We zoeken nieuwe moderatoren om het forum te modereren. Druk hier voor meer informatie
Het doel was meer dan werkelijk geworden is, maar zoals al gezegd is er ook gekeken naar de volledig openbare discussie waar al veel informatie uit te vergaren was.Ik snap dat je niet perse namen wil noemen zodat ze hier door de wrangel gehaald worden, maar is het wel mogelijk om wat meer transparantie te bieden mbt dit proces? Bijvoorbeeld: hoeveel TW spelers was het doel qua representatie van de spelers? Op basis waarvan zijn ze geselecteerd? Hoeveel inspraak hadden deze mensen etc etc
Bedankt denk ik?Nouja wel een grote felicitatie van mijn kant. Je had er volgens mij niet meer naast kunnen zitten en je had niet beter kunnen aantonen dat de mods de touch met de community al jaren kwijt is en dit zo te zien niet meer terug zal komen.
- Een dergelijk script mag niet focussen of klikken op de "Aanvallen" of "Ondersteunen" knop op de verzamelplaats, bevestigingspagina of kaart pop-up
- Scripts worden vanaf heden door het team gehost. Op deze manier verzorgen we dat elk script veilig is voor spelers.
W18 was de laatste ja.Misschien had ik het beter naar jullie aangepast inderdaad! Iemand zoals jij, die volgens mij sinds W5 niet eens serieus meer heeft getwt, kent er sowieso weinig van![]()
Nee daar zat ik niet inExact.
Excuses dan!Nee daar zat ik niet in
Als iemand mij het nut van geheimhouding van privé scripts uit kan leggen dan hoor ik het graag. Enige hoe ik het nu zie is voordeel van een select groepje waarmee wereldbepalende dingen geproduceerd kunnen worden. Wat is het nut en noodzaak van privé houden en waarom specifiek 6 maanden? Wie gaat dit controleren? Moeten scripts die scripts aangemeld worden bij het 'tw team'? Het twteam waar de grootste scripter van het spel de 'baas' gaat spelen? Ik voorzie hier eigenlijk weinig goeds in, vrijwel een monopolie op tw gebied. Nu gebeurde dat al in mindere mate met defpack en vroeger met bijvoorbeeld SloopAP. Was je niet een leuke speler of behoorde je tot de vijand? Geen toegang tot het script. Ik zie graag antwoorden op dit en andere zaken want volgens mij negeert Duckje dit topic momenteel vanwege de enorme backlash van de community op dit 'beleid'.
serieuzere reactie; ik vind de insteek van deze regels wel goed. Je ziet dat er met name het grote edelaantal geprobeerd wordt tegen te gaan. Echter wellicht te heftig, omdat accounts nu weer terug moeten naar alle GS zelf wegmeppen. Met andere woorden, je moet wekelijks een VB draaien voor goede efficiëntie. Daarbij komt dus dat je die twee dagen volop zelf moet gaan slaan.
Dit resulteert uiteraard in minder edels. Dit resulteert ook in veel massa meppen. Maar het zorgt ook voor immense verschillen tussen accounts. Een account dat de motivatie en gedrevenheid heeft om wekelijks een VB te zetten groeien nog net zo hard door als voorheen waar veel andere accounts enorm vertragen. Ergens kun je zeggen: je wordt beloond voor je moeite. Maar daar vind ik farmen en roven al iets voor. Het zorgt nu meer voor een activiteitsspelletje. Als je tegen een stacked team komt dat elke week standaard VB't heb je als vijand er weinig tegenin te brengen als je bv met zijn tweeën bent en geen tijd voor VB's draaien. Dan draait het meer om activiteit dan kwaliteit. Je hebt nu nóg meer de neiging om teams te stacken wat geen positieve ontwikkeling is binnen TW. Juist door de recente scripts kon er heel erg genivelleerd worden aangezien je de edels beter verdeelde over de stam en VB'en geen zware dobber was.
Begrijp ik goed dat jullie voorstander zijn van de huidige veelal terugkerende speelwijze waarbij voor een massa eerst een locatie gekozen wordt (welk account van de vijand ligt het zwakst, welke heeft het grootste front, waar zitten de slechtste spelers op, ...) om vervolgens te zorgen voor de nodige middelen door deze in die regio te boosten in tegenstelling tot massa's uitvoeren met de beschikbare middelen en deze creatief in te zetten?Ik denk dat ook hier net als in mijn voorbeeld de script regels gebruikt worden om bepaalde problemen op te lossen die in de regels opgelost moeten worden (vrij handelen verbieden ook binnen de stam)
Voor munten meppen wordt dit ook gebruikt en ondanks dat dit tegen het Principe in gaat en je het haast als een bot kunt zien omdat we allemaal weten dat mensen gewoon iets op hun toetsenbord leggen en het script laten runnen (in het geval van munten meppen)
Persoonlijk denk ik dat Inno dit zelf heeft veroorzaakt door vb's en pakketen en dergelijke en vind ik het vrij raar dat er dan nu op zo'n manier tegen opgetreden wordt.
Ik zal haast voor pleiten om net als de bouw manager van de am een automatische munten mep optie te maken die je voor dorpen kunt instellen.
Bij genoeg gs'en worden er automatisch munten gemept.
Snap dat dit vrij resource gevoelig is wil je dit effectief werkend maken maar als inno het zo maakt dat het eens in de 5 min checked en bij binnenkomende handelaren denk ik dat dit nog te overzien is.
Op de werking rond scriptkeuringen ben ik reeds eerder in gegaan, ik quote deze nog eens om in te gaan op de vragen omtrend mij als persoon.Ik deel wel de zorg over wie alles controleert. Niet om een steek te geven aan Warre, maar hij lijkt op dit moment wel de touwtjes in handen te hebben straks bij het keuren en alles? Hoe Warre ermee zal omgaan is een tweede, dat kan mee- of tegenvallen. Maar ergens is het geen heel fijne gedachte als één van de grotere scripters op huidig TW ook zijn eigen zooi moet "keuren". Ja, geen idee of er nog door anderen checks worden gedaan, maar die zullen ongetwijfeld minder scriptkennis hebben of maar heel globaal naar het script kijken als dat het geval is.
Wat ergens mixed feelings oplevert is het feit dat de automatiserende scripts vooral uit de kant van Warre kwamen en Warre nu zelf 180 graden van mening gedraaid is. Maargoed.
Het terugschroeven van offensieve scripts heeft een dubbele reden, enerzijds gingen scripts er ver en werd het een gewoonte om de tegenstander uit te putten door aanvallen te sturen omdat het een werkje was dat je kon doen terwijl je ondertussen je favoriete serie kon kijken. Anderzijds is het een bewuste keuze om scripts niet meer te laten klikken op aanvallen / ondersteunen omdat dit een actie is die timebots nodig hebben, als geen enkel script het mag zijn deze een stuk gemakkelijker om op te sporen. Voor de duidelijkheid: Externe aanvalsplanners (waarvan er enkele publieke zijn) zullen sowieso legaal blijven en in principe is het mogelijk om zelfs 1c aan te passen om aan deze regels te voldoen, we gaan dus niet terug naar de middeleeuwen waarin je elke aanval aan de hand van 5 kliks handmatig via de kaart moet versturen!
De privé / publiek discussie is 1 van de meest gevoerde discussies die er zijn, ook in de denktank was dit niet anders. Met goede argumenten aan beide kanten en verdeelde meningen is er uiteindelijk een consensus bereikt: namelijk 6 maanden privé en dan publiek. 1) Het idee er achter is dat een scripter (en zijn stam) een tijdelijk voordeel kan houden ten gevolgen van het werk dat de scripter verzet heeft, echter zal het voor scripters niet meer mogelijk zijn om overheen de jaren een enorme hoeveelheid scripts te maken en deze telkens weer privé te houden. Bij de keuring van een privé script zal de code reeds worden opgeslagen en na 6 maanden zal deze post (en code) publiek gemaakt worden. 2) Heeft de scripter in de tussentijd een nieuwe functie ingebouwd? Dan kan hij zijn vorig script updaten of de nieuwe versie inzenden als nieuw script, in het eerste geval wordt dit gewoon publiek gemaakt zoals gepland terwijl in het 2de geval enkel de originele code publiek zal worden gemaakt. Elke functie kan dus maximaal 6 maanden privé gebruikt worden. 3) Als er bug sluipen in de originele code en deze niet meer werkt eenmaal die publiek is is de scripter in principe niet verplicht om de code te updaten en kan die bugfixes 6 maanden privé houden, echter is de code wel publiek en kan elke scripter die bugfixes maken voor de community (iets dat nu ook al gebeurd door verschillende scripts, denk aan toen sangu kapot ging een tijdje geleden door een update). Samengevat: Na 6 maanden zal er een werkende code online komen voor iedereen en hier valt niet aan te ontsnappen.