Golden Awards

Reactiescore
735
Ja. Andersom wordt partij twee er toch ook op gewezen als ze zich niet aan hun woord houden? Ditzelfde geldt voor partij één. Of past dat niet in het straatje der W73 AF-forum?
Komaan Jona, open dan lekker zelf de discussie hier, maar ga niet miepen dat iemand anders het niet doet. P&P is 9/10x puur en alleen gefocust op wie jij als jouw voornaamste tegenstander ziet. Het is aan jullie om deze momenten aan te pakken om de aandacht van jezelf af te leiden, niet aan Martijn ;)
En prima als je dat niet wil, maar ga dan niet verwijten naar Martijn gooien. Ben het vaak niet met hem eens, maar deze verwijten slaan echt compleet nergens op :p
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Ik heb trouwens nog echt een beest van een speler gespot die de barbaar-edel-techniek uiterst serieus heeft genomen. Als je niemand zijn dorp pakt maak je ook geen vijanden hè. Met een zooitje pp zijn bb's net zo goed ook.

j2g0nk.png

vi4mwv.png


Zou bijna 500 pp schenken zodat hij zijn naam kan veranderen naar ''barbtariër''
 
Reactiescore
2.444
Martijn beter opletten hè, je laat een kans liggen om iemand die het x10 doet niet te roasten:

tz319ap.png


dv5hu6ohjom.png


14 dorpen ter waarde van 110.000 punten erbij middels een dubbele fusie met een totale ODA stijging van maar liefst 2400 ofzo. Interns dus. De man pakt in twee dagen meer 'boosts' dan de gehele premade tezamen aan 'boosts' had. Toch vreemd dat ik de eerste ben die het opmerkt, zal wel komen doordat hij niet in Amen-Swift zit zeker.

De spelers van Erik de Viking zijn er een aantal dagen geleden plotseling mee opgehouden. Nadat er 's ochtends een dorpje gepakt werd door -SF- zijn alle spelers behalve Daan vertrokken.

e975e723112ea57b65cb4b17655f2e09.png


We hebben binnen de stam een aantal dagen voor een oplossing gezocht, Daan gaf direct aan dat hij zelf niet door wilde en dus zijn we opzoek gegaan naar een heel nieuw team. Dit bleek helaas lastiger dan verwacht en mede door de ligging van het account (direct front met -SF-) en een voortzetting van de aanvallen op het account Erik de Viking door -SF- hebben we besloten het account zo snel mogelijk te internen. Ik hoef niemand hier uit te leggen dat het internen van een account met een front met een actieve vijand verre van ideaal is maar helaas waren we hiertoe genoodzaakt.

In het geval van Don Pablito was het de bedoeling dat het account als MB zou fungeren voor Eat Sleep Farm Repeat. De bespeler Rick heeft daar door omstandigheden alleen geen tijd meer voor en heeft besloten te stoppen op de wereld. Althans dat verzekeren de spelers mij, in hoeverre jullie dat geloven is geheel aan jullie. Als het een mee gestart boost account zou zijn dan wil en kan ik het niet verdedigen.

Ik weet dat jijzelf om een onverklaarbare reden graag al het boosten als een ziet. Een intern, pp abuse of het bewust starten met boost accounts zie jij als gelijk en alleen de uitkomst is hierin leidend. Ik ben het daar echter niet mee eens, net als de regels van het spel het daar niet mee eens zijn. De uitkomst van deze interns zijn wellicht heviger dan de boosts waarvan enkele van jullie accounts de wereld zijn gestart, maar de intentie verschilt hier enorm en dat is voor mij persoonlijk een gigantisch verschil.
 
Reactiescore
766
Dat doet er zeer zeker wel toe als je roept tegen dat soort dingen te zijn en andere stammen op tw er ook op te wijzen als je dit ziet. Dat waren namelijk Martijn z'n eigen woorden. Of is Pit een stam op Travian? Volgens mij ook niet.
Oke dan was dat misplaatst om voor Martijn te spreken, heb niet elke post van hem grondig doorgelezen tbh.
Dus als je zegt dat je nooit iemand kapot zou knuppelen en je doet het wel is erg, maar iemand zomaar kapot knuppelen is niet erg?
Doei
Mwa hetgeen een Cabbage of een Inter hebben gedaan staat wel in schril contrast met hetgeen ESFR nu heeft gedaan. Ook het commentaar wat die heeft op kritiek is gewoonweg triest. Grappend aan iemand vragen of hij diens dorpen mag internen of uitlatingen als wat een gehuilebalk over 10 dorpen... 10 dorpen internen wanneer je 500 dorpen hebt of het nu doen vind ik een groot verschil.
Heb het heel even voor je gecheckt aan de hand van de stats. Bij Cabbage kan je met zekerheid zeggen dat zij 3 (misschien 4 aan de ODA stijgingen te zien?) van de eerste 5(6) overnames een boostdorp hebben gepakt. 3 van de 5 overnames is 60%, ESFR heeft 14 van de 24 overnames intern is 58,33%. Daar komt bij dat ik toch echt wel vind dat 3 dorpen in de start meer waarde hebben aangezien je hierdoor aanzienlijk sneller kan groeien.
Bij inter is het er volgens mij 1 geweest wat ik semi te verwaarlozen vind dus ga daar ook de percentages niet aan hangen (in mijn nadeel).

Ik zeg niet dat wat ESFR hier deed per definitie beter is, maar ook al zou het precies hetzelfde zijn; vind ik de man die er geen doekjes om windt, meer sympathie opwekken dan de man die het probeert te verdoezelen. Niet te vergeten dat er toegezegd is dat dit niet zou gaan gebeuren.

Duurde lang my, my bad.
@MyPride Snap ik, heb ook eigenlijk helemaal geen zin om zo serieus in te gaan op onbenul VTCpro -> Don pablito -> de massa intern/boost/fusie van ESFR.
Kijk uit wat je zegt zou ik zeggen, want daar speel ik helemaal niet ;)

Edit: Roald zijn post maar hierin verwerkt.
 
Reactiescore
524
De spelers van Erik de Viking zijn er een aantal dagen plotseling mee opgehouden. Nadat er 's ochtends een dorpje gepakt werd door -SF- zijn alle spelers behalve Daan vertrokken
Een kleine tip: spelers die enkele werelden terug niet beter werden geacht dan het kunnen fungeren als MB zijn zullen niet opeens de stamdragende spelers van de #1 stam zijn.
 
Reactiescore
766
Een kleine tip: spelers die enkele werelden terug niet beter werden geacht dan het kunnen fungeren als MB zijn zullen niet opeens de stamdragende spelers van de #1 stam zijn.
Een kleine reactie: een stam hoeft niet enkel uit stamdragende spelers te bestaan om een wereld als #1 stam te spelen.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Hey toch een stijging te zien, nice.
Ja, was een speelse verwijzing naar de situatie met Noire, mocht het kloppen althans :)

Ik loop altijd maar te kutten met die excel grafiekjes. Weet nu in ieder geval bij wie ik kan aankloppen mocht ik weer eens een grafiekje benodigd zijn!
Stuur me gerust een berichtje hoor
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.386
Een kleine tip: spelers die enkele werelden terug niet beter werden geacht dan het kunnen fungeren als MB zijn zullen niet opeens de stamdragende spelers van de #1 stam zijn.
Jullie kunnen jullie nog steeds aanmelden bij 'CABBAGE GUY69' en dan fixen wij een invite in onze regio!
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
De spelers van Erik de Viking zijn er een aantal dagen geleden plotseling mee opgehouden. Nadat er 's ochtends een dorpje gepakt werd door -SF- zijn alle spelers behalve Daan vertrokken.

e975e723112ea57b65cb4b17655f2e09.png


We hebben binnen de stam een aantal dagen voor een oplossing gezocht, Daan gaf direct aan dat hij zelf niet door wilde en dus zijn we opzoek gegaan naar een heel nieuw team. Dit bleek helaas lastiger dan verwacht en mede door de ligging van het account (direct front met -SF-) en een voortzetting van de aanvallen op het account Erik de Viking door -SF- hebben we besloten het account zo snel mogelijk te internen. Ik hoef niemand hier uit te leggen dat het internen van een account met een front met een actieve vijand verre van ideaal is maar helaas waren we hiertoe genoodzaakt.

In het geval van Don Pablito was het de bedoeling dat het account als MB zou fungeren voor Eat Sleep Farm Repeat. De bespeler Rick heeft daar door omstandigheden alleen geen tijd meer voor en heeft besloten te stoppen op de wereld. Althans dat verzekeren de spelers mij, in hoeverre jullie dat geloven is geheel aan jullie. Als het een mee gestart boost account zou zijn dan wil en kan ik het niet verdedigen.

Ik weet dat jijzelf om een onverklaarbare reden graag al het boosten als een ziet. Een intern, pp abuse of het bewust starten met boost accounts zie jij als gelijk en alleen de uitkomst is hierin leidend. Ik ben het daar echter niet mee eens, net als de regels van het spel het daar niet mee eens zijn. De uitkomst van deze interns zijn wellicht heviger dan de boosts waarvan enkele van jullie accounts de wereld zijn gestart, maar de intentie verschilt hier enorm en dat is voor mij persoonlijk een gigantisch verschil.

En hoe zit het met eerst totaal leegtrekken van de dorpen aan gs alvorens je ze edelt? :)
 
Reactiescore
2.444
Een kleine tip: spelers die enkele werelden terug niet beter werden geacht dan het kunnen fungeren als MB zijn zullen niet opeens de stamdragende spelers van de #1 stam zijn.

Lijkt me vrij duidelijk dat het geen stamdragend account zou zijn, maar dat wordt nergens aangegeven dus ik begrijp dit comment ook niet zo goed?

En hoe zit het met eerst totaal leegtrekken van de dorpen aan gs alvorens je ze edelt? :)

Ben ik absoluut geen fan van, is ook kenbaar gemaakt.

Laten we deze discussie even verplaatsen naar een beter passend topic, dan vervuilen we het GA topic niet.
 
Reactiescore
614
Opzich heb je alleen jezelf ermee, een rood vlaggetje als prijs voor je rover van die dag, maar je hebt de gs van jezelf gefarmd, gezien het jouw dorpen worden.

Dus in principe behou je de gs, maar in andere dorpen én pak je een gratis vlag. Klinkt als winst in mijn oren :D

Ik snap dat je in die tijd ook barbs oid had kunnen farmen overigens :p
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Ik heb alle nogal voor de hand liggende nominaties, of niet interessante nominaties, achterwege gelaten.

Beste speler:
Het is te vroeg om een nominatie te maken op basis van wat men heeft laten zien op deze wereld. Ik zou mij dan alleen baseren op rang (wat volledig afhankelijk is van de hoeveel pp/boost-opties en omgeving) of op ODA/ODD scores, waar ook niet weinig zinnigs over te zeggen is - behalve dat de stam Amen by far het hardste heeft geknokt. Dus voor deze nominatie baseer ik mij op de teams, reputatie, ligging en eigen kennis.

Early game zou dit Ruiter939 kunnen zijn naar mijn inziens, maar ze beschikken wel over een shitload aan PP, over een leger aan defbuffers en weten allang zeker dat ze bij iedere oppositie partij (vanuit het Amen/Swift perspectief) terecht kunnen. Ondanks dat dit een zeer capabel team is, hebben nog niets hoeven laten zien deze wereld. Ook acht ik het team van Ruiter niet per sé als een team van blijvertjes, veel zijn typische starters/deffers die in de praktijk vaak inactief raakten. Hopelijk zit ik er naast.

On the long run zet ik hier accounts als Cabbage Guy, Savior of the north, Smashingone en The Mind of the murderer. Savior is een farm-starter maar heeft een dusdanige gemakkelijke start dat ik ze daar weinig credits voor kan geven. Zelfde voor Cabbage. Toch staan ze hier beide om beide teams blijvertjes of 'laatbloeiers' zijn. Beide accounts hebben meer in huis dan men denkt of dan ze tot dusver lieten zien, daar ben ik overtuigd van. Moam staat hier vanwege de extreme stabiliteit. Grappig feitje is ook dat het team van moam bestaat uit bijeengeraapte 'hoofd'spelers van vier verschillende account. Met hun overactieve carry Noah gaan ze het nog ver schoppen. Smashingone staat hier omdat ook zij het al vaker hebben bewezen en op basis van wat er tot dusver is laten zien is Smashingone het beste account. Smashingone had/heeft grote tegenslagen gehad, weet een grote omvang te houden en heeft op offensief/OSD vlak veel gedaan voor de regio. Wie kan nu al zeggen dat hij meerdere grote accounts heeft kunnen redden met zijn def en de groei van zijn stamgenoten heeft kunnen waarborgen met de eigen offensieve prestaties die niet alleen het account zelf ten goede kwamen?

Meestbelovende speler voor de toekomst:
Dit is een lastigere nominatie. Savior en Schedel zou ik hier dan willen nomineren. Dit omdat beide accounts één kernmerk allebei hebben: Geen coreligging, een relatief 'open' omgeving waarbij ze niet op kort termijn grote of zeer kwalitatieve spelers hoeven te breken. Daarnaast hebben ze beide de potentie en kwaliteit om in korte tijd een flinke sprint of inhaalslag te maken.

Beste stam:
Momenteel hebben veel stammen nog niet echt vorm en bevatten vrijwel alle stammen nog noobs / mb's / defbuffers / boosts. Zo heeft Spread vijf spelers onder de 10k, zitten er in POV ook nog veel spelers die niet serieus meespelen (als je nu pas op 20k zit dan gaat het niet veel meer worden..) De enige stam die al vorm heeft zou dan Pit zijn. Ja en de Amen-Swift premade, exclusief de paar moraalbrekers die nog resteren in beide stammen.

Een kwaliteitsvergelijking tussen Pit en Amen-Swift is gewoon onzin. Ik ben van geen enkele Pit speler onder de indruk. Jeroen heeft early game interns gehad en ESFR een diehard fusie van wat was het ookalweer? 110k ofzo? Ze hebben wel prima oda/odd scores, dus ze moeten er wel veel voor doen, uitgenomen de fusies enzo. Maargoed laten we wel wezen: Amen-Swift is een vooropgezette premade met vooraf sterk bemande accounts, vrijwel ieder account een nachter en toch zeer meer 'grote namen'. Amen-Swift is op dit moment de beste stam.

Maar dat zegt naar mijn mening gewoon nog niets. Het noorden is in beweging, de plannen liggen er al. Het is een kwestie van tijd voordat er een partij gevormd zal worden die net zo goed of beter dan Amen-Swift is, daar ben ik van overtuigd. Beschuldig mij dus ook niet van arrogantie over de eigen stam, ik probeer gewoon objectief te kijken naar de actuele partijen.

Meestbelovende stam voor de toekomst:
Die gaat nog gevormd worden met een core in het noorden. Een stam met Ruiter, Savior, TAD, Noo-Noo en Valar.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Ik heb iedereen die ik in mijn stam wilde hebben zelf gevraagd om deel te nemen in de premade en nagenoeg iedereen zit daar nu ook. Zelfs Rogier heb ik zo gek gekregen om weer te gaan spelen. Al zijn er nog wel enkele spontane oldskool starters die ik wel bij de collectie had willen voegen. Maar ik ben heel content met mijn huidige stam waar geen enkele noob zit - dat is vaak wel anders - ook in winnende stammen.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:
Alle namen die ik noem zullen ingame best prima kunnen spelen. Maar ik wil ze niet in mijn stam ofwel omdat ze sowieso ruzie gaan veroorzaken en dat scheuren kan geven in de stam, ofwel omdat ik hun AF-presentatie dusdanig storend vind dat ze de gehele stam voor schut zouden zetten. Dat brengt mij bij Jannes (alleen om de eerste reden) Anton, Christiaan (beide redenen) en bij Martijn (alleen de tweede reden). Zie het dus niet als keiharde kritiek, ik denk gewoon niet dat wij matchen en jullie mij hier ook zouden opschrijven. Terwijl we het waarschijnlijk prima zouden kunnen vinden waren we buren geweest en hadden we gezamenlijk acties moeten doen. Puur op stam vlak dus.

Favoriete forumposter:
De spotprentjes makers krijgen al genoeg (terechte) lof in mijn optiek. Dus ik noem wat andere namen die voor mij een toevoeging zijn: @The Pianist , @.MortuaMemoria , @Dream Team. team, @thelightfighter en @Absurd. voor hun posts. Ik noem hun vooral omdat ze vrij steady posten, de posts bevatten inhoud, zijn vaak van een noemenswaardigniveau en zijn geen oneliners.

Minst favoriete forumposter:
VCTpro, Welikehotchicks, Kingsdorp

Voor wie heb je nu echt respect:
Voor iedereen die zich ervan bewust is dat Tribal wars ook 'maar' een spelletje is. Ik heb een ontzettende hekel aan mensen die enorm doorslaan en boos tot emotioneel raken omwille van dit spelletje, daarmee verlies je mijn respect snel.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Emile (@MyPride), er is altijd genoeg gezeik maar Emile kwakt er wat vlugge botte Vlaamse teksten uit en alles is weer goed. Verder ook alle andere co spelers en ook gemotiveerde buren zoals @Interdictum., @Global Knowledge, @Calamus Incendium, @maretan, @pepijnAFevenkwijt, @Warre en overigen! Daarnaast ook zeker de mensen in het bestuur van Amen/Swift, hun betrokkenheid, kunde en initiatief motiveren mij om het samen tot een mooi eind te gaan brengen.
 
Reactiescore
1.049
Ik heb alle nogal voor de hand liggende nominaties, of niet interessante nominaties, achterwege gelaten.

Beste speler:
Het is te vroeg om een nominatie te maken op basis van wat men heeft laten zien op deze wereld. Ik zou mij dan alleen baseren op rang (wat volledig afhankelijk is van de hoeveel pp/boost-opties en omgeving) of op ODA/ODD scores, waar ook niet weinig zinnigs over te zeggen is - behalve dat de stam Amen by far het hardste heeft geknokt. Dus voor deze nominatie baseer ik mij op de teams, reputatie, ligging en eigen kennis.

Early game zou dit Ruiter939 kunnen zijn naar mijn inziens, maar ze beschikken wel over een shitload aan PP, over een leger aan defbuffers en weten allang zeker dat ze bij iedere oppositie partij (vanuit het Amen/Swift perspectief) terecht kunnen. Ondanks dat dit een zeer capabel team is, hebben nog niets hoeven laten zien deze wereld. Ook acht ik het team van Ruiter niet per sé als een team van blijvertjes, veel zijn typische starters/deffers die in de praktijk vaak inactief raakten. Hopelijk zit ik er naast.

On the long run zet ik hier accounts als Cabbage Guy, Savior of the north, Smashingone en The Mind of the murderer. Savior is een farm-starter maar heeft een dusdanige gemakkelijke start dat ik ze daar weinig credits voor kan geven. Zelfde voor Cabbage. Toch staan ze hier beide om beide teams blijvertjes of 'laatbloeiers' zijn. Beide accounts hebben meer in huis dan men denkt of dan ze tot dusver lieten zien, daar ben ik overtuigd van. Moam staat hier vanwege de extreme stabiliteit. Grappig feitje is ook dat het team van moam bestaat uit bijeengeraapte 'hoofd'spelers van vier verschillende account. Met hun overactieve carry Noah gaan ze het nog ver schoppen. Smashingone staat hier omdat ook zij het al vaker hebben bewezen en op basis van wat er tot dusver is laten zien is Smashingone het beste account. Smashingone had/heeft grote tegenslagen gehad, weet een grote omvang te houden en heeft op offensief/OSD vlak veel gedaan voor de regio. Wie kan nu al zeggen dat hij meerdere grote accounts heeft kunnen redden met zijn def en de groei van zijn stamgenoten heeft kunnen waarborgen met de eigen offensieve prestaties die niet alleen het account zelf ten goede kwamen?

Meestbelovende speler voor de toekomst:
Dit is een lastigere nominatie. Savior en Schedel zou ik hier dan willen nomineren. Dit omdat beide accounts één kernmerk allebei hebben: Geen coreligging, een relatief 'open' omgeving waarbij ze niet op kort termijn grote of zeer kwalitatieve spelers hoeven te breken. Daarnaast hebben ze beide de potentie en kwaliteit om in korte tijd een flinke sprint of inhaalslag te maken.

Beste stam:
Momenteel hebben veel stammen nog niet echt vorm en bevatten vrijwel alle stammen nog noobs / mb's / defbuffers / boosts. Zo heeft Spread vijf spelers onder de 10k, zitten er in POV ook nog veel spelers die niet serieus meespelen (als je nu pas op 20k zit dan gaat het niet veel meer worden..) De enige stam die al vorm heeft zou dan Pit zijn. Ja en de Amen-Swift premade, exclusief de paar moraalbrekers die nog resteren in beide stammen.

Een kwaliteitsvergelijking tussen Pit en Amen-Swift is gewoon onzin. Ik ben van geen enkele Pit speler onder de indruk. Jeroen heeft early game interns gehad en ESFR een diehard fusie van wat was het ookalweer? 110k ofzo? Ze hebben wel prima oda/odd scores, dus ze moeten er wel veel voor doen, uitgenomen de fusies enzo. Maargoed laten we wel wezen: Amen-Swift is een vooropgezette premade met vooraf sterk bemande accounts, vrijwel ieder account een nachter en toch zeer meer 'grote namen'. Amen-Swift is op dit moment de beste stam.

Maar dat zegt naar mijn mening gewoon nog niets. Het noorden is in beweging, de plannen liggen er al. Het is een kwestie van tijd voordat er een partij gevormd zal worden die net zo goed of beter dan Amen-Swift is, daar ben ik van overtuigd. Beschuldig mij dus ook niet van arrogantie over de eigen stam, ik probeer gewoon objectief te kijken naar de actuele partijen.

Meestbelovende stam voor de toekomst:
Die gaat nog gevormd worden met een core in het noorden. Een stam met Ruiter, Savior, TAD, Noo-Noo en Valar.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Ik heb iedereen die ik in mijn stam wilde hebben zelf gevraagd om deel te nemen in de premade en nagenoeg iedereen zit daar nu ook. Zelfs Rogier heb ik zo gek gekregen om weer te gaan spelen. Al zijn er nog wel enkele spontane oldskool starters die ik wel bij de collectie had willen voegen. Maar ik ben heel content met mijn huidige stam waar geen enkele noob zit - dat is vaak wel anders - ook in winnende stammen.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:
Alle namen die ik noem zullen ingame best prima kunnen spelen. Maar ik wil ze niet in mijn stam ofwel omdat ze sowieso ruzie gaan veroorzaken en dat scheuren kan geven in de stam, ofwel omdat ik hun AF-presentatie dusdanig storend vind dat ze de gehele stam voor schut zouden zetten. Dat brengt mij bij Jannes (alleen om de eerste reden) Anton, Christiaan (beide redenen) en bij Martijn (alleen de tweede reden). Zie het dus niet als keiharde kritiek, ik denk gewoon niet dat wij matchen en jullie mij hier ook zouden opschrijven. Terwijl we het waarschijnlijk prima zouden kunnen vinden waren we buren geweest en hadden we gezamenlijk acties moeten doen. Puur op stam vlak dus.

Favoriete forumposter:
De spotprentjes makers krijgen al genoeg (terechte) lof in mijn optiek. Dus ik noem wat andere namen die voor mij een toevoeging zijn: @The Pianist , @.MortuaMemoria , @Dream Team. team, @thelightfighter en @Absurd. voor hun posts. Ik noem hun vooral omdat ze vrij steady posten, de posts bevatten inhoud, zijn vaak van een noemenswaardigniveau en zijn geen oneliners.

Minst favoriete forumposter:
VCTpro, Welikehotchicks, Kingsdorp

Voor wie heb je nu echt respect:
Voor iedereen die zich ervan bewust is dat Tribal wars ook 'maar' een spelletje is. Ik heb een ontzettende hekel aan mensen die enorm doorslaan en boos tot emotioneel raken omwille van dit spelletje, daarmee verlies je mijn respect snel.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Emile (@MyPride), er is altijd genoeg gezeik maar Emile kwakt er wat vlugge botte Vlaamse teksten uit en alles is weer goed. Verder ook alle andere co spelers en ook gemotiveerde buren zoals @Interdictum., @Global Knowledge, @Calamus Incendium, @maretan, @pepijnAFevenkwijt, @Warre en overigen! Daarnaast ook zeker de mensen in het bestuur van Amen/Swift, hun betrokkenheid, kunde en initiatief motiveren mij om het samen tot een mooi eind te gaan brengen.
Leuk lijstje, bedankt voor de nominatie.

Enkel wil ik wel even toevoegen dat je hier echt Pit. tekort doen naar mijn mening. Een kwaliteitsvergelijking kun je onzinnig noemen maar je zet hier toch wel Pit neer alsof ze niks kunnen wat naar mijn mening misplaatst is. Als je een stam zijn kwaliteit gaat baseren op een intern/fusie van Jeroen zit je er volgens mij ver naast. Ik snap dat je de hoogste in punten pakt maar dat is toch totaal niet een goede pijler voor een stam in deze fase. Minimaal 80% van de top 25 heeft of een dikke PP start gehad of een goede bosot of intern in de start. Daarnaast ben ik dan benieuwd van welke spelers buiten de premade je wel onder de indruk bent? Of is alleen een Savior voor jou indrukwekkend te noemen want dan snap ik waarop je Pit kwalificeert.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Dat is niet alleen op Jeroen gebaseerd. Kijk ook eens naar deze startdorpen:

1587904741666.png

De mega fusie van ESFR, de aangetoonde interns van jeroen9710.
Dan heb je nog deze; kijk barbaren edelen is oké maar dit zijn er wel veel en erg veel kleine.
1587904825119.png

Dat zijn dus al 4 uit 7 leden die ik moeilijk serieus kan nemen. Daarbij ken ik ook een aantal spelers en dat komt gewoon by far niet in de buurt van wat andere stammen of accounts te bieden hebben. Daarbij heeft Pit 'slechts' zeven leden waarvan ik de helft niet zo serieus neemt. Als ik dat afzet tegen Amen/Swift (als één geheel genomen) dan stelt het gewoon niet veel voor. Zelfs een vergelijking tussen PiT en Amen of Swift zou mijn keuze niet op Pit vallen. Ik probeer vooral te beschrijven dat Amen/Swift de beste stam is, niet omdat we fantastisch zouden zijn, maar bij gebrek aan beter op dit moment. Pit is not even close en maakt echt geen schijn van kans in een duel, dit heeft te maken met kwaliteit, reputatie (wat ik er van weet), omvang en verleden.

Er zijn wel spelers buiten de Amen/Swift die ik evengoed of beter acht dan de gemiddelde Amen/Swifter. Maargoed, meer dan tien zijn dat er wereldwijd niet - in mijn optiek. Daarom beschrijf ik ook dat de meest veelbelovende stam nog gevormd zal of kan worden.
 
Reactiescore
1.226
Er zijn wel spelers buiten de Amen/Swift die ik evengoed of beter acht dan de gemiddelde Amen/Swifter. Maargoed, meer dan tien zijn dat er wereldwijd niet - in mijn optiek. Daarom beschrijf ik ook dat de meest veelbelovende stam nog gevormd zal of kan worden.

Als je het zo schetst lijkt het een saaie wereld voor jullie te gaan worden. Zit het dan nog wel goed met "Het spectrum der uitdaging en slagingskans"?
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Dat denk ik niet, het is een kwestie van tijd voordat ''de tegenpartij'' (lees: Noord, noordoost en oost) zich gaat verenigen. Dan krijgen we massale fusies waardoor de gemiddelde accountgrootte van de tegenpartij véél groter zal zijn alsook haar totale omvang. Zo gaat het elke wereld weer. Lijst deze maar in, dan zien we wel of ik gelijk krijg.

Daarbij is het altijd selectief kijken wie er wel goed en wie er niet goed is in het spel. Het is vrij logisch dat ik mijn stamgenoten beter kan inschatten dan de tegenpartij. Wellicht zit ik er naast en zijn er niet tien maar dertig spelers die evengoed of beter zijn dan de gemiddelde Amen/Swift speler. Let ook op het woord gemiddeld hè. Ik ben ervan overtuigd dat als je een top 10 kwaliteitsspelers gaat maken van de wereld dat je er niet om heen kunt om in ieder geval enkele amen/swift accounts te noemen. Maar ook Amen/Swift hebben 'mindere' accounts, dus dat gemiddelde ligt niet op het kwaliteitsniveau van de uitschieters naar boven.
 
Reactiescore
972
Als je het zo schetst lijkt het een saaie wereld voor jullie te worden. Zit het dan nog wel goed met "Het spectrum der uitdaging en slagingskans"?

Als dit je conclusie is van dat topic van Roald, heb je duidelijk de essentie van dat topic niet begrepen. Daarbij, tot nu toe is het voor ons juist allesbehalve een saaie wereld geweest: in vergelijking met het gros van de stammen op de hele wereld hebben wij de meeste uitdaging gehad: we hebben spelers verloren en aan letterlijk ieder front is strijd geweest. En daarnaast, hoe verklaar je onze gigantische OD-scores anders? Op basis van het verleden is er dus geen enkele reden om te zeggen dat wij een saaie wereld tegemoet gaan. Lekker afgezaagd, scoren met het terughalen van dat 'spectrum'.
 
Bovenaan