Golden Awards

  • Topicstarter Deleted User - 487776907
  • Startdatum

DeletedUser81014

Guest
Wat gezegd was, is dat R2W in de situatie van Maai niet toepasbaar was (Nog lang niet aan ledenlimiet, en geen recruits uit een andere stam die om de wereldwinst ging/gaat meedoen)
Hier tegen over staat de recruits van Ax, die op het moment van het (kapot) recruiteren van Snow al een kwantitatieve overmacht had (BG's, MB's, DU's en andere samenwerkingsverbanden in acht genomen). Dat is de enige reden dat de recruits die Ax heeft uitgevoerd als een R2W actie aanzien kunnen worden.

Naja overmacht is een groot woord (althans voor de joins). Feit dat we MB's hebben, dat heeft Maai wellicht ook. En feit dat we 1 BG hebben, die vooral defence speelt heb ik opgevangen maakt het ook niet echt weer een overmacht.
Ik schatte AX en Maai voor de join ook gewoon beide even groot en beiden evenveel overmacht op basis van de kaart.
Het klopt wel dat we nu met de nieuwe recruuts wat meer overmacht hebben veroorzaakt, al was dat in eerste instantie niet de bedoeling.
Willen wij er alleen op wijzen, dat het niet meteen de bedoeling was om zowel een 3-strijd of althans het idee ervan teniet te doen, of om de stam Snow zodoende te verzwakken.
bijeenkomst van omstandigheden heeft er echter tijdens de onderhandelen wel toegeleid.

Dusja R2W, uiteindelijk kan je het misschien benoemen, maar de intentie om R2W te doen was er zeker en vast niet.
 

DeletedUser79714

Guest
Gendry heeft inderdaad laten verstaan dat Maai R2W heeft gedaan en zo de mogelijkheid tot een 3-strijd wat roet in het eten heeft gegooid.
Maar zoals je zelf zegt, was dit Gendry en dus niet iemand binnen AX (hij had dit gemeld voor de join richting AX). Binnen AX is er niemand die ook maar met het idee heeft gespeeld om Maai R2W-stam te noemen.
Zoals ik zei, het feit dat er meerdere spelers overgekomen zijn, is omdat de stam Snow verdeeld was in 2 partijen, de partij west en de partij oost. Beide kanten konden met elkaar niet opschieten, waardoor er al snel meerdere spelers tot de onderhandelingen werden betrokken. Zo is uiteindelijk de join van 4 leden gerealiseerd. Terwijl er in het begin echter maar sprake was van 2 leden.
Hoe en wat juist, wellicht puur omdat hun het goed konden vinden met de andere spelers + het vlot contact tussen die speler en AX (leiding)

Wat wij enkel hebben gemeld is, dat jullie vanuit Maai 2 dagen geleden op het AF hebben vermeld, dat er nu nog geen sprake kan zijn van R2W omdat op deze wereld nog alles mogelijk is. Enige wat wij op jullie standpunt hebben vermeld (toen jullie zeiden dat AX R2W deden), is dat dit evengoed in ons oogpunt ook vermeld kan worden. De wereld is nog jong en alles in mogelijk.



Waarom ga je dan iets schrijven wat ik in een post erboven heb uitgelegd... Lees dan eerst vooraleer je iets typt aub!



Totaal niet, maar dat leg ik hierboven in m'n post al uit.
Niet iedereen uit Snow werd gecontacteerd, aangezien we niet met iedereen een normaal en goed gesprek konden voeren.
Over mystic is intern, dus daar ga ik verder niet over uitwijken, heb ik al meermaals aangehaald dat daar best grondige redenen voor zijn om hem te switchen

Jullie doel is dus eigenlijk dat Maai toegeeft dat je nu al wel de overwinning kan rekruteren.
 

DeletedUser81014

Guest
En waarom een vijand die niet goed overeenkomt en dus zwak staat niet wegspelen en recruiten vanuit je BG met XII. Dit zijn se verschillen met Maai.

Zoals ik zei, omdat we goede contacten hadden overgehouden met gendry en TheWolfpack. En we wisten toen ook, dat als we die contacten onderhouden, we mogelijks later misschien nog iets voor elkaar konden betekenen.
Aan de andere kant, waren we ook gewoon bezig met Snow, om die oorlog verder te zetten. Het is niet dat we geheel Snow zouden inviten.
 

DeletedUser81014

Guest
Jullie doel is dus eigenlijk dat Maai toegeeft dat je nu al wel de overwinning kan rekruteren.

Snap niet hoe je dit uit m'n tekst haalt?
Ons punt is, dat het idee achter ons plan niet zozeer was om de wereld kapot te rekruteren of aan R2W te doen, maar dat dat door omstandigheden en gesprekken met desbetreffende spelers zo is uitgekomen.
Sommigen beweren hier dat wij bewust de helft van Snow hebben aangesproken om een overstap te maken, om zo de stam Snow te halveren. Ik speel daarop in, met dit verhaal waaruit blijkt dat dit helemaal niet de voorbedachte rade was toen we in gesprek gingen met de 2 leden die we er toen graag bij wouden.
 

DeletedUser81014

Guest
Recruiten uit vijandelijke stam terwijl je een longterm BG hebt met XII, daar zitten zeer capabele spelers. Dit gaat er bij mij echt wel niet in.

Er zijn er hier al verschillende die beweren dat XII enkel puur defence is.
 
Reactiescore
984
Snap niet hoe je dit uit m'n tekst haalt?
Ons punt is, dat het idee achter ons plan niet zozeer was om de wereld kapot te rekruteren of aan R2W te doen, maar dat dat door omstandigheden en gesprekken met desbetreffende spelers zo is uitgekomen.
Sommigen beweren hier dat wij bewust de helft van Snow hebben aangesproken om een overstap te maken, om zo de stam Snow te halveren. Ik speel daarop in, met dit verhaal waaruit blijkt dat dit helemaal niet de voorbedachte rade was toen we in gesprek gingen met de 2 leden die we er toen graag bij wouden.
Ah kijk hier geef je dus toe, kunnen we dat hoofdstuk ook weer afsluiten.
 

DeletedUser77704

Guest
Snap niet hoe je dit uit m'n tekst haalt?
Ons punt is, dat het idee achter ons plan niet zozeer was om de wereld kapot te rekruteren of aan R2W te doen, maar dat dat door omstandigheden en gesprekken met desbetreffende spelers zo is uitgekomen.
Sommigen beweren hier dat wij bewust de helft van Snow hebben aangesproken om een overstap te maken, om zo de stam Snow te halveren. Ik speel daarop in, met dit verhaal waaruit blijkt dat dit helemaal niet de voorbedachte rade was toen we in gesprek gingen met de 2 leden die we er toen graag bij wouden.

Jullie probeerden dit al sinds dag en dauw. Eerst bij Corus en Mij. Toen bij Star en bij hen zijn jullie blijven aandringen.
 
Reactiescore
489
AX doet gewoon puur R2W en probeert het hier goed te praten. Op Heer Draggy ingaande, in het begin van de wereld liet je al alles doen door je slaafjes dus zou er niet van verschieten dat je weer de ez manier neemt. Ik speel niet op deze wereld maar vond het wel een interessante discussie. Als je een speler uit een vijandelijke stam weghaalt, verzwak je ze sowieso en is dit niet netjes :p
 

DeletedUser81014

Guest
Ah kijk hier geef je dus toe, kunnen we dat hoofdstuk ook weer afsluiten.

Ik geef niets toe ;)
Het komt over als R2W, alleen was de intentie of de redenering erachter helemaal niet ter sprake.

Als je 2 groepen hebt, die niet met elkaar overweg kunnen. En 1 groep die hecht aan elkaar vasthangt. En je wil uit die ene groep 2 leden wegtrekken. Dan is het logisch vroeg of laat dat er met die andere leden ook wordt overlegd, ook omdat die 2 spelers dat graag zo zagen.
Zo is het allemaal wat verlopen, en daardoor is het nu wat het is.
 

DeletedUser81014

Guest
Jullie probeerden dit al sinds dag en dauw. Eerst bij Corus en Mij. Toen bij Star en bij hen zijn jullie blijven aandringen.

Corus indd, omdat hij ook aangaf niet in Star te blijven. Ik ken hem nog van een andere wereld, waar ik dienst deed als MB voor hem, dus had wel nog een leuk praatje met hem en toen kwam dit naar boven. Ik weet wat hij kan , dus zou een mooie versterking zijn geweest.
Net zoals bij jou. Zijn er ook die jou nog kenden van andere werelden, dus wisten ook wat je kan.

AX doet gewoon puur R2W en probeert het hier goed te praten. Op Heer Draggy ingaande, in het begin van de wereld liet je al alles doen door je slaafjes dus zou er niet van verschieten dat je weer de ez manier neemt. Ik speel niet op deze wereld maar vond het wel een interessante discussie. Als je een speler uit een vijandelijke stam weghaalt, verzwak je ze sowieso en is dit niet netjes :p

Euhm slaafjes? Als je een MB hebt, dan is het ook de bedoeling dat je die laat functioneren op kleine spelers. Zie niet in wat hier fout aan is, anders kan je beter geen MB aannemen.
Als je hiermee niet akkoord bent, mag ik dan vragen om het begrip MB uit te leggen en de functie van een MB door te mailen...?
 

DeletedUser77704

Guest
Corus indd, omdat hij ook aangaf niet in Star te blijven. Ik ken hem nog van een andere wereld, waar ik dienst deed als MB voor hem, dus had wel nog een leuk praatje met hem en toen kwam dit naar boven. Ik weet wat hij kan , dus zou een mooie versterking zijn geweest.
Net zoals bij jou. Zijn er ook die jou nog kenden van andere werelden, dus wisten ook wat je kan.



Euhm slaafjes? Als je een MB hebt, dan is het ook de bedoeling dat je die laat functioneren op kleine spelers. Zie niet in wat hier fout aan is, anders kan je beter geen MB aannemen.
Als je hiermee niet akkoord bent, mag ik dan vragen om het begrip MB uit te leggen en de functie van een MB door te mailen...?

Maar bevestigd toch dat Ax sinds begin R2W probeert te hanteren? Dit is dus enkel afgeketst doordat anderen nee zeiden.
 
Reactiescore
489
Euhm slaafjes? Als je een MB hebt, dan is het ook de bedoeling dat je die laat functioneren op kleine spelers. Zie niet in wat hier fout aan is, anders kan je beter geen MB aannemen.
Als je hiermee niet akkoord bent, mag ik dan vragen om het begrip MB uit te leggen en de functie van een MB door te mailen...?

Nee, doelde enkel dat je zelf geen ene aanval gooide en 4 clears van je MB's doodliepen. Je mb stam was ook even groot als jezelf :p
Ik wil enkel aantonen dat je al vaker meer hulpmiddelen gebruikt dan de gemiddelde speler. De mb's heb je (goed :p) gebruikt in de zin van het woord, maar het aantal is discutabel zou ik zeggen ;)
 

DeletedUser81014

Guest
Maar bevestigd toch dat Ax sinds begin R2W probeert te hanteren? Dit is dus enkel afgeketst doordat anderen nee zeiden.

Het bewijst toch helemaal niets...?
Omdat je een speler wil overhalen naar je eigen stam, betekend het niet dat je R2W speelt. Het betekend dat je van een vijandige stam misschien wat gebruik kan maken.
Wij vernemen dat spelers, waarmee wij goed contact hebben, het in hun eigen stam minder voor elkaar krijgen om met de andere, ik ga ze bij deze de echte Snow-leden noemen, de communiceren en weet ik veel nog.
Dit geven ze aan ons ook toe als wij naar hun gaan met de vraag of er gesprekken kunnen komen tussen de leiding en de 2 spelers.
Uiteindelijk krijgen we te horen dat er wel meer spelers die mening volgen, en zo zijn er in de gesprekken 4 spelers ingerold, mede ook op aanspraak van Gendry.
Ze zijn betrokken in de plannen en hebben zelf hun besluit en mening kunnen uiten, net zoals AX dit ook heeft gedaan.
 

DeletedUser81014

Guest
Nee, doelde enkel dat je zelf geen ene aanval gooide en 4 clears van je MB's doodliepen. Je mb stam was ook even groot als jezelf :p
Ik wil enkel aantonen dat je al vaker meer hulpmiddelen gebruikt dan de gemiddelde speler. De mb's heb je (goed :p) gebruikt in de zin van het woord, maar het aantal is discutabel zou ik zeggen ;)

Dat is wel het nut van een MB, die zijn clears graag wil gooien. Daarbij wil ik je melden, dat wij geen enkele MB lieten werken zonder zelf een clear achter deze zijn clears te gooien ;)
Enige speler waar we onze MB's laten op lopen is er eentje in ons cluster, die ergens vanuit iemand redelijk wat OS krijgt :D

Voor het overige is er de laatste weken weinig uitgestuurd van onze MB's. Dus ik weet begot niet waar je dit allemaal vandaan haalt eerlijk gezegd :D


Nogmaals, MB's zitten in het spel, is niet enkel wij die gebruik er van maken. Als je een MB hebt, moet je er ook gewoon leuk gebruik van maken, zeker als je merkt dat die MB ook gewoon respect voor je heeft en wij hem ook iets kunnen bijdragen en hem een leuke tijd kunnen gunnen met onze stamleden.
Het heeft geen nut een MB aan te vragen, om dan zelf je clears op een kleine speler te gooien, dan kan je er beter geen aannemen.
Mij hoor je zeker niet zeggen dat het geen hulpmiddel is, maar als jij het als hulpmiddel wil omschrijven, dan vind ik dit persoonlijk al vreselijk voor de MB die onder jou staat of ooit onder jou zal komen te staan. Je behandeld het niet als voorwerp, maar als mens en tevens ook vriend.
Door hen te vergelijken als een hulpmiddel kom je heel onrespectvol over.

Voor zover ik weet, heb ik inderdaad m'n MB's goed gebruikt en ben ik ook blij dat ze me bijstaan. Dat is wederzijds ook gewoon zo, wij laten hen zowat vrij en ze mogen zelf aangeven wanneer ze er klaar voor zijn een volgend dorp te veroveren, deze geven ze door en dan geven wij groen of rood licht.
Vind ik persoonlijk veel aangenamer om hen gelijk dorpen aan te duiden, en hen iedere dag op te volgen etc. Hun leren het spel zelfstandig, als ze vragen hebben staan we altijd klaar en voor het overige, zijn ze vrij.
Tot nu toe lopen deze zaken en samenwerkingen goed, dus het moet toch ergens wel een goed iets zijn dat we nu hanteren, anders was er geen sprake van MB's die al vanaf het begin bij ons horen, dat deze nu nog steeds zo achter ons staan.
 

DeletedUser78183

Guest
we zullen zien wat er wordt gedaan met Stab. Als die bij MAai komen kan je het ook zien als R2W...
En het is al langer bekend dat Stab en Maai 1 stam zijn, dus kan je het eigenlijk als hetzelfde bekijken. De plaatjes in Maai voor de stab-leden staan al vrij, alleen nog een kwestie van toetreden.

Hier zeg je vanochtend nog dat Maai aan R2W zou doen met het rekruteren van Stab! ik heb je daarna nog gevraagd of dit wel te vergelijken is met wat AX doet. Je hebt op die post gereageerd dus dat heb je gelezen vanochtend ;)

Zoals ik al aangaf. Er is nooit iemand vanuit AX geweest die zei dat de recruut vanuit Maai R2W was. Het is pas aangehaald, nadat Maai over de recruuts van AX zei dat het R2W is/was, dat er terug werd gelinkt dat Maai zei dat het daarvoor te vroeg in de wereld was om te spreken over R2W.
Dat is het enige wat gezegd is geweest, er is nooit beweerd dat Maai aan R2W doet.

Hier zeg je een aantal uur later dat er nooit beweerd is vanuit AX dat Maai aan R2W doet?
____________________________________________________________________________________________________________________________

Moet je helaas al meteen teleurstellen :D Ik heb w55 nooit gespeeld, dus ik weet niet wat daar gebeurd is, zal wellicht een andere speler of team geweest zijn.....

...btw, nogmaals... ALLE bg's, ik weet niet van waar je het haalt man... we hebben 1 BG --> XII, voor derest hebben we enkel diplomatie met onze MB's of DU's...

Dan heb ik me vergist. Ik dacht dat Gert nog steeds speelde op Heer Draggy!

Kijk, als je een BG aan gaat met XII, die een zusterstam 1/2 heeft en een samenwerking met de stam 12. Dan hebben jullie inderdaad maar 1 officiële bg!
 
Reactiescore
489
Ik doelde enkel op de start, waar je MB stam even groot was als jij en het niet over dorpen ging in jouw cluster. En MB's zijn wel degelijk hulpmiddelen, net zoals PP en dorpenuitbouwers. Je moet mij niet verwijten hier respectloos over te zijn aangezien ik vroeger meerdere mb's op men acc liet spelen ;)

Je gaat ook niet in op mijn punt, dat ik jou een speler vind die vaker de makkelijke weg kiest. Dat dit verkeerd is laat ik in het midden, is enkel mijn mening en die wou ik even in deze discussie geven aangezien er ook over R2W wordt gesproken. Dat is ook een makkelijke weg in mijn ogen ;)
 

DeletedUser81014

Guest
Hier zeg je vanochtend nog dat Maai aan R2W zou doen met het rekruteren van Stab! ik heb je daarna nog gevraagd of dit wel te vergelijken is met wat AX doet. Je hebt op die post gereageerd dus dat heb je gelezen vanochtend ;)



Hier zeg je een aantal uur later dat er nooit beweerd is vanuit AX dat Maai aan R2W doet?
____________________________________________________________________________________________________________________________



Dan heb ik me vergist. Ik dacht dat Gert nog steeds speelde op Heer Draggy!

Kijk, als je een BG aan gaat met XII, die een zusterstam 1/2 heeft en een samenwerking met de stam 12. Dan hebben jullie inderdaad maar 1 officiële bg!

Als blijkt dat jullie Stab ook rekruteren, dan kan je het in mijn ogen vergelijken met wat AX vandaag heeft gedaan inderdaad.
Dacht dat ik dit ook al had vermeld eerlijk gezegd, maar als dit niet het geval was, je kan het dan wel vergelijken vind ik. Enige andere punt is, dat er geen stam achterblijft die leden verliest.

Je haalt zaken door elkaar hé. Ik zeg duidelijk in m'n post: Als blijkt dat Maai, Stab erbij haalt. Tot nu toe is dit niet in voege getreden, dus de ALS speelt hier zeker een rol. ALS maai, stab bij hen neemt, dan vind ik dat dit net dezelfde situatie is als AX en de Snow leden.

Neen, hij is gestopt wegens RL zaken.


Over de BG ga ik niet meer spreken, niet omdat ik er niet wil over spreken, maar met alle zaken nu, heb er eigenlijk geen mening over :D
 
Bovenaan