Golden Awards

DeletedUser78278

Guest
Maar hoe kan jij zeggen dat ze amper relevant zijn als je niet weet wat je mist?

Door mijn mening te geven aan de hand van de informatie die ik heb. Je weet wel, het doel van het topic. Het lijkt me vrij logisch dat je niet je mening kan geven over zaken die je niet weet...

Jij haalt aan dat wij onszelf overschatten en ik vraag mij af waarom. Ik weet prima op welke niveau Humble speelt en kan spelen en neem maar van mij aan dat niemand in Humble zichzelf overschat. Jij doet een uitspraak en ik wil weten waarom je dat denkt, wat heeft iemand gezegd waardoor jij die indruk gekregen hebt, dat vraag ik mij af. Met deze cynische reactie zijn we beide niets.

Ik heb het niet over een specifieke uitspraak. Het komt op mij gewoon over in de algehele stijl van posten op het forum dat jullie als stam niet bepaald bescheiden zijn, hetgeen ironisch is gezien de stamnaam.

Ik wil graag dat je de aanval omschrijft en uitlegt wat er zo zwak aan was. En nogmaals ik beweer niet dat het niet zo was. Wat ik mij afvraag is dat jij de aanval zag aankomen en er alsnog in bent geslaagd als stamzijnde het account te laten wegspelen ondanks de hoge stacks die er plaats vonden.

Oke, omschrijving. Een bende fakes en clears die een doel leken te hebben dat evenzogoed bereikt kon worden met enkel fakes. Er werden heel veel clears doodgelopen op hoge stacks, waar er geen kans was om daar doorheen te breken, hetgeen de vraag wekt: Wat was het doel van die clears? Waarom moesten er een goede 100 clears doodlopen die geen verdere functie hadden dan wat een fake ook had kunnen bereiken... Maar inderdaad je hebt volkomen gelijk: Ik mis compleet het doel van het achteloos weggooien van clears random verspreid op stacks met te kleine aantallen. Als je def wilde weglokken, kon dat met goed geplaatste fakes. Als je door stacks wilde branden, waren er meer clears per aanval nodig. Als je achterland wilde farmen, waren de clears verkeerd geplaatst. Dus inderdaad, ik zie het doel niet...

En hoe we er als stam in geslaagd zijn het acc te laten wegspelen ondanks de hoge stacks? Er in de ochtend van aankomst ineens achterkomen dat de speler van het account ineens weg is, er niets getagd is (edels stonden als bijl getagd), er al enkele dorpen weg waren, en alle mobiele def in stacks staat meegestoken, zodat er letterlijk geen middelen zijn om mee te deffen. Het account was op dat punt zo'n beetje de grootste nachtmerrie van elke vv'er. Ja we zagen de aanvallen aankomen. We zagen alleen de plotselinge verdwijning van de speler niet aankomen...

Goed, beste speler en stamspeler is voor jou dus dezelfde nominatie (wat ik niet vind). Toch 1 discussiepunt waar we uit zijn.

Niet dezelfde nominatie, wel groot raakvlak tussen de twee. Naar mijn mening kan je niet de beste speler zijn zonder een goede stamspeler te zijn. Je kan wel de beste stamspeler zijn zonder de beste speler te zijn. Een koe is altijd een rund, maar een rund is niet altijd een koe. Dat principe...



Edit: Beetje jammer dat er zo'n uitgebreide discussie nodig is over een naar mijn mening toch vrij onpartijdig lijstje van me... Zijn daar niet andere topics voor bedoeld?
 

DeletedUser77799

Guest
Zeker een leuk lijstje om te lezen. ik denk niet dat het de bedoeling was om een uitgebreide discussie te ontketenen, enkel om wat extra uitleg te verkrijgen en te geven. Jouw mening is jouw mening en daar heeft iedereen (van Humble) respect voor, maar dan is het hopelijk niet verboden om zelf extra uitleg te geven om je misschien van gedachte te veranderen doordat je een betere kijk krijgt, of het van een beter perspectief gaat zien.
 

DeletedUser78278

Guest
Zeker een leuk lijstje om te lezen. ik denk niet dat het de bedoeling was om een uitgebreide discussie te ontketenen, enkel om wat extra uitleg te verkrijgen en te geven. Jouw mening is jouw mening en daar heeft iedereen (van Humble) respect voor, maar dan is het hopelijk niet verboden om zelf extra uitleg te geven om je misschien van gedachte te veranderen doordat je een betere kijk krijgt, of het van een beter perspectief gaat zien.

Heb je helemaal gelijk in. Heb alleen weinig extra uitleg gezien tot nu toe. Maar alleszins is er niets op tegen om uitleg bij mijn mening te vragen of om een andere mening er tegenover te stellen. ;)
 

DeletedUser77799

Guest
Inderdaad een concrete vorm van uitleg is nog niet gegeven, maar ik zie wel (misschien jij niet en dat is ook niet erg dan) dat Jannes met een vraag wilde weten hoe jij het doel van de massa zag. Zo probeerde hij op een lijn te komen wat de massa betreft.
 

DeletedUser78278

Guest
Inderdaad een concrete vorm van uitleg is nog niet gegeven, maar ik zie wel (misschien jij niet en dat is ook niet erg dan) dat Jannes met een vraag wilde weten hoe jij het doel van de massa zag. Zo probeerde hij op een lijn te komen wat de massa betreft.

Oke, ik zag dat inderdaad minder als een vraag en meer als een 'jij weet er gewoon niks van dus moet er je mond over houden'. Maar oke, ik denk dat ik net wel redelijk mijn visie op die aanvalsactie heb gegeven. Ben alleszins benieuwd naar de reactie daarop.
 

DeletedUser77799

Guest
En wat dat over Roi Danton inhoudt, is dat hij het opneemt voor een lid die, op papier inderdaad nog niet iets heel indrukwekkends heeft neergezet, maar eigenlijk toch wel een aantal goede dingen heeft neergezet. Dat bb edelen kwam nadat een speler was stuk gespeeld. Tonnen tonnen OS geleverd. Tientallen vv's gedraaid. Enfin ik mag Nick niet zo graag dat ik zijn ballen ga likken, dus ik hou het hierbij wat het opsommen betreft. Maar ik hoop dat mijn punt duidelijk is. Hoe jij kijkt naar IGHI omdat je daar inzicht in hebt, hebben wij dat zelfde beeld van het account Roi Danton.
 

DeletedUser78278

Guest
En wat dat over Roi Danton inhoudt, is dat hij het opneemt voor een lid die, op papier inderdaad nog niet iets heel indrukwekkends heeft neergezet, maar eigenlijk toch wel een aantal goede dingen heeft neergezet. Dat bb edelen kwam nadat een speler was stuk gespeeld. Tonnen tonnen OS geleverd. Tientallen vv's gedraaid. Enfin ik mag Nick niet zo graag dat ik zijn ballen ga likken, dus ik hou het hierbij wat het opsommen betreft. Maar ik hoop dat mijn punt duidelijk is. Hoe jij kijkt naar IGHI omdat je daar inzicht in hebt, hebben wij dat zelfde beeld van het account Roi Danton.

En dat begrijp ik volkomen. Ik geef in mijn lijstje ook aan dat ik best bij hem in de stam zou willen zitten om eens uit eerste hand mee te maken waar iedereen zo positief over is. Het is alleszins niet mijn bedoeling hem te bashen, en denk ook oprecht niet dat ik dat in mijn lijstje gedaan heb. Alleen kan ik hem op basis van wat ik persoonlijk gezien heb niet neerzetten als 'beste speler' oid.
 

DeletedUser77799

Guest
Nee en dat is ook volkomen begrijpelijk. Je bashte hem zeker niet. En wij, met ons inzicht als Humble, namen het voor hem op, omdat hij 'overschatte speler' wel echt niet verdient. Verder is het alleen maar leuk om andere inzichten en lijstjes te lezen :)
 

DeletedUser78278

Guest
Vind de overschatte en onderschatte vragen sowieso lastig in te vullen, aangezien ik denk dat de meeste mensen wel ongeveer de reputatie hebben die ze verdienen...
 

DeletedUser77799

Guest
Inderdaad, of dan moet je het over kleine solo-spelers of rimmers van de toppers nomineren. Maarja, jij plaatst RD daar, dus wij nemen het voor hem op :p
 

DeletedUser77799

Guest
Dat doe ik dus niet :eek:, maar er zal vast wel iemand zijn, dus dat is hoopvol.
 
Reactiescore
3.586
Door mijn mening te geven aan de hand van de informatie die ik heb. Je weet wel, het doel van het topic. Het lijkt me vrij logisch dat je niet je mening kan geven over zaken die je niet weet...

Als je niet de nodige info bezit kan je daar beter geen mening over formuleren want deze mening zal 9 van de 10 keer (zoals in dit geval) op niet veel slaan. Akkoord of niet akkoord?

Ik kan ook zeggen dat jij gaat runnen van Valheru omdat je schrik hebt van Humble, terwijl ik nu voldoende informatie heb te weten dat dit niet het geval is, stel ik zou deze informatie niet bezitten deel ik dus een mening die totaal op niets slaat. Of je wel of niet genoeg informatie bezit kan je moeilijk weten natuurlijk, ik neem het je dan ook niet kwalijk dat het fout staat in je GA lijstje, maar als iemand (ik) die er duidelijk veel meer verstand van heeft (niet beledigend bedoelt maar ik speel deze wereld al van dag 1 en (zie/hoor/volg alles) zegt dat het niet zo is dan is de kans ook groot dat het niet zo is.

Als jij het zoals je zelf in deze citaat zegt, niet je mening kan geven over zaken die je niet weet. Waarom doe je het dan toch wel?


Ik heb het niet over een specifieke uitspraak. Het komt op mij gewoon over in de algehele stijl van posten op het forum dat jullie als stam niet bepaald bescheiden zijn, hetgeen ironisch is gezien de stamnaam.

Niet bescheiden zijn en aan overschatting leiden zijn 2 totaal verschillende dingen. Het is niet omdat wij ons machtig voelen op deze wereld dat wij onszelf nogmaals allemaal wereldspelers op TW vinden. Zijn wij overschat omdat wij ons beter voelen als Edict? Je zegt zelf dat Edict niet in onze buurt komt betreft alles.

Oke, omschrijving. Een bende fakes en clears die een doel leken te hebben dat evenzogoed bereikt kon worden met enkel fakes. Er werden heel veel clears doodgelopen op hoge stacks, waar er geen kans was om daar doorheen te breken, hetgeen de vraag wekt: Wat was het doel van die clears? Waarom moesten er een goede 100 clears doodlopen die geen verdere functie hadden dan wat een fake ook had kunnen bereiken... Maar inderdaad je hebt volkomen gelijk: Ik mis compleet het doel van het achteloos weggooien van clears random verspreid op stacks met te kleine aantallen. Als je def wilde weglokken, kon dat met goed geplaatste fakes. Als je door stacks wilde branden, waren er meer clears per aanval nodig. Als je achterland wilde farmen, waren de clears verkeerd geplaatst. Dus inderdaad, ik zie het doel niet...

Goed, zoals ik dacht zou dit jou gedachtegang zijn. Helaas moet ik je meedelen dat je daarin toch tekort schiet en enkele factoren over het hoofd ziet, wat je zegt klopt maar er ontbreken veel opties, opties die ons doel verklaren en wat onze aanval niet 'matig' zou laten uitschijnen. Nu goed, ik ben alvast niet van plan dat hier te gaan uitleggen en Edict daarbij wijzer te maken. Maar het is al langer duidelijk dat Edict toch de nodige ervaring in oorlogsvoering mist. Misschien ben jij er net iets te lang uit geweest? :D

En hoe we er als stam in geslaagd zijn het acc te laten wegspelen ondanks de hoge stacks? Er in de ochtend van aankomst ineens achterkomen dat de speler van het account ineens weg is, er niets getagd is (edels stonden als bijl getagd), er al enkele dorpen weg waren, en alle mobiele def in stacks staat meegestoken, zodat er letterlijk geen middelen zijn om mee te deffen. Het account was op dat punt zo'n beetje de grootste nachtmerrie van elke vv'er. Ja we zagen de aanvallen aankomen. We zagen alleen de plotselinge verdwijning van de speler niet aankomen...

Verklaard, maar dan zag jij de werkelijke aanval dus niet aankomen? Want onze aanval begon pas serieus vanaf de nacht dat die spelers zijn gaan runnen. Misschien zijn ze gaan runnen omdat ze zagen dat het er vrij kansloos uitzag. Het is dat ik niemand wil wijzer maken maar als ik het zo hoor is onze aanval echt precies zo gelopen zoals wij dachten dat ze ging lopen. En zoals jij nu zelf zegt, is er pas iemand online gekomen bij foute tags toen er al veel aankwam, dan heeft niemand binnen Edict dus een goed overzicht gehad hoe de aanval eruit zag. Dus nogmaals oordelen dat het een zwakzinnig aanval is, is wat kort door de bocht.


Niet dezelfde nominatie, wel groot raakvlak tussen de twee. Naar mijn mening kan je niet de beste speler zijn zonder een goede stamspeler te zijn. Je kan wel de beste stamspeler zijn zonder de beste speler te zijn. Een koe is altijd een rund, maar een rund is niet altijd een koe. Dat principe...

Ik snap het principe maar jij haalde IGHI zijn goede stamspeler skils aan bij beste speler en bij beste stamspeler. Als er een verschil inzat wou ik dat verschil ook graag lezen en dat was er dus niet.


Edit: Beetje jammer dat er zo'n uitgebreide discussie nodig is over een naar mijn mening toch vrij onpartijdig lijstje van me... Zijn daar niet andere topics voor bedoeld?

GA lijstjes dienen voor discussies, wie daar niet tegen kan moet er zeker geen maken. Maar ik wil niet de negatieveling spelen die hier over gaat blijven doorzeuren. Wou slecht mijn kijk op jou kijk meedelen.
 

DeletedUser69459

Guest
Als je niet de nodige info bezit kan je daar beter geen mening over formuleren want deze mening zal 9 van de 10 keer (zoals in dit geval) op niet veel slaan. Akkoord of niet akkoord?

Ik kan ook zeggen dat jij gaat runnen van Valheru omdat je schrik hebt van Humble, terwijl ik nu voldoende informatie heb te weten dat dit niet het geval is, stel ik zou deze informatie niet bezitten deel ik dus een mening die totaal op niets slaat. Of je wel of niet genoeg informatie bezit kan je moeilijk weten natuurlijk, ik neem het je dan ook niet kwalijk dat het fout staat in je GA lijstje, maar als iemand (ik) die er duidelijk veel meer verstand van heeft (niet beledigend bedoelt maar ik speel deze wereld al van dag 1 en (zie/hoor/volg alles) zegt dat het niet zo is dan is de kans ook groot dat het niet zo is.

Als jij het zoals je zelf in deze citaat zegt, niet je mening kan geven over zaken die je niet weet. Waarom doe je het dan toch wel?

Dan kan je beter GA lijstjes afschaffen, want het zijn allemaal meningen en die zijn dan ook in dit geval nooit gebaseerd op alle informatie, vind je niet?
 
Reactiescore
3.586
Ik heb al veel erg goeie lijstjes gezien deze wereld dus het kan wel. Ratje zijn lijstje is opzich ook wel goed, ik was het slechts met 2 punten niet eens.
 

DeletedUser50613

Guest
Raar maar waar, Jannes.. maar hoe goed een lijstje is en het aantal puntjes waar jij het al dan niet mee eens bent heeft voor 90% van dit forum helemaal niks met elkaar te maken ;-)

Elk lijstje is goed, niet per se om wie er genomineerd wordt en voor wat, maar het geeft je een idee van hoe andere spelers tegen de wereld aankijken.

Al bij al is het wel het meest amusante topic op dit forum..
 

DeletedUser59552

Guest
Geloof mij niet elk lijstje is goed, ik wil er best een paar gaan citeren^^
Mijne was de beste toch?

Volgens mij ben ik in humble de enige die zichzelf overschat :eek: maar dat komt door mijn psychiater... Dei zei dat het aantrekkelijk is als een man zelfverzekerd is :rolleyes:
 

DeletedUser76513

Guest
Meest onderschatte speler: Marvin / Obadiah. Zie een vrij negatieve mening over het op het forum, maar ik heb eigenlijk enkel positieve dingen van/over hem gezien so far. Oke, zijn alcoholspam op Skype komt soms op ongepaste momenten, maar toch... :)

Thanks voor de nominatie;) Drink ik vanavond een pilsje op!
 
Bovenaan