Het woord van 2012!

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
het woordje GoedeN moet er nog bij!
 

DeletedUser

Guest
jij snapt het niet mochool

Jawel. Neem het woord knoefnoe bv. Dat is een geheel nieuw woord.
In tegen stelling tot mochool. Dat slechts anders gespeld en uitgesproken word. Dus een verbastering.
Koefnoe zou dus sowieso meer punten moeten krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Zo word er elk jaar gekeken naar het mooiste en nieuwste woord van het jaar ....
Dat zijn regels, die bestaan en gemaakt zijn door mensen van het Witte en Groene boekje, evenals de Dikke van Dale en Taalkundigen.
Niks dat 'vind ik'.
 

DeletedUser

Guest
Dit is dan ook niet de verkiezing voor 'het nieuwste woord', maar 'het woord'. Duidelijk verschil, nee?
 

DeletedUser24056

Guest
Ja want dat zijn natuurlijk richtlijnen voor een informele wedstrijd naar meest populaire woord. Nieuwigheid of mooiheid hoeven helemaal geen doorslag te geven hierin. Jij mag dat vinden ja: jij mag knoefkoe een origineler of mooier woord vinden (dat is immers waar de wedstrijd over gaat) dan mochool, maar dat iedereen dat dan moet vinden is natuurlijk volstrekte larie.
 

DeletedUser

Guest
Typ er eens een verhaal bij zeg, luie donder

Goeden werd geïntroduceerd door een goeden forumganger genaamd Koenfighter. Hij gebruikte het woord als een goeden satire op enkele dialectische uitspraken zoals "Goeden bal vriend". Alleen al dit feit wijst op een goeden gevoel voor humor.

Verder klinkt goeden ook gewoon erg lekker, het ligt goed in de mond. Enkele pluspunten kort opgesomd in dit goeden verhaal.
 

DeletedUser

Guest
Ja want dat zijn natuurlijk richtlijnen voor een informele wedstrijd naar meest populaire woord. Nieuwigheid of mooiheid hoeven helemaal geen doorslag te geven hierin. Jij mag dat vinden ja: jij mag knoefkoe een origineler of mooier woord vinden (dat is immers waar de wedstrijd over gaat) dan mochool, maar dat iedereen dat dan moet vinden is natuurlijk volstrekte larie.

Dat is precies mijn punt. Het is geen woord maar een verbastering van een al reeds bestaand woord.
 

DeletedUser13565

Guest
Jawel mijn beste, ik was erbij toen het voor het eerst geschreven werd. In welk topic dat was is mij even ontschoten.

Het is gewoon iemand van het forum en ik gebruikte het op skype voor het eerst dus daar kan jij niet bij geweest zijn!
 

DeletedUser

Guest
Knoefkoe nah.

nsmGGsonmj lijkt me een goede, zeker in de huidige kerstgedachte.
 
Bovenaan