Geert Wilders motie

DeletedUser

Guest
Minister: Wilders' moslimmotie is onmogelijk
donderdag 22 november 2007 12:50

Een immigratiestop voor moslims, zoals de PVV van Geert Wilders wil, is zowel in strijd met artikel 1 van de Grondwet als met verschillende internationale verdragen.


Hirsch Ballin: Internationale verdragen zijn geen keuzemenu's
Dat zegt minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA). De minister verwijst onder meer naar het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

'Er is een goede reden dat we aan dit soort verdragen gebonden zijn: je kunt de verplichting tot bescherming zonder onderscheid niet als een keuzemenu hanteren,' aldus Hirsch Ballin.

'Discriminerend'
Bovendien, zo stelde hij vandaag tijdens het begrotingsdebat voor justitie in de Tweede Kamer, is een immigratiestop voor moslims in strijd met artikel 1 van de grondwet. Dat artikel bepaalt dat discriminatie van onder meer godsdienst is verboden.

Komende dinsdag stemt de Kamer over een motie van PVV-Kamerlid Sietse Fritsma, die afgelopen donderdag opriep tot een immigratiestop voor moslims. De Kamerfracties wilden het voorstel aanvankelijk niet in behandeling nemen, omdat ze het verzoek 'discriminerend' vonden.

Geschokt
PVV-leider Geert Wilders reageerde geschokt en sprak van een ' cordon sanitaire'. Uiteindelijk bepaalde Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA) dat er toch over de motie moet worden gestemd, omdat de formele procedures waren gevolgd.


dat is toch schandalig, dat speciaal moslims niet naar binnen mogen. Moslims zijn geen volk, het is een religie. Stel je voor dat turkije alle christenen gaat verbieden binnen te komen. :eek:
 

DeletedUser

Guest
van mij mag/moet die stop er komen, maar niet alleen voor moslims dan maar ook voor die polen enzo... die groepen die profiteren van de nederlandse samenleving (niet allemaal)

en daarbij mogen ze best christenen in turkije de toegang verbieden zit ik niet mee ^^
 

DeletedUser

Guest
Totale idiotie. Eerst gaan ze zeggen dat het niet kan en dan willen ze erover stemmen? Dat klopt niet helemaal.
 

DeletedUser

Guest
t's de belachelijk voor woorden die wilders, maar goed we leven in een democratie dus ook dat soort mensen mogen hun zegje doen.. en helaas moeten we dan ook nog erover "stemmen" c.q. vergaderen.. :mad:

wat mij betreft, PVV-ers op texel zetten en voor de rest geen "buitenlanders" erop.. dan heeft PVV haar "blanke" natie en zijn wij van hun gezeik af.

en daarbij mogen ze best christenen in turkije de toegang verbieden zit ik niet mee ^^

ze krijgen me toch al niet naar dat land toe dus word dan niet beperkt in mijn vrijheid :D
 

DeletedUser

Guest
Wat mij blijft ontgaan is welke doelgroep er op zo'n mafkees stemt.

Typisch NL dat we, doordat we regels en procedures gevolgd hebben, nu iets wat onwettig is tot stemming moeten laten komen...
 

DeletedUser657

Guest
t's de belachelijk voor woorden die wilders, maar goed we leven in een democratie dus ook dat soort mensen mogen hun zegje doen.. en helaas moeten we dan ook nog erover "stemmen" c.q. vergaderen.. :mad:

wat mij betreft, PVV-ers op texel zetten en voor de rest geen "buitenlanders" erop.. dan heeft PVV haar "blanke" natie en zijn wij van hun gezeik af.



ze krijgen me toch al niet naar dat land toe dus word dan niet beperkt in mijn vrijheid :D

Ik ben eht deels met wilders eens,

Ben geen racist.

Ik vind dat all die buitenlanders die hier illegaal zijn en of in de bak/misdaden plegen, terug naar hun land moeten. je bent hier dus dan behandel je hier met respect. buitenlanders die hard werken en normaal gedragen heb ik niks mee. voor zulke mensen heb ik respect.


Komen mensen met argumenten dat Nederlandse jongen ook doen, ja dat is ons probleem, wij zijn niet die buitenlanders probleem. jij gedraagt je hier niet goed ga je naar je eigen-land daar in de bak, de nl jongeren die problemen maken moeten de gevangenis in of taakstraf.


Later word ik Minister President:p
 

DeletedUser

Guest
van mij mag/moet die stop er komen, maar niet alleen voor moslims dan maar ook voor die polen enzo... die groepen die profiteren van de nederlandse samenleving (niet allemaal)

en daarbij mogen ze best christenen in turkije de toegang verbieden zit ik niet mee ^^

deze mening heb ik al zoveel gehoord. economische vluchtelingen van buiten de EU komen toch al niet meer legaal binnen binnen. politieke vluchtelingen wel (dus mensen die voor hun leven moeten vluchten)
binnen de EU is reizen toegestaan, maar weet je waarom wij die polen binnenhalen net zoals wij vroeger de 'gastarbeiders' binenn haalden? omdat wij te kieskeurig zijn om zo'n rotbaantje als schoonmaker aan te nemen. Die polen zijn overal tevreden mee
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat all die buitenlanders die hier illegaal zijn en of in de bak/misdaden plegen, terug naar hun land moeten. je bent hier dus dan behandel je hier met respect. buitenlanders die hard werken en normaal gedragen heb ik niks mee. voor zulke mensen heb ik respect.

Dan vind ik dat alle "sociaal zwakkeren" in de Nederlandse maatschapij (denk aan mensen in wijken als Overvecht (Utrecht), Oosterparkwijk (Groningen) ook het land uit moeten.. immers die zijn ook overbodig/lastig/kosten geld.

Nog ff en we gaan voorstellen: iedereen die niet maatschapelijk gewenst is krijgt een spuitje...
 

DeletedUser657

Guest
Dan vind ik dat alle "sociaal zwakkeren" in de Nederlandse maatschapij (denk aan mensen in wijken als Overvecht (Utrecht), Oosterparkwijk (Groningen) ook het land uit moeten.. immers die zijn ook overbodig/lastig/kosten geld.

Nog ff en we gaan voorstellen: iedereen die niet maatschapelijk gewenst is krijgt een spuitje...

dat zeg ik niet, Mensen die in nederland zijn geboren, hebben recht om hier te wonen. ze moeten minstens 1 ouder hebben die in nl geboren is of nationaliteit
 

DeletedUser657

Guest
deze mening heb ik al zoveel gehoord. economische vluchtelingen van buiten de EU komen toch al niet meer legaal binnen binnen. politieke vluchtelingen wel (dus mensen die voor hun leven moeten vluchten)
binnen de EU is reizen toegestaan, maar weet je waarom wij die polen binnenhalen net zoals wij vroeger de 'gastarbeiders' binenn haalden? omdat wij te kieskeurig zijn om zo'n rotbaantje als schoonmaker aan te nemen. Die polen zijn overal tevreden mee

Poolse mensen blijven hier niet langer dan 3 maanden, ik ken ze. ik werk ermee. Poolse mensen komen 3 maanden hier, die werken dag en nacht voor alles en gaan dan weer terug naar hun familie in polen. dat is wat anders.


Politieke vluchtelingen die wordne bedreigt met de dood. ofcourse moeten die hier komen en safe blijven tot ze terug gaan, maar er moet een progamma worden opgezet zodat als ze de oorlog/politieke redenen over/weg zijn, dat ze dan terug kunnen naar hun land zonder dat e enige achterstand + Taalgebrek hebben opgelopen
 

DeletedUser

Guest
dat gebeurd ook, maar dat gebeurt vaak fout, mensen worden naar landen teruggestuurd en worden dan alsnog vermoord, bijv in afganistan
 

DeletedUser657

Guest
dat gebeurd ook, maar dat gebeurt vaak fout, mensen worden naar landen teruggestuurd en worden dan alsnog vermoord, bijv in afganistan

En dat vind ik treurig, ik vind dat het moet worden veranderd. en als ik daar iets voor kan doen later zal ik all mijn best doen
 

DeletedUser

Guest
kben het er een beetje mee eens,
maar je moet ze hier uberhaupt niet meer laten komen dan, niemand, en ik vindt dat ze die marokanen hier eens een maandje naar maroko moeten sturen, dan leren ze wel wat respect is.
die oudere generatie kwam hier werken omdat ze anders dood hongerde daar in maroko, die hadden respect, die wilde werken!
maar kijk, als ze maroko nou eens aanpakken, dan hebben ze geen reden meer om hier te komen, net als die afrikaanse landen, zet er fabrieken neer, dan kunnen ze van hun grondstof een product maken, alleen dan gaan onze landen kapot omdat wij geen inkomsten meer hebben.:rolleyes:

Chag~
 

DeletedUser

Guest
dat proberen ze ook in afrika, ze geven geen voedsel, maar de mogelijkheid OM eten te maken. zo hebben we via onze kerk een project gestart waarbij vrouwen zelf kleren maken en verkopen:



Het Zambia G12 project
Het project

Een drietal jaar geleden heeft ZWO-Raad van de Protestantse Gemeente te Veldhoven het initiatief genomen om via Kerkinactie een binding aan te gaan met een project in Zambia.

De keuze is gevallen op G12, een 12-tal vrouwen die in 1997 een naaiatelier begonnen om van daar uit een scala van activiteiten te ontwikkelen met als doel een leefbaarder situatie te creëren met name gericht op vrouwen en kinderen.

De ZWO-Raad van de Protestantse Gemeente Veldhoven heeft voor dit project gekozen na eerdere ervaringen met projecten waarbij weinig informatie beschikbaar was en geen communicatie met betrokkenen mogelijk was. Om de gemeente meer bij de problemen in de projectlanden te betrekken wilden we kunnen communiceren met de projectgroep. G12 was daartoe bereid en inmiddels zijn er al heel wat e-mails heen en weer gegaan.

Bijzonder van de wijze waarop Veldhoven met dit Kerkinactie project ging werken was dat we de nadruk wilden gaan leggen op het opbouwen van een vriendschapsband met deze G12 groep, naast het leveren van de volledige gebudgetteerde financiële bijdrage voor dit project.

Binnen de gemeente is een projectgroep gevormd die de contacten tussen de gemeenschap in Zambia en de gemeente in Veldhoven onderhoud, onder verantwoordelijkheid van de ZWO-Raad.

We zijn pas in 2005 gestart, en deze manier van projectvoering is voor ons geheel nieuw. In nauwe samenwerking met het PDC Noord Brabanmt Limburg en Kerkinactie proberen we inhoud te geven aan deze nieuwe vorm.

Dank zij moderne communicatie technieken is een e-mail correspondentie gestart en er is ook een aarzelend begin gemaakt met een Zambia G12 website.

Op deze website is een uitgebreid document van G12 te vinden met daarin uitvoerig uitgelegd wat de doelstellingen zijn en tevens een blik in de toekomstige activiteiten.

Belangrijk is voor hen het nieuwe gebouw onder constructie, genaamd “Community Resource Centre”. Het bouwen doen zij zelf, de materialen worden uiteraard uit de toegezegde financiële bijdragen van diverse instanties ingekocht. Het is de bedoeling dat dit gebouw eind 2006 klaar is.


ps, dit is hartstikke off-topic
 

DeletedUser6374

Guest
ik vind dat totale bulshit

en echt discriminerend

als je nou zegt we zitten vol en wilen geen buitenlanders meer kan ik nog begrijpen

maar dat je zegt deze en deze wil ik en deze en deze wil in niet is gewoon bulshit
 

DeletedUser

Guest
hoe grappig is dit?!?! ik heb net een stuk staan lezen over groot brittanie waar de nationale volkspartij zon 60% van alle stemmen gaat krijgen

hun programma:


samenwerking met europese unie verbreken
daarna: immigratie stop voor moslims en oost europeanen XD

ze zijn daar net aangekomen op het punt waarbij de politie eindelijk durft toe te geven dat er meer criminaliteit is DOOR de allochtonen ze geven ook toe dat ze het de laatste 6 jaar hebben genegeerd en niet durfde uitbrengen door het politiek correctie climaat wat er heerst maar nu er tijdens de rammadan weer gigantisch veel criminaliteit was door moslims hebben ze het maar eindelijk toegegeven

ook het aantal berovingen en inbraken is met 80% gestegen en 3/4 worden gepleegt door oost europeanen.


ik hoop dat bij ons ook ooit de dag komt dat ze het willen gaan toegeven

verder kan ik nix dan respect hebben voor wilders ook al zijn sommige van zijn ideeen extreem hij staat er wel achter en geeft niet in aan de doods bedreigingen van moslims die hij krijg in ons vrije politiek correcte landje
 

DeletedUser

Guest
verder kan ik nix dan respect hebben voor wilders ook al zijn sommige van zijn ideeen extreem hij staat er wel achter en geeft niet in aan de doods bedreigingen van moslims die hij krijg in ons vrije politiek correcte landje
Extreme ideeën hebben die het probleem niet oplossen en daar dan wel achter staan verdiend hooguit bijles, geen respect ;)

Als ik hier ga roepen dat alle 14-jarige een stel onnadenkende eikeltjes met een te groot ego zijn dan roep ik ook stoere mannen taal... iedereen die na kan denken ziet dat ik generaliseer, dat het over het algemeen wel vaak klopt, maar zeker niet in alle gevallen. De kans dat ik met déze opmerking respect oogsts is heel klein...

Roep ik dat alle 14-jarige allochtonen (kleine) een stel onnadenkende eikeltjes met een te groot ego zijn dan ben ik ineens de held ?!???

Meh...dubbelle moraal, meten met 2 maten, etc.

Nog ff en we gaan voorstellen: iedereen die niet maatschapelijk gewenst is krijgt een spuitje...

Nu komen we ergens :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Extreme ideeën hebben die het probleem niet oplossen en daar dan wel achter staan verdiend hooguit bijles, geen respect ;)

Als ik hier ga roepen dat alle 14-jarige een stel onnadenkende eikeltjes met een te groot ego zijn dan roep ik ook stoere mannen taal... iedereen die na kan denken ziet dat ik generaliseer, dat het over het algemeen wel vaak klopt, maar zeker niet in alle gevallen. De kans dat ik met déze opmerking respect oogsts is heel klein...

Roep ik dat alle 14-jarige allochtonen (kleine) een stel onnadenkende eikeltjes met een te groot ego zijn dan ben ik ineens de held ?!???

Meh...dubbelle moraal, meten met 2 maten, etc.


moet zeggen dat ik dit een erg foute vergelijking vind maar als die 14 jarige lieten zien dat ze in staat zijn tot moord (zie theo ofzo) en een fatwa uitspreken tegen je, jij niet meer zonder beveiliging over straat kan en je recht op vrijheid van meningsuiting zo zwaar word bedreigd, en jij dan nog doorgaat, ja dan krijg je wel het respect en vind ik je een held hoor ;)
 

DeletedUser

Guest
Deze diccussie is al duizend keer geweest. Waarom de hele tijd de standpunten herhalen.
Wilders heeft nog niks berijkt en zal dat ook nooit doen. einde!
 
Bovenaan