[FAQ - Termen] Offensief | Defensief

Deleted User - 9131

Guest
Bumpje voor beginners (makkelijker zoeken).

Update's

IntraKern = IntraKernen
IntraCluster = IntraClusteren
 

DeletedUser

Guest
Er zitten toch een paar termen bij waarvan ik met de beste wil van de wereld nooit gebruik van ga maken XD

en voor dat koloniseren gebruiken we meestal "Jumpen" ;)

"co-treinen" is misschien ook wel interessant om op te nemen: hiermee ga je met verschillende spelers van dezelfde stam (of met pbg's) samen timen om zo 4 edels op een vijandig dorp te krijgen (liefst binnen zo'n klein mogelijk tijdsbestek). -> was "treinen" in het algemeen al uitgelegd?

"rimmen" is een speler volledig wegedelen. Dit met inbegrip van mogelijke kleinere dorpen.

"AGS" = gezamelijke aanval.

uitleggen wat "offensieve en defensieve troepen" zijn misschien?

Verder staat het meeste nuttige er wel in als ik goed heb gekeken.

▪ Stacken
Het sturen van defensieve troepen naar 1 dorp, waardoor deze voor een groot deel uit defensieve troepen zal bestaan zou ik wel anders omschrijven: Stacken houdt in dat je zodanig veel defensieve troepen gaat samentrekken in 1 dorp dat je verliezen minimaal zijn. Dit wordt meestal toegepast op penibel gelegen dorpen. Stacken gaat niet met eender welke hoeveelheid defensieve troepen, anders is het gewoon deffen.

▪ Farmen
Het aanvallen en 'stelen' van grondstoffen van spelers/barbarendorpen. Wordt meestal toegepast in het begin van een wereld. -> vermeld ook de verschillen tussen handmatig farmen, bookmark-farmen en blok-farmen.

▪ Spiken
Het volproppen van (meestal) barbarendorpen met verdedigingstroepen, om ze zo zelf te kunnen farmen.
-> deze uitspraak is nogal hypocriet. Je spiket omdat je je tegenstander troepen wilt laten verliezen. Noteer hierbij dat je best bb's neemt met een redelijke muur aangezien de verliezen anders vooral bij jouw troepen te vinden gaan zijn.

en tenslotte wil ik er even op wijzen dat deze termen niets te maken hebben met offensief en defensief jargon binnen tw:
▪ Pre-Made
Stam die voor het begin van een wereld wordt samengesteld, waarbij de bevoegtheden e.d. voor de start van een wereld worden bepaald.

▪ Preventieve vv
VV aanbieden aan een speler die je vertrouwt, zodat die in noodsituaties je vv kan aannemen. Interessant in combinatie met tripwire.
Best een speler die niet in je buurt ligt, zodat spelers in je buurt nog os kunnen sturen.
 

DeletedUser

Guest
Scatteren:
Scatteren is een speciale techniek die gebuik maakt van vele dingen. Daarom is deze techniek ook een techniek voo alleen ervaren spelers. Je voert deze techniek altijd uit met meerdere mensen. Je neemt een tegenstander met minimaal tien goed uitgebouwde dorpen. En vervolgens ga je met 2 of meer spelers gedurende een bepaalde tijd gewoon aanvallen uitvoeren. Op ieder dorp ongeveer evenveel. Dus je stuurt fakes, scouts, edels, clears gewoon op de tegenstander. Vooral veel fakes. Als de tegenstander dan inlogt ziet hij ineens dat er bijvoorbeeld 74 aanvallen binnen komen op 15 dorpen. Dan is het voor hem moeilijk te zien waar edels komen en waar fakes... Zo kun je de tegenstander gek maken en kan deze niet optimaal verdedigen. Zo kun jij makkelijker dorpen veroveren.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmm, en als je tegenstander wel online is pikt hij zo de edels er uit. Leuk!:D
 

Deleted User - 9131

Guest
Scatteren:
Scatteren is een speciale techniek die gebuik maakt van vele dingen. Daarom is deze techniek ook een techniek voo alleen ervaren spelers. Je voert deze techniek altijd uit met meerdere mensen. Je neemt een tegenstander met minimaal tien goed uitgebouwde dorpen. En vervolgens ga je met 2 of meer spelers gedurende een bepaalde tijd gewoon aanvallen uitvoeren. Op ieder dorp ongeveer evenveel. Dus je stuurt fakes, scouts, edels, clears gewoon op de tegenstander. Vooral veel fakes. Als de tegenstander dan inlogt ziet hij ineens dat er bijvoorbeeld 74 aanvallen binnen komen op 15 dorpen. Dan is het voor hem moeilijk te zien waar edels komen en waar fakes... Zo kun je de tegenstander gek maken en kan deze niet optimaal verdedigen. Zo kun jij makkelijker dorpen veroveren.

Hmm, en als je tegenstander wel online is pikt hij zo de edels er uit. Leuk!:D

Toegevoegd :)

Er zitten toch een paar termen bij waarvan ik met de beste wil van de wereld nooit gebruik van ga maken XD

en voor dat koloniseren gebruiken we meestal "Jumpen" ;)

"co-treinen" is misschien ook wel interessant om op te nemen: hiermee ga je met verschillende spelers van dezelfde stam (of met pbg's) samen timen om zo 4 edels op een vijandig dorp te krijgen (liefst binnen zo'n klein mogelijk tijdsbestek). -> was "treinen" in het algemeen al uitgelegd?

"rimmen" is een speler volledig wegedelen. Dit met inbegrip van mogelijke kleinere dorpen.

"AGS" = gezamelijke aanval.

uitleggen wat "offensieve en defensieve troepen" zijn misschien?

Verder staat het meeste nuttige er wel in als ik goed heb gekeken.

▪ Stacken
Het sturen van defensieve troepen naar 1 dorp, waardoor deze voor een groot deel uit defensieve troepen zal bestaan zou ik wel anders omschrijven: Stacken houdt in dat je zodanig veel defensieve troepen gaat samentrekken in 1 dorp dat je verliezen minimaal zijn. Dit wordt meestal toegepast op penibel gelegen dorpen. Stacken gaat niet met eender welke hoeveelheid defensieve troepen, anders is het gewoon deffen.

▪ Farmen
Het aanvallen en 'stelen' van grondstoffen van spelers/barbarendorpen. Wordt meestal toegepast in het begin van een wereld. -> vermeld ook de verschillen tussen handmatig farmen, bookmark-farmen en blok-farmen.

▪ Spiken
Het volproppen van (meestal) barbarendorpen met verdedigingstroepen, om ze zo zelf te kunnen farmen.
-> deze uitspraak is nogal hypocriet. Je spiket omdat je je tegenstander troepen wilt laten verliezen. Noteer hierbij dat je best bb's neemt met een redelijke muur aangezien de verliezen anders vooral bij jouw troepen te vinden gaan zijn.

en tenslotte wil ik er even op wijzen dat deze termen niets te maken hebben met offensief en defensief jargon binnen tw:
▪ Pre-Made
Stam die voor het begin van een wereld wordt samengesteld, waarbij de bevoegtheden e.d. voor de start van een wereld worden bepaald.

▪ Preventieve vv
VV aanbieden aan een speler die je vertrouwt, zodat die in noodsituaties je vv kan aannemen. Interessant in combinatie met tripwire.
Best een speler die niet in je buurt ligt, zodat spelers in je buurt nog os kunnen sturen.

Enkele termen zijn verbeterd, en de nieuwe termen heb ik toegevoegd.

Heerlijke uitleg dit <3 :p

Leuk he :)
 

DeletedUser

Guest
  • Tripwire; Systeem waardoor stamleden en/of vrienden snel op de hoogte zijn van een aanval, terwijl de gebruik offline is. De spelers sturen onderling een aantal eenheden naar elkaar, en als de speler wordt aangevallen kun je aan de schade zien hoe ernstig de aanval was.

  • Veeg; Een aanval die uitsluitend uit aanvalstroepen bestaat en bedoeld is om een dorp met geweld leeg te maken.

  • Vegen; een dorp met geweld leegmaken met offensieve troepen.

Tripwire staat er al in dacht ik......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 9131

Guest
Ik ben er zeker van dat tripewire er in staat, die anderen zal ik zo dadelijk toevoegen.
 

DeletedUser

Guest
Ja klopt, ik zag het.

Prima.

Verder kan ik nu niet zo even iets bedenken....
 

DeletedUser

Guest
▪ AGS
Een gezamenlijke aanval van stamleden, bondgenoten of persoonlijke vrienden. -> niet op

en Co-treinen is het vormen van 1 trein met 2-3 stamgenoten. Anders zit je al bezig met een gezamelijke aanval.
 

DeletedUser

Guest
▪ AGS
Een gezamenlijke aanval van stamleden, bondgenoten of persoonlijke vrienden. -> niet op

en Co-treinen is het vormen van 1 trein met 2-3 stamgenoten. Anders zit je al bezig met een gezamelijke aanval.

Dat van Co-treinen maakt volgens mij niet zo veel uit... Het gaat gewoon om meerdere spelers binnen een groepje. Daar is geen aantal aan verbonden volgens mij.
 

DeletedUser

Guest
Voor een trein stuur je meestal maar 4 aanvallen. Dus max met 3 extra spelers :D

Haha, dit verdient een bedankje.;)

Maar ik bedoel natuurlijk dat je gewoon met meerdere mensen treintjes stuurt op meerdere dorpen. Maar weet niet of bij deze term hoort dat het met max. 3 spelers is?
 

DeletedUser

Guest
Is er een functie waarbij die bedankjes kunnen worden onzichtbaar gemaakt? :eek:
 

DeletedUser

Guest
▪ Taggen
Door middel van reistijd of de servertijd bepalen wat de meest slome/logische snelheid is van een inkomende aanval.

Lijkt me iets correcter en vervolledigt.
De sloomste snelheid is nogal lomp gezegd vind ik.
 

DeletedUser

Guest
▪ Taggen
Door middel van reistijd of de servertijd bepalen wat de meest slome/logische snelheid is van een inkomende aanval.

Lijkt me iets correcter en vervolledigt.
De sloomste snelheid is nogal lomp gezegd vind ik.

Hij tagt toch ook de meest slome die mogelijk is..?
 

DeletedUser

Guest
Backtimen
Het versturen van troepen tussen clearlegers en edeltreinen in, waardoor deze gelijk zullen aankomen als de offensieve troepen van de vijand bij hun terugkomst.

Deze term is (vind ik) nogal onduidelijk.

is het nu dit:
Wanneer de tegenstander een aanval richting jouw heeft lopen zelf een aanval sturen die net aankomt nadat de troepen van de tegenstander terugkomen zodat hij geen kans heeft om te dodgen.

of wat anders?

Ik snap er niks van XD
 

DeletedUser

Guest
Je laat jou clear zo kort mogelijk achter die van je tegenstander aanlopen zodat de clear bij terugkomst in het dorp van je tegenstander direct uitgeschakeld wordt.

Wat je zegt klopt dus ;)
 

DeletedUser

Guest
Je laat jou clear zo kort mogelijk achter die van je tegenstander aanlopen zodat de clear bij terugkomst in het dorp van je tegenstander direct uitgeschakeld wordt.

Wat je zegt klopt dus ;)

Maar het "tussen de clears en edeltreinen" (die in de uitleg staan) hebben hier toch niks mee te maken?
 
Bovenaan