Hoe goed ben je eigenlijk ?

DeletedUser

Guest
Nja ik vind dit nogal relatief hoor eerlijk gezegd. Je ODA/aantal dorpen dat je nobelt is van meer factoren afhankelijk. Vecht je tegen iemand wiens front volledig gestackt is, zal je niet erg veel dorpen kunnen nobelen met het aantal clears die je hebt, wat resulteert in een puntenaftrek.

Heb je echter easy targets, met gewoon 1def dorp/dorp , is dat ongeveer een clear die je kwijt bent, per dorp. Wat resulteert in een goede score, maar daarom nog niet in een goede speler.

Ik speel hier niet, maar dit wou ik toch wel even kwijt :p
 

DeletedUser

Guest
Heel leuk idee!
Ziet er idd ook gelikt uit en natuurlijk open voor discussie, graag zonder een zandbak ditmaals kindertjes =P

Wat me wel opvalt is dat de ODD niet mee is genomen bij de ranking, dus in feite wordt er hier alleen maar gekeken naar offensieve spelers. Dit terwijl ODD ook veel betekent en een hoge ODD indirect voor een vertraging zorgt in de groei. Logisch natuurlijk, want alles opbouwen enz zorgt er voor dat je geen goudmunten kunt slaan en hierdoor minder snel kunt edelen. Maar veel belangrijker is natuurlijk dat je hierdoor niet snel dorpen door edelt omdat je zelf geen verdediging meer hebt staan.

Ik weet niet of er hier spelers zijn die voor vaderland edelen terwijl ze geen def meer hebben.. maar dat lijkt me zwaar. Dus ODD moet erbij komen! :O


Ps. Hehe geen klote opmerkingen met; zie hem praten met ze nummer 1 totaal ofzo :p

In mijn vorige post had ik al uitgelegd, dat ODD niet echt van invloed is --> klicky.
Een hoge ODD kun je op 3 manieren krijgen:

1. Te veel def (ben je niet echt een geweldige speler)
2. Tegenstanders die met veel kleine waardeloze clears komen (omdat je tegenstander slecht speelt betekend niet dat jij goed bent).
3. Je krijgt ruim ost van je stam (de odd is dus door de stam verdient en niet door je zelf)

Verder zie ik bij jou een score van 8,5 , blijkbaar doe je toch iets goed zonder dat je ODD er bij geteld wordt ;)

Nja ik vind dit nogal relatief hoor eerlijk gezegd. Je ODA/aantal dorpen dat je nobelt is van meer factoren afhankelijk. Vecht je tegen iemand wiens front volledig gestackt is, zal je niet erg veel dorpen kunnen nobelen met het aantal clears die je hebt, wat resulteert in een puntenaftrek.

Heb je echter easy targets, met gewoon 1def dorp/dorp , is dat ongeveer een clear die je kwijt bent, per dorp. Wat resulteert in een goede score, maar daarom nog niet in een goede speler.

Ik speel hier niet, maar dit wou ik toch wel even kwijt :p

Ik weet niet welk spel jij speelt, maar 10k / 10k krijg je met 1 clear echt niet weg (behalve in W5 als je 1 seconde voor aankomst clear een heel scoutdorp als ost laat aankomen --> /me <3 boerderij limietregel).
Verder geeft dit enkel aan op welke wijze je aan je hoge algemene ranking bent gekomen:

Werkelijk dorpen veroveren (zoals patsers) of door enkel easy targets te nemen (zoals johnnie77).
uiteindelijk zijn er 2 soorten spelers, 1 gaat voor een goede ODA en anderen voor een hoge algemene ranking.
Om als speler echt goed uit de bus te kunnen komen zul je in beide rankingen goed moeten scoren.

Overname van gestackte dorpen zul je dus met easy targets moeten compenseren om een goede algemene ranking te krijgen

Bij een score van 7 of meer (als top 50 speler, met name de top 10) heb je daar dus een goede balans in gevonden.
vrij eenvoudige manier om na te gaan of je over het geheel goed bezig bent is kijken of je algemene ranking ongeveer gelijkwaardig is aan je ODA ranking.

Een aftrek bij een te hoge score als je ODA veel hoger is dan je algemene ranking is om moraalbrekers en stoppende/verliezende spelers uit te sluiten van een hoge score.
Het zou natuurlijk zot zijn als je een 8 of negen krijgt, terwijl je aan de lopende band dorpen verliest....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Kan zijn dat ik iets heel doms zeg. Want denk dat ik niet de enige ben die et gezien heeft.
Volgens mij heeft PatsersFTW geen 4,45 miljoen ODA maar 2,45 miljoen.

Overigens niet geheel mee eens over die ODA balans:). Je ODA wordt ook grotendeels bepaald door je omgeving. Ik had bijv met geen enkele mogelijkheid meer ODA kunnen hebben dan ik nu heb . Of ik moet clears gaan gooien op spelers/dorpen waar ik helemaal nog geen interesse in heb.
Btw eindelijk over de miljoen ODA heen xD.
 

DeletedUser

Guest
Kan zijn dat ik iets heel doms zeg. Want denk dat ik niet de enige ben die et gezien heeft.
Volgens mij heeft PatsersFTW geen 4,45 miljoen ODA maar 2,45 miljoen.

Overigens niet geheel mee eens over die ODA balans:). Je ODA wordt ook grotendeels bepaald door je omgeving. Ik had bijv met geen enkele mogelijkheid meer ODA kunnen hebben dan ik nu heb . Of ik moet clears gaan gooien op spelers/dorpen waar ik helemaal nog geen interesse in heb.
Btw eindelijk over de miljoen ODA heen xD.

uhm idd, typfoutje dus :eek:

naam: Patsers FTW
stam: /Dome
punten: 898.872
rang: 96
punten/dorp: 9363
ODA: 2.450.000
ODA : dorpen: 25520
ODA : punten: 2
Rapportcijfer: 8

Ik zal later nog een aangepaste lijst posten....


Pech is een factor waar eigenlijk geen rekening mee gehouden kan worden, uiteindelijk zal je score vanzelf hoger worden, behalve als je naar de rim gaat edelen om in noobcentral te blijven ;)
In jouw geval is je speelwijze uiteindelijk af te lezen aan een stabiele of hogere score die afhankelijk wordt van jouw adelriching (centrum of rim)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
een 8,5 :D

Als het echt ergens op slaat ben ik er blij mee, maar weet nog steeds niet in hoeverre je hier naar kan kijken in verhouding tot ervaring/hoe goed je bent.
 

DeletedUser

Guest
een 8,5 :D

Als het echt ergens op slaat ben ik er blij mee, maar weet nog steeds niet in hoeverre je hier naar kan kijken in verhouding tot ervaring/hoe goed je bent.

Als je ODA ranking in de buurt van je algemene ranking zit, kun je er van uit gaan dat die 8,5 juist is.
Is je ODA ranking veel hoger dan je algemene ranking, dan zul je punten moeten aftrekken, een juiste formule ben ik nog aan het uitvogelen.

Voor top 100 spelers kun je momenteel stellen dat elke 20 plaatsen dat je ODA ranking hoger is dan je algemene ranking, je 1 punt moet aftrekken.

mooi topic mijn complimenten sir moshalot ;)

Mooie score, ik zeg het niet graag, maar de #1 positie heb je echt 100% verdient :)
Van een top 10 speler mag je een score van 7 of 8 verwachten, dus de positie is op een nette manier behaald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
13 plekken tussen mijn algemene rank en ODA rank.
Dus die 8,5 klopt denk ik? :D

Erg leuk om dit zo te zien, netjes gemaakt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Bij mij zitten er 159 plekken tussen, 200 rang en 41 ODA. :S
 

DeletedUser

Guest
ODD zegt niets omdat je daar zelf geen invloed op hebt, in wereld 3 werd ik bijvoorbeeld zelden of nooit aangevallen en had ik ondanks mijn top 50 ranking en top 10 ODA ranking een ODD ranking van ver voorbij plaats 1000.

Een hoge ODD + hoge algemene ranking kan inderdaad aangeven dat je een goede speler bent, echter een lage ODD hoeft niet te zeggen dat je slecht speelt.
Als je slecht in ODA scoort, maar goed in algemeen en ODD, geeft dat weer aan dat je een def speler en interner bent en krijg je dus alsnog verdient een 3 als rapportcijfer.

conclusie: bij een hoge ODD heb je of te veel def, of je tegenstanders vallen met heel veel zielige legertjes aan, beide gevallen genoeg reden om geen hogere score toe te kennen of je krijgt veel ost van je stam.
De kans is dus te verwaarlozen dat een goede speler slecht scoort, maar wel een hoge ODD heeft.

klopt.. . maar als je hoog staat met een hoge odd vind ik dat je zeker meer verdient dan hoog met een idiote hoge ODA
 

DeletedUser52174

Guest
Als je veel internt hoeft het niet te betekenen dat je slecht bent, teminste, dat is mijn mening.
 

DeletedUser

Guest
D-D heeft wel wat nadeel in deze tabel door de oda die we misgelopen hebben bij de fusies. Hadden anders zwaar eerste gestaan geloof ik :D.
 

DeletedUser

Guest
klopt.. . maar als je hoog staat met een hoge odd vind ik dat je zeker meer verdient dan hoog met een idiote hoge ODA

En wat voor kwaliteiten heb je dan nodig voor een hoge ODD te krijgen; lief zijn voor stamgenoten zodat je massaal ondersteuning krijgt of je dorpen vol zetten ?
Verdedigings methodes waar je weinig of geen ODD voor krijgt heb je in het algemeen meer skills voor nodig, dan domweg aanvallende troepen slopen...

...elke sukkel kan een dorp vol zetten, niet iedereen kan zonder stacken een trein stoppen.

Als je veel internt hoeft het niet te betekenen dat je slecht bent, teminste, dat is mijn mening.

klopt, voor internen heb je enorm veel skills nodig :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
mmm ik kom dan op een 0;)

oda rang - 736.
algemene ranking - 1655

oda/dorpen - 25.370,60
oda/punten - 4,26
 
Bovenaan