[FAQ - Termen] Offensief | Defensief

DeletedUser33213

Guest
Preventieve vv
VV aanbieden aan een speler die je vertrouwt, zodat die in noodsituaties je vv kan aannemen. Interessant in combinatie met tripwire.
Best een speler die niet in je buurt ligt, zodat spelers in je buurt nog os kunnen sturen.

Dan kan je ook preventie-os inzetten hè.
 

Deleted User - 9131

Guest
Preventieve VV is toegevoegt, preventieve OS vond ik niet zo nuttig, maar kan alsnog toegevoegt worden als er vraag naar is. Bedankt voor de tips!
 

DeletedUser

Guest
en hot en cold farming dan?

hot farming is als het een actieve speler is dus met gevaar troepen te verliezen
cold farming een bb ofzo;)
 

DeletedUser34283

Guest
Spiken

Het volproppen van (meestal) barbarendorpen. Als jij een lekker farmpje hebt gemaakt en het is barbaar geworden, wil je die farm voor jezelf houden. Als blijkt dat iemand anders jou farmpje óók gebruikt, is het soms handig om je farmpje helemaal vol te proppen met def-troepen. Als die onbekende persoon weer probeert om jou farmpje te farmen, zullen al zijn farm-troepen dood gaan (mits je er genoeg troepen inzet) (dankje vragenforum)
 

DeletedUser

Guest
wel grappig om te zien dat ik de meeste dingen wel eens doe maar ik er gewoon geen naam voor wist:D
je hebt dus geen hulp nodig om pro te worden:rolleyes:
nou ja, ik ben ook geen pro dan he:p
 

Deleted User - 9131

Guest
en hot en cold farming dan?

hot farming is als het een actieve speler is dus met gevaar troepen te verliezen
cold farming een bb ofzo;)

Deze vind ik geen waarde toevoegen aan het onderwerp tot nu toe, toch bedankt!

Spiken zal worden toegevoegd.
 

Deleted User - 9131

Guest
Bump: Dit topic even terug op pagina één, zodat het voor beginners makkelijker te vinden is. Als een moderator een waarschuwing wil geven, ga je gang, maar besef wel dat dit beginners helpt, en niet negatief bedoeld is.

Sorry voor de dubbelpost. Iemand nog suggestie's/aanvullingen voor deze FAQ?
 

DeletedUser

Guest
Dorpenbouwer

Iemand die dorpen opbouwt tot een bepaalde standaard voor zijn beschermheer.


Dit is niet precies hetzelfde als een moraalbreker, maar vaak wordt het toch door dezelfde speler gedaan.
 

DeletedUser

Guest
Ik weet dat het niet echt offensief/defensief is, maar als je ook buiten die 2 groepen wilt kijken, dan moet je eens termen als vluchteling of stamhopper gaan bekijken.
 

Deleted User - 9131

Guest
Dan ga ik toch snel de kant op naar alle termen, maar ik zal er naar kijken ;)
 

Deleted User - 9131

Guest
Katatrein? Nooit van gehoord, lijkt me een term die je zelf verzonnen hebt, dan kun je iedere eenheid nemen en er trein, bus of vliegtuig achter plakken. Edeltrein is de enige die ik opneem, toch bedankt voor de suggestie.
 

DeletedUser47169

Guest
Katatrein? Nooit van gehoord, lijkt me een term die je zelf verzonnen hebt, dan kun je iedere eenheid nemen en er trein, bus of vliegtuig achter plakken. Edeltrein is de enige die ik opneem, toch bedankt voor de suggestie.

katatrein is handig hoor :p
kan je in 1 sec (als je goed timed) iemands hele dorp vernitiggen XD
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij bedoelt hij een nep-edeltrein, bedoeld om de ondersteuning weg uit het werkelijke doel te lokken.

En je hebt gelijk dat je snel naar alle termen gaat, als je termen als vluchteling en stamhopper opneemt, dus het is jouw keuze :)

EDIT:
Ok, dat bedoelde hij dus niet:p

EDIT2:
Katatrein? Nooit van gehoord, lijkt me een term die je zelf verzonnen hebt, dan kun je iedere eenheid nemen en er trein, bus of vliegtuig achter plakken. Edeltrein is de enige die ik opneem, toch bedankt voor de suggestie.
Oh, gebruik jij nooit een speervliegtuig? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser47169

Guest
Volgens mij bedoelt hij een nep-edeltrein, bedoeld om de ondersteuning weg uit het werkelijke doel te lokken.

En je hebt gelijk dat je snel naar alle termen gaat, als je termen als vluchteling en stamhopper opneemt, dus het is jouw keuze :)

EDIT:
Ok, dat bedoelde hij dus niet:p

nee ik bedoel gewoon katapult trein waarmee je iemands dorp van ... punten naar 26 punten kan brengen :p
 

Deleted User - 9131

Guest
Toch neem ik deze term niet mee. @ Lyran, naja, een beredenboogschutterbus vind ik fijner, die kan dichterbij komen :)
 

DeletedUser49230

Guest
ik weet niet waar maar ik heb deze guide ook op een andere site gezien van u gestolen waarschijnlijk dus houd u ogen open:eek:

en kunnen er ook zelf bedachte termen voor veelgebruikte dingen worden gepost dus iets waar ik zelf lang heb overna gedacht?

zoals: ruimen/nuken met verschillende kataa aanvallen een dorp kapot maken en zo het dorp onbruikbaar stellen
bijv. handig als je vijand een heel goed dorp heeft maar het overnemen van dat dorp geen nut heeft doordat hij weer word teruggenomen door de vijand

of: siege---clear met veel rammen en kata's om ZOWEL leger als muur en kazerne neer te halen zodat het dorp ook gecleard blijft


heb bijde zelf bedacht en toegepast
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Toch neem ik deze term niet mee. @ Lyran, naja, een beredenboogschutterbus vind ik fijner, die kan dichterbij komen :)

Een beetje jammer dat een begrip als kata-trein, toch wel een zeer belangrijk concept voor het begin van een wereld, niet kan opgenomen worden in de lijst.

Wat zijn je criteria misschien? Je moet er zelf al van gehoord hebben? Erg jammer dan...wie kan er immers beweren 'alle' TW-strategieën te kennen...maar dan nog, een beetje inlevingsvermogen en inzicht zou toch wel kunnen leiden naar begrip en zelfs toepassing ervan.

@Lyran: zucht... je kan je misschien wat meer open stellen voor zaken die je 'nog' niet kent of begrijpt.
@=HUNTER=: dat is alles behalve een ideale toepassing van een katatrein, maar goed, ieder zijn ding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan