Deleted User - 9131
Guest
Bumpje voor beginners (makkelijker zoeken).
Update's
IntraKern = IntraKernen
IntraCluster = IntraClusteren
Update's
IntraKern = IntraKernen
IntraCluster = IntraClusteren
IntraKern = IntraKernen
IntraCluster = IntraClusteren
Scatteren:
Scatteren is een speciale techniek die gebuik maakt van vele dingen. Daarom is deze techniek ook een techniek voo alleen ervaren spelers. Je voert deze techniek altijd uit met meerdere mensen. Je neemt een tegenstander met minimaal tien goed uitgebouwde dorpen. En vervolgens ga je met 2 of meer spelers gedurende een bepaalde tijd gewoon aanvallen uitvoeren. Op ieder dorp ongeveer evenveel. Dus je stuurt fakes, scouts, edels, clears gewoon op de tegenstander. Vooral veel fakes. Als de tegenstander dan inlogt ziet hij ineens dat er bijvoorbeeld 74 aanvallen binnen komen op 15 dorpen. Dan is het voor hem moeilijk te zien waar edels komen en waar fakes... Zo kun je de tegenstander gek maken en kan deze niet optimaal verdedigen. Zo kun jij makkelijker dorpen veroveren.
Hmm, en als je tegenstander wel online is pikt hij zo de edels er uit. Leuk!
Er zitten toch een paar termen bij waarvan ik met de beste wil van de wereld nooit gebruik van ga maken XD
en voor dat koloniseren gebruiken we meestal "Jumpen"
"co-treinen" is misschien ook wel interessant om op te nemen: hiermee ga je met verschillende spelers van dezelfde stam (of met pbg's) samen timen om zo 4 edels op een vijandig dorp te krijgen (liefst binnen zo'n klein mogelijk tijdsbestek). -> was "treinen" in het algemeen al uitgelegd?
"rimmen" is een speler volledig wegedelen. Dit met inbegrip van mogelijke kleinere dorpen.
"AGS" = gezamelijke aanval.
uitleggen wat "offensieve en defensieve troepen" zijn misschien?
Verder staat het meeste nuttige er wel in als ik goed heb gekeken.
▪ Stacken
Het sturen van defensieve troepen naar 1 dorp, waardoor deze voor een groot deel uit defensieve troepen zal bestaan zou ik wel anders omschrijven: Stacken houdt in dat je zodanig veel defensieve troepen gaat samentrekken in 1 dorp dat je verliezen minimaal zijn. Dit wordt meestal toegepast op penibel gelegen dorpen. Stacken gaat niet met eender welke hoeveelheid defensieve troepen, anders is het gewoon deffen.
▪ Farmen
Het aanvallen en 'stelen' van grondstoffen van spelers/barbarendorpen. Wordt meestal toegepast in het begin van een wereld. -> vermeld ook de verschillen tussen handmatig farmen, bookmark-farmen en blok-farmen.
▪ Spiken
Het volproppen van (meestal) barbarendorpen met verdedigingstroepen, om ze zo zelf te kunnen farmen. -> deze uitspraak is nogal hypocriet. Je spiket omdat je je tegenstander troepen wilt laten verliezen. Noteer hierbij dat je best bb's neemt met een redelijke muur aangezien de verliezen anders vooral bij jouw troepen te vinden gaan zijn.
en tenslotte wil ik er even op wijzen dat deze termen niets te maken hebben met offensief en defensief jargon binnen tw:
▪ Pre-Made
Stam die voor het begin van een wereld wordt samengesteld, waarbij de bevoegtheden e.d. voor de start van een wereld worden bepaald.
▪ Preventieve vv
VV aanbieden aan een speler die je vertrouwt, zodat die in noodsituaties je vv kan aannemen. Interessant in combinatie met tripwire.
Best een speler die niet in je buurt ligt, zodat spelers in je buurt nog os kunnen sturen.
Heerlijke uitleg dit
▪ AGS
Een gezamenlijke aanval van stamleden, bondgenoten of persoonlijke vrienden. -> niet op
en Co-treinen is het vormen van 1 trein met 2-3 stamgenoten. Anders zit je al bezig met een gezamelijke aanval.
Dat van Co-treinen maakt volgens mij niet zo veel uit... Het gaat gewoon om meerdere spelers binnen een groepje. Daar is geen aantal aan verbonden volgens mij.
Voor een trein stuur je meestal maar 4 aanvallen. Dus max met 3 extra spelers
Is er een functie waarbij die bedankjes kunnen worden onzichtbaar gemaakt?
▪ Taggen
Door middel van reistijd of de servertijd bepalen wat de meestslome/logische snelheid is van een inkomende aanval.
Lijkt me iets correcter en vervolledigt.
De sloomste snelheid is nogal lomp gezegd vind ik.
▪ Backtimen
Het versturen van troepen tussen clearlegers en edeltreinen in, waardoor deze gelijk zullen aankomen als de offensieve troepen van de vijand bij hun terugkomst.
Je laat jou clear zo kort mogelijk achter die van je tegenstander aanlopen zodat de clear bij terugkomst in het dorp van je tegenstander direct uitgeschakeld wordt.
Wat je zegt klopt dus