Het moderne boosten. Slim of onsportief?

Wat vind jij ervan?

  • Slim

    Stemmen: 20 19,6%
  • Onsportief

    Stemmen: 58 56,9%
  • Raar dat hier een topic voor wordt gemaakt

    Stemmen: 24 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    102

Deleted User - 24028

Guest
Allereerst wil ik graag zeggen dat dit een goede heldere post is, iets wat nog te weinig gebeurd op dit AF.

30k op Abuser was niet zo voordelig geweest als wat er nu op Misbruik2punt0 gedaan is. Van meerdere Walk leden heb ik vernomen dat de AM aanstaat op een hoge markt en hoge opslag wat resulteert in meer GS dan dat je kan halen op de PP beurs/abuse van het event ook zou dan alleen Abuser van deze 30k PP genieten en geen Cacturne zoals nu gebeurd (lijkt het). Ook voor de spelers buiten Walk valt het gewoon op dat farm van Cacturne en Abuser ineens significant toeneemt en de groei van Misbruik2punt0 flink afneemt, lijkt gewoon op pure boost.

Er is niks mis met massaal PP smijten (ben er zelf geen fan van maarja kan er weinig aan veranderen en Inno moet natuurlijk ook winst maken op dit spel) maar ik vind het wel smerig dat dit wordt gedaan op een boost account met hoge opslagen zodat je er meer GS uit kan krijgen.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je met een ander account niet kon doen wat ze met misbruik deden, dat moet je me nu eens uitleggen ? Het event is toch voor iedereen hetzelfde ?
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je met een ander account niet kon doen wat ze met misbruik deden, dat moet je me nu eens uitleggen ? Het event is toch voor iedereen hetzelfde ?

De build die Misbruik aanhad was voordeliger om pakketjes op te spammen dan op het account van Abuser doordat ze op Misbruik al level 30 waren en Misbruik destijds veel meer dorpen had.
 

Deleted User - 697374

Guest
De build die Misbruik aanhad was voordeliger om pakketjes op te spammen dan op het account van Abuser doordat ze op Misbruik al level 30 waren en Misbruik destijds veel meer dorpen had.
En abuser had niet alle opslagen naar 30 geboost met zo'n event :rolleyes:
 

Deleted User - 24028

Guest
De build die Misbruik aanhad was voordeliger om pakketjes op te spammen dan op het account van Abuser doordat ze op Misbruik al level 30 waren en Misbruik destijds veel meer dorpen had.
Misbruik had 5 dorpen toen event starte, al de rest is er na geedelt. Abuser had toen ook ongeveer 5 dorpen. Met dezelfde PP inzet en tactieken (bv boosten van de opslagjes) kon je dus gewoon met Abuser zelf 50 Bb's edelen en exact hetzelfde bereiken. Kon je met ELK account, althans in ons continent.

30k PP is een totaal he, jij lijkt te denken 30k PP er in gestoken NADAT misbruik reeds 60 dorpen had ofzo :$
 
Reactiescore
141
Hiernaast is er af te lezen aan het commentaar vanuit de stam WALK dat het account misbruik 2.0 uit de hand gelopen is en niet door zal gaan op deze wereld en momenteel dus alleen als een push account fungeert?

Waar lees jij dit?
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Misbruik had 5 dorpen toen event starte, al de rest is er na geedelt. Abuser had toen ook ongeveer 5 dorpen. Met dezelfde PP inzet en tactieken (bv boosten van de opslagjes) kon je dus gewoon met Abuser zelf 50 Bb's edelen en exact hetzelfde bereiken. Kon je met ELK account, althans in ons continent.

30k PP is een totaal he, jij lijkt te denken 30k PP er in gestoken NADAT misbruik reeds 60 dorpen had ofzo :$

We dwalen een beetje af. Dit verandert toch niks aan het feit dat Misbruik2punt0 op het moment gefarmd wordt, zelfs switcht van stam om andere stamleden GS te geven, wat in strijd gaat tegen de regels van TW? Zoals jullie al benoemd worden is het een vage regel maar als mensen over pushen praten dan heb je het toch meestal over GS pushen wat er nu gebeurd in Walk. Ik heb geen 100% nee maar iedereen kan toch zien dat de behaalde resultaten farm resultaten van Cacturne en Abuser niet mogelijk zijn zonder iemand anders te farmen (boostaccount).
 

Deleted User - 24028

Guest
We dwalen een beetje af. Dit verandert toch niks aan het feit dat Misbruik2punt0 op het moment gefarmd wordt, zelfs switcht van stam om andere stamleden GS te geven, wat in strijd gaat tegen de regels van TW? Zoals jullie al benoemd worden is het een vage regel maar als mensen over pushen praten dan heb je het toch meestal over GS pushen wat er nu gebeurd in Walk. Ik heb geen 100% nee maar iedereen kan toch zien dat de behaalde resultaten farm resultaten van Cacturne en Abuser niet mogelijk zijn zonder iemand anders te farmen (boostaccount).
Dien dan support in... blijven doorgaan hier over regels heeft werkelijk geen zin.

Maar voorbeeldje: je hebt vast wel al eens gefuseerd...Nog nooit dan wat gs gekregen van je fusiepartner om edeltje(s) te kunnen maken ? ;)
 
Reactiescore
3.540
Heb jij vanaf dag 1 ook geroepen dat jij hem farmt en hij jou gs stuurt?

Als dat zo is dan neem ik mijn woorden terug ;)

Ter compensatie van verloren farm inkomsten. Wij hebben nul grondstoffen winst gemaakt van het feit dat misbruik op deze wereld gekomen is. Dat betekent niet dat de hele essentie van het account is om ons te boosten, want dat is niet zo. Maar zolang jij de regels blijft interpreteren op de manier die jou het beste uitkomt in plaats van wat er daadwerkelijk mee bedoelt wordt (wat wel vaag is moet ik toegeven) dan is dit een oneindige nutteloze discussie die ik niet ga voeren.

Als een moraalbreker een trein voor mij gooit, die trein gaat dood dus ik compenseer zijn verloren gs door hem GS te sturen of door hem een dorpje van mij te laten farmen, ben ik dan een boost acc? Volgens deze logica wel, en jij weet net zo goed als ik dat die logica onzin is.
 
Reactiescore
766
Ter compensatie van verloren farm inkomsten. Wij hebben nul grondstoffen winst gemaakt van het feit dat misbruik op deze wereld gekomen is. Dat betekent niet dat de hele essentie van het account is om ons te boosten, want dat is niet zo. Maar zolang jij de regels blijft interpreteren op de manier die jou het beste uitkomt in plaats van wat er daadwerkelijk mee bedoelt wordt (wat wel vaag is moet ik toegeven) dan is dit een oneindige nutteloze discussie die ik niet ga voeren.

Als een moraalbreker een trein voor mij gooit, die trein gaat dood dus ik compenseer zijn verloren gs door hem GS te sturen of door hem een dorpje van mij te laten farmen, ben ik dan een boost acc? Volgens deze logica wel, en jij weet net zo goed als ik dat die logica onzin is.
Ik like je post en hiermee is de discussie afgedaan.

Wil enkel meegeven dat het op deze manier publiekelijk prijsgeven gewoon je eigen glazen ingooien is. Zie stuntman w68 die op het forum gooide en vervolgens -50% kreeg. Een discussie op deze manier heeft inderdaad weinig zin.
 
Reactiescore
766
Nou vooruit 1tje nog dan om het verhaal op te helderen. Het account stuntman word gebruikt als hoofd account voor de betere vlaggen.

Twisted fate en sjonnie1997 gaan hier dus op spelen. Maar alles wat naar het hoofd account gaat is gewoon netjes in bezit genomen. Op een eerlijke manier. Als je kijkt naar oorlog statistieke van de oorlog tussen Hanze en 12 zie je dat hier gewoon goeie resultaten zijn geboekt.

Met vriendelijke groet team stuntman.

We zouden het waarderen als je voortaan een stapje verder kijkt voor dat alles zomaar op het forum word gegooid.

Toevoeging, kon geen citaat invoegen bij bewerking dus vandaar een nieuwe post. Bovenstaand is het bericht waar stuntman -50% voor kreeg. Jij geeft nergens aan dat hij bij jou op het account komt spelen, maar neem mee, dat hij hier dus -50 voor kreeg.
 
Reactiescore
1.365
Ter compensatie van verloren farm inkomsten. Wij hebben nul grondstoffen winst gemaakt van het feit dat misbruik op deze wereld gekomen is. Dat betekent niet dat de hele essentie van het account is om ons te boosten, want dat is niet zo. Maar zolang jij de regels blijft interpreteren op de manier die jou het beste uitkomt in plaats van wat er daadwerkelijk mee bedoelt wordt (wat wel vaag is moet ik toegeven) dan is dit een oneindige nutteloze discussie die ik niet ga voeren.

Als een moraalbreker een trein voor mij gooit, die trein gaat dood dus ik compenseer zijn verloren gs door hem GS te sturen of door hem een dorpje van mij te laten farmen, ben ik dan een boost acc? Volgens deze logica wel, en jij weet net zo goed als ik dat die logica onzin is.

Paar vraagjes, je praat over ''compensatie'', maar als ik zo zie wat jullie aan gs van die dude krijgen. Ben ik wel benieuwd hoeveel ''compensatie'' jullie wel niet hebben gehad?. En vooral hoe jullie dan op het aantal gekomen zijn/waar het op gebaseerd is. Horen daar dan ook dorpen bij? Aangezien er 2 dorpen afgestaan zijn na overname. De speler zat ook heel kort in een cacturne stam, dus neem aan dat cacturne er ook verantwoordelijk voor moet zijn...

Dat gemiep ook over die opslag boosten, das al een zo'n oude logische manier van edels boosten... Als je dat nog niet weet ben je echt noob hoor :p.
 
Reactiescore
3.540
Kan maar minder waarschijnlijk :p

Cacturne had wegens gebrek aan pp maar 200% pakketjes maar ook wij hebben opslag geprioriteerd om zo veel mogelijk GS uit die pakketjes te krijgen. Bovendien is ons farmcluster heerlijk. We plunderen iedere dag al voor 2 weken tussen de 20k-35k dorpen en stijgen iedere dag een beetje in inkomsten wegens de groei van deze dorpen. Vandaag gaan we weliswaar geen rover pakken maar toch 6m plunderen zonder enige vorm van boosts. Inderdaad hebben wij gisteren de rover met bijna 2 miljoen omhoog gehaald omdat de opslagen van misbruik overliepen. De award zelf hadden we anders ook gepakt, we liepen al eerste voordat we dat deden en de 2e plek liep ruim 3.1m achter. Bovendien, wie geeft er nou een flikker om die awards.

Ik like je post en hiermee is de discussie afgedaan.

Wil enkel meegeven dat het op deze manier publiekelijk prijsgeven gewoon je eigen glazen ingooien is. Zie stuntman w68 die op het forum gooide en vervolgens -50% kreeg. Een discussie op deze manier heeft inderdaad weinig zin.

Fair enough, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn. En ik geef dit publiekelijk prijs omdat ik zeker weet dat wij in mijn optiek volgens de regels spelen en alle gevolgen wil dragen mocht dit niet het geval zijn geweest.

Paar vraagjes, je praat over ''compensatie'', maar als ik zo zie wat jullie aan gs van die dude krijgen. Ben ik wel benieuwd hoeveel ''compensatie'' jullie wel niet hebben gehad?. En vooral hoe jullie dan op het aantal gekomen zijn/waar het op gebaseerd is. Horen daar dan ook dorpen bij? Aangezien er 2 dorpen afgestaan zijn na overname. De speler zat ook heel kort in een cacturne stam, dus neem aan dat cacturne er ook verantwoordelijk voor moet zijn...

Dat gemiep ook over die opslag boosten, das al een zo'n oude logische manier van edels boosten... Als je dat nog niet weet ben je echt noob hoor :p.

Hebben berekend over farm-inkomsten van 53 barbarendorpen over de lange termijn van de wereld. Dan hebben we nog heel gul gerekend, aangezien 53 barbs die zichzelf nog uitbouwen gigantisch veel gs leveren als je ze een beetje frequent leeg haalt, wat wij wel van plan waren te doen. Dat terzijde krijgen we geen verdere compensatie meer in de toekomst, en zullen ook in Walk. blijven nu. Over dorpencompensatie is niks afgesproken en dat hoeven wij ook niet, wel moeten we de edellijnen nog goed leggen waar we misschien wat dorpen gaan schuiven maar dat is voor ons intern om te regelen en nog niet voor nu van toepassing.

Door jullie eigen aanhangsel.

Misbruik is niet ons aanhangsel.
 
Reactiescore
967
Spons was in iedergeval niet inactief.
2 stammen hadden zijn VV gedraaid.

Los van Spons, One heeft al meerdere stammen weggespeeld, daar Walk nog steeds bezig is met internen :)

Heerlijk, zulke getypte posts zonder twee keer na te denken. Maken wel m'n dag in ieder geval.
 
Reactiescore
634
MISBRUIK
Account misbruik is idd een beetje uit de hand gelopen door omstandigheden, iets te laat in gang geschoten als leiding om het tegen te houden misschien (al was dit eigenlijk de taak in de eerste plaats van het bijhorende kern account zoals eerder uitgelegd) maar om eerlijk te zijn waren er op dat moment ook gewoon geen argumenten die je kon maken om het niet verder uit te spelen zoals zij van plan waren.

Maar alles met dit account is niet gelopen zoals jullie denken, het was een aaneenschakeling van toevalligheden en gebeurtenissen. De speler op Misbruik is de originele oprichter van Abuser maar speelt er al lang niet meer (niet op W64 bv) en was dus niet opgenomen in de premade. Hij keek op deze wereld naar Abuser en het begon weer te kriebelen om TW te spelen. Deze persoon kan ik best omschrijven als iemand met veel geld, veel tijd die zich (professioneel) bezig houd met games testen en de beste methodes vinden om succesvol te zijn in games.

Hij is hier dus gestart in de buurt van Abuser met zen eigen account ipv op Abuser zelf te gaan omdat die het team dat daar op zit niet wou storen. Heel wat PP in gestoken begin game, snelle groei, al edels voor de BB afgelopen was dus dan maar wat BB's edelen. 5 dorpjes ongeveer toen ineens dat event er kwam. Duurde niet lang voor hij de loophole in dit event vond en ging dat slim uitbuiten. Ergens op het AF stond al een post over hoe dit gedaan is dus daar ga ik niet verder op in.

Vervolgens zijn ze GM beginnen meppen en BB's beginnen edelen gelijk zot. Het is toen dat ze ook echt hard op de radar kwamen van de leiding van Walk en de rest van de wereld. Maar op dat munt hadden ze reeds een edellimiet van ergens in de 60 dorpen. Aangezien ze nog steeds een hoop pakketjes hadden is het op dat moment zonde om die te gaan openen met 20 dorpen als je een edellimiet van 60 dorpen hebt. Zou enorm veel GS mee verloren gaan namelijk.

Gezien Misbruik veel GS heeft deelt die nu gewoon wat uit aan hun stamgenoten, onder welke omstandigheden dit gebeurt en wat er vervolgens met account Misbruik gebeurt is voor Walk een weet en voor de rest momenteel nog een raadsel natuurlijk :)

SPELREGELS
De spelregels met betrekking tot "pushen" (zoals hier aangehaald) zijn zeer vaag, als je die namelijk letterlijk neemt zou al het volgende per direct ook illegaal zijn: MB's, fuseren, internen, gs versturen, clearen voor een ander account (aka stammassas) en nog vele andere dingen!

Voor zo ver ik weet gaat deze regel dan ook over het starten van accounts puur voor het "pushen" waar verder niks mee gedaan wordt. Maw 1 dorpje starten en dat laten farmen of op BB laten gaan om extra farms te maken of vanuit dat dorp constant gs versturen naar een account. Dit zijn accounts die niks doen buiten het pushen van een ander account, ze hebben geen ODA, nemen geen andere spelers over, nemen vaak zelfs geen andere dorpen. Dit gaat allemaal niet op voor een account dat zich naar rang 1 werkte en gewoon spelers aan valt en edelt...

Warre, bedankt voor je duidelijke uitleg van hoe jullie momenteel Walk aan het Boosten zijn.
Account in kwestie kan door zijn ligging geen andere kant op en zal dus 100% grijs moeten worden of intern voor Walk.

@The Minion kan jij dit onder aandacht brengen en of het mogelijk is dat @Duckje uitleg gaat geven of dit Boosten legaal Boost is
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 24028

Guest
Warre, bedankt voor je duidelijke uitleg van hoe jullie momenteel Walk aan het Boosten zijn.
Account in kwestie kan door zijn ligging geen andere kant op en zal dus 100% grijs moeten worden of intern voor Walk.

@The Minion kan jij dit onder aandacht brengen en of het mogelijk is dat @Duckje uitleg gaat geven of dit Boosten legaal Boost is
Doet de grote coruscant werkelijk zo hard in zijn broek voor Walk dat die de Mods op het AF moet smeken om Walk een tegenslag de bezorgen :$

Je trekt uit mijn verhaal een conclusie en zet het neer alsof dat de enige conclusie is, je mist nog een hele reeks aan opties die het even goed kunnen zijn...
 
Reactiescore
2.508
Ik weet dat er in het verleden op een wereld ooit geband is als je van veel spelers in het begin de vv hebt. Dit is waarschijnlijk nu ook de reden dat er een limiet op het aantal vv's zit. Maar verder is dit van alle tijden. De meeste spelers starten in een groep, waarvan er een aantal stoppen binnen die groep en dus voordelig zijn voor de speler die doorgaat.

Ik denk dat TWTeam niet de oplossing kan/zal bieden om dit 'probleem' aan te pakken. Dit lijkt me echt een situatie die de spelers zelf moeten uitzoeken. Want zoals ik al zei 80% van de bekendere spelers start ben aanhang. Als je wilt dat wij er iets tegen gaan doen (wat voor mij persoonlijk niet te doen lijkt), dan vind ik dat er totaal geen MB's meer mee gaan starten, maargoed doe ga je het controleren. Want dan gaat alles massaal gesupport worden. Dan is het 'ja' tegen 'nee' en komt er alleen maar meer gezaag over support.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.444
De vraag is niet of het slim of onsportief is, dat is een ethische vraag en daar is momenteel de ophef niet over, althans in mijn ogen. De vraag is of het legaal is volgens de regels om een ander account te gebruiken als 'push' account. Een account dat in eigen woorden een uit de hand gelopen boost account is en momenteel alleen gebruikt wordt om grondstoffen te 'compenseren' naar andere accounts.

"Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen")."

De regel is hier eigenlijk vrij duidelijk in maar zoals al door meerdere is aangegeven zijn er meerdere gevallen waarbij dit wel legaal is, lees: moraalbrekers, als stam een account helpen etc. De vraag of althans mijn vraag is dan ook of het in dit geval ook legaal is? Wat opheldering hierover zou erg fijn zijn, want het zal vast niet de laatste keer zijn dat dit toegepast wordt, nu deze 'loophole' op slimme wijze ontdekt is.
 
Bovenaan