Golden Awards

DeletedUser79168

Guest
prachtig lijstje als je eens goed wilt lachen vind je niet?

koets beste stam wie is er laatste dagen veel dorpen aan het verliezen dacht koets aan adios komt het door overmacht nee in tegendeel gewoon uiterst slecht gedeft en geen stam hulp en stacks die er stonden gewoon weg gebasht door adios ga er niet verder op in gaan maar overmacht? really red en koets samen wat is dat dan ten opzichte van adios en dubbel front uitleg is ook te triestig voor woorden
 
Reactiescore
62
Ik snap even niet wat het front van Koets te maken heeft met het front van Adios? Jij beweert dat Adios een overmacht heeft, wat overduidelijk niet het geval is. Die samenwerking wordt niet overroepen, aan de hand van ligging alleen hebben Red en Koets een voordeel aangezien die geen twee grote fronten hoeven te deffen. Ik was al lang geen leiding meer toen de samenwerking opgezegd is, ik was tevens ook tegen de samenwerking aangezien die overduidelijk geen toegevoegde waarde voor Koets zou hebben/heeft.

Versta ik je verkeerd, of klopt je redenering langs geen kanten?
Ik zeg dat Adios een overmacht heeft - Jij zegt dat dat niet klopt aangezien adios een dubbel front heeft
Ik zeg dat dat een nul argument is aangezien Koets ook een dubbel front heeft waarvan Adios profiteert - Jij zegt dat dat er niet toe doet? Whut?

Je hebt gelijk op het laatste punt, Nua was leiding maar jij niet meer, mijn fout.

Stamhoppen, tja met de houding die Koets toonde vind ik het persoonlijk toch terecht. Het was niet zo dat mensen blij waren dat ik er zat en mij is ook wel eens verteld dat ik wellicht beter uit koets kon gaan? Beetje raar dat dit mij nu verweten wordt.

Nu komt het meest komische in deze post, ik zou voor de makkelijke weg kiezen. Ik ga op een account spelen met een mega front in vergelijking tot NUA. Ik stap over van een stam die qua ligging een immens voordeel heeft naar een stam die in het nadeel is qua ligging. Zoals je zegt stap ik over naar de mindere stam, Koets is de beste toch?.

Ik heb trouwens nog een vraag, als Koets de beste stam is, kun je dan wellicht verklaren waarom om de paar weken er weer sollicitatie verschijnen van accounts uit Koets? Ben best wel benieuwd waarom ze "de beste stam" zouden willen verlaten voor een mindere stam.

1) Dat kan te maken hebben met het feit dat de stam gesplitst werd tussen achterblijvers en overstappers? Lijkt me logisch dat je daar shit voor gevangen hebt, was bij mij niet anders. Verder werd van niemand gevraagd om te vertrekken (integendeel zelf), enkel om de rust te bewaren.
2) Mega front? Misschien dat ik je 360 graden front van de vorige wereld dan ook met een korreltje zout moet gaan nemen als je dit front waarvan, waarover je überhaupt bakken info hebt, zo uitdagend groot vindt. Of ben je van plan Royboyz, The plague, Punkerke en Tiranu ook onder je vijanden te rekenen? ;)
Je stapt over van een account die op zijn minst gezegd een sterkhouder zou moeten geweest zijn (en dus weldegelijk serieus zou moeten presteren om de stam naar een goede uitgangspositie te leiden), naar een account dat dat niet moet. Ja, ik noem dat voor de makkelijke weg kiezen.
3) Ik weet niet hoe ik het jou duidelijker kan maken hoor Jer, je weet goed genoeg wat ik bedoel. Mijn fout als dit in mijn bovenstaande post nog steeds niet is overgekomen; Je bent van een stam in moeilijkheden naar een kwalitatief betere stam overgestapt. Niemand gaat dat ontkennen.
Wat ik wou aantonen was dat Koets telkens tegen de kansen op vecht, wat imo niet het geval is binnen Adios.
4) 0.0 respect voor accounts die gaan solliciteren, ik hoef me daarvoor niet te verantwoorden.
 
Reactiescore
62
prachtig lijstje als je eens goed wilt lachen vind je niet?

koets beste stam wie is er laatste dagen veel dorpen aan het verliezen dacht koets aan adios komt het door overmacht nee in tegendeel gewoon uiterst slecht gedeft en geen stam hulp en stacks die er stonden gewoon weg gebasht door adios ga er niet verder op in gaan maar overmacht? really red en koets samen wat is dat dan ten opzichte van adios en dubbel front uitleg is ook te triestig voor woorden

Mijn ogen.. Leestekens zijn een ding hé.
Hebben jullie dan ook al één massa van Koets ontvangen? Blijters. De gap was bekend en je schreeuwt het forum rond hoe oneerlijk het is. Calamity doet was jullie doen en opnieuw schreeuw je het forum rond hoe oneerlijk het is.
Hoezo triestig?

Haha je benoemt Koets net tot beste stam?
Beetje dubbel dit.

Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken, maar het komt dus niet over, my bad. Ik vind Adios kwalitatief beter, denk dat voor iedereen geldt. Echter wou ik eens wat anders schrijven dan de voorgaande 20 posts, dus vandaar dat ik een andere redenering gevolgd heb.
Koets is al meerdere malen afgeschreven geweest, en er al meerdere malen bovenop gekomen. Vind dat best een mooie prestatie, en bewijst dat er toch iets in de stam zit :)

Wat een belachelijk slecht lijstje. Vooral bepaalde nominaties.

Wat een belachelijk slechte comment, vooral de onderbouwing?

Krijg ik toch lekker weer wat activiteit op het forum op een grijze zaterdag ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15353

Guest
Claudinia had 1.250.000 verslagen als verdedigef op een dag. Is dat een massa?
Of kwam die misschien van red?:eek:
 
Reactiescore
3.457
Echter wou ik eens wat anders schrijven dan de voorgaande 20 posts
Dus eigenlijk heb je hier een beetje lopen faken over hoe je er werkelijk over dacht? :p
Je geeft aan dat Adios kwalitatief beter is maar dmv een onduidelijk verhaal wil je de lezer ervan overtuigen dat Koets toch de beste stam is,ahhhhh.
 
Reactiescore
62
@blowsie Ik verwijs je graag door naar de poging op Claudinia.

Dat was een eenmalige coordlijst die werd doorgestuurd toen, waarop er slecht-getimede aanvallen kwamen en waarop er geen tot amper edels volgden?
Of dat dacht ik toch van Da Vinci uit.

Maar goed, we hebben inderdaad die clears gesmeten, ik had er zelf niet meer aan gedacht.

Dus eigenlijk heb je hier een beetje lopen faken over hoe je er werkelijk over dacht? :p
Je geeft aan dat Adios kwalitatief beter is maar dmv een onduidelijk verhaal wil je de lezer ervan overtuigen dat Koets toch de beste stam is,ahhhhh.

giphy.gif


Ja ik vind Adios kwalitatief beter, was niet mijn intentie erover te lullen. Nogmaals, ik vind dat Koets een mooie (weliswaar hobbelige) weg heeft afgelegd, en toch ook wel wat bereikt heeft. Dat wou ik hierbij vermelden. Mijn excuses dat dit verkeerd overkwam, het paste volgens gewoon best bij de categorie 'beste stam'.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
853
Jij zegt dat dat er niet toe doet? Whut?
Het front doet er niet toe op defensief vlak, als Koets wil kunnen ze samen met Red op Adios klappen wat toch echt een overmacht is tegenover Adios. Dat je op defensief vlak in de problemen raakt omdat je tegen een overmacht staat... mwah als ik kijk hoe belachelijk lang de rimaccounts doen over safe edelen ligt de fout eerder daar dan dat Adios met een overmacht zou spelen, wat nogmaals onzin is. Als je de echte helpers van Adios erbij neemt en de helpers van koets dan kom je op een strijd van adios (21,8 +1,0 = 22,8mio) vs Koets (21,2 + 1,9 + 1,7 = 24,8mio) tenzij ik de rekensom verkeerd gedaan heb lijkt Koets me dus nog steeds in het voordeel?

Dat kan te maken hebben met het feit dat de stam gesplitst werd tussen achterblijvers en overstappers? Lijkt me logisch dat je daar shit voor gevangen hebt, was bij mij niet anders. Verder werd van niemand gevraagd om te vertrekken (integendeel zelf), enkel om de rust te bewaren
Mij is toch echt gezegd dat ze liever zagen dat ik weg ging en dat ze me niet vertrouwden hoor. Dit is verder een vrij nutteloos onderwerp in de discussie.

Mega front? Misschien dat ik je 360 graden front van de vorige wereld dan ook met een korreltje zout moet gaan nemen als je dit front waarvan, waarover je überhaupt bakken info hebt, zo uitdagend groot vindt. Of ben je van plan Royboyz, The plague, Punkerke en Tiranu ook onder je vijanden te rekenen? ;)
Je stapt over van een account die op zijn minst gezegd een sterkhouder zou moeten geweest zijn (en dus weldegelijk serieus zou moeten presteren om de stam naar een goede uitgangspositie te leiden), naar een account dat dat niet moet. Ja, ik noem dat voor de makkelijke weg kiezen.
Ik noemde het geen megafront, ik noemde het een megafront in vergelijking tot NUA dit is zeker waar. Ik zou zelf trouwens niet zeggen dat een Adten front ooit uitdagender is dan een Koets/Red front. Tevens mocht Calamietie vallen ligt Royboyz er alleen voor, er moet dus zeker op defensief vlak gewoon gepresteerd worden?

) Ik weet niet hoe ik het jou duidelijker kan maken hoor Jer, je weet goed genoeg wat ik bedoel. Mijn fout als dit in mijn bovenstaande post nog steeds niet is overgekomen; Je bent van een stam in moeilijkheden naar een kwalitatief betere stam overgestapt. Niemand gaat dat ontkennen.
Wat ik wou aantonen was dat Koets telkens tegen de kansen op vecht, wat imo niet het geval is binnen Adios.
Koets zorgt zelf voor het nadeel. Toen ik nog in Koets speelde heb ik meermaals aangegeven hoe de kaarten lagen en wat er nodig was voor wereldwinst, dat de stammies het er niet mee eens waren is niet mijn schuld. De stam is enkel in moeilijkheden omdat ze daar zelf voor gezorgd heeft. Er was een prima oplossing echter kozen enkele accounts voor zichzelf en durfden de andere accounts geen stappen te zetten. Dit is volkomen aan jezelf toe te schrijven. Want ja ook jij valt hieronder.

0.0 respect voor accounts die gaan solliciteren, ik hoef me daarvoor niet te verantwoorden.
:D

Ja ik vind Adios kwalitatief beter, was niet mijn intentie erover te lullen. Nogmaals, ik vind dat Koets een mooie (weliswaar hobbelige) weg heeft afgelegd, en toch ook wel wat bereikt heeft. Dat wou ik hierbij vermelden. Mijn excuses dat dit verkeerd overkwam, het paste volgens gewoon best bij de categorie 'beste stam'.
Huh? Dus je vindt Adios de beste stam maar zet Koets er neer, hoe kunnen we jouw posts doen überhaupt serieus nemen grapjas
 
Reactiescore
62
Het front doet er niet toe op defensief vlak, als Koets wil kunnen ze samen met Red op Adios klappen wat toch echt een overmacht is tegenover Adios. Dat je op defensief vlak in de problemen raakt omdat je tegen een overmacht staat... mwah als ik kijk hoe belachelijk lang de rimaccounts doen over safe edelen ligt de fout eerder daar dan dat Adios met een overmacht zou spelen, wat nogmaals onzin is. Als je de echte helpers van Adios erbij neemt en de helpers van koets dan kom je op een strijd van adios (21,8 +1,0 = 22,8mio) vs Koets (21,2 + 1,9 + 1,7 = 24,8mio) tenzij ik de rekensom verkeerd gedaan heb lijkt Koets me dus nog steeds in het voordeel?

En als Adios wil kunnen ze samen met Adten op ons knallen? Vind je redelijk hard rond de pot draaien om een punt te bewijzen dat op niet veel slaat.
adios (21,8 +1,0 + 2.3 "Nobelites" = 24.1mio) vs Koets (21,2 = 21.2mio), tenzij je DU's en actieve edelaars op een zelfde hoogte gaat zetten. Verder vergeet je de talloze vv's die jullie toegeworpen worden van onze tegenstanders, klein of groot. Je zat zelf in de stam, je weet hoe het zat, en je geeft hier een vertekend beeld. Of je probeert overbodige P&P te voeren, of je hebt een redelijk nauwe blik op deze wereld.
Verder zijn er wel meer fouten dan enkel dat (zoals in alle stammen), daarvan ben jij nog het best op de hoogte.

Mij is toch echt gezegd dat ze liever zagen dat ik weg ging en dat ze me niet vertrouwden hoor. Dit is verder een vrij nutteloos onderwerp in de discussie.

Akkoord, ik weet daar toch bitter weinig van af.

Ik noemde het geen megafront, ik noemde het een megafront in vergelijking tot NUA dit is zeker waar. Ik zou zelf trouwens niet zeggen dat een Adten front ooit uitdagender is dan een Koets/Red front. Tevens mocht Calamietie vallen ligt Royboyz er alleen voor, er moet dus zeker op defensief vlak gewoon gepresteerd worden?

Dat het front (op dit/dat) moment minder is, akkoord. Dat pakt nog steeds niet weg van mijn punt dat je voor een makkelijker account gaat. Zie ook niet goed in wat Adten hiermee te maken heeft? Op een rim account moet er ook op defensief vlak gepresteerd worden, dat maakt het nog niet evenwaardig. Je gaat fronten met accounts waarvan je de samenstelling en sterktes/zwaktes reeds kent aangezien je geruime tijd een stam gedeeld hebt. Nog een een extra voordeeltje voor jou. Ik betwijfel ten zeerste dat je het zo serieus neemt zoals je het hier doet uitschijnen :p
Je front vergelijken met een account dat geen (amper) front heeft, holle statements zoals 'er moet gepresteerd worden',.. Ik noem dat maar zwak en inhoudsloos discussiëren hoor Jer, ben beter gewend.

Koets zorgt zelf voor het nadeel. Toen ik nog in Koets speelde heb ik meermaals aangegeven hoe de kaarten lagen en wat er nodig was voor wereldwinst, dat de stammies het er niet mee eens waren is niet mijn schuld. De stam is enkel in moeilijkheden omdat ze daar zelf voor gezorgd heeft. Er was een prima oplossing echter kozen enkele accounts voor zichzelf en durfden de andere accounts geen stappen te zetten. Dit is volkomen aan jezelf toe te schrijven. Want ja ook jij valt hieronder.

Deels akkoord, de stam heeft gekozen om deze lijn te volgen, en daarover ben ik niet aan het klagen. Dus alweer doet dit er toch niet toe?
Ik heb mijn lijstje noch gemaakt om te zagen, noch om Koets neer te plaatsen als een "morele" winnaar. Dat is niet zo en dat zijn we niet. Er is enkel al een pak verandert in de wereld, dus ik wou dit neerpennen met mijn kijk erop aangezien het al een tijdje geleden is sinds er hier een post was.
Dit is, volgens mij natuurlijk, hoe de wereld er uit ziet. de 'jullie hebben hiervoor gekozen'-uitspraken of de 'het is ook jouw schuld'-statement zijn, hoewel waar, niet aan de orde.

Huh? Dus je vindt Adios de beste stam maar zet Koets er neer, hoe kunnen we jouw posts doen überhaupt serieus nemen grapjas

Jij hoeft helemaal niets serieus te nemen. Met een flauwe en reeds 5 x aangehaalde + verklaarde opmerking als deze zou ik dat bij jou dan beter ook niet doen? ;)
 
Reactiescore
853
En als Adios wil kunnen ze samen met Adten op ons knallen?
Ik heb red toch ook niet meegenomen in deze vergelijking? Maar goed als je Adten op zelfde sterkte schat als Red zou dit inderdaad opgaan, is echter zeker niet het geval.

adios (21,8 +1,0 + 2.3 "Nobelites" = 24.1mio) vs Koets (21,2 = 21.2mio), tenzij je DU's en actieve edelaars op een zelfde hoogte gaat zetten
Nobelelites heeft geen (officiële) samenwerking met Adios voor zover ik weet. Only zijn in principe actieve mbs/du's, jullie mbs en du's vallen daar net zo goed onder, dat ze niet/minder actief zijn is niet onze schuld. Dat verandert namelijk niets aan de verhouding van de oorlog, anders tellen we accounts als Eternal Void toch ook niet mee, zo actief is dat account ook weer niet.

Verder vergeet je de talloze vv's die jullie toegeworpen
Talloze vv's? Volgens mij valt dat best wel mee, daarbovenop weet ik toevallig dat NUA ook de vv had van een account in de rim van adios. Ik ga er dus vanuit dat er vast maar accounts zijn die hun vv bij koets hebben gezet om te deffen tegen Adios.

Dat pakt nog steeds niet weg van mijn punt dat je voor een makkelijker account gaat. Zie ook niet goed in wat Adten hiermee te maken heeft
Een front dat groter en kwalitatief sterker is, is toch nooit een makkelijker account? Wat heb je gesnoven man. Wat Adten ermee te maken heeft is dat een Koets front niet te vergelijken is met een Adten front. Adten is in mijn ogen namelijke en stam die niet eens om top5 mee zou mogen spelen met de kwaliteit die zich binnen de stam bevindt.

holle statements zoals 'er moet gepresteerd worden
Er moet ook gewoon gedeft worden? Als er dorpen verloren worden zou dit direct resulteren in een groter front voor andere stamgenoten of een cf waardoor Calamietie minder goed te deffen valt. Tevens is een vergelijking maken tussen de fronten toch echt de manier waarop je de accounts moet vergelijken qua moeilijkheidsgraad.

de stam heeft gekozen om deze lijn te volgen, en daarover ben ik niet aan het klagen. Dus alweer doet dit er toch niet toe
Nee je klaagt dat Koets niet goed loopt, of dat is je argument waarom Adios een betere positie heeft dan Koets. Dit doet er dus wel degelijk toe aangezien ik al maanden roep dat Koets het niet zou redden en een overstap naar die nieuwe stam dus de enige oplossing zou zijn voor de overgebleven accounts.

de 'jullie hebben hiervoor gekozen'-uitspraken of de 'het is ook jouw schuld'-statement zijn, hoewel waar, niet aan de orde
Hoezo is dat niet aan de orde, je stelt dat Koets niet goed loopt, ik stel dat je dat volledig aan jezelf te danken hebt. Crack had als accounts de kans over te stappen naar een goedlopende stam of een ultimatum te stellen voor de accounts die dwarsliggen.

ij hoeft helemaal niets serieus te nemen. Met een flauwe en reeds 5 x aangehaalde + verklaarde opmerking als deze zou ik dat bij jou dan beter ook niet doen?
Ah goede argumentatie. Je weet zelf dus ook dat je post op niets trekt.

Ward eerlijk ik ben echt teleurgesteld in jouw houding op dit moment. Toen ik je enkele weken geleden sprak was je zelf namelijk ook op de hoogte van de situatie en was je toch echt 100% voor het joinen van Adios. Om dan aan te komen dat Koets niet goed loopt en vervolgens te roepen dat ik de makkelijke weg kies i.p.v. een wereld te spelen met een stam waar alleen maar gezeik en gejank is, is in mijn ogen gewoon idioot. Koets heeft nooit "echt" goed gelopen, dat weten we allebei.
 

DeletedUser78491

Guest
Ik noemde het geen megafront, ik noemde het een megafront in vergelijking tot NUA
Al zou je naar een account met volle 5 dorpen front overstappen heb je al meer front dan NUA :rolleyes:
Verder een mooie post

Ik zou trouwens wel willen vragen van elke poster hier (die dat niet doet) dat als je reageert op een paragraaf van een post je niet alleen 1 zin quote, maar de hele paragraaf. Zo kan je niet woorden uit het verband trekken om een punt te maken.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.775
Ik ben het niet echt met je eens Blowsie. Adios heeft echt geen overmacht gecreëerd, met dat front mochten ze echt wel wat spelers erbij halen. Het is sowieso wel waar dat Koets & Adios aanzienlijk meer recruiten en/of stamgenoten internen dan Red maar het is zeker niet aan Koets om dan te zeggen dat Adios een overmacht heeft ;). En ikzelf vind dat recruiten/internen niet over de top is op dit moment bij een enkele stam.

Of Koets of Adios de betere stam is heeft ieder zijn eigen mening op. Ik denk dat Koets nog hard moet werken om niet terug te vallen, ze hebben wel een voordeel als het gaat om gebied wat ze kunnen veroveren. Maar Adios is kwalitatief beter (hebben zich iig zo bewezen).
 

DeletedUser78126

Guest
Leuk lijstje blowsie. Kan niet zeggen het overal mee eens te zijn. Maar vooral de discussie erna maakt het leuk.

Een ding bn ik wel mee eens. RBC minst favorieten poster. Die domme post van hem beginnen me een beetje de keel uit te staan.

Verder zeg je dat adios een overmacht heeft. Maar vind het eigenlijk gewoon slim uitgespeeld. Ze vallen de buitenspeler aan (unique) en vragen wat rim accountjes mee te doen.
Misschien een overmacht en je kan erbij zeggen: ‘kunnen jullie het niet alleen’ maar het is wel uiterst effectief als ik de stats bekijk.
 

DeletedUser76932

Guest
Je geeft aan dat Adios een overmacht heeft, maar dat klopt niet helemaal. Want 90% van de rimspelers werkte voor jullie maar zijn gewoon niet goed behandeld en dus maar voor onze kant gekozen.

Tevens valt het reuze mee want in de massa tegen unique was er anders redelijk veel deff van rimstammetjes naar unique gegaan hoor ;)
 
Reactiescore
1.367
Je geeft aan dat Adios een overmacht heeft, maar dat klopt niet helemaal. Want 90% van de rimspelers werkte voor jullie maar zijn gewoon niet goed behandeld en dus maar voor onze kant gekozen.

Tevens valt het reuze mee want in de massa tegen unique was er anders redelijk veel deff van rimstammetjes naar unique gegaan hoor ;)

Welke rimspelertjes werkten voor ons dan?

Van geen enkel rimspelertje is defence naar unique gegaan
 
Bovenaan