dat is enkel goed.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Want jij vind TW1 grafisch zo goed? Dit spel was in 2008 grafisch goed, maar loopt nu echt aan de feiten aan. Dat er nog steeds geen chat, full screen, of uberhaubt een bewegende animatie in dit spel zit is echt onzin. Maar goed, het is lastig om te wijzigen, aangezien dat de oude garde weer gaat zeuren.

Dat het spel te duur word vind ik onzin. €10 betalen per maand voor een spel wat je dagelijks speelt, is dat nou zo drama? Dan heb je er ook niet veel voor over. De stroom en je internet abonnement is een stuk duurder...

De Tribalwars.nl spelers zijn de beste spelers die Innogames ooit gehad heeft, we krijgen ook niet voor niks een opvolger (Die dan niet in de smaak valt). Spelers zoals ik zijn allang gestopt, maar blijven gewoon aan het AF hangen en zijn nog steeds bereid om mee te helpen of te denken met het spel.

Inderdaad maakt Innogames weinig tot geen reclame meer voor TW1, dat is normaal. Het spel is volgens mij al bijna 9 jaar oud (NL versie), iedereen kent het al. Zoals Duckje ook al aangaf, het is mond-op-mond reclame.

Ik zie Tribalwars echt nog niet lang dood bloeden. Dit soort topics zijn bewijzen daarvan. Spelers maken zich zorgen over hoe het spel ontwikkeld en dat is enkel goed.

Ik zie echt wel bewegende animatie. :p

Maar wat maken de graphics nou uit? De graphics maken mij persoonlijk weinig uit, het gaat om het spel. En als mensen er wel moeite mee hebben begrijp ik dat niet en zou ik daar graag uitleg over hebben.
 
Reactiescore
463
Ik zie echt wel bewegende animatie. :p

Maar wat maken de graphics nou uit? De graphics maken mij persoonlijk weinig uit, het gaat om het spel. En als mensen er wel moeite mee hebben begrijp ik dat niet en zou ik daar graag uitleg over hebben.

Tja, die paar gifjes in het grafisch dorpoverzicht.. Niet echt zo heel bijzonder :) Andere spellen van Innogames zijn al zoveel beter (Zelfs Grepolis...), dat hier ook wel eens wat aan gedaan mag worden.

Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke mening.
 

DeletedUser44415

Guest
heb geprobeerd eens in te loggen op tribal wars 2 maar lijkt een raar inlogsysteem zeg... Mijn email-adres is al geregistreerd op deze tw, en blijkbaar daar ook, maar kan niet met spamoholic inloggen zoals op deze tw :mad:
 

DeletedUser

Guest
Want jij vind TW1 grafisch zo goed? Dit spel was in 2008 grafisch goed, maar loopt nu echt aan de feiten aan. Dat er nog steeds geen chat, full screen, of uberhaubt een bewegende animatie in dit spel zit is echt onzin. Maar goed, het is lastig om te wijzigen, aangezien dat de oude garde weer gaat zeuren.

Dat het spel te duur word vind ik onzin. €10 betalen per maand voor een spel wat je dagelijks speelt, is dat nou zo drama? Dan heb je er ook niet veel voor over. De stroom en je internet abonnement is een stuk duurder...

De Tribalwars.nl spelers zijn de beste spelers die Innogames ooit gehad heeft, we krijgen ook niet voor niks een opvolger (Die dan niet in de smaak valt). Spelers zoals ik zijn allang gestopt, maar blijven gewoon aan het AF hangen en zijn nog steeds bereid om mee te helpen of te denken met het spel.

Inderdaad maakt Innogames weinig tot geen reclame meer voor TW1, dat is normaal. Het spel is volgens mij al bijna 9 jaar oud (NL versie), iedereen kent het al. Zoals Duckje ook al aangaf, het is mond-op-mond reclame.

Ik zie Tribalwars echt nog niet lang dood bloeden. Dit soort topics zijn bewijzen daarvan. Spelers maken zich zorgen over hoe het spel ontwikkeld en dat is enkel goed.



De kinders van tegenwoordig willen enkel graphics, gameplay boeit ze niet. Enkel graphics boeit. Obviously. De graphics is wel de laatste waar jij je zorgen om moet maken in een browser spelletje. Als je graphics belangrijk vind zit jij bij de verkeerde spellen te kijken. Sluit die browser van je.
 
Bovenaan