Hoe goed ben je eigenlijk ?

DeletedUser47947

Guest
hmm dat punt van "niet realistisch" wb stammen oda. Neem dan een gemiddelde van het totaal en de in TW vermeldde hoeveelheid. Een stam die lang bestaat dient wat mij betreft een hoger cijfer te hebben.
 

DeletedUser

Guest
Sir, kan je mij trouwens ook even een score geven (bereken hem morgen ochtend na 8 uur okee :D?)

Alvast bedankt :D
 

DeletedUser

Guest
hmm dat punt van "niet realistisch" wb stammen oda. Neem dan een gemiddelde van het totaal en de in TW vermeldde hoeveelheid. Een stam die lang bestaat dient wat mij betreft een hoger cijfer te hebben.

Daar haal je punt aan waar ik ook mee zat, echter met de ingame lijst worden dan wel de dorpen van nieuwe leden meegerekend, maar niet de ODA.
lijst van beiden plaatsen misschien een optie ?

Op die manier is de gemiddelde score van de leden te zien (stats) en de score aan de hand van de ODA van de stam opzich (ingame).

Wat ook een optie is:

De stam ODA (ingame lijst) afwegen tegen totale positieve overnames van de stam, op die manier is het zichtbaar hoeveel troepen er zijn overwonnen per positief overgenomen (negatief overgenomen = verloren) dorp.
Dit schept waarschijnlijk (puur naar de stam zelf gekeken) de meest realistische situatie.
deze wijze kan btw enkel ODA : dorpen weergeven, ODA : punten kan ik onmogelijk weergeven met deze wijze.

Graag even wat reacties wat de voorkeur heeft:

1. Alle dorpen afwegen tegen stam ODA
2. Alle dorpen afwegen tegen totaal ODA leden
3. Alle door de stam positief overgenomen dorpen afwegen tegen stam ODA
4. 1 en 2 tonen
5. 2 en 3 tonen
6. 1, 2 en 3 tonen

De optie met de meeste voorkeur zal ik dan voortaan gaan plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser47947

Guest
Daar haal je punt aan waar ik ook mee zat, echter met de ingame lijst worden dan wel de dorpen van nieuwe leden meegerekend, maar niet de ODA.
lijst van beiden plaatsen misschien een optie ?

Op die manier is de gemiddelde score van de leden te zien (stats) en de score aan de hand van de ODA van de stam opzich (ingame).

Wat ook een optie is:

De stam ODA (ingame lijst) afwegen tegen totale positieve overnames van de stam, op die manier is het zichtbaar hoeveel troepen er zijn overwonnen per positief overgenomen (negatief overgenomen = verloren) dorp.
Dit schept waarschijnlijk (puur naar de stam zelf gekeken) de meest realistische situatie.

Graag even wat reacties wat de voorkeur heeft:

1. Alle dorpen afwegen tegen stam ODA
2. Alle dorpen afwegen tegen totaal ODA leden
3. Alle door de stam positief overgenomen dorpen afwegen tegen stam ODA
4. 1 en 2 tonen
5. 2 en 3 tonen
6. 1, 2 en 3 tonen

De optie met de meeste voorkeur zal ik dan voortaan gaan plaatsen.


Misschien een combinatie van 2 en 3?

gemiddelde van die twee moet toch een redelijk acurate score geven.
 

DeletedUser

Guest
optie 7. alle dorpen afwegen tegen gemiddelde van stam ODA en ODA van alle leden (sorry vergeten er bij te vermelden)

keuze wordt dus:

1. Alle dorpen afwegen tegen stam ODA (geeft negatief vertekend beeld)
2. Alle dorpen afwegen tegen totaal ODA leden (geeft indruk over de leden van de stam, maar niet van de stam op zich)
3. Alle door de stam positief overgenomen dorpen afwegen tegen stam ODA (geeft indruk van stam op zich, maar geeft geen weergave van fusies en recruteren)
4. Alle dorpen afwegen tegen gemiddelde van stam ODA en ODA van alle leden (geeft gemiddelde van stam op zich en leden van de stam weer en geeft in feite strafpunten voor fusie / recruteren)
5. 1 en 2 tonen
6. 2 en 3 tonen
7. 3 en 4 tonen
8. Zorg dat ik geen leven meer over houd en laat gewoon alle opties zien (mag je voor stemmen, maar begin ik dus niet aan :p)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
4 geeft uiteindelijk een onderscheid weer tussen stammen met leden die al lang bij elkaar zijn en stammen met veel stamwissels, dus inderdaad een zeer boeiende optie.

Stammen die vrij veel leden hebben die nog maar net lid zijn, gaan alsnog opvallen zonder extra zwaar afgestraft te worden.
Bij optie 1 wordt het hebben van nieuwe leden te zwaar afgestraft...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
3 en vier lijkt mij het beste, vooral 3 is interessant om te zien.
 

DeletedUser

Guest
Wat een idioot ben jij. SM (leuk als dat je initialen zijn :D) maakt een topic waarin je (ongeveer) kunt zien hoeveel iedereen voor zijn dorpen heeft moeten vechten om zo de hatelijke interners een dikke onvoldoende te geven. Dan ga jij zitten zagen over ODD terwijl dat geen enkele indicatie geeft hoe goed een speler is. Idioot.

>.< als je nooit aangevallen wordt.. . groei je harder?

+ met de minste oda de meeste dorpen veroveren, dat is toch juist skills?
gewoon alles vegen en dan edelen is gewoon DOM, maarja, kan aan mij liggen?? ?
 

DeletedUser

Guest
>.< als je nooit aangevallen wordt.. . groei je harder?

+ met de minste oda de meeste dorpen veroveren, dat is toch juist skills?
gewoon alles vegen en dan edelen is gewoon DOM, maarja, kan aan mij liggen?? ?

mja, spelers die enkel easy targets overnemen en constant worden aangevallen zijn de echte toppers :rolleyes:

*noob betekend dus eigenlijk gewoon topspeler en een pro is eigenlijk een waardeloze speler....
 

DeletedUser

Guest
mja, spelers die enkel easy targets overnemen en constant worden aangevallen zijn de echte toppers :rolleyes:

*noob betekend dus eigenlijk gewoon topspeler en een pro is eigenlijk een waardeloze speler....

Ik moet zeggen dat ik het hier mee eens ben, zo denk ik er ook over 0.-
Ik heb aardig wat ODA en niet heel veel goede dorpen, de dorpen die ik wilde overnemen waren lastig en heb er voor moeten knokken xD
Ook vind ik ODA : dorpen verhouding ook een enige indicatie van of je je stam of PBG's helpt met het clearen van een dorp.
 

DeletedUser52174

Guest
+ met de minste oda de meeste dorpen veroveren, dat is toch juist skills?
gewoon alles vegen en dan edelen is gewoon DOM, maarja, kan aan mij liggen?? ?

+1, ik vond het ook al apart dat hier adhv ODA punten skills worden bepaald. Wij hebben zelf ook een redelijk lage ODA, maar dat betekend toch ook niet direct dat we noob zijn?
 

DeletedUser

Guest
+1, ik vond het ook al apart dat hier adhv ODA punten skills worden bepaald. Wij hebben zelf ook een redelijk lage ODA, maar dat betekend toch ook niet direct dat we noob zijn?

er word hier niet bepaald of je skills hebt.
Het geeft je gewoon een cijfer aan de hand van je oda verhouding met je punten en dorpen.

Basically zegt het hoeveel kosten je hebt gemaakt voor je dorpen.
Niet iedereen die hier hoog staat heeft super vaardigheden, ze hebben daarentegen wel allemaal een agressieve speelstijl.
En dat is volgens mij 1 van de indicatie's van een topspeler.

Verder moet je je natuurlijk nooit blindstaren op oda, dat is maar 1 aspect van het spel.
En een hoge oda is heus geen garantie voor goed kunnen timen o.i.d. andersom net zo.
 

DeletedUser

Guest
Juist, het gaat er hier om of je je dorpen gratis hebt gekregen, of dat je er ook daadwerkelijk iets voor hebt gedaan.

Voor die gene die het nog niet begrijpt en nog steeds denkt dat ODD ook een indicatie is hoe goed je wel of niet bent, stuur mij dan een PM met een wijze hoe de ODD op een realistische wijze kan meetellen, ik acht de kans echter erg klein dat dat mogelijk is.

Gelieve hier ontopic blijven, zagen over ODD doe je maar in een ODD-topic of desnoods via een PM, indien je een realistische wijze hebt gevonden om dat ook als factor mee te rekenen.

graag nog even stemmen, dan kan ik komend weekeinde een nieuwe stammenlijst maken:

1. Alle dorpen afwegen tegen stam ODA (geeft negatief vertekend beeld)
2. Alle dorpen afwegen tegen totaal ODA leden (geeft indruk over de leden van de stam, maar niet van de stam op zich)
3. Alle door de stam positief overgenomen dorpen afwegen tegen stam ODA (geeft indruk van stam op zich, maar geeft geen weergave van fusies en recruteren)
4. Alle dorpen afwegen tegen gemiddelde van stam ODA en ODA van alle leden (geeft gemiddelde van stam op zich en leden van de stam weer en geeft in feite strafpunten voor fusie / recruteren)
5. 1 en 2 tonen
6. 2 en 3 tonen
7. 3 en 4 tonen

Tot dusver 2 stemmen voor optie 4 en 1 stem voor optie 7.
 

DeletedUser

Guest
+1, ik vond het ook al apart dat hier adhv ODA punten skills worden bepaald. Wij hebben zelf ook een redelijk lage ODA, maar dat betekend toch ook niet direct dat we noob zijn?

naja, vind ik ook.. . het klopt wel dat ODD niet direct te delen is op punten ofzo omdat sommigen nog geen grote aanvallen hebben gehad, maar je kan het wel meenemen.

Ik speel atijd defensief (55-45 of 60-40) maar moet het hebben van mn taktiek ipv het nutteloos vegen van de volgestackte rand, maar aangezien we hier toch niet uitkomen :p laat ik het hier maar bij dan.. .
 
Bovenaan