[FAQ - Termen] Offensief | Defensief

DeletedUser

Guest
Deze kunnen wel wat duidelijker:

Faken
Deze gebeurd vaak in grote getale, en wordt gebruikt om verwarring te zaaien.

Timen
Aan de hand van de resterende looptijd en coördinaten van bron- en doeldorp bepalen wat voor de traagste eenheid is in de aanval.
 

Deleted User - 9131

Guest
Ik zal de bovengenoemde fouter verbeteren zodra ik mijn posts kan bewerken.

Backdraften is het verzenden van een edelman vanuit je dorp als deze wordt overgenomen, op deze manier behoud je het dorp. Vooredelen is toch zeker iets anders, namelijk het edelen van een dorp tot de toestemming verlaagt is, zodat een andere speler deze kan overnemen.
 

DeletedUser10039

Guest
Inleiding

In dit topic zal ik een recente lijst van termen gaan bijhouden. Indien je een term mist, een verbetering hebt of een toevoeging wilt doen, kun je dit melden in het topic. Kritiek onderbouwen!

Termen

Claim
Het reserveren van een speler en/of dorp die je wilt edelen. Dit wordt meestal binnen een stam gedaan, om misverstanden van edelaanvallen te voorkomen.

Farmen
Het aanvallen en 'stelen' van grondstoffen van spelers/barbarendorpen. Wordt meestal toegepast in het begin van een wereld.

Dodgen
Ontwijken van aanvallende troepen waardoor je zelf geen troepen verliest. Wordt vaak gebruikt om onschuldige aanvallen te ontwijken.

Taggen
Door middel van reistijd of de servertijd bepalen wat de meest slome eenheid is van een aanval.

Backtimen
Het versturen van troepen tussen clearlegers en edeltreinen in, waardoor deze gelijk zullen aankomen als de offensieve troepen van de vijand bij hun terugkomst.

Clear / Bashen
Een leger bestaande uit offensieve troepen om een vijandig dorp te legen van troepen, waardoor bijvoorbeeld een overname mogelijk is.

Edeltrein
Het versturen van meerdere edelmannen snel achter elkaar, waardoor de aanvallen snel achter elkaar op het zelfde dorp worden gepland.

Snipen
Het versturen van ondersteunde troepen tussen een edeltrein in. Wordt vaak door de iets meer ervaren speler toegepast.

Timen
Trucage om troepen vlak na elkaar te verzenden. Het is de bedoeling dat de troepen in dezelfde seconde zullen arriveren.

Pre-Made
Stam die voor het begin van een wereld wordt samengesteld, waarbij de bevoegdheden e.d. voor de start van een wereld worden bepaald.

Multi Cop
Het meerdere malen versturen van zogenaamde 'fake aanvallen' vanuit hetzelfde dorp.

Dumpen
Het versturen van legers die doodlopen op andere troepen, waardoor men plek in de boerderij creëert.

Faken
Ver versturen van troepen waardoor men moeilijk kan inschatten of het om een edeltrein, clearleger of fake-aanval gaat. Wordt meestal door rammen uitgevoerd.

Offensief Dorp
Dorp met offensieve troepen, die vooral bij clearaanvallen worden gebruikt.

Defensief Dorp
Dorp met defensieve troepen, vooral om eigen dorpen te ondersteunen.

Edelen
Het overnemen van vijandige dorpen door middel van edelmannen.

Vooredelen
Edelaanval waarbij de moraalbreker of een stamgenoot de toestemming van een dorp doet verlagen.

Moraalbreker
Kleinere speler die een grotere speler helpt bij clearaanvallen, zodat de grotere speler geen last heeft van moraal bij defensieve troepen.

Scannen / Scouten
Het verkennen van vijandige dorpen in een eigen omgeving. Wordt veel toegepast in het begin van een wereldstart.

backdraften
Het aanvallen van eigen dorpen met een edelman, zodra een dorp wordt aangevallen door een edeltrein. Na de trein wordt er opnieuw een edelman gestuurd, waardoor het dorp weer in eigen bezit komt.

Counteren
Het aanvallen van een vijand waarbij de offensieve troepen in een zo kort mogelijke tijd na terugkomst van de vijandige troepen aanvallen.

Stacken
Het sturen van defensieve troepen naar 1 dorp, waardoor deze voor een groot deel uit defensieve troepen zal bestaan.

Cluster
Dit zijn meerdere dorpen die dicht bij elkaar liggen. Meestal wordt in een cluster tactisch gebruik gemaakt van offensieve- en defensieve dorpen.

Tripwire
Systeem waardoor stamleden en/of vrienden snel op de hoogte zijn van een aanval, terwijl de gebruik offline is. De spelers sturen onderling 3 eenheden (Bij voorkeur speerwerpers) naar elkaar, en als de speler wordt aangevallen kun je aan de schade zien hoe ernstig de aanval was.

Shuffelen
Het verplaatsen van de kerk naar een ander dorp, om zo eenheden in een ander dorp te stimuleren.

IntraKern
Het aanvallen van een dorp die in de kern van een wereld ligt, waarbij je van buitenaf aanvalt.

IntraCluster
Het aanvallen van een dorp die in een cluster van een speler ligt, waarbij je van buitenaf aanvalt.

Haal er ook even wat spellingsfouten uit :) Wat FireFox zegt :D
 

Deleted User - 9131

Guest
Bedankt voor de melding, ik zal straks alles zelf nog eens controleren op spelling- en gramaticafouten.
 

DeletedUser

Guest
Waarvoor is die eerste backtime mogelijkheid dan nodig? Oké, je tegenstander is zijn clear kwijt, maar jij bent je dorp toch ook gewoon kwijt..
 

Deleted User - 9131

Guest
Waarvoor is die eerste backtime mogelijkheid dan nodig? Oké, je tegenstander is zijn clear kwijt, maar jij bent je dorp toch ook gewoon kwijt..

Ik begrijp je niet helemaal? Kun je even aangeven waar er volgens jou een fout zit?
 

DeletedUser

Guest
Ik zal de bovengenoemde fouter verbeteren zodra ik mijn posts kan bewerken.

Backdraften is het verzenden van een edelman vanuit je dorp als deze wordt overgenomen, op deze manier behoud je het dorp. Vooredelen is toch zeker iets anders, namelijk het edelen van een dorp tot de toestemming verlaagt is, zodat een andere speler deze kan overnemen.

Dat van backdraften klopt echt niet hé
 

DeletedUser

Guest
Ik begrijp je niet helemaal? Kun je even aangeven waar er volgens jou een fout zit?

Er is geen fout hoor, ik snap gewoon niet wat je eraan hebt om de andere speler zijn clear kapot te maken (dmv een clear naar zijn dorp te sturen vlak nadat zijn clear terugkeert), als jij je dorp kwijt bent.:confused:
 

DeletedUser40563

Guest
Er is geen fout hoor, ik snap gewoon niet wat je eraan hebt om de andere speler zijn clear kapot te maken (dmv een clear naar zijn dorp te sturen vlak nadat zijn clear terugkeert), als jij je dorp kwijt bent.:confused:

Je hebt daarvoor dus minstens 2 dorpen nodig.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt daarvoor dus minstens 2 dorpen nodig.
hoeft niet je hoeft niet per se je dorp kwijt te zijn je kan ook zorgen dat jouw clear 1 sec later dan de clear terug komt en ze dan gelijk naar dat dorp sturen zodat hij ze niet weg kan sturen
 

Deleted User - 9131

Guest
Update: Alle fouten in bovenstaande berichten zijn veranderd en alfabetisch geplaatst. Deze post zal in de loop der tijd ook gebruikt worden door tribalwars.nl.
 

DeletedUser

Guest
Is crèche niet een term om hier neer te zetten? Ik heb helaas geen goede, korte omschrijving. Hopelijk komt dit in de buurt:
Het afgeven van vv op momenten dat je offline bent en een ander online. Dit gebeurt binnen een stam en hierdoor kan je heel veel online zijn.
 

DeletedUser

Guest
Nu we toch allemaal fancy termen gebruiken waarom dan niet hot & cold farming?
 

DeletedUser33213

Guest
Tis mss maar onnozel, maar je kan erbij zetten wat backstabben is :p.
 

DeletedUser

Guest
Preventieve vv
VV aanbieden aan een speler die je vertrouwt, zodat die in noodsituaties je vv kan aannemen. Interessant in combinatie met tripwire.
Best een speler die niet in je buurt ligt, zodat spelers in je buurt nog os kunnen sturen.
 
Bovenaan